'495707' door Beeart '495707' door Beeart

Montenegro

Hike

Beeart

Mijn bezoek aan Montenegro deed mij verbazen. Er waren zoveel afwisselende dag wandelingen te maken. De natuur is fantastisch. Het was echt een eco adventure travel. Het land wordt minimaal bezocht door bezoekers. Ik snap daar niets van. Het land heeft zoveel te bieden (-: Ontdek het zelf.

'487259' door Beeart '487259' door Beeart

CambodjaAngkor

Traditional

Beeart

Afgelopen februari reisde ik door Vietnam. Ik was zo dichtbij Cambodja en dacht 'ik ga het combineren ! ' Een volle dag heb ik met een oud fietsje de grand cirkel gefietst. Fantastische dag met mooie bezienswaardigheden.

'485618' door Beeart '485618' door Beeart

CambodjaAngkor en Siem Reap

Incense

Beeart

Vanuit elke hoek kreeg ik weer een totaal ander foto plaatje. Deze vrouw is wel gewend om gefotografeerd te worden door de toeristen. Het was lekker koel in de tempel. Tip: fotografeer mensen op een natuurlijke manier en forceer mensen niet anders te gaan kijken bv. Wel van te voren vragen of je een foto mag nemen natuurlijk.

'484928' door Beeart '484928' door Beeart

VietnamHoi An

Romantic

Beeart

Valentijnsdag in Hoi An Uitgerekend vandaag ben ik op de meest romantische plek op deze aardbol aangekomen ! Hoi An ligt aan de kust van Vietnam en aan een rivieruitmonding. Welke sfeer ik vanavond tegenkwam is niet in woord en beeld uit te drukken. Valentijnsavond en ook het Vietnamees nieuwjaars feest gaven deze stad een extra dimensie ! Honderden gekleurde lampionnen hangen in de straten. Gezellige straat restaurantjes, marktkraampjes. Lampionnetjes met kaarsjes in de rivier. De drakenbrug en de mooie reflecties in het water gaven mij een warm gevoel van binnen. Scooters met bonsaibomen en grote hart ballonnen, leuke kunstgalerijen en zoete lekkernijen, Ik heb echt mijn ogen uitgekeken ! Hoi An is echt mijn nummer ONE ! Een authentiek plaatsje met tempeltjes en vriendelijke mensen.

'484923' door Beeart '484923' door Beeart

VietnamSapa

Sapa

Beeart

Prachtig is het noorden van Vietnam. Wij hadden heel veel geluk met het zonnige weer. Tip: koop heel veel geborduurde tasjes. Ze zijn prachtig en niet duur. Ik ben er in ieder geval heel erg blij mee !

'484747' door Beeart '484747' door Beeart

VietnamNoord Vietnam

Sapa sister

Beeart

Noord Vietnam (Sapa) is Foto paradijs. Wat wonen er blije mensen ! Ik ben na dit bezoek heel veel mooie plaatsjes rijker (-: Deze mooie vrouw zat te wachten bij een school. Ik denk dat ze haar kind op ging halen ?

'484743' door Beeart '484743' door Beeart

VietnamHanoi

Tet

Beeart

Tijdens het Chineze nieuwjaarsvakantie bezocht ik Vietnam. Het was een hele leuke feestelijke tijd ! Ik liep een rondje rondom een stads meer in Hanoi. Alle mensen waren blij en ontspannen. Extra mooi gekleed. Ik heb veel leuke foto's gemaakt …...

'461636' door Beeart '461636' door Beeart

Duitsland

Authentic

Beeart

Ik ben vergeten hoe dit dorp heet. Maar het ligt aan een rivier waar kano tochten werden gehouden. Misschien kan iemand mij helpen met de naam ? Het was er heel traditioneel. Wij hebben er in een oud hotel gegeten. Waar de bediening erg traag was )-:

'461635' door Beeart '461635' door Beeart

Duitsland

Forever 2 - gether

Beeart

Tekst kopie van Karin de Wolf die ook een foto van deze hangsloten heeft geplaatst. Door haar werd ik op het idee gebracht om deze foto te plaatsen. Stelletjes hebben soms de gewoonte om hun liefde op een bijzondere manier tot uiting te brengen. Het kerven van initialen in een boomstam is echter verleden tijd. Hippe stelletjes bezegelen de liefde tegenwoordig met een hangslot, waar ze hun namen op schrijven om het daarna vast te maken aan een brug. De sleutels worden in het water gegooid.

'461633' door Beeart '461633' door Beeart

TanzaniaZanzibar eiland

Wasaki en de...waterd

Beeart

Deze foto stuur ik in voor het maandthema. De filmtitel is " Wasaki en de waterdieven " en ja…. Bedenk de rest er zelf maar bij (-:

'460569' door Beeart '460569' door Beeart

EthiopiëAddis Abeba

Orthodox 2

Beeart

In de Orthodoxe katholieke kerk is het gebruikelijk om een witte sjaal te dragen. De kerk is te klein voor deen groot bezoekers aantal. Dus heel veel mensen staan ook buiten achter het hek naar de zegeningen te luisteren. De kerk heeft een vrouwen en een mannen ingang....

