Imac1963

profiel Imac1963

Naam

Monique Jansen-van Bentum

Reviews

0

Foto's & tips

122

Blogs

7

Lid sinds

24 October 2009

Favorieten

Fav. werelddeel

Noord en Midden Amerika

Fav. land

Antarctica

Fav. stad

Vancouver

Over mij

Net als de meesten bij RR ben ik gek op reizen en fotograferen en filmen. Samen met man en zoon(tje) gaan we regelmatig op pad. Het reizen met ons kind gaat (tot nog toe) probleemloos. Laatst zei hij na 8 uur vliegen: "Zijn we er nu al? Gaan we niet verder met een ander vliegtuig?"

Mijn videokanaal is:
http://www.youtube.com/user/jansenvanbentum

Mijn Motto

'Maak een foto, des te langer duurt je herinnering.'

Over mijn camera

Type

Spiegelreflex

Merk

Nikon

Model

D50

Overige

Canon Powershot D20 (foto en HD film voor onderwater) GoPro Hero1

Laat een reactie achter

264 reactie(s) bij "Imac1963"

  • profile image comment
    Door Rsteeghs• geplaatst op 14 Sep 2011 | 18:26:03

    Hoi Monique,
    Bedankt voor je felicitatie!!
    Groetjes, Rieneke

    Bericht aangepast op 06:11:56
  • profile image comment
    Door Pbroek• geplaatst op 10 Feb 2011 | 15:18:40

    Ha Monique,dank voor je leuke reacties gisteren, toch een leuke stimulans.
    Groeten Pieter.
    p.s mooie foto's van Nieuw zeeland, spreekt me erg aan, omdat we er ook doorheen gereisd zijn.

    Bericht aangepast op 08:38:23
  • profile image comment
    Door Suzannedenadel• geplaatst op 07 Sep 2011 | 09:51:37

    Hi,

    bedankt voor je reactie op " Aurora Borealis" uit Finland. In oktober naar Alaska, dus hoop dan ook weer dit prachtige verschijnsel te gaan zien!
    En hopelijk beter en mooier vastleggen!

    Gr,
    Suzanne

    Bericht aangepast op 13:56:17
  • profile image comment
    Door EvanderHel• geplaatst op 18 Sep 2012 | 16:54:10

    Hoi Monique,

    Het zal me niet verbazen als we morgen jouw verhaal over de beren bij Brooke Falls terugzien als topblog.
    Niet dat ik een glazen bol heb waar ik zoiets in kan zien ;-)

    Fijne avond, gr. Ellen

    Bericht aangepast op 12:35:26
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 06 Dec 2011 | 21:57:32

    Heerlijk vooruitzicht zeg!
    Het is in Lapland inderdaad nog 'warm, maar dat kan zo veranderen toch?
    We zijn in oktober naar onze kinderen en kleinkind in Noorwegen geweest, dus met kerst zijn we in Nederland.
    Welterusten voor straks.

    Bericht aangepast op 11:56:46
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 13 Sep 2011 | 09:45:45

    Dank voor je aardige berichtje.
    Met het kleinkind gaat het uitstekend. Hij is nu bijna 8 maanden en hij loopt al langs de bank. Oma is natuurlijk erg trots..
    Fijne dag,
    Corrie

    Bericht aangepast op 11:39:26
  • profile image comment
    Door Nelita• geplaatst op 26 Oct 2011 | 20:06:53

    Hola Monique,
    Gracias voor je reactie op mijn Sagrada Familia !!
    Ze hebben dus nog even te gaan ( in Spaans tempo) :-))
    Salu2, nelita

    Bericht aangepast op 11:29:33
  • profile image comment
    Door Fietser• geplaatst op 10 Oct 2012 | 17:49:31

    Hallo Monique, bedankt voor je reactie. Ik weet niet meer wat het voor een gebouwtje was. Het is al meer dan 4 jaar geleden. Groet, Jan Willem

    Bericht aangepast op 18:48:38
  • profile image comment
    Door REDACTIE• geplaatst op 11 Sep 2012 | 07:27:10

    Beste Monique,

    Helaas hebben we je foto 'vriendschap met Cooks jongetje' offline gezet, omdat het niet is toegestaan om foto's van toeristen op de Reisreporter site te plaatsen. Hier val je zelf ook onder. Dit staan wij alleen toe als het onmogelijk is om een plek zonder toeristen te fotograferen, zoals bijvoorbeeld het Vaticaan in Rome.

    Kijk ook eens op de [url="http://www.columbusmagazine.nl/reisreporter/hoe_werkt_het.html#plaatsfoto2"]FAQ-pagina[/url] voor alle tips en regels omtrent het plaatsen van foto's. Dit voorkomt teleurstellingen.
    Mocht je vragen hebben, mag je altijd mailen naar reisreporter@columbusmagazine.nl.
    Veel plezier nog op de site!

