Logo

Titicacameer foto’s & tips

Slideshow

Isla del Sol in het Titicacameer. Zijn moeder had een klein winkeltje en dit jongetje wilde zichzelf erg graag terugzien nadat de foto was gemaakt.

Hallo, Hoe gaat het met je? Nog een koopje kunnen vinden? Tenminste zo denk ik dat het gesprek zou kunnen zijn gegaan. Dit tafereel heb ik gespot in in Copac...

Bij de oversteek van vaste land naar het schiereiland om naar Copacabana te gaan, zat deze man rustig op een bankje. Met zijn muts en hoed op, lekker in he...

Tijdens de busreis van Bolivia naar Puno rijd je vele kilometers langs het prachtige Titicaca-meer. Op vele plaatsen ontzettend breed, hier echter een plekje...

Ik vond het heel uniek om met deze schipper op zijn bijzonder mooi gefabriceerde vaartuig het Titicacameer op te gaan. Het hoogst bevaarbare meer ter wereld....

Copacabana> De opening achter deze man laat me een raamloze donkere ruimte zien, waar een naaimachine staat. Hij zit waarschijnlijk op de stoep zodat hij go...

Net aangekomen op het prachtige Isla del Sol voor een mooie hike kwamen we deze lachende mevrouw tegemoet met haar twee ezeltjes. Ik vind ezeltjes sowieso sc...

Tijdens een wandeling langs Lago Titicaca in Copacabana waren er veel Bolivianen op de been. Er was een viering gaande waar pacha mama vele malen werd bedank...

Het Boliviaanse 'Isla del Sol' is een bezoekje meer dan waard, zeker als je de tijd hebt om er in alle rust te wandelen en/of een nachtje te blijven. Op een ...

Als we een excursie doen naar de drijvende eilanden Uros op het titicacameer, en we aankomen bij het eerste eiland, kunnen die eilanden mij gestolen worden. ...

Het titicacameer is het hoogst bevaarbaar meer ter wereld. Het lgt 3812 meter boven de zeespiegel. In de loop ter tijd zijn er kleine eilandjes ontstaan van ...

Tijdens ons bezoek aan het Titicacameer, het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld, heb ik deze mooie foto gemaakt van een rieten boot met op de achtergr...

Deze boliviaanse kwam ik tegen in Copacabana aan de oevers van het Titicacameer in Bolivia. Verbaas me nog steeds over het kleine bolhoedje die zo kenmerkend...

Als je met de bus van Copacabana (Bolivia) naar Puno (Peru) reist, rijd je hele stukken langs het Titicacameer. Op een gegeven moment echter moet je het wate...

Aan een parelwit strandje van het mooie eiland Isla del Sol in het Titicacameer, maakte deze familie zich op voor een uitje met hun bootje.

De busrit van Copacabana (Bolivia) naar Puno (Peru) duurt enkele uren, maar vervelen hoef je je niet. Het grootste deel van de rit rijd je langs het prachtig...

Het hoogst bevaarbare meer ter wereld is het Titicacameer. Het ligt op 3800m hoogte.180km lang, 60km breed. Het heeft 36 eilandjes. Vanuit Copacabana zijn we...

Het Titicacameer heeft een gigantische oppervlakte van zo'n 86oo km2, waarvan 65% op Peruaans en 35% op Boliviaans grondgebied ligt. In het meer liggen vele ...

In het kader van het maandthema (mooie meren) hier een plaatje van een zonsondergang bij het Titicacameer, vanaf Copacabana. In de verte, aan het einde van h...

Isla del Sol, het eiland van de zon, in het Titicacameer, is een bezoekje meer dan waard. Nog leuker is het om er een of meerdere nachten te blijven als je d...

Als je de bus neemt van Copacabana in Bolivia naar Puno in Peru, rijdt je grote delen langs het prachtige Titicacameer. Daar de bus onderweg niet regelmatig ...

Dit lieve meisje woonde in ons hotel, we hebben erg leuk met haar en haar broertje gespeeld en ze verwend met popcorn. Ook hebben we het spelletje balwerpen...

Bij aankomst op Isla del Sol in het Titicacameer stap je van de boot af en moet je een flinke klim naar boven maken. Ergens halverwege op de trappen zat deze...

Lago Titicaca, het hoogst gelegen bevaarbare meer ter wereld. Tijdens een wandeling vanaf Copacabana is het uitzicht geweldig. Zo ook hier, de frisse kleuren...

Tijdens een prachtige busreis van Copacabana (Bolivia) naar Puno (Peru), hadden we een stop ergens aan het Titicacameer. Plots zag ik dit stalletje tegen de ...

Lago Titicaca, het hoogstgelegen bevaarbare meer ter wereld. Na een heerlijke wandeling langs het meer, de oversteek naar Isla del Sol. Een uitstekende maalt...

Copacabana is de grootste stad aan het Titicacameer in Bolivia, van waaruit boten vertrekken naar Isla del Sol, het heilige Inca eiland. (De naam is afkomsti...

We zijn aan de wandel op Isla del sol in het Titicacameer. Dan komt dit prachtige gezinnetje ons voorbij lopen. Mooie boliviaanse kleding aan vol met kleuren...

We zitten op de boot om de Uros drijvende eilanden te bekijken. Deze vrouw had last van de zon en wou een dutje doen.

Vanuit Peru via Copacabana naar Bolivia. Wat een fantastische route. Het Titicacameer is het hoogst bevaarbare meer ter wereld. Mocht je in de buurt zijn tre...