Jan1948

profiel Jan1948

Naam

Jan Uiterwijk

Reviews

0

Foto's & tips

26

Blogs

3

Lid sinds

13 February 2013

Favorieten

Fav. werelddeel

Azië

Fav. land

Kameroen

Fav. stad

Muiden

Over mij

Reizen is mijn passie, al sinds mijn jeugd.
ik houd van oudheden, natuur en avontuur. Luxe en afzien afwisselen. Sinds 3 jr weduwnaar maar wil toch blijven reizen

Mijn Motto

'van reizen word je wijzer'

Over mijn camera

Type

Pocket

Merk

Sony

Model

cybershot

Overige

allemaal weggedaan

Laat een reactie achter

51 reactie(s) bij "Jan1948"

  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 09 Mar 2013 | 17:55:45

    Ha Jan,
    Dank je wel voor je reacties weer. Fijn weekend nog!
    Rhoda

    Bericht aangepast op 13:22:19
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 12 Mar 2013 | 17:51:37

    De foto waarop een vrouw op haar hurken in Nepal de was doet.

    Bericht aangepast op 13:03:58
  • profile image comment
    Door Hansdewildt• geplaatst op 20 Feb 2013 | 19:36:29

    Hoi Jan,
    welkom op deze site en meteen nieuwkomer van de week !
    Geniet ervan !
    groetjes, Hans

    Bericht aangepast op 13:01:00
  • profile image comment
    Door Leeu• geplaatst op 20 Feb 2013 | 14:32:20

    Hoi Jan,
    Gefeliciteerd met de titel nieuwkomer van de week.
    Welkom!
    Groetjes,
    Paula

    Bericht aangepast op 12:59:28
  • profile image comment
    Door Jacomien• geplaatst op 27 Feb 2013 | 20:14:49

    Hoi Jan,
    Ik snap je reactie bij de kussende leiders niet helemaal. Wat en hoe bedoel je?
    Jacomien

    Bericht aangepast op 08:56:07
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 16 Mar 2013 | 14:11:48

    Vond je mijn foto teveel bewerkt? Natuurlijk kan je foto's teveel bewerken en soms is het ook een kwestie van smaak. Ik ben heel benieuwd naar jouw eerste bewerkte foto maandag!
    Fijn weekend nog!
    Rhoda

    Bericht aangepast op 06:19:37
  • profile image comment
    Door Ejbaaijens• geplaatst op 10 Mar 2013 | 15:39:12

    Hoi Jan,
    dank je voor je leuke reactie op mijn winterfoto! Ik heb net een zomerse foto van Gambia geplaatst. Titel: verlangen. Ik ben echt toe aan de zomer!
    Groet, Erik

    Bericht aangepast op 06:14:58
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 05 Mar 2013 | 21:37:08

    Hoi Jan,
    Dank je wel voor je mooie reactie bij mijn blog, ja het is realistisch, triest en vrolijk tegelijk!
    groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 06:11:45
  • profile image comment
    Door Nelita• geplaatst op 21 Feb 2013 | 17:01:32

    Hola Juan,
    Felicidades !!!!!!!!!
    Nieuwkomer van de Week !!
    Veel reis- en kijkplezier op deze site vale?
    Saludos de Nelita

    Bericht aangepast op 06:04:10
  • profile image comment
    Door Angeliquespanjaard• geplaatst op 07 Mar 2013 | 12:43:00

    Dank je Jan voor je leuke reactie op mijn foto

    Groetjes Angelique

    Bericht aangepast op 13:46:07
  • profile image comment
    Door Sgtravel• geplaatst op 27 Feb 2013 | 17:32:43

    Hoi Jan,
    hartelijk dank voor de felicitatie van m'n RR v/d week nominatie.
    Kijk uit naar nieuwe foto's an jouw hand !!

    Groet, Sander

    Bericht aangepast op 13:32:57
  • profile image comment
    Door Silly• geplaatst op 25 Feb 2013 | 16:12:20

    Hoi Jan, hartelijk dank voor je reactie bij mijn foto "deur"uit Nepal, welkom op deze site , kijk uit hoor , want dit is verslavend :)))Groetjes Sylvia

    Bericht aangepast op 13:29:18
  • profile image comment
    Door Jan10e• geplaatst op 24 Feb 2013 | 15:53:29

    Hoi Jan. Gefeliciteerd met je nieuwkomersschap. Veel plezier nog op deze site.

