'261980' door Reisnootje '261980' door Reisnootje

BraziliëZuid Brazilie

Zielige rog...

Reisnootje

Vroeg in de ochtend aan het strand op Natal vond ik deze rog die ze gevangen hadden en op het zand hadden gelegd voor verbaasde mensen. Ik heb er een foto van genomen maar had wel heel veel medelijden met het dier, het liefst had ik hem terug gegooid in de zee.

'261979' door Reisnootje '261979' door Reisnootje

Brazilië

Mand met vis

Reisnootje

In 2009 was ik in Natal, Brazilie. Er werd veel gevist vroeg in de ochtend en omdat ik vooral de eerste dagen last van jetlag had liep ik vaak heel vroeg langs het strand waar je de manden vis zag staan.

'261976' door Reisnootje '261976' door Reisnootje

Hoge bomen vangen vee

Reisnootje

Deze boom heb ik gespot in Koh Tao. Het is een opvallende hoge boom aan de kust van Sairee Beach. Ik heb er vol verbazing met open mond een tijd naar staan kijken. Groooot!

'475502' door Reisnootje '475502' door Reisnootje

Reizen door Thailand

Reisnootje

Pas terug uit Thailand. Reizen door Thailand is niet ingewikkeld. Boek een ticket en explore Thailand. Van te voren alles regelen en vastleggen zoals veel Nederlanders altijd willen is hier niet nodig. Eigenlijk heb je enkel een ticket nodig en vanuit daar kan je op een veilige manier reizen door dit land heb ik gemerkt. Er zijn veel reisinformatiebureaus in Bangkok waar je je reis verder kan uitstippelen. Het vervoer door Thailand is niet duur. Je stippelt je reis uit "op papier" en regelt verder alles daar. Wel heb ik van te voren in Nederland gezorgt voor mijn inentingen. De rest alles daar geregeld. Vooral wanneer je reist in lowseason (mei - september) heb je genoeg keuze aan accomodaties. Gewoon het avontuur aangaan is veel spannender en brengt je op prachtige plekken. Niet bang of laf, gewoon er op af dus.

'261792' door Reisnootje '261792' door Reisnootje

Thais popje

Reisnootje

Op Koh Samui, Silverbeach Resort troffen we dit mooie kindje met een lach van oor tot oor. De mensen in Thailand zijn uitermate beleefd en vriendelijk. Helaas moeilijk mee te communiceren omdat er weinig van hen Engels spreken. Soms heb je geen taal nodig om te laten zien wat vriendelijkheid is.

'261785' door Reisnootje '261785' door Reisnootje

Nanguan Island

Reisnootje

Voor de kust van Koh Tao ligt er een klein eilandje Nanguan. Na een snorkeltoer van een dag zijn we hier aangemeerd. Het water is kristalhelder en vol met vissen. Een grappig detail van dit eiland is dat het om 5pm gesloten wordt voor bezoekers van buitenaf.

'261784' door Reisnootje '261784' door Reisnootje

Zonsondergang in Koh.

Reisnootje

Een prachtige zonsondergang op het eiland Koh Phangnan. Wat me opviel was dat het daar heel vroeg (5pm) al donker werd en vrijwel elke avond wel onweerde. Dit zal met de luchttemperatuur te maken hebben, want toen ik daar was (in mei/juni) was het ongelovelijk warm en werden er temperaturen gemeten van zelfs 50 graden.

'261783' door Reisnootje '261783' door Reisnootje

The Royal Palace,...B

Reisnootje

Nog een foto vanuit het Royal Palace in Bangkok. Ik had geen gids mee en weet niet goed wat voor een gebouw dit is maar het zag er prachtig uit. De dag dat ik daar was, was het ongelovelijk heet.

'261782' door Reisnootje '261782' door Reisnootje

The Royal Palace in..

Reisnootje

Bangkok, The Royal Palace. Adembenemend mooi. Alles bling bling en klatergoud. Ik heb me ontzettend verbaasd dat mensenhanden zulke mooie dingen kunnen maken. In Bangkok zie je tegenstellingen van prachtige tempels maar ook armoede op straat.

'261781' door Reisnootje '261781' door Reisnootje

Een krab in de helder

Reisnootje

Een prachtige heldere zee aan de kust van Koh Tao. Het water was zo ongelovelijk helder dat je alles op de bodem zag. Omdat de zee ook lang ondiep blijft kan je er heerlijk zwemmen. Het is echter geen afkoeling zoeken in de zee omdat het watertemperatuur zo'n 28 graden is. Een warm bad dus en natuurlijk oppassen waar je loopt.

'261780' door Reisnootje '261780' door Reisnootje

Ko Phangnan

Reisnootje

Op de scooter onderweg op het eiland Koh Phangnan mooie plaatjes geschoten onder welke deze. Koh Phangnan is een eiland met dalen en hoogtes wat op de scooter best eng is.