    Hartelijke groet,

    Het Reisreporter Team

    Bericht aangepast op 18:42:02
  • profile image comment
    Door Francoise• geplaatst op 25 Dec 2011 | 18:07:22

    Hallo Monique,
    Fijne dagen gewenst! En heb je al besloten of je naar Kittila gaat?
    Groetjes, Francis

    Bericht aangepast op 16:57:20
  • profile image comment
    Door Nicole Franken• geplaatst op 21 Sep 2011 | 12:03:07

    Dankjewel ;-)

    Bericht aangepast op 16:16:51
  • profile image comment
    Door Msangers• geplaatst op 31 Jan 2011 | 19:35:59

    Hoi Monique, Wat leuk dat je bij een aantal Antarctica foto`s langs bent geweest. En ook nog fan van 1 foto. Het is ook een geweldig stukje van de wereld. Wanneer ben jij geweest? Ik ben feb/mrt 2010 geweest. We hebben een paar mooie dagen gehad maar ook veel regen. En Gold Harbour bezochten we gelukkig met zonnig weer. Daar heb ik ook de foto`s met het ei gemaakt. Echt een superervaring.
    Gr Margreet

    Bericht aangepast op 14:06:43
  • profile image comment
    Door Antwan• geplaatst op 25 Jan 2011 | 17:42:07

    Hoi Monique,
    Leuk dat je bij mijn foto's hebt gekeken. De foto van de koningspinguins is inderdaad op Volunteer point gemaakt. Wij zijn in totaal 2 weken op de Falklands geweest en dat was erg bijzonder. Als je nog meer Falkland foto's wilt zien kun je hier op de site de Falkland selecteren onder het kopje antartica. Daar zie je noig veel meer Falkland foto's van mij.
    Gr, antwan

    Bericht aangepast op 14:02:19
  • profile image comment
    Door Enroute2• geplaatst op 14 Nov 2012 | 18:32:18

    Hoi Monique, bedankt voor je felicitatie met mijn foto in de top10, ben ik heel blij mee! Groetjes, Marlies

    Bericht aangepast op 07:47:32
  • profile image comment
    Door REvanSlooten• geplaatst op 24 Oct 2012 | 18:28:10

    Bedankt voor je felicitatie, ben er blij mee!
    Groetjes Elserike

    Bericht aangepast op 07:37:51
  • profile image comment
    Door Jhhuijs• geplaatst op 04 Oct 2012 | 16:15:49

    Hoi Monique,
    Van harte gefeliciteerd met de titel RR van de week. Geniet van alle aandacht en we zien ook jouw reis toptien met spanning tegemoet.
    groetjes Corry

    Bericht aangepast op 07:30:57
  • profile image comment
    Door Konne000• geplaatst op 03 Dec 2012 | 14:44:53

    Hi Monique,
    Bedankt voor je leuke reactie bij mijn Top10!
    Gezellige avond en groetjes,
    Hans

    Bericht aangepast op 05:13:29
  • profile image comment
    Door EvanderHel• geplaatst op 02 Nov 2012 | 16:09:26

    Hmmm... daar is wel een mouw aan te passen. Of een bikini :-0
    De volgende RRdag is in het zwembad, haha!

    Succes gewenst met de wedstrijden!

    Bericht aangepast op 05:01:32
  • profile image comment
    Door Jeannette• geplaatst op 24 Oct 2012 | 14:32:07

    Hoi Monique, wij waren afgelopen juli in Groenland. Ik heb helaas geen walvissen gezien. paul wel maar dat was tijdens een bootexcursie.
    groetjes, Jeannette

    Bericht aangepast op 04:57:16
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 27 Jan 2012 | 11:49:51

    Dag Monique,

    Het herstel na de zware operatie begin december verloopt voorspoedig. Durf nog niet direct heel ver weg te gaan, vandaar IJsland in combinatie met Groenland. Nieuw-Zeeland staat te boek voor volgend jaar.

    Groeten,

    Paul

    Bericht aangepast op 04:53:25
  • profile image comment
    Door Sjammie• geplaatst op 26 Jan 2012 | 11:35:15

    Monique, dank je voor je reactie bij mijnfoto van het zwarte strand in IJsland. Het behoort inderdaad tot de 10 mooiste stranden ter wereld, het is alleen het enige waar niet gezwommen wordt...
    Groet
    Jeannette

    Bericht aangepast op 04:52:13
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 31 Aug 2012 | 12:19:48

    Ha Monique,
    Leuk om weer iets van je te horen!
    Gaat het goed met je?
    Fijn weekend,
    Corrie

    Bericht aangepast op 04:38:23
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 08 Sep 2011 | 07:09:51

    Hallo Monique
    Graag wil ik je bedanken voor de fijne reacties bij mijn foto's. Dat wordt echt gewaardeerd.
    Nog een fijne dag toegewenst!
    Groetjes
    Edwina

    Bericht aangepast op 03:08:16
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 10 Apr 2011 | 13:51:51

