'521818' door DeMecheleir '521818' door DeMecheleir

BelgiëHoge Venen-Eifel natuurpark

Signaal...

DeMecheleir

Dit weekend op vakantie in eigen land en dan kwamen we hier op het hoogste punt van België. Niet alleen sleeën en sneeuwballengevecht maar ook enkele mooie plaatjes kunnen schieten...

'509593' door DeMecheleir '509593' door DeMecheleir

FrankrijkMont Blanc

Mont Blanc

DeMecheleir

De Mont Blanc...Bezocht in de zomer van 2015... Niet op z'n Columbus met klimgerief en allerlei musketons maar gewoon met de camper en daarna met het treintje naar boven. De eindhalte was Mer de Glace, één van de mooiste gletsjers van Europa.

'508432' door DeMecheleir '508432' door DeMecheleir

FrankrijkRhone vallei en Provence

De Mythe

DeMecheleir

Tijdens onze reis naar Frankrijk, moesten we uiteraard ook de Mont Ventoux aan doen. Achteraf gezien...een beetje een Mont-Saint-Michel-effect gehad. Mooi van ver, maar eens heel dichtbij... Hordes toeristen en auto's, campers, fietsers, wandelaars..Het is er één grote mierennest, maar iedereen dacht allicht zoals wij: deze moeten we gezien hebben ;-) Het uitzicht, eens boven, is wel erg mooi...

'508429' door DeMecheleir '508429' door DeMecheleir

FrankrijkProvence

Zonnebloemveld

DeMecheleir

Onderweg met de camper, kom je af en toe wel eens iets heel moois tegen. Zo ook hier. Op deze rustplek ergens in de Provence, gingen we achter de camper en werden we getrakteerd op dit zicht..

'507516' door DeMecheleir '507516' door DeMecheleir

FrankrijkRhone vallei en Provence

Gorges du Verdon

DeMecheleir

Tijdens ons verblijf aan de Gorges Du Verdon reden we naar de camping. En langs de kant van de weg, die langs de rivier liep, zagen we hier en daar een auto geparkeerd staan. De volgende dag stonden we op tijd op en gingen we ook eens kijken aan zo'n parkeerplaats. Een klein afdalingkje en dan zagen we dit... Helemaal alleen, een keistrand en heerlijk veel plaats om te pletsen en te ploeteren in het water van de Verdon. En in een prachtige omgeving ook nog!! Zeker één vand e hoogtepunten van de vakantie in Frankrijk!

'506847' door DeMecheleir '506847' door DeMecheleir

Monaco

The city

DeMecheleir

Monaco...Onze allereerste ontmoeting met het beroemde plaatsje. En het is niet tegengevallen. Dankzij het geocachen werden we naar deze plaats gebracht. Niet alledaags maar met een prachtig zicht over de stad. Het leek wel een schaalmodel... Het was er erg mooi en uiteraard zijn we daarna de plaats zelf gaan bezoeken waar ook zeer de moeite waard was.

'505909' door DeMecheleir '505909' door DeMecheleir

FrankrijkSaint-tropez

Naar de zee

DeMecheleir

Dit steegje vind je in Saint-Tropez. Een straatje dat direct uitkomt op het strand. Vooral de kleurencombinatie sprak me aan en daardoor viel het me ook op. Verder is er eigenlijk weinig te beleven in Saint Tropez, maar gezellige straatjes, dat hebben ze er wel...

'505161' door DeMecheleir '505161' door DeMecheleir

FrankrijkSaint-tropez

Kerktoren

DeMecheleir

De eerste keer in Saint-Tropez en allicht het meest gefotografeerd, buiten de bootjes allicht, maar uiteraard heb ik er ook graag een foto van in mijn archief ;-) Een beetje afgebladerd, maar het blijft toch een mooi kerkje...

'503729' door DeMecheleir '503729' door DeMecheleir

FrankrijkDijon

Pleintje

DeMecheleir

Tijdens onze zomervakantie gingen we ergens een tussenstop maken en dat kan evengoed in Dijon zijn. Al dikwijls gewoon voorbij gereden maar nooit de moeite gedaan om het eens te bezoeken. We waren er niet lang maar de eerste indruk was toch direct de moeite. Uiteraard moesten we mosterd meenemen, daarvoor staat Dijon nu eenmaal bekend, dus dat hebben we dan ook gedaan. ;-) Zeker een stad om nog eens naartoe te gaan!

'502699' door DeMecheleir '502699' door DeMecheleir

FrankrijkDijon

Platteland

DeMecheleir

Onderweg naar het zuiden van Frankrijk met de camper en dan neem je de rustige Route Nationale, we hadden geen haast. Tijdens één van de stops zag ik een mooi beeld in mijn spiegel van mijn openstaande deur... Proberen zo goed mogelijk weer te geven in een foto en toch deels gelukt...

'493366' door DeMecheleir '493366' door DeMecheleir

Kleurrijk

DeMecheleir

We waren onderweg in een klein, Spaans dorpje toen we door deze straat reden. Spontaan werden we goed gezin van die felle kleurtjes en de slingers boven de straat. Kon dit hier maar, je zou al fluitend door de straten wandelen, zelfs met een fikse regenbui...

'491813' door DeMecheleir '491813' door DeMecheleir

Barcelona from above

DeMecheleir

Wanneer je Parc Guell bezoek in Barcelona, kan je helemaal naar boven. Een fysieke inspanning, zeker bij 30°, maar als beloning krijg je, helemaal gratis, dit fameuze uitzicht. Alhoewel dat Parc Guell tegenwoordig betalend is, is het nog steeds de moeite. En eens boven, kan je mee je 'steentje bijdragen' ;-)

'491780' door DeMecheleir '491780' door DeMecheleir

Eenzaam bootje

DeMecheleir

Hier waren we even gestopt om te picknicken. We bevinden ons hier aan de Far de Salou, oftewel de Vuurtoren van Salou. Eigenlijk een rustplek in de mierennest van Salou. We waren er zo goed als helemaal alleen. Prachtig en ver uitzicht en dan kwam er plots, heel eenzaam, een zeilbootje voorbij...

