Logo

Italië foto’s & tips

Slideshow

’s Ochtends vroeg om 07.00 uur in de Val D’Orcia (Toscane) trekt de ochtendnevel op en wordt het glooiende landschap langzaam zichtbaar.

Ten zuiden van Siena ligt de brede, zonovergoten vallei van de Orcia, het meest fotogenieke landschap van Toscane. (zie tip)

Via Milazo neem je de boot naar de Eolische eilanden in het noorden van Italië. Er was slecht weer op komst. En de meeste boten waren uitgevallen. Ik had ...

Van het Colosseum worden altijd de standaard foto's genomen, zowel overdag als 's avonds. Ik wou iets anders proberen en ben met deze plaat uiteindelijk thui...

Het eiland Sardinië is een pareltje in de Middellandse Zee. De westkust is heel goed toegankelijk, maar voor de oostkust moet je per boot de zee op om daarv...

Ochtend in Toscane. Het is zeven uur en ik ben in San Gimignano. Hier kom je toch voor!

Nabij Bagni di Lucca staat deze duivelsbrug.

Terwijl de zon omhoog klimt kleurt het landschap langzaam oranje. Ik heb er 1,5 uur voor moeten rijden om in deze prachtige vallei de zon zien op komen gaan,...

In mijn landschapsfoto's fotografeer ik het liefst vroeg in de morgen als de zon nog laag aan de hemel staat; zacht, warm strijklicht tekent dan een mooi zac...

Misschien wel de allerbeste plek om de zon te zien ondergaan in de eeuwige stad Rome, is de tuinen bij Pincio. Een ontspannen plek vanwaar je het warme avond...

De sint Pieter in Rome is een zeer indrukwekkend bouwwerk. De zon maakte een mooie zonneharp die het interieur iets extra magisch geeft. Ingescand negatief.

Italie | Giaupas De Giaupas ligt in de Italiaanse provincie Belluno en verbindt Cortina d'Ampezzo met het dal van de rivier de Cordevole. Deze pasweg is rus...

Weerspiegeling in hete gladde wateroppervlakte van het Lac Musirina.

Het enige moment dat het volgens mij rustig is rondom het Colosseum is 's nachts. Zelfs toen ik hier vrij laat nog stond te fotograferen heb ik verschillende...

Na een bezoek aan de Engelenburcht, liep ik bij het vallen van de avond terug in de richting van het majestueuze Sint Pieter-plein. De Via della Conciliazion...

Afgelopen donderdag bezocht ik het Vaticaan en heb hiervoor de volgende tips: Bestel je tickets voor de Vaticaanse musea op Internet op deze site: www.vatica...

Het eiland Sardinië ligt pal ten zuiden van het eiland Corsica, ten westen van de Laars van Italië, en ten noorden van Tunesië. Met 24.090 km² is het na ...

Molen, vroeger gebruikt t.b.v. zoutwinning, weerkaatst in het zwembad

Trastevere. Daar verstoppen ze zich. Als kameleons samensmeltend in het oude Romeinse straatbeeld staan ze er gewoon te staan. In de smalle straatjes waar je...

Het Forum Romanum vormde in de klassieke oudheid het centrum van Rome. Diverse overblijfselen zin hier te bewonderen waaronder de tempel van Saturnus. De tem...

Foto geheel openen! Gruppo Di Sella, of de Sella Ronda, de beroemde skitocht rond het markante Sellamasief dat Gröden, het Fasstal en Alta Badia van elka...

Italië | Possagno Eerder schreef ik dat ik niet meer wist waar deze foto gemaakt was, maar na enig speurwerk hebik het toch teruggevonden. Onderweg in N...

In Toscane kun je prachtige routes rijden. 'Le Crete Senesi' is zo'n route. Volg de sp 438 komend vanaf Rapolano Terme. Neem de afslag naar het dorp'Muciglia...

Als object zal de toren zeker al vaker voorbij zijn gekomen. Maar dit is de mijne en ik vond het zo leuk daar te zijn en hem te fotograveren. Het weer werk...

Vogelen in Toscane, In het plaatsje 'Capanolle' op de camping 'La Chiocciola' vindt je meer dan vijftig soorten vogels op het terrein aan de achterkant van ...

Bij mijn bezoek aan Toscane rijdt ik over de Strada Provinciale della Foce richting Chianciano Therme. Plotseling zie ik links van mij dit prachtige zig-zag ...

Afgelopen voorjaar waren we in Toscane. Natuurlijk had ik me wat georiënteerd op de mooie fotolocaties, maar het viel nog niet mee om er achter te komen waa...

Het Laatste Avondmaal is een van de bekendste werken van Leonardo da Vinci. Het is te zien in de Santa Maria Dell Grazie, maar het is zo populair, dat je moe...

Een kleine wandeling naar boven en je hebt een schitterend uitzicht op de andere Eolische eilanden waaronder Stromboli. De omgeving is prachtig ! Heerlijk g...

Kijk... Ik ben benieuwd wat jij hier mooi aan vindt maar wat ik nou mooi vind hieraan is de prachtige strakke zuilenrij langs een strakke trap die in dit gev...