    Dag Monique,
    Ben je op reis? Het is zo stil!
    Ik hoop dat het goed met je gaat.
    Hartelijke groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 01:13:48
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 18 Sep 2011 | 12:05:27

    Ha Monique,
    Had ik je al gefeliciteerd met je rode ster?
    Bij dezen dan.
    Het hert is prachtig.
    Fijne dag,
    corrie

    Bericht aangepast op 00:47:49
  • profile image comment
    Door Doppie• geplaatst op 13 Sep 2011 | 19:53:04

    Hallo Monique,

    Ik heb dezelfde vraag als Paul !!
    Leuk dat je geniet van mijn husky foto's, ik moet mezelf dwingen om er niet teveel op de site te plaatsen want ik vind ze zo mooi.

    Groet Karel.

    Bericht aangepast op 00:44:46
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 07 Sep 2011 | 09:28:38

    graag gedaan!

    Bericht aangepast op 00:39:48
  • profile image comment
    Door Awesomemore• geplaatst op 07 Sep 2011 | 08:56:31

    thanks! ik geloof dat het om de waarderingen gaat, niet om het aantal reacties. maar evengoed bedankt! groetjes, robert

    Bericht aangepast op 00:39:34
  • profile image comment
    Door Cobinho• geplaatst op 02 Mar 2011 | 12:43:58

    Hi Monique,
    ik heb eindelijk de flamingo's op/in Lake Nakuru ge-upload.
    Groet, Co

    Bericht aangepast op 00:34:27
  • profile image comment
    Door Georgena• geplaatst op 28 Jan 2011 | 17:35:42

    Sorry i did not try it, but Thai food is delicious the smell alone makes your mouth water.
    Thanks for your nice reaction on my photos.
    Grts.Ena

    Bericht aangepast op 23:58:37
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 29 Dec 2010 | 15:11:13

    Dag monique,
    Hoe was de wintersport? Veel sneeuw zeker.
    Leuk dat je mijn foto's alweer hebt bekeken en gewaardeerd.
    Fijne jaarwisseling en een mooi (reis)jaar gewenst.
    Warme groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 23:27:43
  • profile image comment
    Door Carla• geplaatst op 16 Dec 2010 | 14:45:51

    Hoi Monique,
    Fijne feestdagen toegewenst, en dat 2011 voor jou en geweldig mooi reisjaar mag worden !!
    Groetjes H&C

    Bericht aangepast op 23:22:00
  • profile image comment
    Door Carla• geplaatst op 01 Dec 2010 | 09:47:26

    Hoi Monique,
    Ook wij voelen ons vereerd dat je Fan van ons bent geworden. En inderdaad een heel sterk " reismotto" heb je !! (helemaal mee eens)
    Groetjes Carla & Henk

    Bericht aangepast op 23:14:35
  • profile image comment
    Door Francoise• geplaatst op 11 Feb 2011 | 20:57:57

    hallo Monique,
    dankjewel voor je leuke reacties. De sleetyocht met de rendieren was een erg leuek belevenis. n de kou viel reuze mee. Gelukkig met een warm rendiervel waar je op zit en een deken over je benen.
    groetjes, Francis

    Bericht aangepast op 21:49:54
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 06 Feb 2011 | 19:30:42

    Dag Monique,

    Ik zag het al ... Ik dacht in eerste instantie ook aan het gegeven dat je een cijfer in de titel had geplaatst, maar een tweede poging lukte ook niet. Voor mij een raadsel ... Ik adviseer je de foto morgen eens naar Vellah te mailen, wellicht dat zij iets ziet. Ik snap het in ieder geval niet ...

    Paul

    Bericht aangepast op 21:44:44
  • profile image comment
    Door Francoise• geplaatst op 02 Feb 2011 | 16:26:50

    Hoi Monique,
    dankjewel voor je reactie op mijn foto uit Lapland en ik voel me vereerd dat je hem tussen je favoriete foto's hebt gezet!
    Ik vond Lapland in de winter echt een geweldig mooie bestemming. En hoop er nog eens terug te komen. Ook in de zomer wil ik het wel eens zien..
    Groetjes, Francis

    Bericht aangepast op 21:39:06
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 08 Dec 2010 | 15:01:30

    Ha Monique,
    Wat aardig dat je zo bezig bent geweest. Ik ben er heel blij mee. Voor de competitie tellen de eerste 75 foto's en de eerste 25 tips mee. Daarna krijg je tienden van punten voor iedere foto, tip en blog die je uploadt. Nog een paar dagen en we beginnen opnieuw. ook wel weer leuk.
    Ik hoop dat je volgend jaar meedoet. Zal je zeker blijven volgen.
    Hartelijke groeten,
    Corrie

    Bericht aangepast op 20:51:45
  • profile image comment
    Door REvanSlooten• geplaatst op 28 Nov 2012 | 12:41:01

