'1107021' door Feathergraphy '1107021' door Feathergraphy

JordaniëAl-Karak

Dwalen door een Wadi

Feathergraphy

In Jordanie kan je verschillende wadi's vinden en is het zeker waard om deze te bezoeken. In de buurt van Kerak zijn we ergens op een niet gebaande weg terecht gekomen (als je het nog een weg kunt noemen, zo offroad voelde het) Deze weg leiden ons naar een klein onderkomen waar we onze tenten mochten opzetten voor de nacht. Er naast was het begin van een smalle canyon te vinden waar we een vier uur durende hike hebben gemaakt. We zijn op misschien 1 persoon na niemand tegen gekomen. Bizar rustig voor zo'n mooi natuurgebied. De muren van de canyon waren echt geweldig mooi en we kwamen steeds nieuwe patronen tegen. Het meest verrassend waren de kleuren, deze waren ongelooflijk divers. Op een gegeven moment kwamen we paars en groene rotsen tegen. Een belangrijke tip voor deze soort hike: doe goede waterbestendige sandalen aan, deze zijn wel een must.

'1106576' door Feathergraphy '1106576' door Feathergraphy

Verenigde StatenWyoming

Wildkamperen in...Wyo

Feathergraphy

Als je Yellowstone of Grand Teton bezoekt, heb je grote kans dat je binnen het park geen plek meer vind om te kamperen. Vaak is het zo druk op de standaard kampeerplekken in deze parken, dat je heel veel geluk moet hebben om een plek te bemachtigen. Dan is een optie om een kampeerplek te vinden buiten de parken. Dit zorgt er gelijk ook voor dat je een nieuwe plaats ontdekt, waar niet de gebruikelijke vakantiegangers rondzwermen en je in alle rust kan genieten van de natuur. Voor 'S avonds hout sprokkelen en met zijn allen gezellig om het kampvuur en de sterrenhemel bewonderen. (In de avond kun je de sterrenhemel op de foto nog beter zien :)

'1106400' door Feathergraphy '1106400' door Feathergraphy

Verenigde Staten

Dwalend door een bos.

Feathergraphy

Naast de Hana Highway (Maui) schuilen vele kleine en grote verassingen en een grote daarvan is dit mysterieuze bos. Het wordt vaak over het hoofd gezien, omdat de ingang onduidelijk is en daardoor kan je er heel rustig hiken. We konden heerlijk genieten en dwalen rondom deze reuzen zonder gestoord te worden.

'1105918' door Feathergraphy '1105918' door Feathergraphy

JordaniëWadi Rum

Drink mierzoete thee.

Feathergraphy

Bezoek Wadi Rum en laat je door bedoeïen leiden in de woestijn. Bij onze woestijnreis kwamen we op een gegeven moment aan bij een tent in the middle of nowhere en gingen gelijk op de uitnodiging in om binnen thee te drinken, We werden hartelijk binnen gehaald en kregen mierzoete thee aangeboden. Gegarandeerd succes voor je bloedsuikerspiegel. Als entertainment van zijn gasten begon de man des tents, tijdens het nuttigen van thee, te spelen op zijn zelfgemaakte instrument. Een snaar, een houten plank en een stok die wat weg heeft van een boog (in een pijl en boog.) Het lied was krakerig, maar toch mooi om naar te luisteren en de klanken klonken erg oosters. Het voelde aan of ik was terechtgekomen in een weggelopen filmset.

'1104542' door Feathergraphy '1104542' door Feathergraphy

SpanjeTarifa, het zuidelijkste puntje van Spanje

Roadtrippen in...Zuid

Feathergraphy

Als je er even tussenuit wilt en niet al te ver wil reizen, is roadtrippen in Zuid-Spanje zeker een aanrader. Voor een week hebben wij de zuidkust bezocht. We begonnen in het toeristische Sevilla en snelde ons weg van de mensen massa via de kust. Uiteindelijk belandden we weer in het drukke Malaga. Onderweg was het gelukkig rustig en kwamen we mooie landschappen, vuurtorens en pauwen tegen. In de buurt van Tarifa deden we een hele mooie wandeling. Of je nou een halfuur wilt wandelen of meer dan 2 uur. Je hebt hier verschillende wandelingen voor verschillende niveaus. Voor iedereen wat wils. We verbleven onderweg in B&B's. Elke dag weer een ander. De beste B&B was in de buurt van Ronda. Ergens in de middle of nowhere kwamen we terecht op een groot landgoed. 'S avonds bij het eten kregen we als dessert een verse kastanjetaart. Hier vonden we ook deze mooie pauwen.

'1104540' door Feathergraphy '1104540' door Feathergraphy

Verenigde StatenKauai

Vroeg opstaan wordt..

Feathergraphy

Kauai is mijn -all time favourite- eiland en niet zo overspoelt met toeristen zoals bijvoorbeeld de andere Hawaïaanse eilanden: Oahu en Big Island . De zonsopgangen en -ondergangen die ik op Kauai heb gezien waren zo speciaal. Voor deze zonsopgang ben ik rond 5 uur opgestaan. Je moet er natuurlijk wel wat voor over hebben om mooie dingen op reis te zien en ondervinden. En een extra voordeel is dat er zo vroeg weinig mensen wakker zijn en je het rijk vaak voor jezelf hebt.

'1104503' door Feathergraphy '1104503' door Feathergraphy

Verenigde StatenKauai

Vroeg opstaan voor de

'1104493' door Feathergraphy '1104493' door Feathergraphy

Verenigde StatenYellowstone NP

Bizons spotten in...Y

Feathergraphy

In de vroege ochtend heb je grote kans om bizons te spotten in Yellowstone. Als je bij de Noord-Oostelijke ingang er inkomt, rij je na een tijdje letterlijk tegen de bizons aan. Ze zijn op dit vroege tijdstip heel actief en rennen van de heuvels af. Een aantal snellen dan de weg op en andere doen weer op hun gemakje de oversteek. Daarna rennen ze weer verder op volle snelheid naar de waterpoelen om hun ochtendslurp te nemen. Het lijkt op zo'n moment net of je in een natuurdocumentaire bent terecht gekomen.

'1104492' door Feathergraphy '1104492' door Feathergraphy

Verenigde StatenIdaho

Wildkamperen aan de..

Feathergraphy

Mooie plek om te wildkamperen. We hebben geen andere mensen daar gezien. Met een groepje van 5 mensen zijn we een uur voor zonsopkomtst begonnen aan een hike. Het was een pittig stukje omhoog voor zo vroeg in de ochtend, maar het was het zeker waard voor het uitzicht. Alleen om de hele zonsopkomst te zien hadden we nog een uur eerder moeten vertrekken. We zagen hem nu alleen door de bergen omhoog komen. Niettemin was het licht en de kleuren in de lucht super gaaf.