Login Reporter
Search Country
Columbus Travel Community Reisfoto's Columbus Droomreizen Webshop

Spitsbergen reisfoto's

Ga je naar Spitsbergen? Doe alvast inspiratie op met de beste reisfoto’s Spitsbergen. Of lees de tips en blogs van andere reizigers, de beste reistijd, andere reisinfo of boek meteen je vliegticket Spitsbergen.

Foto Slideshow
Tijdens een wandeling op Spitsbergen kwamen we bij dit riviertje terecht met mooi helder ijs-blauw water. Het baant zich een weg over de ijskap heen. Nu ik ...
Tijdens het cruisen in Spitsbergen hadden we een ontmoeting met deze baardrob. Waarom ze "baard"rob heten weet ik niet, ze hebben een veel mooiere snor, die ...
De Monaco glacier ligt op Haakon VII land (Spitsbergen) en "mond uit" in de Liefe fjord. Net op het moment dat wij met het expeditie cruise schip in de fjord...
Ondanks dat ijsberen zich uitstekend kunnen voortbewegen over het ijs, zakken ze er soms ook door heen. Dat gebeurde bij deze beer en tja dan moet je jezelf ...
Een aantal uren hebben we deze beer op gepaste afstand kunnen volgen met het expeditie cruise schip. Prachtig om te zien hoe hij op jacht was. Zover wij hem ...
IJs blijft fascineren, de kleuren en vormen. Dit stuk steekt mooi af tegen de donkere achtergrond. De berg met verschillende kleuren stenen en de dreigende s...
IJsberen zijn enorm sterk! Deze beer kijk in een luchtgat van zeehonden of er misschien eentje in de buurt is of het gat regelmatig gebruikt wordt. Hij staat...
Op een bewolkte dag zagen we deze ijsbeer die op jacht is. Als ik de foto zie komt de filmtitel "alleen op de wereld" in mijn gedachten. Een beer in zo'n uit...
Op ons avontuur in Spitsbergen waren we al verwend met veel ijsberen, maar vooral op het ijs. Het was waanzinnig om deze prachtige beer te zien zwemmen. Miss...
Varend in de zodiac tussen de enorme rotsen bedekt met ijs en gletsjers, blijft toch altijd een overweldigende ervaring waar je net als op safari gaan nooit ...
Deze ijsbeer was kennelijk nat geworden en aan het rollen door de sneeuw om weer droog te worden. Het was een grappig gezicht! Een grote knuffelbeer, hoewel ...
Tijdens het cruisen bij Spitsbergen kwamen we eind van de middag deze zonnende walrussen tegen. Toen ze ons in de gaten hadden, keken ze even op.
De ijsbeer had een poosje bij dit luchtgat gezeten. Blijkbaar duurde het hem te lang en ging hij eens in het gat kijken of er wat lekkers zat, helaas voor he...
De ijsbeer is bij een luchtgat aan het snuffelen of er misschien een lekker hapje voor hem in de buurt is. Het is prachtig om te zien hoe behoedzaam hij te ...
Op weg naar Lonyearbyen zaten we aan de goede kant van het vliegtuig en kon deze prachtige bergketen van Spitsbergen, dat boven het wolkendek uitkomt, goed f...
Een vissersbootje die hier al enkele jaren zwaar te lijden heeft gehad onder zware weersomstandigheden, maar op een mooie manier toch in het landschap lijkt ...
Camp Mansfield op Marble Island. Hier zijn oude machines en werktuigen achtergelaten en overgelaten aan de natuur, met op de achtergrond ons zeilschip en een...
Een ouderwetse telefoon in de russiche plaats Barentsburg. De telefoon hangt voor de port sea office het gebouw is niet meer in gebruik, net als zoveel gebou...
ijs
5 van de 5 sterren
Een ijsblok met daar op de achtergrond een gletsjer in Krossfjorden , Het was een prachtige dag met een lekker zonnetje en we konden aardig dicht in de buurt...
Ons zeilschip het Noorderlicht die ons in spitsbergen naar zoveel mooi plekken heeft gebracht. Van alle gemakken voorzien met een volledige nederlandse beman...
We zaten ongeveer een metertje of 20 van deze prachtige beesten, toen deze grote jongen rechtop ging zitten om ons ook te bekijken of we niet te dichtbij kwamen
Na lang zoeken dan toch eindelijk een ijsbeer, de ijsbeer was eerst druk bezig om een stuk kelp te verscheuren om daarna even lekker in de sneeuw te wroeten ...
vos
5 van de 5 sterren
Toevallige ontmoeting met een vos die een ei pakt van een gans in spitsbergen, en de ei verstopt om daarna de rest van de eieren te pakken.
Deze walrussen waren wel heel nieuwsgierig. Ze kwamen regelmatig opkijken uit het water naar wat we deden. Het zijn toch wel eigenaardige beesten met die lan...
Als je op expeditie gaat naar Spitsbergen is het de droom van iedereen om toch wel een ijsbeer te zien. We hebben er wel wat gezien maar de expeditieschepen ...
Op deze foto is het volgende deel van de 5 km brede gletsjer te zien. Ik ben hierna nog hoger geklommen. Mijn gids met geweer staat voor me. Net boven diens ...
Hier ben ik hoger geklommen en kan niet meer verder door ademnood. Nu is de gletsjer helemaal te overzien, hoewel op deze foto slechts een deel zichtbaar is....
Het landschap is volkomen kaal, een rotswoestijn met ijs.We lopen langs het front van de 5 km lange Schweigaardbreen, een gletsjer die vanaf de ijskap omlaa...
Het grote eiland Nordaustlandet waar we na de ontmoeting met het spookschip langs de oostzijde omheen varen, is vrijwel geheel door een enorme ijskap bedekt,...
We varen met de Plancius over de verlaten Barentszee richting Nordaustlandet door een dichte laag zeemist. Na een paar uur varen lost de zeemist op en is het...

Reisaanbiedingen Spitsbergen

Beluga Adventures

Korte Cruise Spitsbergen
Korte Cruise Spitsbergen De Korte Cruise met het traditionele Hurtigrutenschip Nordstjernen is weer terug! Het schip is helemaal klaar voor een mooie, korte en betaalbare scheepsreis. Bekijk aanbieding
5 dagen vanaf
€ 1249

Zomerkennismakingsweek
Zomerkennismakingsweek Maak kennis met het adembenemende landschap en de dieren die hier leven. Er worden dagelijks excursies ondernomen onder leiding van ervaren, bewapende gidsen. Bekijk aanbieding
8 dagen vanaf
€ 2030

Zeilreis via de Noorse kust
Zeilreis via de Noorse kust Wandel op de Lofoten, volg urenlang zeearenden, vaar tussen de bultruggen, vinvissen en dolfijnen en ontmoet ijsberen en walrussen. Bekijk aanbieding
16 dagen vanaf
€ 2845

Kajakken langs de westkust
Kajakken langs de westkust Ga mee op een kajak-kampeerreis en peddel langs de gletsjers en fjorden. Wie weet zijn er nog zeerobben en poolvissen te zien. Bekijk aanbieding
8 dagen vanaf
€ 2248

Scooteren door de sneeuw
Scooteren door de sneeuw Ga er met de sneeuwscooter op uit om op bezoek te gaan bij het Nederlandse zeilschip Noorderlicht, dat ingevroren ligt in de Tempelfjord. Bekijk aanbieding
4 dagen vanaf
€ 1623

Vliegtickets

Boek hier je vliegticket. Abonnees krijgen korting. Word abonnee.