Alle foto's & tips

Slideshow

Onderweg van Bhuj naar Mandvi rijden we door een klein dorpje, er is niet veel te zien en te doen, maar midden op het kruispunt zien we deze oudere vrouw, ze...

Een foto van een (oudere) sadhu van de Mahima Dharma sekte in Dhenkanal. Als je ooit in Orissa komt is het echt prachtig om deze Joranda tempel te bezoeken e...

De drie hoogste gebouwen van Shanghai zijn van links naar rechts; Shanghai world financial center (flessenopener) 492 meter, Jin Mao tower 421 meter en de Sh...

· Birma

The tide was still just low enough to allow us and the locals to wade over to Snake Island. As I already said the small piece of land just off shore is home ...

In de buurt van de Gunung Leuser, reden we met een tuctuc door wat kleine dorpjes. Overal waar je komt heb je direct een groepje kinderen om je heen. En die ...

Wanneer je de naam Palawan hoort, zul je al snel denken aan paradijselijke stranden met wuivende palmen. En wanneer je er rondreist, zal dat beeld onverander...

Tijdens ons verblijf in Matera zijn we een dagje naar het nationaal park "Parco Regionale di Callipoli Cognate" gereden. De weg naar het dorpje Castelmezzano...

Tijdens een bezoek aan het tempelcomplex Wat Phrathat Doi Suthep kwamen we dit meisje tegen. Om de tempel te bereiken hebben we de trap met 309 treden beklom...

We worden het dorpje Sukarara rondgeleid door een van de trotse inwoners. Het dorp staat vooral bekend om het weven. Waar de toeristen komen is het redelijk ...

Vanaf Incahuasi oftewel het cactuseiland, uitzicht over de Salar d'Uyuni, een enorm groot zoutmeer. Deze cactussen groeien maar ongeveer 1 cm per jaar, de h...

De leerlooierij was moeilijk te vinden, maar na heel vaak vragen komen we bij dit kleinschalige project, van geit en koe naar leer, geverfd en gedroogd zoals...

Als kind overkwam het me regelmatig dat zich tijdens pootjebaden of "zwemmen" in een slootje zomaar ineens een bloedzuiger op mijn voet of been had vastgezog...

Tijdens het Diwali feest staat India een week lang in het teken van feest en vakantie. Families trekken er samen op uit om bezienswaardigheden te bezoeken, t...

Het kan zomaar: een baars die bezit neemt van de cockpit van een Boeing 707. En niet eens zover weg; in Zoelen. Gewoon in Nederland dus, in de plas de Belder...

Witharen - atelier Witharen. Elk jaar verrassend, Elk jaar dus anders. Dat is de beeldentuin van Thea Dijkema. Dit jaar vele tuin objecten van glas...

Je hebt op Bali prachtige rijstterrassen. De mooiste vind je ten noorden van Ubud. Door het klimaat hier wordt er 2-3 keer per jaar rijst verbouwd en geoogs...

Wat een heerlijke warmte!! Het lijkt wel of ik in Sri Lanka ben! Daar, aan het strand, neemt de IJSMAN me mee naar de badende mensen die in Arugam wonen. Hij...

Niet voor niets word Gambia de "Smiling coast " of Africa genoemd. De meeste mensen lachen als je een foto van hen wilt maken...ondanks de armoede ... Deze d...

Shan · Birma

De Palaung is een etnische minderheid die - in Birma - voornamelijk voorkomt in Shan state. Het is een subgroep van het Mon-Khmer volk en wordt, door het on...

Wie de avond graag op een rustige manier afsluit, kan best naar de Vrijheidsbrug gaan. Vooral jongeren en locals verzamelen hier met drank en snacks om samen...

Ik wist het (totdat ik er was) ook niet, maar Hong Kong heeft diverse mooie baaitjes en stranden. Repulse Bay Beach ligt aan de zuidkant van Hong Kong Island...