    Hi Monique,
    Lees je berichtje nu pas, ben altijd erg offline op reis;), maar dank je voor je mooie vakantiewens! Gisteren zijn we terug gekomen en het was ontzettend gaaf! Zoveel moois gezien, geweldige natuur en wildlife, ben er nog helemaal vol van:D.
    Groetjes Elserike

    Bericht aangepast op 10:48:46
  • profile image comment
    Door Enroute2• geplaatst op 25 Oct 2012 | 18:08:19

    Hoi Monique, leuk dat je mijn top10 gelezen hebt en bedankt voor je mooie reactie! Groetjes, Marlies

    Bericht aangepast op 10:07:44
  • profile image comment
    Door EvanderHel• geplaatst op 17 Oct 2012 | 20:12:54

    Ha Monique,

    Onder die lappen ben ik het nog steeds hoor :-)
    Leuk dat je m'n profielfoto weet te waarderen, dank je wel!

    Welterusten (alvast), groetjes Ellen

    Bericht aangepast op 09:59:53
  • profile image comment
    Door Enroute2• geplaatst op 17 Oct 2012 | 18:43:26

    Hoi Monique, bedankt voor je hartelijke felicitatie met mijn benoeming, heel leuk! Groetjes, Marlies

    Bericht aangepast op 09:59:26
  • profile image comment
    Door Jan10e• geplaatst op 17 Oct 2012 | 18:26:41

    hoi monique... met reakties weet je het toch maar nooit. als je even niet actief bent geweest en op een voor anderen onmogelijk tijdstip foto's plaatst wordt ie gewoon gemist. Maar wie weet valt ie zo af en toe nog op net zoals ie nu bij jou heeft gedaan. Dank voor je enthousiaste reactie. Groet jantine

    Bericht aangepast op 09:59:16
  • profile image comment
    Door Herman m• geplaatst op 04 Oct 2012 | 19:12:54

    Hoi Monique, van harte gefeliciteerd met je RR-schap van de week. Geniet ervan!
    Hartelijke groet, Herman.

    Bericht aangepast op 09:49:53
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 04 Oct 2012 | 10:18:24

    Hallo Monique,
    RR van de week, van harte gefeliciteerd, geniet ervan!
    groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 09:49:35
  • profile image comment
    Door Konne000• geplaatst op 04 Oct 2012 | 09:04:25

    Hi Monique,
    Gefeliciteerd met je titel RR v/d week! Terecht! Geniet van alle aandacht!
    Groetjes, Hans

    Bericht aangepast op 09:49:10
  • profile image comment
    Door Abytravel• geplaatst op 04 Oct 2012 | 08:52:19

    En al weer in de "sterren" gevallen. Dit keer RRvdW!!
    Dat wordt hééél veel appeltaart eten.
    PS als je van plan bent naar de RR dag te komen 4 november neem je er dan eentje mee?? ;-0
    Maar nu eerst je favorieten schrijven, ben benieuwd!
    Els

    Bericht aangepast op 09:49:07
  • profile image comment
    Door REvanSlooten• geplaatst op 04 Oct 2012 | 08:49:23

    Hi Monique,
    Laatst een toptip en nu RR van de week, gefeliciteerd:-)! Ben benieuwd naar je reisfavorieten!
    Fijne dag en groetjes,
    Elserike

    Bericht aangepast op 09:49:06
  • profile image comment
    Door Rhodaxx• geplaatst op 21 Sep 2012 | 10:14:29

    Hallo Monique,
    Van harte gefeliciteerd met je toptip!
    Groetjes,
    Rhoda

    Bericht aangepast op 09:35:51
  • profile image comment
    Door Diana• geplaatst op 14 Sep 2012 | 08:54:22

    Hoi monique, bedankt voor jouw reactie. we zijn met de ferry aangekomen dus op een andere plek dan de cruiseschepen. We zijn dus gewoon met een taxi naar onze accommodatie gereden. gr diana

    Bericht aangepast op 09:28:14
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 08 Sep 2012 | 06:21:04

    Bedankt voor je aardige reactie bij Runde.
    Geniet van het zonnige weekend!
    Edwina

    Bericht aangepast op 09:22:26
  • profile image comment
    Door Albertensandra• geplaatst op 29 Jan 2012 | 20:43:31

    ja gaaf is dat het zo'n mooie regenboog......
    Gr. en bedankt voor je reactie.
    Sandra

    Bericht aangepast op 03:35:22
  • profile image comment
    Door Eagerbeek• geplaatst op 22 Oct 2011 | 16:07:26

    Hoi Monique,bedankt voor de felicitatie van mijn RR van de week.Groetjes Ed

    Bericht aangepast op 00:36:25
  • profile image comment
    Door Jan10e• geplaatst op 21 Oct 2011 | 17:11:27

