Perth foto's & tips

'249336' door ilse87 '249336' door ilse87

Wave rock

ilse87

Wave Rock is één van de bekende natuurverschijnselen in Western Australia. De rots heeft deze naam gekregen omdat het lijkt alsof het een enorme oceaangolf is die plotseling is versteend. Deze rots is ongeveer 110 meter lang en 15 meter hoog. Door de holle zijwand lijkt de rots op een golf. Dit effect wordt nog vergroot door de verticale lijnen die veroorzaakt worden door het regenwater dat van de rots afsijpelt. Toen wij er kwamen waren er bijna geen bezoekers dus hadden we de rots voor ons alleen en konden we lekker "surfen".

'349476' door meeko '349476' door meeko

Rottnest Island!

meeko

Vanaf Fremantle, gelegen bij Perth, neem je een van de ferry's naar Rottnest Island, een eiland gelegen voor de kust. Bij aankomst op het eiland zijn we naar de fiestverhuur gelopen, we moesten nog even wachten, want ze waren nog gesloten, no worries mate! Daar hebben we fietsen gehuurd en met een plattegrond zijn we het eiland rondgefietst. Erg leuk om te doen en we waren ook heel erg blij dat al vrij snel de zon is gaan schijnen, want dan zijn de vele uitzichten die je vanaf dit eiland hebt fantastisch mooi. Door die zon krijg je de vele gradaties blauw in het heldere water nog veel beter te zien, schitterend!

'392594' door wendyvrieling '392594' door wendyvrieling

Quokka op Rottnest...

wendyvrieling

Een rat of een mini kangoeroe? Een quokka, een bijzonder dier op Rottnest Island, een eiland voor de kust bij Perth. Rottnest Island, een heerlijk fietseiland.

'172945' door doppie '172945' door doppie

Klare taal

doppie

Australiërs houden van recht voor z'n raap communicatie. Lees meer in mijn blog "Darwin - Perth, deel 11, Augusta"

'311060' door woltonjolton '311060' door woltonjolton

Perth sunset

woltonjolton

Tijdens mijn studie heb ik 8 maanden in Perth, Australie doorgebracht onder het mom van een study exchange. Perth ligt zo in the middle of nowhere dat zelfs in het hart van de stad dit soort zonsondergangen te zien zijn.

'359865' door meeko '359865' door meeko

Als een paal boven...

meeko

Dat staat als een paal boven water! De betekenis hiervan is min of meer dat er geen twijfel mogelijk is, dat het vaststaat...... Deze palen boven water zijn te vinden in Perth! Met onze huurfietsjes waren we de ingang van Kings Park aan het zoeken, deze foto is keurig vanaf het fietspad gemaakt, je kijkt hier uit over South-Perth. Een goed begin is het halve werk, helaas miste wij het 'goede begin'. daar we totaal aan de verkeerde kant van het park aan het zoeken waren naar de ingang. Maar wie niet sterk is moet slim zijn, wij hebben de fietsen zomaar ergens geparkeerd (eh...tussen de bomen) en zijn naar boven geklommen en voila, we stonden in het park..... Eind goed al goed :-)

'164802' door Annettoz '164802' door Annettoz

Pinnacles

Annettoz

Voor wie de Pinnacles wil bezoeken, raad ik aan om dit tijdens de zonsondergang te doen. De omgeving wordt dan nog mooier!

'355087' door meeko '355087' door meeko

Skyline Perth

meeko

Perth, een heerlijke stad in west-Australië, redelijk westers, maar ook een laidback-sfeertje. We hebben er rondgefietst, er liggen prima fietspaden en je bent zo een eind weg. Natuurlijk niet als je net als ons om de haverklap stopt om een foto te maken ;-) deze foto is onderweg gemaakt toen we de ingang van Kings Park aan het zoeken waren, uiteindelijk konden we terug, want we zaten helemaal verkeerd, haha.....maar hebben wel kunnen genieten van meerdere uitzichten op deze skyline. Perth is de hoofdstad van de Australische deelstaat West-Australië. Het is een grote metropool met veel randsteden en -gemeenten. Perth zelf telt 1.554.769 inwoners (2007). Perth ligt aan de westkust van Australië nabij de Indische Oceaan, aan de monding van de rivier de Swan. De stad wordt gerekend tot de meest leefbare steden ter wereld. De stad ligt op grote afstand van andere bevolkingscentra in Australië. Een spoorlijn, de Trans-Australian Railway, verbindt Perth met Adelaide, de dichtstbijzijnde grote stad, op 2700 kilometer afstand. (bron wiki)

'363084' door meeko '363084' door meeko

It's a bird!

meeko

Deze zeemeeuw kwam parmantig voor ons zitten toen we de zonsondergang bij Cottesloe Beach zaten te bewonderen. Cottesloe Beach is een soort van klein kustplaatsje dat bij Perth hoort, heel globaal gezien ligt het tussen Perth en Fremantle, in ieder geval aan de westkust. Hele mooie stranden, een paar cafeetjes, een lange soort van boulevard waar de Aussies zelf volop sporten, denk aan skaten, hardlopen en gewoon wandelen. Een hele relaxte omgeving! Wij hebben even een poging gewaagd om op het strand te gaan liggen, maar ik vond het toch maar wat frisjes............. Er valt genoeg te zien en te beleven hier!