    Bericht aangepast op 13:27:30
  • profile image comment
    Door Jan1948• geplaatst op 14 Feb 2013 | 12:05:52

    Ik had nooit verwacht nooit verwacht een reactie op de plaatsing van twee fotootjes te krijgen. Maar het zijn er inmiddels al heel veel. Jullie lijken elkaar ook te kennen. Moet nog even inkomen, ken ook nog niet alle mogelijkheden.
    Wat fotografie betreft kom ik nog uit het stenen tijdperk, had vroeger een donkere kamer en tot voor kort niets meer aan fotografie gedaan,(40jr) laat staan digitale fotografie. Een van jullie raadde mij aan de foto uit Kerman te bewerken. Dat is iets waar in, buiten Pacasa, mij helemaal in moet verdiepen. Graag veel krietiek en tips a.u.b
    Groeten Jan1948

    Bericht aangepast op 13:08:04
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 26 Jun 2013 | 10:27:31

    Heel veel sterkte en beterschap Jan!
    Groet,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 02:19:44
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 20 Mar 2013 | 22:02:15

    Hey Jan,
    Hoe is het gegaan met je cursus afgelopen maandag? Durf je al een fotootje te plaatsen?
    Groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 23:35:52
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 13 Mar 2013 | 14:32:22

    Hahaha, ja ik ga goed op jouw foto's letten na maandag!

    Bericht aangepast op 23:33:06
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 12 Mar 2013 | 14:30:13

    Hoi Jan,
    Ik heb de foto "wat mot je" een beetje bewerkt door er wat kleur uit te halen met het eenvoudige programma van Iphoto. Groetjes, Rhoda

    Bericht aangepast op 23:31:07
  • profile image comment
    Door Abytravel• geplaatst op 16 Mar 2013 | 17:37:23

    Hi Jan,

    Wat leuk dat je je in het bewerken van foto's gaat verdiepen!
    Ik ben benieuwd naar je resultaten.
    En.... niet bang zijn, je kunt ze idd teveel bewerken, en dat zul je in het begin wellicht ook wel doen (of juist niet als je van de voorzichtige aard bent ;-0 ).
    Maar dat zie je vanzelf als je ze terugkijkt en met het origineel vergelijkt.
    Veel plezier met bewerken...
    Els

    Bericht aangepast op 23:29:42
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 16 Mar 2013 | 13:47:26

    Dank voor je waardering Jan. Fijn dat je begrijpt dat ik ontroerd ben door zo'n boompje.

    Bericht aangepast op 23:29:17
  • profile image comment
    Door Lindekorstjens• geplaatst op 10 Mar 2013 | 16:27:07

    Hoi Jan,

    bedankt voor je reactie op mijn zwart-wit foto. Nostalgie is inderdaad het woord dat er perfect bij past!

    Groetjes,
    Linde

    Bericht aangepast op 23:27:21
  • profile image comment
    Door Henk Vanetie• geplaatst op 09 Mar 2013 | 15:22:24

    Leuke reactie Jan !

    Bericht aangepast op 23:24:37
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 13 Mar 2013 | 12:48:34

    Ja dat kan wel helpen als je er mensen kent. Lekker van genieten hoor en ik lees je verhalen wel weer ;-)
    Groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 23:24:05
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 12 Mar 2013 | 18:01:29

    Het was n.a.v. jouw reactie op een foto die ik een foto of 4 terug geplaatst heb.