    Kanoen op het gletsjermeer... ik geloof niet dat dat daar ter plekke wordt aangeboden. Nadat ik het van de kant gezien had hoefde ik niet meer met de amfibieboten. Ik was al helemaal tevredengesteld. Maar inderdaad, om stil met en kano langzij de ijsbergen te kunnen glijden heeft ook wel wat. Kano je veel op mooie plekken?
    Groet jantine

    Bericht aangepast op 00:36:09
  • profile image comment
    Door Trijntje1• geplaatst op 21 Oct 2011 | 08:42:58

    thanks voor je enthousiaste reactie
    had toevallig mijn fototoestel bij me....doe ik wel vaker als ik denk dat de lucht mooi wordt.....
    blij dat ik het gedaan heb...

    groetjes
    Trijntje

    Bericht aangepast op 00:35:33
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 15 Oct 2011 | 17:31:36

    Dag Monique,
    Leuk dat ik weer wat van je zie.
    Je wordt gemist op de site hoor!
    Warme groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 00:29:04
  • profile image comment
    Door Nita92• geplaatst op 12 Oct 2011 | 12:20:10

    o, ik vergeet: de foto van de kayakker is gemaakt in Jasper NP. We hebben dit zelf niet gedaan hoor, maar was ook al bijzonder leuk om te bekijken.

    Groetjes, Anita

    Bericht aangepast op 00:23:55
  • profile image comment
    Door Nita92• geplaatst op 12 Oct 2011 | 12:11:23

    Hi Monique,

    Jij ook heel hartelijk dank voor je leuke reacties, was ook even wat minder actief.

    Wat heerlijk dat je zoontje zo van vliegen houdt :-)

    Groetjes en fijne dag
    Anita

    Bericht aangepast op 00:23:45
  • profile image comment
    Door Reiswandaris• geplaatst op 28 Sep 2011 | 16:51:10

    Ja, bevalt me heel goed!

    Bericht aangepast op 00:02:07
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 23 Sep 2011 | 12:21:57

    Dag Monique,
    Hartelijk dank voor je felicitatie met mijn top 10 foto.
    ik ben er blij mee.
    Warme groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 23:53:35
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 21 Sep 2011 | 17:45:59

    Hoi Monique, op onze komende vakantie heb ik ook wel tijdje moeten wachten maar zoals ze zeggen...wat in het vat zit verzuurt niet toch? Lukt het inmiddels met je Laplandreis om te boeken ook ivm je zoon? Groetjes, Paul

    Bericht aangepast op 23:50:21
  • profile image comment
    Door Fransvdg• geplaatst op 21 Sep 2011 | 17:36:48

    Hallo Monique,
    Bedankt voor je leuke reactie. Hoe ben jij op Antigua verzeild geraakt? Ook met een cruise?
    Hartelijke groeten, Frans

    Bericht aangepast op 23:50:04
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 12 Sep 2011 | 18:17:09

    Dank voor je belangstellende berichtje, Monique! Met de laatste zin sla je de spijker precies op zijn kop ... Kortom, ben voorlopig nog wel even aan het 'worstelen' ...

    Paul

    Bericht aangepast op 23:32:29
  • profile image comment
    Door Reiswandaris• geplaatst op 12 Sep 2011 | 14:58:47

    Dank je Monique, ik vind het inderdaad heel erg gaaf! Groetjes, Iris

    Bericht aangepast op 23:31:32
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 09 Sep 2011 | 18:48:02

    Hoi Monique, bedankt voor je reactie op mijn lepelaar! Helemaal met je eens, Nederland is heel mooi, probeer daarom ook veel tijd in de natuur door te brengen, helaas deze zomer door de vele regen wat minder maar ook dichtbij huis is genoeg te fotograferen! Nieuwe profielfoto lijkt in de verste verte niet hoor, maar vind hem wel grappig... Groetjes en fijn weekend. Paul

    Bericht aangepast op 23:27:33
  • profile image comment
    Door Fransvdg• geplaatst op 09 Sep 2011 | 11:59:07

    Hallo Monique,
    Bedankt voor het bedanken en het genoegen is helemaal wederzijds.
    Fijn weekend, Frans

    Bericht aangepast op 23:26:44
  • profile image comment
    Door Annemieke50• geplaatst op 09 Sep 2011 | 11:58:19

    Hai Monique,

    bedankt voor je reactie op mijn foto en ja we hebben heel wat grizzly's gezien! Echt geweldig!
    Heb er een paar foto's van geplaatst, kun je even kijken als je wilt,
    Zie dat jij op Antartica bent geweest, dat is onze droomreis, zijn we info over aan het verzamelen...