'261779' door Reisnootje '261779' door Reisnootje

Waterfall at Koh Samu

Reisnootje

Na, voor mijn gevoel, uren te hebben gewandeld door de jungle op hawaiannas, geklommen over stenen op glibberende slippers (omdat de temperatuur daar rond de 40 graden was) en na het volgen van verouderde wegwijzers eindelijk aangekomen bij de waterval Hin Lad

'261778' door Reisnootje '261778' door Reisnootje

Koh Samui

Reisnootje

Op Koh Samui aangekomen na een reis vanuit Bangkok van 19 uur met de nachttrein, boot, bus en taxi gearriveerd bij SilverBeach Resort. Dit resort ligt in Lamai Beach en was adembenemend.

'261777' door Reisnootje '261777' door Reisnootje

Koh tao

Reisnootje

Bij Freedom Beach waren er bungalows met uitzicht op de blauwe zee, gelegen in een baai. Om er te komen moest je wel een lang, smal, hoog (vooral eng) pad op lopen over zee om bij je voordeur te komen. Het uitzicht was wel heel erg mooi.

'261776' door Reisnootje '261776' door Reisnootje

Onderdak

Reisnootje

logeren aan het schitterende strand van koh phangnan, prachtig wit strand, heldere zee en een heerlijk onderkomen maakte het verblijf op het eiland een groot feest

'203064' door Reisnootje '203064' door Reisnootje

Eten op z'n Gambiaans

Reisnootje

Hier trof ik een groep gambianen die aan het lunchen waren op het strand. Er werd een grote schaal neergezet met rijst en kip en iedereen zat om deze schaal heen en aten met hun handen hieruit. Ik ging er even bij zitten voor de foto maar mee eten vond ik toch geen goed idee.

'203063' door Reisnootje '203063' door Reisnootje

Mooi uitzicht

Reisnootje

Dit plaatje heb ik geschoten iets buiten het resort waar ik zat. Schilderachtig mooi. De natuur is beeldschoon. Tja je zal er maar wonen, lijkt me niet eenvoudig maar voor de foto is het prachtig.

'203062' door Reisnootje '203062' door Reisnootje

Op het strand

Reisnootje

Op het strand vind je veel van deze kraampjes waar je even een verfrissing kon kopen, vers fruit of wat drinken. Gambianen zijn ontzettend aardig. Wel is aan te raden wanneer je buiten je resort gaat een gids te nemen tegen een vergoeding.

'203061' door Reisnootje '203061' door Reisnootje

Kinderen en pennen

Reisnootje

Van een vriend had ik gehoord dat de kinderen in Gambia enorm gek waren op pennen. Met een gids vertrokken we naar de stad en zodra ze in de gaten hadden dat ik pennen had meegenomen kwamen ze vanuit alle richtingen aangestormd. In Gambia leven heel veel kinderen. Dit omdat de mannen daar meerdere vrouwen mochten hebben.

'203060' door Reisnootje '203060' door Reisnootje

Kroko

Reisnootje

Tijdens mijn verblijf in Gambia maakte ik een trip naar de krokodillenvijver. Ongelovelijk. Deze krokodillen waren heel erg tam en je kon ze zelf aanraken. Voor de gambianen was dit een soort van heilige plek

'202864' door Reisnootje '202864' door Reisnootje

TunesiëDjerba

Oude burcht

Reisnootje

Tijdens mijn trip rond het eiland kwamen we ook bij een hele oude burcht terecht aan de zee. De zee en lucht gingen in elkaar over en je zag 1 blauw vlak...dus geen scheiding tussen zee en lucht. Ik geloof dat deze burcht bij Houmet Souk staat.

'202863' door Reisnootje '202863' door Reisnootje

TunesiëDjerba

Potten en pannen

Reisnootje

Onderweg vanuit mijn hotel even een trip gemaakt over het eiland. Een vrolijk aanblik onderweg door al deze pottenverkopers die hun waren op straat hebben uitgestald.

'202860' door Reisnootje '202860' door Reisnootje

Dominicaanse RepubliekPuerto Plata

Stand aan playa dorad

Reisnootje

Het strand bij Playa Dorada is heerlijk en sprookjesachtig op bepaalde plekken. Deze foto heb ik genomen bij het hotel waar ik toentertijd was. Ik ben in totaal drie keer in Puerto Plata geweest.

'202859' door Reisnootje '202859' door Reisnootje

Dominicaanse RepubliekPuerto Plata

Het huis bij de...wat

Reisnootje

Hier deed ik een trip naar een waterval meer in het binnenland. Heel erg (ik ben gewoon de naam vergeten van de trip). Maar je kon er in de buurt klimmen en op diverse niveau naar beneden springen.