Login Reporter
Columbus Travel Community Reisfoto's Columbus Droomreizen Webshop
Afrika > Egypte

Egypte reisfoto's

Ga je naar Egypte? Doe alvast inspiratie op met de beste reisfoto’s Egypte. Of lees de tips en blogs van andere reizigers, de beste reistijd, andere reisinfo of boek meteen je vliegticket Egypte.

Foto Slideshow
Op onze tocht door de woestijn kwam ons busje bijna, ja bijna, zonder benzine te staan. Net op tijd kwamen we deze plek tegen, even tanken uit een vat en wee...
Terwijl ik rustig lig te dobberen in de kalme Rode Zee moet ik aan de film "All is Lost"denken uit 2013. Deze film gaat over een soloreis met een 39 voet ze...
n 2013 maakte ik met familie een uitstapje naar Egypte. Een nijlcruise over de machtige Nijl van Luxor naar Aswan en terug. Het bleek geen uitstapje te zijn,...
Tijdens onze reis naar Egypte bezochten we de tempel van Karnak. Dit is de enige plek waar we nog wat toeristen zagen.Het is zo jammer dat het toerisme daar...
Op weg naar de top van Mt. Sinaï om daar de zonsondergang te gaan zien, was er voordat we aan de 750 traptreden naar boven nog één laatste mogelijkheid om...
Restanten van een kamp in de witte woestijn. ik was er vlak na de revolutie in 2011, helaas voor het land is er veel van de glorie verloren, door de weini...
Tijdens een Nijlcruise zie je de belangrijkste hoogtepunten uit het oude Egypte; vooral tempels en de Vallei der Koningen in Luxor en Luxor zelf is één gro...
Het was een drukte van belang, vlakbij de piramides. Alléén maar mannen, druk in de weer met onderhandelen, in het warme briesje van de woestijn.
De nachtburgemeester van de woestijn. Onze overnachting in de woestijn werd opgeluisterd door deze markante man. Hij was de burgemeester van een aangelege...
Egypte is een land met een bijzondere rijke geschiedenis. Er zijn zoveel plekken om te ontdekken. Een van deze plekken is Luxor, wasr onderandere het tempelc...
Tijdens de hilarische rondleiding door Caïro onder leiding van meneer Fahti, waar ik in mijn blog vandaag verslag van deed, kwam ik deze sponzenverkoper teg...
Deze foto maakte ik aan het eind van de hilarische rondleiding door meneer Fahti - wie dat is en hoe deze rondleiding verliep, kun je lezen in mijn blog. Oft...
In de tempel te Aswan is men nog volop bezig om vanalles op te graven; ikzelf vond dit echt indrukwekkend om die mensen bezig te zien; wat moet het toch gewe...
We gaan nog eens naar Aswan. Op deze foto het typisch beeld; de toeristenbootjes die op en neer varen en de felouka's ; bovendien zie je ook twee jongens die...
In Luxor had onze gids een thee georganiseerd met enkele lokale mensen, in een vreemd pand in aanbouw. Daar ware ook deze twee leuke dames bij. Zijn het geen...
Tijdens onze feloekvaart over de Nijl kwamen we af en toe een paar vissers tegen. Er werd gevist met netten. Deze visser liet ons trots zijn vangst zien. Ik ...
Als wij als toerist naar Egypte gaan, wordt ons op het hart gedrukt niet in de Nijl te gaan zwemmen vanwege al hetgene we dan zouden kunnen oplopen. De Egypt...
Ik had altijd gehoord dat kamelen (dromedarissen) hard en wreed werden behandeld. In de Libische woestijn kwamen we bij een kamelenfokker deze jonge kameel t...
In het midden-oosten kom je regelmatig dit soort landelijke tafereeltjes tegen. Alsof er in de loop der eeuwen niets is veranderd (is er waarschijnlijk ook n...
In de Libische woestijn in Egypte liep ik 's avonds langs deze kapper. Mensen worden heir bijna op straat geknipt, een tafereel dat ik in meer tropische land...
Abu Simbel, een zeer indrukwekkende tempel gebouwd door Ramses II aan de grens van zijn rijk. Deze tempel is in zijn geheel verplaatst, nadat hij volledig on...
Tempel van Philea, Aswan. Een zeer mooie tempel uit de Griekse tijd. Deze tempel is in zijn geheel verplaatst nadat deze gedeeltelijk onder water kwam te sta...
We stonden er van versteld op hoeveel plaatsen dat je graffitti zag , dikwijls zag het er heel leuk uit zelfs! Ja waarom ook niet vele muren zagen er ook er...
Deze meiden kwamen al weer van school; het was rond half twaalf op de middag. Ik vraag me soms wel af hoe ze op die paar uurtjes dat ze naar school gaan toc...
Op een keertje waren we op stap naar een restaurantje! Groot was mijn verbazing toen ik dit zag : 'de nubische carrefour'! Ja waar ze dat bord vandaan had...
De enige manier om van het eiland Sehel af te komen is met eigen boot of via het veerpont. Gedurende de dag vaart het veer op en neer en dit tegen de prijs ...
Hier hebben we de ezel met de gasbussen! Zeer bizar was dat er die dag precies een zeer grote levering was geweest want overal zagen we ezelskarretjes rijde...
We zijn nog steeds op het eilandje Sehel, bij Aswan. Bij de opmerkingen van mijn deurenfoto's las ik bij iemand dat een deur veel te vertellen heeft. Ik de...
Net als mijn vorige deur is ook deze foto genomen bij een huisje op het eiland Sehel. Deze ziet er iets penibeler uit en ik weet wel niet of je deze nog ma...
IK las daarstraks dat er mensen zijn die deuren leuk vinden . In Egypte zag ik verschillende leuke deuren en heb er van een paar een foto genomen! Hopelijk...

_______________________________________

Vliegtickets

Boek hier je vliegticket. Abonnees krijgen korting. Word abonnee.