    Fijn weekend,
    Annemieke

    Bericht aangepast op 23:26:44
  • profile image comment
    Door Msangers• geplaatst op 07 Sep 2011 | 19:04:30

    Hoi Monique,
    Leuk dat je langs wat "oude" foto`s bent gegaan.
    Antarctica was wel erg gaaf. Ik blijf ook altijd naar de foto`s kijken die voorbij komen.
    Groeten,
    Margreet

    Bericht aangepast op 23:24:18
  • profile image comment
    Door Georgena• geplaatst op 07 Sep 2011 | 09:59:37

    Hi Monique, yes i did go to lake Moraine, Peyto lake and lake Louise, all so beautiful, such beautiful nature in Canada.
    I did upload a few. Thanks for your nice reactions.
    Have a nice day, Ena.

    Bericht aangepast op 23:22:52
  • profile image comment
    Door Reiswandaris• geplaatst op 06 Sep 2011 | 15:13:28

    Hoi Monique, eigenlijk ben ik niet zo'n waterrat. Mijn profielfoto is een zelfportret gemaakt tijdens mijn 1e snorkelervaring... . Groeten, Iris

    Bericht aangepast op 23:22:02
  • profile image comment
    Door Nathaliebeersma• geplaatst op 30 Sep 2015 | 12:57:14

    Hoi Monique,

    Ik heb de cursus Reisverhalen Schrijven via Annie van Gansewinkel gedaan. Je krijgt dan het materiaal thuisgestuurd en kunt in je eigen tempo de vijf lessen doorwerken. De huiswerkopdrachten stuur je per post of per e-mail naar haar op en dan voorziet zij je van feedback. Het is absoluut een leuke cursus. Onderwerpen die aan bod komen zijn onder meer het zintuiglijk schrijven, het beschrijven van zaken, tijd en perspectief. Erg leerzaam!

    Groeten Nathalie

    Bericht aangepast op 23:20:51
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 18 Feb 2011 | 10:12:15

    Bedankt voor je leuke reacties Monique.
    Gerard

    Bericht aangepast op 16:44:52
  • profile image comment
    Door Lijn• geplaatst op 17 Feb 2011 | 19:31:44

    Hoi Monique, bedankt voor je leuke reacties op onze NZ foto's. De foto van Lake Taupo is van de waterkant genomen bij het plaatsje Taupo zelf was wel heel helder weer.En las bij jou foto's dat jullie alleen op het Z-eiland dolfijnen hebben gezien.Wij waren in Juli 2009 alleen op het N-eiland ivm onze zoon (grote vakantie).Wij hebben familie in Rotorua en gaan over een jaar of 2 weer maar dan ook het Z-eiland en in hun zomer.
    Groetjes, Marjolijn.

    Bericht aangepast op 16:44:04
  • profile image comment
    Door Francoise• geplaatst op 12 Feb 2011 | 14:34:35

    Hoi Monique
    (ik ga nu zonder fouten typen hoor!)
    Leuk dat je 2 van mijn Lapland foto's bij je favorieten hebt staan. Wat toch een eer.
    Ik heb vandaag mijn fotoalbum binnen gekregen dat ik van onze Lapland reis had gemaakt. En dan is het nog eens extra nagenieten.
    Volgens mij is het ook leuk voor je zoon om een slede tocht met huskys te maken. Hij kan dan lekker in de slee onder een deken en hij zal het zeker prachtig vinden als hij van honden houdt.
    Onderweg of na afloop wordt er wat gegeten bij het vuur in een kota en als hij dan worstjes mag braden in het vuur is dat natuurlijk ook erg leuk. Beetje padvinder gevoel.
    Groetjes, Francis

    Bericht aangepast op 16:32:10
  • profile image comment
    Door Georgena• geplaatst op 11 Feb 2011 | 18:02:33

    Yes, only the smell makes you hungry, thanks again.
    Grts Ena.

    Bericht aangepast op 16:29:51
  • profile image comment
    Door Georgena• geplaatst op 11 Feb 2011 | 17:57:08

    Hi Monique,Yes i think so the colors would make all the difference.
    i posted a photo a couple of weeks ago (night photo) with the Amro Bank in Amsterdam lasered with color, have a look you will see what i mean,thanks for your nice reactions on my photos.
    Grts Ena.
    Grts

    Bericht aangepast op 16:29:46
  • profile image comment
    Door Willemein• geplaatst op 09 Feb 2011 | 13:51:01

    Bedankt voor je felicitatie groet Willemein

    Bericht aangepast op 16:24:21
  • profile image comment
    Door Carla• geplaatst op 27 Jan 2011 | 15:58:18

    Hoi Monique,
    Onze reisplannen voor dit jaar zijn ; in maart naar Egypte (rondreis+nijlcruise) en in september gaan we naar Zuid-West Amerika naar de vele national parks (Grand Canyon-Bryce Canyon-Death Valley etc, etc) een hele maand (joepie :)))
    En jij ook nog leuke reisplannen dit jaar ?
    Groetjes Carla & Henk

    Bericht aangepast op 15:48:27
  • profile image comment
    Door SaskiaG• geplaatst op 25 Jan 2011 | 19:04:10