'490146' door DeMecheleir '490146' door DeMecheleir

Aquaduct

DeMecheleir

Dit is een aquaduct, nog bijna zo goed als intact, in Tarragona. Plaatselijk beter gekend als El Puente del Diablo (Duivelsbrug) en buiten de stad aan de snelweg AP-7 gelegen. Je kan er op wandelen, zowel langs boven als onder bekijken en, omdat het niet heel goed staat aangegeven, is het er ook niet zo heel druk. Prachtig om te zien en hoe knap dit stukje Romeinse geschiedenis in elkaar zit...

'488434' door DeMecheleir '488434' door DeMecheleir

Milka?

DeMecheleir

Op een wandeling in Oostenrijk, kwamen we Tiroolse wildlife tegen, mét een grote, luide bel zodat je altijd weet waar en wanneer er beesten zijn. Hier liggen ze te liggen op een heel mooie wei, met geweldig panorama!

'487803' door DeMecheleir '487803' door DeMecheleir

Eenzame toren

DeMecheleir

In Tirol, Italië staat een toren, een kerktoren, ogenschijnlijk eenzaam en alleen in het water. Als gevolg van de bouw van een dam, moest het oorspronkelijke dorp Graun en Reschen en zijn bewoners wijken. 163 huizen werden afgebroken en 523 hectare land werd veranderd in een watermassa. Alleen die kerktoren, midden in het water, herinnert nog aan de oude dorpskern van het dorp Graun. Deze toren is gratis te bezichtigen en als je aan de rand van het meer staat, geeft het toch maar een vreemd gevoel wetende dat er een heel dorp was rondgebouwd... Je kan er ook naartoe varen/zwemmen natuurlijk ;-)

'485610' door DeMecheleir '485610' door DeMecheleir

Reschensee

DeMecheleir

Op vakantie in Oostenrijk in Tirol tijdens de zomer. "In Oostenrijk, zegt u?" "En deze foto is genomen in Italië?" Klopt. Op vakantie proeven we graag van verschillende landen en dit was een ééndagsexcursie naar Italië, net over de grens met Oostenrijk. En daar vonden we de Reschensee. Ontstaan door toedoen met menselijke hand, maar o zo mooi....

'484519' door DeMecheleir '484519' door DeMecheleir

Reschensee

DeMecheleir

Genomen in juli 2014 in Italië, net over de grens met Oostenrijk. Daar ligt de Reschen See en je kan er "echte" Italiaanse pizza's eten. En ja, ze smaken er effectief anders dan thuis, al kan dat ook wel aan het gevoel liggen natuurlijk ;-)

'483820' door DeMecheleir '483820' door DeMecheleir

De gondel

DeMecheleir

Deze werd genomen onderweg van de ene bergflank naar de andere in het plaatsje Ladis in Oostenrijk waar we in 2014 op vakantie gingen. Niet alleen in de winter valt er hier op deze bergen het een en ander te beleven. Ik vind deze foto zo typisch Oostenrijks: de bergen, de typische dorpjes en die hutjes op de flank... Heerlijk toch?

'483710' door DeMecheleir '483710' door DeMecheleir

Mystiek bos

DeMecheleir

In de zomer van 2014 waren we in Oostenrijk op vakantie. Meer bepaald Ladis in Tirol. Op de bergflank kon je een erg mooie themawandeling doen en zo zag de ingang er uit van het bos. Door de hoogte en de mist die er hing, hing deze mist eveneens in het bos. We moesten toch even slikken, maar achteraf gezien was een prachtige wandeling!

'462990' door DeMecheleir '462990' door DeMecheleir

BelgiëLuxemburg

Rendeux-Beffe in de..

DeMecheleir

Een weekendje in de Ardennen en dan vooral even weg naar de sneeuw. Daar een prachtige wandeling gemaakt en je ziet het dorp Rendeux liggen. Heel mooie streek voor de wandelaars onder ons ;-)

'462988' door DeMecheleir '462988' door DeMecheleir

BelgiëGent

Stadszicht

DeMecheleir

In december op bezoek in Gent. Toerist in eigen land dus. We kregen van een 'local' een hele stadswandeling mét uitleg. Heel interessant. De dag werd afgesloten met een bezoek aan het Gravensteen waar deze foto is genomen en uiteraard een heerlijk hapje achteraf ;-)

'462169' door DeMecheleir '462169' door DeMecheleir

FrankrijkCentraal Massief

Vulkanen in Frankrijk

DeMecheleir

Deze foto doet je niet misschien aan Frankrijk denken, maar het is het wel. Deze is genomen in de buurt van de Puy De Dome, een slapende vulkaan in het Centraal Massief. Het zicht boven is machtig en dan pas zie je hoeveel kraters er nog zijn van de vulkanen. Echt de moeite. (voor de minder sportieve mensen onder ons, ja, er rijdt ook een treintje naar boven ;-))

'462164' door DeMecheleir '462164' door DeMecheleir

Frankrijk

Franse wijngaarden

DeMecheleir

Een landschapsfoto in de buurt van Bordeaux dat de wijngaarden laat zien en een idyllisch kapelletje bovenop de berg....Heerlijk! We waren in Saint-Emilion en dit is één van de uitzichten die je hebt.