'1104370' door YvonneC '1104370' door YvonneC

MarokkoMerzouga

Schaduwspel

YvonneC

Tijdens onze reis door Marokko kwamen we na 3 dagen rijden aan in Merzouga waar we onze Toyota 4WD inruilden voor een kameel. Vlak voor zonsondergang vertrokken we naar ons kamp in de woestijn, tegen de tijd dat we aankwamen was de schemering ontzettend mooi. Wij waren een van de eerste in het kamp waardoor er nog veel kamelen onderweg waren, toen heb ik deze foto kunnen schieten!

'1101722' door YvonneC '1101722' door YvonneC

Achter de mist

YvonneC

We hadden een aantal dagen achter elkaar slecht weer. Op weg naar Eggum op de lofoten kwamen we langs dit meer, door de mist ziet het er daar achter bij die berg mysterieus uit.

'1101511' door YvonneC '1101511' door YvonneC

Kroatië

Verlaten stadje

YvonneC

Aan de 66 weg in Kroatië ligt een klein plaatsje, Plomin, we kwamen hier bij toeval uit toen we op weg waren naar Bosnië. Een ontzettend leuk verlaten(?) dorpje waar ze water op een moderne manier af voeren haha. Toen wij er waren was er helemaal niemand, geen bewoners (er hing wel was aan de lijn...) en ook geen toeristen. Er zijn allemaal kleine steegjes waar je doorheen kunt dwalen. Ik denk dat we er zeker een uur rond gelopen hebben. Wanneer je een stukje verder loopt (5 minuutjes) heb je ook mooi uitzicht over de baai! Zeker een aanrader.

'1101278' door YvonneC '1101278' door YvonneC

Stokvis, het goud van

YvonneC

Stokvis, het goud van de Lofoten. In Ballstad kwamen we het erg veel tegen en hebben toen stokvis soep gegeten, heerlijke soep. Vervolgens aan onze vader verteld dat het erg lekker was, hij vertelde toen dat ze "vroeger in dienst" ook stokvis kregen, hij had er minder goede herinneringen aan, haha.

'1101010' door YvonneC '1101010' door YvonneC

NederlandLimburg

Bezoek eens een molen

YvonneC

De Grauwe Beer in Beesel, gebouwd in 1604 in Zaandam en jaren later overgeplaatst naar Beesel. Beesel is een klein dorpje in Limburg tussen Roermond en Venlo dat eens in de 7 jaren in het teken van Draaksteken staat. De eerstvolgende editie is in 2023. Wanneer je in 2023 Draaksteken bezoekt, hop dan ook even langs deze molen aan de maas, hij ligt aan de kerkweg, persoonlijk de mooiste plek van het dorpje. In deze korenmolen kun je trouwens in groepsverband aan een kleine rondleiding deelnemen.

'1100969' door YvonneC '1100969' door YvonneC

MontenegroPodgorica

Niet alleen de...buit

YvonneC

Dit is de binnenkant van de prachtige kerk in Podgorica. De hele binnenkant is beschilderd met glimmend goud. Mijn inziens was dit trouwens het enige interessante in Podgorica.

'1100968' door YvonneC '1100968' door YvonneC

MontenegroPodgorica

Prachtige kerk in...P

YvonneC

Mocht je tijdens je reis in Montenegro langs Podgorica komen, ga dan even aan bij deze prachtige kerk. De buitenkant is ontzettend mooi maar de binnenkant is nog veel mooier. Er volgt nog een foto van de binnenkant. ( Cathedral of the Resurrection of Christ - Podgorica) Toen wij er waren was er net een bruiloft waar we even mochten kijken. Lucky bastards.

'1100924' door YvonneC '1100924' door YvonneC

MontenegroSkadar-meer NP

Sunset boottocht...sk

YvonneC

Tijdens onze roadtrip in de Balkan sneuvelde de waterpomp van de auto. We zaten daardoor 3 dagen "vast" in Podgorica. We hebben hier een trein gepakt naar Virpazar waar we met de Golden Frog een zonsondergang boottochtje hebben gemaakt. Een van de beste keuze! De boottocht was prachtig. Mooie planten, ontzettend veel vogels, prachtige bergen, noem het maar op. Helaas gingen er geen treinen meer terug, dit hadden we van te voren iets beter moeten uitzoeken. De vader van de dames van de Golden Frog hebben ons gelukkig terug naar de stad gebracht, wat een service!

'1100923' door YvonneC '1100923' door YvonneC

Bosnië-HerzegovinaMostar

Bosnië, bezoekje...Mo

YvonneC

Mostar, een van de steden die we bezochten in Bosnië Herzegovina. De Stari Most is een prachtige brug waar de locals (en wellicht ook toeristen) vanaf springen. Pas wanneer je van de brug gesprongen bent, ben je een echte man. We hebben er een tiental jongens vanaf zien springen, voor onszelf was het toch ietjes té hoog.

'1100920' door YvonneC '1100920' door YvonneC

Noorwegen

Strandjes Senja

YvonneC

Prachig stukje strand aan het einde van Fv251 op Senja! Zeker de moeite waard om deze weg compleet tot het einde door te rijden. Verder ontzettend geluk met het weer!

'1100544' door YvonneC '1100544' door YvonneC

NoorwegenGeirangerfjord

Geiranger

YvonneC

Tijdens onze reis kwamen we langs Geiranger. Op Instagram had ik gezien dat je deze foto kon maken. Aangekomen op de parkeerplaats bij het uitzichtspunt was deze rots nergens te vinden. Via YouTube hebben we een filmpje gezocht hoe je deze foto moest maken, na een uurtje zoeken is het tocht gelukt!

'1100513' door YvonneC '1100513' door YvonneC

Roadtrip Scandinavië

YvonneC

Onze nieuwe aanwinst om te roadtrippen. We hebben er tijdens onze roadtrip in Scandinavië al 7000 kilometer opzitten en er gaan er nog vele volgen. De precieze locatie weet ik niet helemaal meer, maar ergens aan de E6 tussen Senja en Lofoten.

'1100511' door YvonneC '1100511' door YvonneC

Roadtrip naar de...Lo

YvonneC

Onze roadtrip door Scandinavia bracht ons op de Lofoten. De foto is gemaakt in Moskenes bij de E10. Hier hebben we gewacht op de boot naar het

'558850' door YvonneC '558850' door YvonneC

VietnamHoi An

Whats up duck.

YvonneC

Wij zijn tijdens onze reis in vietnam een stuk met de motor geweest, van Hue naar Hoi An. Onderweg kom je geweldige dorpjes tegen en wordt je af en toe ingehaald door bijzondere locals.