    Hoi Monique, bedankt weer voor alle fijne reacties bij mijn Nieuw Zeeland foto's.
    Lake Tekapo heb ik inderdaad ook nog gezien met de zon, dus ook het fel blauwe kleurtje.
    Groetjes Saskia

    Bericht aangepast op 15:43:02
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 25 Jan 2011 | 17:40:28

    Hoi Monique, bedankt voor je reacties. Telelens was eigenlijk nog eens niet nodig bij de meeuw, zo dichtbij waren ze! grtz Frank

    Bericht aangepast op 15:42:30
  • profile image comment
    Door Rai• geplaatst op 25 Jan 2011 | 16:15:33

    Hoi Monique,
    bedankt voor je reacties bij mijn foto`s. Moet hel eerlijk zeggen ik heb Casa Mila ook alleen maar van de buitenkant gezien, maar vond het een prachtig gebouw om te zien.
    groetjes Raimond

    Bericht aangepast op 15:42:00
  • profile image comment
    Door Deerik• geplaatst op 20 Jan 2011 | 21:55:05

    Hi Monique,

    Dank voor je vele reacties en complimenten. Altijd goed te lezen dat mensen zo van de foto's genieten.
    Wel jammer dat jullie op South-Georgie zoveel regen hebben gehad. Vond het een zeer magische plek met als die koningen.

    gr, Erik

    Bericht aangepast op 15:29:28
  • profile image comment
    Door Nicole Franken• geplaatst op 16 Jan 2011 | 19:21:51

    Dank voor je compliment, ik was er ook heel erg blij mee en stond te dansen op de tafel ;-) Super leuk dat je de tijd hebt genomen om een berichtje hierover achter te laten!

    Groet, Nicole.

    Bericht aangepast op 15:18:49
  • profile image comment
    Door Deerik• geplaatst op 30 Nov 2010 | 17:17:57

    Hi Monique,

    Bedankt voor de eer dat je Fan van me bent geworden. Ik zie dat ik tot een zeer select groepje behoor ;-)

    Mooi reismotto trouwens!!

    gr, Erik

    Bericht aangepast op 14:02:59
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 19 Mar 2015 | 12:42:03

    Ha Monique,

    Alles goed daar bij jou? Hier wel! Wij hebben helaas (nog) geen gebruik van jullie boottickets kunnen maken. Ik kreeg ze in het voorjaar van 2011 en we zouden die zomer via Nieuw-Zeeland naar Vanuatu gaan. Echter, ik werd vlak voor vertrek ernstig ziek (drie operaties), waardoor die reis toen niet doorging. In 2013 zijn we alsnog naar Vanuatu gegaan, maar toen via Australië. Nieuw-Zeeland staat nog steeds op de rol, maar waarschijnlijk pas in 2016 en ik weet niet of die tickets dan nog 'geldig' zijn ... ;-)

    Hebben jullie nog reisplannen?

    Groeten,

    Paul

    Bericht aangepast op 09:56:30
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 04 Nov 2009 | 12:41:15

    Dag Monique,

    Je gaat gemiddeld toch wel zo'n twee keer per dag aan land met de zodiacs. Ze hebben een zeer efficiënt systeem. In shifts van 30 à 40 personen ga je met circa 5 zodiacs achter elkaar aan land. Je bent in groepen verdeeld. Het nummer wordt omgeroepen en dan naar beneden, laarzen aan trekken, pasje scannen, instappen en wegwezen. Sommigen gaan al na een halfuur terug, maar je kunt ook langere tijd aan land verblijven. Je kunt dus op elk moment weer terug naar de Fram.

    Groeten,

    Paul

    Bericht aangepast op 00:15:12
  • profile image comment
    Door Jeannette• geplaatst op 30 Oct 2009 | 17:53:54

    heb nog even een foto van de MS Fram geplaatst.

    Bericht aangepast op 00:07:46
  • profile image comment
    Door Jeannette• geplaatst op 30 Oct 2009 | 15:34:23

    ik dacht net nog even aan zetpillen tegen misselijkheid ;=)

    Bericht aangepast op 00:07:08
  • profile image comment
    Door Jeannette• geplaatst op 30 Oct 2009 | 09:20:53

    Hoi Monique, ik heb geen echte tips maar zeker speelgoed , boekjes en zwembroek voor het bubbelbad mee. Je zit nl best wel lang op zee en de Ms Fram is niet echt ingesteld op kinderen. Bij ons aan boord waren geen kinderen dus ik heb geen ervaring.
    groetjes Jeannette
    Gaan jullie ook naar South Georgia?
    groetjes Jeannette

    Bericht aangepast op 00:06:58
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 24 Dec 2013 | 14:48:42

    Dag Monique,
    Hoe gaat hetmet jou?
    Hierbij wil ik jullie fijne feestdagen en een mooi (reis)jaar toewensen.
    Hartelijke groet van Corrie

    Bericht aangepast op 12:03:13
  • profile image comment
    Door Woutercello• geplaatst op 09 Jan 2013 | 19:55:23