    Bericht aangepast op 23:22:24
  • profile image comment
    Door Lindekorstjens• geplaatst op 10 Mar 2013 | 16:49:40

    Hoi Jan,
    Helemaal mee eens! zowel wat betreft verbazen als cultuur snuiven!
    groetjes, Linde

    Bericht aangepast op 23:18:10
  • profile image comment
    Door Worldtraveller• geplaatst op 10 Mar 2013 | 10:52:42

    Hoi jan,
    Bedankt voor je reactie op de Begging Lady en andere foto,s. Heb nu even de tijd gevonden voor een bedankje.
    Groetjes
    Ton

    Bericht aangepast op 23:17:19
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 02 Mar 2013 | 16:14:55

    Hoi Jan,
    Bedoelde je dit?
    "Jigsaw (software), een free/opensource Java-based HTTP-webserverprogramma"
    Bij je reactie op mijn foto van het plein in Nepal? Ik begreep het woord Jigsaw niet.
    Groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 23:13:17
  • profile image comment
    Door AnitaOedit• geplaatst op 07 Mar 2013 | 11:17:23

    Hi Jan,

    Dankje voor je mooie reactie op mijn foto :)

    Thanks Anita

    Bericht aangepast op 23:11:43
  • profile image comment
    Door Jacomien• geplaatst op 06 Mar 2013 | 11:02:18

    Hoi Jan. Ik snap wat je bedoelt. Wat toevallig dat het nu juist in het nieuws was. Ik zag het ook. Ik zou zo mee demonstreren want ik vind ook dat daar het stuk van de muur moet blijven, ik vond het heel indrukwekkend, ook? juist ook die beschilderde stukken. In een ander deel van Berlijn is een geweldig mooie en vrij nieuwe gedenkplaats gemaakt overigens. Ook erg de moeite waard. Helaas heb ik nog geen museums gezien. Het was te mooi weer toen ik er was en er is zo veel te zien. Hoop daar wel een keer terug te gaan, ook juist naar museums, want dat doe ik graag. Er staan (helaas....haha) eerst nu een paar andere üitjes op het program En de zomer komt er aan dus ook weer eens genieten van het mooie weer. ! groet, Jacomien.

    Bericht aangepast op 23:10:09
  • profile image comment
    Door Rendua• geplaatst op 05 Mar 2013 | 20:27:11

    Hoi Jan, bedankt voor je reactie op mijn foto van de "zwarte" husky!
    Lydia

    Bericht aangepast op 23:09:25
  • profile image comment
    Door Meeko• geplaatst op 25 Feb 2013 | 12:43:12

    Dag Jan,
    Nieuwkomer van de week, van harte gefeliciteerd!
    Welkom op de site en geniet van alles wat deze site te bieden heeft!
    Groetjes
    Natasja

    Bericht aangepast op 23:04:52
  • profile image comment
    Door Nelita• geplaatst op 22 Feb 2013 | 21:25:33

    Hola Jan,
    Ik woon niet meer in Spanje hoor, helaas !! Ik heb er bij elkaar 4 jaar gewoond. Eerst bij Salamanca en daarna in de buurt van Valencia. Ben daar op Spaanse les geweest en heb de spreektaal een beetje meegekregen. Terug in Nederland weer op Spaans,om de gramatica onder de knie te krijgen, maarja, dat blijft toch niet zo makkelijk meer plakken. :-)) Kan wel de Spaanse TV redelijk volgen en mail een beetje in het Spaans met mijn dochter :-)) Ik vind het leuk om op deze reis-site een beetje Spaans in het rond te strooien. Zoals je schrijft, daar wordt je vrolijk van :-)) Dus voor nu, buenas noches y hasta mañana !!
    Salu2 de Nelita

    Bericht aangepast op 23:01:36
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 28 Feb 2013 | 15:41:21

    Ha Jan,
    Wat leuk dat je dat gaat doen! Ben benieuwd naar je resultaten! Weet je al met welk programma je gaat werken?
    groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 23:01:12
  • profile image comment
    Door Jacomien• geplaatst op 28 Feb 2013 | 15:20:32

    Hi Jan,
    Ik ben blij met je reactie, dank je wel. Mijn mening is anders, maar daar gaat het nu niet om denk ik. De foto die ik hier toon staat in het teken van het maand thema liefde. Het is een foto van een stuk muur in Berlijn: "De muur'. Het is een bekende schildering op die muur, een stuk uit de geschiedenis. Een geschiedenis die te maken heeft met een tijd die jij je ook wel herinnert
    ( bouwjaar zo ongeveer die van mij?!:))De foto van de schildering op de muur is weer gemaakt naar een foto uit de krant uit die tijd, van een gebeurtenis in die tijd.. En alleen dat stukje geef ik weer hier. Ben je wel eens in Berlijn geweest?
    Wat in Rusland gebeurt vind ik vreselijk en de mening daar over homo's ook heel erg. Maar nou begin ik er toch over. En dat is hier, bij mijn foto niet aan de orde.
    Maar: welkom op deze prachtige site. Je hebt al een paar mooie foto's laten zien, en nog gefeliciteerd met je nieuwkomers titel vorige week!!
    Groet, Jacomien.