'452424' door LouiseMitterdorfer '452424' door LouiseMitterdorfer

Avond foto van het...

LouiseMitterdorfer

Dit is een foto van het Cottesloe strand net na zonsondergang. Het is een van de populairste stranden rondom Perth. Met het ligt op het zand en het iconische Indian Teahouse geeft t een prachtige sfeer.

'422263' door dreamer666 '422263' door dreamer666

Bell Tower

dreamer666

Perth is heel wat minder bekend bij de toeristen al zijn er meer en meer die west-Australië bezoeken. Het icoon van de stad is de futuristische klokkentoren aan de Swan river. In deze toren hangen 18 Klokken.

'360014' door meeko '360014' door meeko

Dat loopt als een...t

meeko

Dat loopt als een trein! Bovenstaand spreekwoord staat voor iets dat heel goed gaat...... ? En kilometers spoor schieten onder mij door. Ik ben op weg naar jouw, want ik ben weg van jouw. Vanochtend vroeg vertrokken, in de luwte na de nacht. En 10 minuten op de trein gewacht. Want die had wat vertraging, en mijn god daar baal ik van. Omdat ik nu 10 minuten minder bij je blijven kan............? Oh nee, dat thema met die songteksten hebben jullie al een tijd geleden gehad, jammer dat ik op dat moment nog niet op deze website zat :-) Bovenstaand spoor (eh....zonder trein, dat klopt) loopt over Rottnest Island, gelegen bij Perth. hier kun je met de 'Captain Hussey' (treintje) een scenic ride maken over een kort spoor! Wij hebben er gefietst en kwamen onderweg deze spoorwegovergang tegen! Gelukkig ben ik het spoor niet bijster.....

'131914' door Nansje '131914' door Nansje

Koala baby

Nansje

Ook deze heb ik gemaakt in Caversham Wildlife Park.. zo lief! Wij naar de koala's toe lopen.. draai je je om.. en je kijkt weer terug komt er ineens een klein koppie te voorschijn!! =)

'353897' door meeko '353897' door meeko

Fremantle Prison

meeko

Bij de stad Perth ligt het havenstadje Fremantle. En daar ligt de Fremantle gevangenis, een complex bestaande uit een aantal gevangenisgebouwen in Victoriaanse stijl. Fremantle werd van 1850 tot zelfs 1991 gebruikt als gevangenis en is opgenomen in de Werelderfgoedlijst. Er zijn verschillende rondleidingen door de gevangenis te boeken, waarvan eentje je meeneemt door de tunnelgewelven van het complex. Wij hebben daar een guided tour van 1 uur en 15 minuten gedaan en het was indrukwekkend om op deze manier wat van de achtergronden te horen en te zien. Ik heb overigens voor deze bewerking gekozen om de gevangenis een soort van luguber sfeertje mee te geven en ik hoop dat dat een beetje gelukt is.

'531071' door Phynella '531071' door Phynella

Challange

Phynella

Ze noemen het een wereldkampioenschap - maar volgens mij doen allen maar Australische steden mee: Wie maakt de grootste eiland met luchtbedden? Om dat er in Sydney stormachtig weer was heeft Perth gewonnen. Leuk om te zien met hoe veel enthousiasme de mensen mee deden.

'359363' door meeko '359363' door meeko

Beaches @ Rottnest...

meeko

Rottnest Island is een prachtig eiland gelegen 19 km voor de kust van Perth, Fremantle. Vanuit Fremantle neem je de ferry naar het autovrije eiland, daar aangekomen heb je de mogelijkheid om een fiets te huren, je kunt er verschillende routes fietsen. Ook is er de mogelijkheid om verschillende wandelingen te maken. Wij hebben er gefietst en genoten van het mooie eiland en haar schitterende uitzichten! In de weekenden is het een geliefde vrijetijdsbestemming voor de mensen uit Perth en omgeving, het eiland word liefkozend Rotto genoemd! Er zijn veel, heel veel stranden op het eiland en gemiddeld genomen zien ze er uit zoals op deze foto, heerlijk wit zandstrand en een azuurblauwe zee!

