Noord Laos foto's & tips

'495016' door travelbag '495016' door travelbag

Bekijken

travelbag

In Noord Laos tijdens de drie daagse trekking door verschillende dorpjes gelopen. De mensen waren hier toch nog erg nieuwsgierig. Mevrouw durfde ook even om de hoek te kijken naar wat er nu aan de hand was.

'268177' door riknikele '268177' door riknikele

Rijstvelden van Laos

riknikele

Na 2 dagen op een boot door de ongerepte jungle van Noord-Laos (wat overigens geweldig was), was het een verademing om de rijstvelden rond Luang Namtha te zien! Met een brommert ben ik van de verharde weg afgegaan en kwam ik midden in de rijstvelden terecht, waar het een komen en gaan was van mensen! In combinatie met de ondergaande zon en de bergen aan de horizon was het een waar foto-walhalla en een waanzinnig reismoment!

'270261' door riknikele '270261' door riknikele

Rijst

riknikele

Rijstvelden ; ik krijg er geen genoeg van! Ook in Laos zijn ze goed vertegenwoordigd, zoals hier in het noorden bij Luang Namtha. Met het late zonlicht helemaal mooi!!

'495541' door travelbag '495541' door travelbag

Duo portret

travelbag

In het Noorden van Laos woont de Akha stam. Ze leven in bergachtig gebied. Het noorden is mooi om te bezoeken je kunt er goed wandelen en bezoekt tevens verschillende dorpjes die nog niet geheel zijn platgelopen door de toeristen. Opvallend zijn de leuke mutsjes die de Akha dragen.

'552713' door travelbag '552713' door travelbag

Voor het open raam

travelbag

Erg leuk om in Laos in het noorden te doen is een meerdaagse wandeltrekking. Je loopt twee of drie dagen en overnacht 's nachts bij de lokale bevolking. Je loopt door een mooie natuur en leuke kleine dorpjes. Hier trek je bij de locals jong of oud vaak nogal wat aandacht.

'552807' door travelbag '552807' door travelbag

In alle vroegte van d

travelbag

Het mooie landelijke noorden van Laos. Nog leuke kleine dorpjes. Het is er op de wegen nog redelijk rustig. Het verkeer raast er in ieder geval niet langs je heen. Deze man is al in alle vroegte op weg naar...... waarschijnlijk zijn werk. Hij heeft in ieder geval een paar mooie manden bij zich.

'275375' door Bowral '275375' door Bowral

Spetter

Bowral

In de keuken van een klein restaurant in het noorden van Laos was dit boefje was flink met water aan het spetteren. Iedereen die in de buurt kwam, werd 'gezegend'.

'534395' door marcvankessel '534395' door marcvankessel

Nong Khiaw

marcvankessel

In de Lonely Planet beschreven als één van de mooiste plaatsjes van Laos. En ik kan het alleen maar onderschrijven. Wat mij betreft net zo mooi als Vang Vieng, alleen (gelukkig) niet zo toeristisch. Het kleine, slaperige dorpje ligt aan de oever van de Nam Ou en wordt omlijnd door een karstgebergte. We zouden hier 2 nachten blijven, maar het werden er 4. Zo mooi. Vanaf Nong Khiaw hebben we vervolgens de boot genomen naar Luang Prabang. Een super mooie boottocht van 7 uur. Alleen wel een hele dag last gehad van een zere kont. Zeven uur op een houten bankje is niet niks. Gelukkig hebben ze in Luang Prabang diverse massagesalons. De foto is genomen vanaf de brug van Nong Khiaw. Ik sta dus met mijn rug naar het dorpje.

'499464' door travelbag '499464' door travelbag

Genieten

travelbag

Deze man behoort tot de Akhastam in het noorden van Laos. Hij zit lekker voor zijn huisje te genieten van een glaasje drinken. Hij doet net of wij er niet zijn. Kun je ook maar het beste doen als er weer toeristen in je dorp rond struinen..

'267570' door riknikele '267570' door riknikele

Back home ; 2...emmer

riknikele

Na 5 weken in Thailand, Laos en Cambodja ben ik (helaas) weer terug. Het was een waanzinnige reis in 3 geweldige en diverse landen! Op verzoek van mevrouw Carels begin ik maar met een mooie luchtenfoto! ;-) Gemaakt in Noord-Laos, in de omgeving van Luang Namtha. Dit was mijn favoriete moment van de reis; met een scooter de omgeving ontdekt en gewandeld door de rijstvelden, echt genieten!!

'307189' door Bowral '307189' door Bowral

Tongetje

Bowral

Zes handjes, twee jongetjes … We kwamen deze nieuwsgierige jochies tijdens een trekking in het noorden van Laos tegen. Voor de kleinste was het nog een aardige krachtsinspanning om op het hekje te komen. Gelukkig werd hij daarbij ondersteund door een onzichtbaar vriendje ...

'459442' door JaccoenLaurie '459442' door JaccoenLaurie

Start van de Gibbon..

JaccoenLaurie

Het avontuur van de Gibbon Experience begint al op het moment dat je in Houayxai de auto instapt. Na een uur rijden kom je bij een belachelijk slecht onderhouden landweggetje aan, waar je nog eens een uur over moet rijden. Ondertussen neem je flinke happen stof en stuiter je alle kanten op. Daarna kom je in een prachtig rustig dorpje in the middle of nowhere. Daar is deze foto genomen.