    Bericht aangepast op 23:01:06
  • profile image comment
    Door Agrotewal• geplaatst op 20 Feb 2013 | 18:05:52

    Hoi Jan, van harte gefeliciteerd met de titel. Fijne avond Anita

    Bericht aangepast op 22:58:01
  • profile image comment
    Door REvanSlooten• geplaatst op 20 Feb 2013 | 13:22:09

    Hi Jan,
    Gefeliciteerd met je mooie titel Nieuwkomer van de Week!
    Groet Elserike

    Bericht aangepast op 22:57:14
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 20 Feb 2013 | 10:02:54

    Dag Jan,
    Van harte gefeliciteerd, je bent nieuwkomer van de week geworden.
    Geniet van de eer!
    Hartelijke groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 22:57:05
  • profile image comment
    Door Didy• geplaatst op 20 Feb 2013 | 09:08:50

    Hallo Jan!

    Erg leuk dat je zelfs twee keer een reactie hebt gegeven bij mijn molen foto! En bedankt!! Ben het helemaal met je eens dat je echt niet ver hoeft te gaan om iets moois te zien/fotograferen. En ook met mijn simpele gsm (zonderinternet etc.) maak ik foto's. Regelmatig nemen mijn man en ik met de kleine canon cybershot ook foto's.
    Welkom trouwens op de site! Van jou zullen ook nog wel meer foto's volgen.Je hebt al diverse mooie foto's erop staan. Ook zag ik dat je tips hebt gekregen: niet teveel foto's in een keer en van Picasa 3. Gebruiken wij ook werkt prima!
    Fijne dag nog!!
    groet Evelien

    Bericht aangepast op 22:57:00
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 17 Feb 2013 | 13:56:52

    Dag Jan,
    Dank je wel voor je reactie bij mijn foto. Ik vind het prima hoor dat je kritisch kijkt en reageert. Soms vind ik het leuk om foto's te bewerken en soms plaats ik ze puur zoals ze zijn. Het is maar net hoe mijn pet staat ;-) Veel plezier op de site.
    Groet,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 22:50:44
  • profile image comment
    Door Leeu• geplaatst op 21 Feb 2013 | 14:01:12

    Hoi Jan,
    Ja dat is ook het fijne van deze site. Het is een reisreporter site waarin we willen delen met elkaar en het gaat niet om kritiek geven op foto's daar zijn weer andere sites voor. Geniet ervan Jan.
    Groetjes,
    Paula

    Bericht aangepast op 22:49:12
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 21 Feb 2013 | 13:53:09

    Hoi Jan,
    Ik vind helemaal niet dat je maar wat kletst, haha!
    Ik ga mijn best doen, maar wie ben ik om stevige kritiek te geven?
    Ik wens je in elk geval veel plezier op de site!
    Groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 22:49:11
  • profile image comment
    Door Roelvandersman• geplaatst op 20 Feb 2013 | 18:31:27

    Ha Jan, gefeliciteerd als nieuwkomer vn de week!