'482809' door Beeart '482809' door Beeart

Stromboli omhoog...wa

Beeart

Afgelopen zomer was er veel vulkanische activiteit op het Stromboli eiland. S'avonds is het prachtig om de berg omhoog te wandelen. Er is echt file vorming op de berg om naar het uitzichtpunt te wandelen. Ik raad aan om midden in de nacht rond 1 uur met de 'hike' te beginnen. Tip: neem een hoofdlampje (Petzl) mee In het hoogseizoen was ik door de late start de enige op het uitzichtsplatform om de erupties te aanschouwen. Dat gaf een magisch gevoel ! Die stilte afgewisseld door de uitbarst knallen echt geweldig ! Die nacht was er ook nog eens de volle maan. Ik was pas weer om half 5 terug om te gaan slapen. Een nacht om nooit meer te vergeten (-:

'460153' door Beeart '460153' door Beeart

El Vulcano 2

Beeart

Via Milazo neem je de boot naar de Eolische eilanden in het noorden van Italië. Er was slecht weer op komst. En de meeste boten waren uitgevallen. Ik had geluk dat ik bij aankomst toch een boot kon nemen. In het donker arriveerde ik op het eerste eiland. Ik heb mijn tent op de camping neergezet. De volgende morgen vroeg op pad gegaan voor de korte steile wandeling met dit adembenemend uitzicht.

'460152' door Beeart '460152' door Beeart

El Vulcano

Beeart

Een kleine wandeling naar boven en je hebt een schitterend uitzicht op de andere Eolische eilanden waaronder Stromboli. De omgeving is prachtig ! Heerlijk genoten van deze vakantie op Sicilië !

'435588' door Beeart '435588' door Beeart

Back biker

Beeart

Ik heb affiniteit met fietsen dus ik vond het een hele leuke vrolijke foto om hier op Columbus te plaatsen (-: De vader en moeder waren ook hele leuke spontane ouders en we hebben veel lol gehad samen. Ik had beloofd om de foto naar hun toe te sturen. Tot mijn spijt ben ik het adres kwijt geraakt.

'435587' door Beeart '435587' door Beeart

Lucky leave

Beeart

Deze foto heb ik tijdens mijn reizen in India gemaakt met een compactcamera. Ik vind het kleine schaduw detail erg mooi aan deze foto. Ik heb oranje gordijnen en heb deze foto uitvergroot en aan de muur gehangen. Dat staat heel kleurrijk. Onze nationale kleur oranje, maar toch een zeer Oosterse afbeelding (-: O ja de foto is gemaakt in Bodgaya (super bijzondere plek om te zijn)

'414766' door Beeart '414766' door Beeart

MarokkoWestelijke Sahara

Camelride

Beeart

In oktober zijn we voor de derde X naar Marokko geweest. Dit X met onze kinderen van 4 en 6 jaar. We hebben heel veel in de huur auto gezeten. Zijn we helemaal niet gewend want we hebben thuis geen auto. Maar de rit was de moeite waard. Het was een fantastische ervaring in de woestijn en de overnachting was subliem. De volgende ochtend hebben we deze kameelrit gemaakt. Nora mijn oudste dochter heeft op school een spreekbeurt gehouden over Marokko.

'408801' door Beeart '408801' door Beeart

EthiopiëOmovallei

Natural living

Beeart

Ooh ik dacht dat ik deze al een X had in gestuurd. Het lijkt me een geschikte foto voor de maandthema. Eerste X dat ik mee doe. Ik had heel bijzonder contact met deze mooie vrouw met haar verkouden kindje. Ik heb een mooie reportage van haar en zoontje kunne maken. Ze heeft me nog meegenomen naar haar 'huis'

'408013' door Beeart '408013' door Beeart

MarokkoZuid Sahara en oases

Desert song

Beeart

Het was echt geweldig toen deze meneer een lied ging zingen ! Jammer dat ik geen filmpje kan uploaden. Ik had het graag willen delen….

'481195' door Beeart '481195' door Beeart

IJslandZuidland

Liften

Beeart

Liften is een prima middel om een rondje IJsland te maken. Ik heb nooit langer dan 20 minuten aan de weg gestaan. Op deze manier ben ik lowbudget door het land gereisd. In 15 dagen had ik alle highlights gezien en kreeg ik leuke gezellige lift met lokalen, Duitsers, Belgen. Israëliërs, Polen, Fransen. In totaal heb ik 750 euro gespendeerd incl. vliegticket (glacierhike, whalewatching)

'395560' door Beeart '395560' door Beeart

IJslandZuidland

Ice cubs

Beeart

Ja, iedereen is wel bekend met dit mooie spectacel in Ijsland. Ik baalde dat er te veel bewolking opkwam. Het stukje blauwe lucht weerkaatste mooi in het water. Ja, het was een leuke reis door Ijsland !

'395559' door Beeart '395559' door Beeart

IJslandNoordland Oost

Dolphin speed

Beeart

Husavik op een hele kalme zonnige dag. Whale watching. Maar ik vond de dolfijnen eigenlijk et leukste ! Ik had de camaera hier toevallig op een snelle sluitertijd staan

'385578' door Beeart '385578' door Beeart

Hly Phagwa

Beeart

Het Holifeest Phagawa is een Hindoeïstisch feest dat jaarlijks rond de maand maart gevierd wordt en in feite een combinatie is van een lentefeest, een feest van de overwinning van het goede op het kwade en een Nieuwjaarsfeest.

'385141' door Beeart '385141' door Beeart

Sari

Beeart

Bedankt voor de vorige reacties toch wel erg leuk om foto's te plaatsen op de reisreporter site. Deze zomer ga ik naar IJsland. Hebben jullie al plannen gemaakt ? Nog meer mensen die naar Ijsland gaan in de eerste 2 weken van juli ?