Huaraz en de Cordillera Blanca foto's & tips

'513962' door Lyske1980 '513962' door Lyske1980

Quebrada Huaytapallan

Lyske1980

Onze gids heeft ons zoveel mogelijk van de omgeving in de Corillera Blanca laten zien. Ik was aangenaam verrast door de natuur omdat ik dit totaal niet had verwacht in Peru: blauwe meren en zóveel planten en bloemen in verschillende kleuren... en één en al rust! (we waren de enigen die er rondliepen) Als je in de buurt bent, probeer dan zeker even een wandeling in deze prachtige vallei te maken!

'462254' door Fietser '462254' door Fietser

Park Huascaran

Fietser

We fietsen op bijna 5000 m en genieten van een fabelachtig uitzicht. Wat wel een deceptie was toen we afdaalden dat we naar een goede 300 m afdalen (hoogte meters) op een spiegelgladde asfalt weg kwamen, net aan gelegd. Prettig fietsen, maar een stuk charme verloren.

'459016' door Fietser '459016' door Fietser

Graan dorssen

Fietser

Onderweg zag ik deze 2 mensen druk bezig met hun ossen om het graan te dorsen. De vrouw gooide steeds nieuwe halmen voor de ossen en de man rende rondjes met zijn dieren. Wat mij in eerste instantie opviel was het licht dat op het tafereel viel.

'214993' door riknikele '214993' door riknikele

Hoogteziekte

riknikele

Na 1 dag in Lima besloot ik meteen de Andes in te gaan, bij Huaraz. Deze stad ligt boven de 3000m en eigenlijk moet je dus acclimatiseren, maar daar had ik geen tijd voor. De volgende dag heb ik meteen een wandeling gemaakt naar een schitterend bergmeer op 4600m. Die avond kreeg ik last van de hoogte, maar na een goeie maaltijd en 11 uur slaap had ik er de volgende dag geen last meer van.. gelukkig! Deze foto is tijdens de wandeling gemaakt, als je goed kijkt zie je mensen wandelen!

'44270' door zeester '44270' door zeester

Hoeden met een...bete

zeester

In de streek van Huaraz en de Cordillera Blanca, (Noord Peru), dragen de dames hoeden met een betekenis.. Aan de versiering op de hoed kan je zien of ze getrouwd zijn, beschikbaar, weduwe etc.. EVEN OPEN KLIKKEN SVP (scan)

'513607' door Lyske1980 '513607' door Lyske1980

Parque Nacional...Hua

Lyske1980

Niet ver van de stad Huaraz hadden we een Homestay geboekt, een hele primitieve maar leuke ervaring. De vader van het gezin was tevens gids, en hij nam ons mee naar 'Parque Nacional Huascarán' waar we de supermooie Maria Josefa Trail liepen. Ik had nog nooit zulke bijzondere bomen en planten gezien, het leek net een sprookjesbos!

'463126' door Fietser '463126' door Fietser

Breiende vrouw

Fietser

Deze dag fietsten we over zeer afgelegen plaatsen. Van Huanlanca naar Jivia. nog even een bergpas van 4720 m nemen en we reden door enkele kleine dorpjes waar ze volgens mij zelden tot nooit westelingen zagen, zeker de kinderen. Gringo, gringo hoorde ik steeds. Hier stopte we om een inca colaatje te drinken en gelijk stroomden de bewoners toe om die rare westelingen te bekijken. Mijn moeder zei al "ledigheid is de duivels oorkussen" dus deze dame breide gewoon door. Een van de hoogtepunten van de reis.

'229093' door riknikele '229093' door riknikele

Laguna 69

riknikele

In de Cordillera Blanca heb ik de fantastische tocht naar Laguna 69 gemaakt. Het is een pittige tocht, die je naar 4600 meter brengt, maar de uitzichten onderweg zijn gruwelijk mooi en de voldoening bij aankomst bij het meer is waanzinnig!! Laguna 69 is ongekend blauw, omgeven door prachtige stenen, bloemen en bergtoppen van 6000m met prachtige gletsjers; topplek!!

'267627' door cindy1980 '267627' door cindy1980

Laguna Llanganuco

cindy1980

Cordillera Blanca: Laguna Llanganuco azuurblauw meer op 4000m. De kleur van dit meer is echt formidabel mooi, het lijkt alsof ze azuurblauwe verf in het meer hebben gegoten.

'226779' door riknikele '226779' door riknikele

Richting Huaraz

riknikele

De rit van Lima naar Huaraz is echt schitterend. Eerst rij je langs enorme zandduinen en -kliffen, waarna je de Andes in rijdt en uiteindelijk op een hoogvlakte van 4000m uitkomt! Als je de bus neemt, zorg dan dat je voorin zit, ik had de hele rit het beste panorama uitzicht!!!

'193554' door riknikele '193554' door riknikele

Van Andes naar...Hima

riknikele

OPENEN AUB ; Morgen is het zover; een afsluiter van een gestoord jaar, waarin ik o.a. Marokko, Cuba en Peru heb bezocht. India is nu de bestemming, het land waar ik al heel lang en heel graag heen wil! We gaan daar een trektocht maken door de Himalaya en ik ben heel benieuwd in hoe verre het lijkt op het Andes-gebergte, waar deze foto is gemaakt! Allemaal een fijne zomer en tot in augustus!!