'452426' door LouiseMitterdorfer '452426' door LouiseMitterdorfer

De steiger met de...t

LouiseMitterdorfer

Aan de Swan river tussen Perth en Delkeith ligt een steiger met een lichtblauwe Boathshed. Deze plek is erg populair onder bruidsparen en staan dan ook vaak in de rij om hier een foto te laten nemen.

'355227' door doppie '355227' door doppie

Outbacksouvenir:...Gy

doppie

Swan River, Perth Central. ZOOM IN Fiets met aanhanger, ZOOM IN Stuur met fietstas. ZOOM IN Fietstas met schedel. ZOOM IN Kangaroeschedel met opschrift. ZOOM IN "Gypsy". ZOOM UIT en UIT en UIT Western Australia. ZOOM IN Great Sandy Desert. ZOOM IN Eindeloze Outbackwegen. ZOOM IN Kadavers, koeien, kangaroes, slangen, Roadkill. ZOOM IN Mascotte gevonden, mooi schoongevreten koppie. ZOOM IN Tevreden Doppie. ZOOM UIT en UIT en UIT Southwest WA. ZOOM IN 50 motorrijders, daarachter politiemacht, 200 man. ZOOM IN Rugemblemen, wilde baarden. ZOOM IN WA Daily: "Gypsy Riders annual run, 3 arrested so far." Mijn Mascotte heeft een naam, plechtig doop ik hem met een lauwe Carlton: "Gypsy". Nu maar hopen dat ik de Gypsy Riders niet tegen ga komen, of misschien wel......? Outbacksouvenir - Perth WA 2002

'372458' door meeko '372458' door meeko

Ferry...Rottnest-Frem

meeko

Hier zitten we achterop de ferry van Rottnest Island terug naar Fremantle te genieten van het uitzicht. De hele dag hebben we gefietst op het kleine eiland voor de kust van Fremantle, hier en daar een handdoekje uitgespreid op een van de 63 (!) prachtige en heerlijke rustige strandjes.... Aan het einde van een hele mooie dag gaan we terug naar het vasteland van Australië. En wat we onderweg naar Fremantle te zien krijgen, ik vind het nog steeds geweldig, we zien 2 walvissen en met ons meerdere mensen op de ferry. Zo snel als we ze ineens zagen, zo snel zijn ze ook weer weg.... Eenmaal terug in de haven zwemmen en springen er dolfijnen rondom de ferry, weer een geweldig moment, dolfijnen in de haven, fantastisch!! Met deze foto moet ik altijd weer aan die momenten daar terugdenken......

'536237' door marcvankessel '536237' door marcvankessel

Recht van boven

marcvankessel

Op een eilandje voor de kust van Perth stikt het van de zeeleeuwen. Ze liggen met 10-tallen te luieren op het strand of vermaken zich in het water. Vanaf de haven van Freemantle kun je een kleine catamaran (met schipper) huren die je in een uur naar dit eilandje brengt. Het was midden op de dag en we waren er met zijn 2-en. Niemand anders gezien. Deze zeeleeuw lag lekker op zijn rug te genieten van zon. Hij maalde er niet om dat ik boven hem ging staan en een foto maakte. Wel recht van boven zei hij nog. Dat is namelijk mijn beste kant. En zo geschiedde. (Gescande foto)

'452425' door LouiseMitterdorfer '452425' door LouiseMitterdorfer

Reuzenrad in Fremantl

LouiseMitterdorfer

Net ten Zuiden van Perth ligt het haven plaatsje Fremantle. Grenzend aan de haven staat een klein reuzenrad dat ik avonds heb vastgelegd met een lange sluitertijd.

'135815' door Nansje '135815' door Nansje

Perth City

Nansje

Een mooie foto van Perth City in zwart-wit

'373881' door RoelSmulders '373881' door RoelSmulders

Reuzenrad in Perth

RoelSmulders

Ik had deze dag alles mee, een mooie stad om te verkennen met prachtig weer. Later op de dag ontmoette ik ook nog een mooie vrouw uit Nederland.

'365170' door meeko '365170' door meeko

Zeemeeuw!

meeko

In Western Australia hebben we kunnen genieten van prachtige zonsondergangen! Hier verdwijnt de zon langzaam 'in' de Indische Oceaan, bij Cottesloe Beach, een van de kuststadjes die bij Perth horen. Perth is de hoofdstad van de Australische deelstaat West-Australië. Het is een grote metropool met veel randsteden en -gemeenten. Perth zelf telt 1.554.769 inwoners (2007). Perth ligt aan de westkust van Australië nabij de Indische Oceaan, aan de monding van de rivier de Swan. De stad wordt gerekend tot de meest leefbare steden ter wereld. De stad ligt op grote afstand van andere bevolkingscentra in Australië. Een spoorlijn, de Trans-Australian Railway, verbindt Perth met Adelaide, de dichtstbijzijnde grote stad, op 2700 kilometer afstand.