    Bericht aangepast op 22:48:11
  • profile image comment
    Door Jomo01• geplaatst op 20 Feb 2013 | 12:53:59

    Hallo Jan,
    Proficiat als nieuwkomer van de week.
    Grt Johan

    Bericht aangepast op 22:47:33
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 20 Feb 2013 | 12:38:54

    Dag Jan,
    je naam staat hiernaast in de kolom winnaars en het staat in de nieuwsbrief waar je je voor kunt aanmelden.
    http://www.columbusmagazine.nl/nieuwsbrief/nieuwsbriefweek082013/
    Fijne dag,
    Corrie

    Bericht aangepast op 22:47:27
  • profile image comment
    Door Konne000• geplaatst op 20 Feb 2013 | 12:34:52

    Hi Jan,
    1 wwek lid en nu al eenb titel! Geweldig en gefeliciteerd er mee! Geniet van alle aandacht!
    Groetjes, Hans

    Bericht aangepast op 22:47:25
  • profile image comment
    Door Walterstoffers• geplaatst op 20 Feb 2013 | 12:32:07

    Gefeliciteerd met je mooie titel. Groet Walter

    Bericht aangepast op 22:47:24
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 20 Feb 2013 | 11:37:29

    Dag jan,
    Van harte gefeliciteerd als nieuwkomer van de week!
    groet,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 22:47:13
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 14 Feb 2013 | 18:19:23

    Dag Jan,
    Nogmaals welkom op de site. Als 1948 je geboortejaar is, zijn we even oud ;-)
    Ik krijg inderdaad bericht als iemand op mijn foto, tip of blog heeft gereageerd. Op je profiel kan je invullen of je dat wilt. Hierboven bij "Zo werkt het' staat meer uitleg over het uploaden van foto's. Plaats niet teveel foto's in een keer, dan krijgen ze minder aandacht en dat zou jammer zijn.
    Nog veel plezier gewenst, het is een gezellige site hier.
    Hartelijke groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 22:45:37
  • profile image comment
    Door Silly• geplaatst op 18 Feb 2013 | 12:59:36

    Hallo Jan, hartelijk dank voor je positieve reactie bij mijn "Riksja " foto, ja Nepal is fantastisch en ook als fotograaf kun je er je hart ophalen.Welkom op deze site Jan, en heel veel plezier. Groetjes Sylvia

    Bericht aangepast op 22:43:27
  • profile image comment
    Door Ivonne• geplaatst op 16 Feb 2013 | 16:52:49

    Jan, je laatste foto staat op z'n kant. Misschien nog even draaien?

    groetjes,
    Ivonne

    Bericht aangepast op 22:40:06
  • profile image comment
    Door Dragonfly• geplaatst op 14 Feb 2013 | 17:19:22

    Dag Jan,

    Adobe is niet echt gemakkelijk om mee te starten al kan je op google de nodige beginnerstips voor photoshop googlen. Ik gebruik zelf Lightroom ook van Adobe en deze is wat gebruiksvriendelijker. .
    Om te starten kan je Picasa gebruiken. Deze is gratis en van Google. Zoek Picasa op, op internet, dan vind je hem vanzelf. Je kunt hiermee ook nog foto's uploaden naar je iegen picasa site, zodat je je vrienden kan uitnodigen om je foto's te komen bekijken. ;-) Picasa is een erg gemakkelijk programma om mee te starten.
    Als je nog vragen hebt help ik je graag.

    vr gr, Norma

    Bericht aangepast op 22:35:54

Hoogst gewaardeerde foto’s & tips (26)

'380262' door Jan1948 '380262' door Jan1948

TibetGansu

TibetGansu

Trotse moeder hoog in

Jan1948

Wij liepen met deze vrouw in Gansu enige tijd op. Wat mij opviel was de zachte uitdrukking op het gezicht van de moeder in het land waar mensen het onder de chinese dictatuur toch erg moeilijk hebben

'380573' door Jan1948 '380573' door Jan1948

IranYazd

IranYazd

Oude stad van Yazd

Jan1948

Yazd is een heel bijzondere stad. Gaat op in zijn omgeving, omdat een groot deel is opgebouwd uit leem. Leem heeft niet het eeuwige leven en moet voortduren bij gepleisterd worden. Leem en licht zijn een schitterende combinatie.

'382646' door Jan1948 '382646' door Jan1948

SyriëZuid Syrië

SyriëZuid Syrië

Roumeinse opgraving i

Jan1948

Het is al weer een poosje geleden, dat ik hier was. Syrië, vooral de Romeinse overblijfselen zijn geweldig. Nu door de huidige burger(godsdienst)oorlog, waar ik helemaal niets van begrijp, of wil begrijpen, besef ik er nooit meer te zullen komen.

Laatste blogs (3)