'1138891' door LauraMaria '1138891' door LauraMaria

Verenigde StatenSeattle

De ferry van Seattle.

LauraMaria

Met het plan een korte road trip te maken over het Olympic Peninsula, namen we de ferry van Seattle naar Bainbridge Island. Het uitzicht over het Puget Sound was prachtig, het water kalm, en de ferry was ook erg rustig. Links op de foto kun je Alki Beach zien, met de wijken Alki en North Admiral erachter. Ik heb de foto in zwart-wit bewerkt omdat ik dat goed bij de sfeer vond passen; het lijkt een beetje of je teruggaat in de tijd.

'1138839' door LauraMaria '1138839' door LauraMaria

Verenigde StatenWashington

Zonsopkomst in Seattl

LauraMaria

Mijn favoriete stad in de VS tijdens zonsopkomst. We hadden geluk met deze heldere ochtend, en Mount Rainier lag mooi zichtbaar achter de skyline van Seattle. In de lucht vliegt een 747, een van mijn favoriete vliegtuigen. Het was een perfect begin van de dag die ons verder naar de Olympic Peninsula zou brengen.

'1138719' door LauraMaria '1138719' door LauraMaria

Verenigde StatenCalifornia

Road trip door Big Su

LauraMaria

Tijdens onze één-daagse road trip door Big Sur (tip: zorg dat je meer tijd hebt dan een 48 urige layover in San Francisco) bezochten we de hotspots van het natuurpark. De Bixby Creek Bridge is één van de hoogtepunten die je niet mag missen, hadden we gelezen. Nou vind ik mijn architectuur fotografieskills niet denderend, en ik was al snel afgeleid door de zee onder ons. De golven sloegen prachtig op het verlaten strand. Deze foto is een van mijn favorieten omdat ik altijd al een ding heb gehad met de zee, en naar deze kleuren kan ik blijven kijken.

'1138686' door LauraMaria '1138686' door LauraMaria

Verenigde Arabische EmiratenSharjah

Zonsopkomst met...kam

LauraMaria

Na een mooie zonsopkomst in de woestijn, liep ik een stukje door de duinen. Ik kwam deze mooie groep kamelen tegen, die in een omheining tussen de duinen stonden. De jongen stonden nog apart van de moeders. De groep leek erg schichtig toen ik dichterbij kwam, in tegenstelling tot de loslopende kamelen die ik normaal tegenkom in de woestijn, dus ik hield afstand van het hek, en maakte snel wat foto's. Van een afstandje leken ze toch wel een beetje nieuwsgierig, en keken ze voorzichtig wat ik aan het doen was. Ik besloot de kamelen niet verder lastig te vallen en vervolgde mijn tocht door het steeds warmer wordende zand.

'1138621' door LauraMaria '1138621' door LauraMaria

Verenigde StatenWashington

Road trip door een...

LauraMaria

Met een vriend reed ik door Washington State, net buiten Seattle. Het weer was een beetje moody maar dat hield ons niet tegen. Bij de Snoqualmie Pass stopten we op een parkeerplaats om een stukje te wandelen. De sfeer was eigenaardig, het terrein, waar in de winter geskied kan worden, was compleet uitgestorven. We volgden een pad dat door was huizen werd gescheiden van de doorgaande weg. Alles zag er donker en verlaten uit, en aan het eind van het pad zagen we een donkere grot, afgesloten met een groot hek. Ik durfde er amper in te kijken, zo donker dat het was. Het bleek de Snoqualmie Tunnel te zijn, een oude spoortunnel die nu een deel van het jaar open is om doorheen te wandelen of te fietsen. We kregen er de kriebels van, dus liepen snel terug naar de auto. Op de terugweg kon ik dit plaatje schieten, dat de sfeer van dat moment ook wel aardig goed weergeeft: donker, een beetje mysterieus, iets waar je niet wil zijn maar waar je je toch ook weer tot aangetrokken voelt.

'1138449' door LauraMaria '1138449' door LauraMaria

NederlandNoord Brabant

Hooglander in de...sn

LauraMaria

Deze Schotse hooglander was goed gekleed op het koude weer. In de Dintelse Gorzen (Noord-Brabant) staat een groep hooglanders die meestal best graag op de foto gaan. Enige voorzichtigheid is geboden bij deze harige bakbeesten, maar met mijn nieuwe telelens kon ik goed op afstand blijven en toch dit plaatje schieten.

'1138405' door LauraMaria '1138405' door LauraMaria

IndiaKerala

Bezoek Connemara...Ma

LauraMaria

Tijdens een korte layover in Trivandrum, India, nam een collega mij mee naar Connemara Market. De markt heeft stalletjes voor groente en fruit, een aparte visafdeling, eentje voor vlees, een voor bananen, wat kledingwinkeltjes en een soort kraampjes die ik niet beter kan omschrijven dan de Blokker en de Xenos in één. Omdat een deel van de mark alleen 's morgens vroeg gebruikt wordt, besloten we de volgende ochtend voor zonsopkomst nog een keer terug te gaan. Deze foto heb ik gemaakt bij de visafdeling, waar nog goederen werder aangeleverd met dit leuke Tata vrachtwagentje. Ik vond het een mooi contrast met het koude licht van het blauwe uur (hoewel het waarschijnlijk gewoon 25 graden was), en het warme licht van de marktverlichting op de knalgele truck.