'216055' door AnnennA '216055' door AnnennA

Cordillera Blanca

AnnennA

Eén van de bergmeertjes en witte toppen in de prachtige omgeving van de Cordillera Blanca, vlakbij het plaatsje Caraz, een zeer goed alternatief voor het drukkere Huaraz.

'485733' door peterverboom '485733' door peterverboom

Lief oud vrouwtje

peterverboom

Dit lieve oude vrouwtje wil graag op de foto. Veel vrouwen, kinderen en lama's willen wel op de foto. Voor de moeite wel graag een sol AUB.

'224404' door riknikele '224404' door riknikele

Huascaran Nationaal..

riknikele

Gisteren plaatste ik een tip over het geweldige gebied Cordillera Blanca, bij Huaraz. In dit gebied ligt het Huascaran Nationaal Park, waar je fantastische wandelingen kunt maken, zoals hier richting Laguna 69!

'486293' door Fietser '486293' door Fietser

Puya raimondii

Fietser

De puya raimondii is Peru's nationale bloem. Deze plant groeit alleen tussen de 35 en 4500 m en is van de Bromelia familie. De plant zelf, de groene stekelige bladeren wordt +/- 1,5 hoog en breed. Het donkere is de uitgebloeide bloem stengel. Helaas waren wij hier in september, bijna winter dus en stond er geen enkele in bloei. Na de bloei sterft de plant af. Het duurt wel een 70 á 80 jaar voordat hij bloeit.

'192383' door riknikele '192383' door riknikele

Op grote hoogte!

riknikele

Tijdens een dagtocht naar Laguna 69 in de Cordillera Blanca kwam ik voor het eerst in aanraking met bergen boven 6000 meter. Ik was heel benieuwd of je nou het verschil zou zien met bijvoorbeeld de Alpen. Het antwoord is ja, dat zie je! Het was een geweldige tocht met waanzinnige uitzichten. Dit was een van mijn favorieten, de besneeuwde toppen met de waterval op de voorgrond!

'148328' door leonvanmaenen '148328' door leonvanmaenen

Pisco Berg

leonvanmaenen

Tijdens een bezoek aan Uros op het Titicacameer, de Peruaans-Boliviaanse grens hoorden we dat we niet naar Bolivia konden gaan vanwege boerenopstanden. We moesten uitwijken naar het niet-toeristische noorden van Peru. We kwamen terecht in de Cordillera Blanca, een verrassend mooi gebied van het land waar vooral pré-inca cultuursites zijn te bezichtigen zoals die van de Mochica's en de Chimu's

'156702' door Rikytb '156702' door Rikytb

Dagje uit

Rikytb

Deze hele grote groep Peruaanse vrouwen bezocht de opgravingen van Chavin. Een beschaving ouder dan de Inca's. In Huaraz is een museum aan deze beschaving gewijd.

'557856' door PeterGoedhart '557856' door PeterGoedhart

Het hoogste punt van.

PeterGoedhart

Een blik op de hoogste berg van Peru, de Huascaran. Een van de pieken steekt net tussen de wolken door. Ik sta al bijna op 4000 meter, maar dit gaat nog meer dan 2 kilometer hoger.

'263671' door kmelassauw '263671' door kmelassauw

Peruaanse vrouwen...t

kmelassauw

Dit zijn twee oudere peruaanse vrouwen die gezellig samen zaten te kletsen tijdens een familiefeest. Ze genoten van de familie om hun heen maar vonden het heerlijk om zich even af te zonderen van alle gekte.

'487121' door Fietser '487121' door Fietser

Lokale vrouwen

Fietser

In de plaats Caraz heb je een lokale overdekte markthal, zoals in de meeste plaatse en als ik op tijd was ging altijd een rondje maken en een "jugo speciaal" drinken. Een soort van milkshake. Er gaat van alles in tot rauwe eieren toe. Diverse scheutjes drank uit vage flessen en veel fruit en dat alles flink gehusselt door een mixer. Heerlijk, heb er tientallen van op. Deze dames zaten voor de ingang van de markthal met hun handel.

'53789' door zeester '53789' door zeester

Wolwinkel..

zeester

In de lange winters moeten de dames toch wat te doen hebben...

'353009' door DanielKeulemans '353009' door DanielKeulemans

Stunning scenery at..

DanielKeulemans

If you have a chance to spend time in Peru, try to include Parque Nacional Huascaran in your hiking itinerary. The Park is located in the Cordillera Blanca Range, which is part of the Sierra Central of the Peruvian Andes. The park has a stunning amount of 27 snow-capped peaks all 6,000 m above sea level, of which El Huascarán (6,768 m) is the highest. Every day of my hike I was treated to new views, glacier lakes and all kinds of fantastic vegetation. This image was taken on a cold and rainy late afternoon....I love this image in black and white because it emphasizes the dramatic beauty of this isolated and beautyful mountain range.....

'550714' door Fietser '550714' door Fietser

Uitzicht op 5000 m

Fietser

We staan hier op 5000 m en genieten van het immens mooie landschap van de Cordillea Biancho, de witte bergen, al zien we aan deze kant geen sneeuw of gletsjers. Gelukkig was ik vroeg, want een uur later waren andere die op 5000 m in een sneeuw storm zaten.