'457101' door JaccoenLaurie '457101' door JaccoenLaurie

Natuurwandeling

JaccoenLaurie

Tijdens onze wandeling in de omgeving kwamen we allerlei mooie en vooral verschillende stukjes natuur tegen. Bij dit riviertje waren we bijna verdwaald, tot onze gids de hond ons kwam halen nadat hij eerst weg gerend was.

'293411' door riknikele '293411' door riknikele

Rijst

riknikele

Rijst, rijst, rijst, hhhmmm speciaal voor Margo lekker een bordje rijst! Het liefst met een lekkere curry! PS Foto is genomen in de omgeving van Luang Namtha in Noord-Laos, waar ik een schitterende scootertocht door de rijstvelden heb gemaakt.

'491078' door niekdeha '491078' door niekdeha

'draag'mand...

niekdeha

Tijdens onze rit door de bergen van Noord-Laos kwamen we in een Hmong dorp. Men leefde er nog volgens de normen van de Hmong-stam. Jongens gingen jagen in het woud, vrouwen gingen werken op de velden verderop... Deze jonge dame kwam terug van heet 'werkterrein' samen met haar dochtertje... in de draagmand! Slim gezien!

'457265' door JaccoenLaurie '457265' door JaccoenLaurie

Gestrand

JaccoenLaurie

Wij vonden het een goed idee om de boot te nemen naar het prachtige Muang Ngoi. Eenmaal op de rivier moesten we met de lange gammele boot door verschillende flinke stroomversnellingen stroomopwaarts. Als dat maar goed gaat, dachten we. Niet dus, onze boot liep vol water en begon te zinken. De bestuurder stuurde snel naar het kleine strandje en schreeuwde dat we in het water moesten springen. Eenmaal op het strandje, dat we moesten delen met de lokale koeien, konden we wel lachen om de situatie. De omgeving was nog steeds prachtig en het was een unieke ervaring. We hadden het voor geen goud willen missen. Op de foto zie je het bootje dat een tijdje later toevallig voorbij kwam en ons mee nam.

'291035' door Bowral '291035' door Bowral

Verwondering

Bowral

Haar oogjes als knikkers zo groot ... De verwondering straalt van haar gezicht bij onze toevallige ontmoeting in een klein dorpje in het noorden van Laos.

'349781' door petra0212 '349781' door petra0212

Mona Lisa Smile

petra0212

Tijdens het bezoek aan een van de vele kleine dorpjes in Noord Laos kwam ik deze prachtige oudere dame tegen. Hoezo Botox en lifting .........als je deze vrouw ziet, gerespecteerd voor haar wijsheid door haar levenservaring, dan kun je de prachtige mona Lisa glimlach begrijpen. Anders dan in onze huidige westerse maatschappij worden zij niet weggestopt maar hebben een belangrijke positie in de groep.

'459004' door JaccoenLaurie '459004' door JaccoenLaurie

Fields and Mountains

JaccoenLaurie

Tijdens een wandeling door de omgeving van het afgelegen Muang Ngoi in Laos kom je de prachtigste landschappen tegen. Nadat we iets eerder achterna zijn gezeten door een groep runderen, konden we hier weer rustig ademhalen en genieten.

'524327' door travelbag '524327' door travelbag

Achterop de rug van..

travelbag

In veel Aziatische landen lopen kinderen vaak met hun kleinere broer of zusje op de rug. Ze leren al vroeg voor elkaar te zorgen. Een hele verantwoordelijkheid als je het mij vraagt. Maar daar heel gewoon.

'69199' door sunshine78 '69199' door sunshine78

De moeder van Suphau.

sunshine78

uitgenodigd in hun hutje..dit is de moeder van het meisje Suphau op andere foto's..

'277595' door riknikele '277595' door riknikele

Dierbaar

riknikele

Dit is een van mijn dierbaarste foto's van mijn afgelopen reis door Laos en Cambodja. Tijdens de 2-daagse boottocht door de jungle van Noord-Laos troffen was er zo veel moois te zien! Op deze boot zat een man met 2 kleine jongetjes, waarvan 1 een enorme rode pet droeg en de ander een cowboyhoed. Helaas heb ik ze niet allebei vast kunnen leggen, maar door de blik van dit jongetje vond ik het toch een voltreffer!

'492850' door travelbag '492850' door travelbag

Handdoek op je hoofd

travelbag

Tijdens onze trekking in het noorden van Laos kwamen we deze vrouw tegen. Met op haar hoofd een grote handdoek als hoofdbedekking. Ook in andere gebieden in Laos kwam je dit wel tegen.

'551527' door Yvoto-Travel '551527' door Yvoto-Travel

Authentiek Laos.

Yvoto-Travel

In het verre afgelegen Noorden van Laos (regio Phongsaly) kun je nog bergstammen bezoeken die niet veel door toeristen bezocht worden. Het kost wat moeite om er te komen maar dan heb je ook een hele bijzondere ervaring. Dit is een van de verlegen kindjes van een Akha-stam die wij bezochten. Toen we net arriveerden renden alle kindjes nog voor ons weg maar na een paar uur was het ijs gebroken en hebben we veel plezier met ze gehad. Overnachting bij de stam was heel erg basic maar geweldig om mee te maken. We voelden ons echt welkom.