'1138393' door LauraMaria '1138393' door LauraMaria

OmanNizwah

De Geitenmarkt in...N

LauraMaria

De geitenmarkt was mijn hoofddoel van deze korte trip naar Oman... en het overtrof al mijn verwachtingen! Het marktplein was een drukte van jewelste met geiten, koeien, kopers, verkopers, geïnteresseerden en toeristen. Ook de naastgelegen parkeerplaats was afgeladen vol met auto's, pickups met geiten en schapen, vrachtwagens met koeien, een kleine kippenmarkt, mannen en kinderen en ik die overal tussendoor liep (met mijn camera). Het was een prachtige ochtend, met de markt die met een reden om 6 uur 's morgens begint, want toen de zon na een paar uur over de bergtoppen piepte, werd het snel warm. Ik kan het echt aanraden om de vrijdagochtend in Nizwa in je reisplanning op te nemen!

'1138392' door LauraMaria '1138392' door LauraMaria

Verenigde Arabische EmiratenRas al-Khaimah

Lunch met uitzicht op

LauraMaria

Dit prachtige uitzicht in de VAE is helaas moeilijk te bereiken. Om toegang te krijgen tot het gebied, is een boeking bij de Zipline of het restaurant nodig. Gelukkig hadden we honger, dus planden we snel een late lunch, en kregen we deze mooie wolk gratis bij het uitzicht. Ik vond het een mooi contrast met de scherpe en donkere bergen, en ze laagstaande zon gaf het hele landschap een prachtige gloed. We hadden net opeenvolgend een zandstorm en een flinke regenbui gehad, dus dit kalme beeld was zeer welkom.

'1137794' door LauraMaria '1137794' door LauraMaria

OmanMuscat

Een namiddag in Musca

LauraMaria

Tijdens mijn meest recente trip naar Oman, had ik één dag in Muscat gepland. Helaas moest ik wat dingen doen voor mijn werk dus ik had niet veel tijd om buiten op pad te gaan, maar gelukkig had ik een prima uitzicht vanuit mijn hotelkamer. In de namiddag scheen de lage zon mooi licht over de wijk Al Khuwair, en werd ik afgeleid van mijn werk door het mooie beeld. Deze foto heb ik gemaakt door de dunne gordijnen heen, met de Imam Nur Al-Din moskee precies tussen de plooien zodat je aandacht nog meer naar het gebouw wordt getrokken.

'1137347' door LauraMaria '1137347' door LauraMaria

Verenigde Arabische EmiratenSharjah

Kamelen spotten in de

LauraMaria

Met een vriend reed ik van Dubai richting Al Madam, een klein dorpje in Sharjah, met als doel het bekende spookstadje in de woestijn te bezoeken. Na een klein uurtje rijden over de snelweg, sloegen we af de woestijn in: het asfalt hield meteen op, maar gelukkig konden we met onze 4wd auto door het zand verder. We stopten tussen de duinen toen er een groep kamelen langs kwam lopen. Snel pakte ik mijn camera, en klikte een paar (of iets meer) foto's van deze mooie dieren in het licht van de laagstaande zon. Nadat de kamelen en de verzorgers op hun quads gepasseerd waren, vervolgden we onze weg naar het spookstadje. Nou is stadje is een groot woord, maar hierover zal ik meer delen bij een andere foto.

'1137332' door LauraMaria '1137332' door LauraMaria

IndiaBangalore

Road trip naar Nandi.

LauraMaria

Vanuit Bangalore reden we op de motor naar Nandi Hills in de staat Karnataka. Het eerste stuk de stad uit ging behoorlijk langzaam door het ontzettend drukke verkeer, maar ik zat achterop de motor en keek mijn ogen uit. Buiten de stad werden de wegen wat rustiger en eenmaal op het platteland aangekomen, kwamen we steeds minder verkeer tegen. Nandi Hills is, zoals de naam verklapt, een heuvelachtig gebied, met bovenop een oud fort, het Tipu Sultan Fort. We kwamen aan de late kant aan, maar de bewakers lieten ons gelukkig nog naar boven rijden (mogelijk met wat omkoperij). Het fort was aardig, evenals het uitzicht, maar toen we over de bochtige weggetjes terug naar beneden reden, kon ik dit mooie plaatje schieten. De zon was voor ons al onder, maar verlichtte nog precies de wolken boven ons met een prachtig geelgouden licht. Ik heb de foto express wat korrelig gelaten, omdat ik die stijl wel vond passen bij de het landschap en de sfeer.

'1137199' door LauraMaria '1137199' door LauraMaria

Oman

Portugees Oorlogsschi

LauraMaria

Na een lange roadtrip wilde ik graag een duik in zee nemen, totdat ik deze mooie wezens op het strand zag liggen... Ik kende ze alleen van foto's en had er nog nooit eentje in het echt gezien: een Portugees oorlogsschip, een prachtige maar gevaarlijke siphonophora (niet echt een kwal, maar het lijkt erop). Mijn teleurstelling om niet te kunnen zwemmen maakte heel snel plaats voor enthusiasme om dit monstertje op de foto te zetten.

'1137170' door LauraMaria '1137170' door LauraMaria

OmanNizwah

Bezoek het Nizwa Fort

LauraMaria

Ik bracht een namiddag door in en op het Nizwa Fort in Nizwa, Oman. Het is een beetje een toeristische trekpleister, maar ik vond het niet vervelend druk en het uitzicht was adembenemend. Het fort zelf is ook interessant, maar ik had meer oog voor de bergen, palmbomen, en de prachtige zonsondergang (nog niet op deze foto). Voor een ticket betaal je 5 Riyal, aardig aan de prijs, maar dat kun je goedmaken met goedkoop avondeten (bijvoorbeeld bij Al Zuhly Restaurant) en karak thee voor 200 baisa (dat is minder dan 50 eurocent, deze theeleut was helemaal gelukkig!).