    Jullie herinneren het zich waarschijnlijk nog, vorig jaar en het jaar daar voor, heb ik de mooiste landen door de Columbus reisreporters laten bepalen! Nu ben ik op zoek naar de mooiste steden van de wereld! Ik ben dus op zoek naar steden waar er echt nog een authentieke sfeer hangt en waar je je in een andere wereld waant. Ik kan maar één enkel ding aan jullie, reisfanaten, vragen; WAT ZIJN DE 10 MOOISTE STEDEN VAN DE WERELD?
    Hartelijk dank voor het meewerken aan mijn vorige enquête en op het voorhand bedankt voor het geven van jouw favoriete steden! Hopelijk krijg ik een mooi beeld van DE steden in de wereld.
    Groetjes Wouter

    Bericht aangepast op 21:40:02
  • profile image comment
    Door REvanSlooten• geplaatst op 25 Dec 2012 | 21:26:51

    Hi Monique ,
    Dank voor alle fijne reacties en gezelligheid afgelopen jaar! Ik wens jou hele gezellige feestdagen en een gelukkig en reislustig 2013!
    Groetjes Elserike

    Bericht aangepast op 21:17:12
  • profile image comment
    Door EvanderHel• geplaatst op 22 Dec 2012 | 09:07:10

    Beste Monique,

    Tijd, wat is tijd
    Tijd is... altijd
    Tijd is... tijdloos
    Tijd is... hoogtijd
    Tijd is... tussentijd
    Tijd is... bij de tijd
    Tijd is hebben voor elkaar
    vandaar dit gebaar
    Als dank voor alle keren
    Dat je m'n grappen weet te waarderen
    Als dank voor je oog bij mijn foto’s
    De hoeveelheid is eindeloos
    Als dank voor het lezen van mijn verhalen
    Je mooie reacties laten mij stralen
    Daarom... dank, dank, dank!

    **************************************************
    Ik wens je
    Iets goeds, iets lekkers
    Iets gek, iets gekkers
    Iets aardig, iets liefs
    Maar hoe dan ook iets positiefs
    Veel geluk en een goede gezondheid in 2013!

    Warme groet , Ellen

    Bericht aangepast op 21:13:20
  • profile image comment
    Door Valari• geplaatst op 04 Dec 2012 | 08:10:40

    Graag gedaan en volgende keer ballonnen mee op reis he? groetjes

    Bericht aangepast op 20:51:43
  • profile image comment
    Door Hansdewildt• geplaatst op 29 Nov 2012 | 15:57:50

    Hoi Monique,
    Leuk dat je een berichtje hebt achtergelaten voor de titel reisreporter van de week. Toch een aardige waardering na 3 jaar op deze site en geheel onverwacht. Bedankt !
    Ben nu bezig met de top 10. (valt nog niet mee hoor!)
    Groetjes,
    Hans

    Bericht aangepast op 20:48:02
  • profile image comment
    Door Nita92• geplaatst op 04 Dec 2012 | 13:18:57

    Hi Monique,

    Graag gedaan, ik kan het me best voorstellen hoor. Maar skieen is niets voor mij. 1x geprobeerd en heb toen zo'n smakker gemaakt en met gedraaide knieen in de kreukels gelegen. Nooit meer haha.

    Maar veel plezier hoor als je gaat
    Gr. Anita

    Bericht aangepast op 20:42:58
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 04 Dec 2012 | 12:51:43

    Bedankt voor je aardige reacties bij mijn foto's.
    Groetjes,
    µEdwina

    Bericht aangepast op 20:42:50
  • profile image comment
    Door Hansdewildt• geplaatst op 03 Dec 2012 | 18:17:18

    Hoi Monique,
    dat valt niet mee he, rr van de week. Je krijgt een hoop huiswerk en dan ook nog in een hele korte tijd. Ik ben al geen schrijver dus dat was afzien. De foto's waren net een uurtje te laat maar ik hoop dat ze nog bijgevoegd kunnen worden.
    Fijne avond.
    groetjes,
    Hans

    Bericht aangepast op 20:42:14
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 23 Nov 2012 | 16:07:11

    Dag Monique,
    Wat leuk dat je mijn reportage mooi vindt. Het was inderdaad veel werk, maar die verdieping is geweldig. Ik geniet er nog steeds intens van.
    Heel fijn weekend,
    Corrie

    Bericht aangepast op 20:41:45
  • profile image comment
    Door EvanderHel• geplaatst op 16 Nov 2012 | 09:40:02

    Hoi Monique,

    Bedankt voor je lieve bericht. Helaas ga ik niet op vakantie... Deze is waarschijnlijk voor een ander?

    Wel jammer, haha!

    Goed weekend, groetjes Ellen

    Bericht aangepast op 20:34:00
  • profile image comment
    Door FRIEDAJANSEN• geplaatst op 06 Nov 2012 | 21:43:59

    Dag Monique,