Login Reporter
Columbus Travel Community Reisfoto's Columbus Droomreizen Webshop
Afrika > Egypte

Egypte foto’s & tips

Ga je naar Egypte? Doe alvast inspiratie op met de beste foto’s & tips Egypte. Of lees de tips en blogs van andere reizigers, de beste reistijd, andere reisinfo of boek meteen je vliegticket Egypte.

Slideshow
Op een route die vanuit Cairo naar Luxor via het westen van Egypte dwars door de zwarte, de witte en uiteindelijk de gele woestijn liep kwam ik tijdens een b...
Een dol gelukkig jochie toen hij deze bal cadeau kreeg. Ook de cameel lijkt er van mee te genieten! Genomen in een Bedoeïenen dorp in de woestijn nabij hugh...
Voor deze opname heb ik gebruik gemaakt van een groothoek lens en ook hier heb ik op mijn moment moeten afwachten in de woestijn achtige landschap om geen to...
De bohar snapper. Om dicht in de buurt te komen moet je eigenlijk alleen zijn en heeeeeel rustig zwemmen. Ik kreeg het voor elkaar om midden in de school te ...
Dit meisje ontmoette ik op het strand. We hadden daar die nacht geslapen en s'morgens komt ze samen met een vriendinnetje de vele armbandjes laten zien die z...
Achter het Bedoeïenen-dorpje lagen meerdere bergen. We beklommen er één om een goed zicht op de zonsondergang te hebben. Vlak voor de zonsondergang zag ik...
Een suppoost staat in het vroege ochtendlicht in het prachtige tempelcomplex van Karnak nabij Luxor. Ik lees net dat Mubarak uiteindelijk toch is opgestapt...
De laatste dagen van mijn rondreis door Egypte, uitrusten aan het strand van Sharm el Sheik. Aan het einde van de pier kun je het water in plonsen, snorkelt...
Terwijk ik in de zand lag om mooie foto's te maken van de Pyramides, lagen deze kamelen achter mij te rusten. Ik hoorde keer op keer hun brullen en ik draaid...
Top-excursie: Dit mannetje was net 1.60 meter lang en had een wat mij betreft zeer indrukwekkend, doorleefd gezicht. Gewillig ging hij voor mij poseren, maar...
Net terug van een heerlijke week Egypte, Dahab. Een gezellige kustplaats ten oosten van de Sinaï. R. en ik verbleven in een heel fijn kleinschalig hotel, Da...
El Kharga is het laatste stadje dat we aandoen op onze tocht langs de oaseplaatsen in de Libische woestijn. 's Ochtend bezoeken we de tempel van Hibis die we...
De piramides van Gizeh en zijn kamelen.....je kan ze niet missen als je in Cairo bent. Deze lag wel heel leuk bij en het leek net hij/zij aan het poseren was...
Een Egyptische vriend vertelde me een prachtig verhaal over waarom de dansende derwisjen met één handpalm naar boven en één handpalm naar beneden gericht...
Onderweg gaan we langs bij een bedoeïen-familie voor een heerlijk kopje thee. De kinderen dwarrelen om ons heen, vragen naar snoep en kauwgum..dit meisje is...
n 2013 maakte ik met familie een uitstapje naar Egypte. Een nijlcruise over de machtige Nijl van Luxor naar Aswan en terug. Het bleek geen uitstapje te zijn,...
IK las daarstraks dat er mensen zijn die deuren leuk vinden . In Egypte zag ik verschillende leuke deuren en heb er van een paar een foto genomen! Hopelijk...
Een wandeling door Cairo levert vaak leuke plaatjes op. Deze man zit heerlijk aan de straatkant, tussen de rommel, met zijn waterpijp. Hij kijkt me stralend...
Een mooie moskee om in Cairo te bezoeken is de moskee van Mohammed Ali, ook wel Alabaster-moskee genoemd. Deze moskee vind je bovenop de citadel en is gebouw...
Diep in gedachten stond dit meisje te kijken naar haar oma en moeder die op bakplaten een soort brood aan het bakken waren.Het late zonnetje zorgde voor een ...
Vanuit Caïro maken we een 10-daagse tour langs de oasedorpen in de Libische woestijn. Onze tenten kunnen we opzetten op minimaal gefaciliteerde campings. In...
In de drukte van Cairo kwam ik deze bonte kraai tegen. Ook in Nederland komen ze soms voor, maar dan om te overwinteren. De aantallen lopen helaas sterk teru...
Zo als overal valt er altijd wel wat te verkopen en kopen zo ook in de woestijn, hier zijn we bij de bedoeïenen, deze man zat al op klanten te wachten in de...
Tijdens het duiken hadden we tevergeefs gezocht naar dolfijnen bij het 'dolphin reef' bij Marsa Alam. Echter toen we net het water uitkwamen lieten ze zich z...
Tijdens onze laatste vakantie naar Egypte verbleven we in Marsa Alam aan de Rode Zee. Marsa Alam ligt vrij zuidelijk en is nog niet zo erg toeristisch als bi...
Zeeschildpadden zijn één van de oudst levende bewoners op aarde. Het rugschild van de zeeschildpad is gestroomlijnd voor het zwemmen in het water, waardoo...
Zeeschildpadden hebben altijd iets rustigs en een soort van eeuwen oude wijsheid over zich heen. Zodra duikers deze reptielen zien zwemmen ze er meestal als ...
Ik liep langs de afgravingen van de Spinx en van de Pyramides....daar kwam ik veel werkende Egyptenaren tegen met kamelen en ezels. Ik heb deze foto expres m...
De piramiden van Gizeh zonder toeristen en zonder hinderlijke egyptische verkopers ? Er was gedurende de gehele dag een enorme zandstorm en niemand was zo ge...
Vorig jaar hebben we een ballonvaart boven Luxor gemaakt. Om 04.30 uur 's morgens werden we in het pikkedonker de Nijl overgevaren naar de Westoever om daar ...

Reisaanbiedingen Afrika

Dwars door de Serengeti
Dwars door de Serengeti Deze langere en complete safari laat je kennis maken met alle hoogtepunten van Noord-Tanzania. Bekijk aanbieding
10 dagen vanaf
€ 2170

SRC Reizen NL

Kenia & Tanzania privéreis
Kenia & Tanzania privéreis Diverse games drives in Kenia en Tanzania. Je reist met je eigen chauffeur/gids.(incl. vlucht) Bekijk aanbieding
13 dagen vanaf
€ 3789

NBBS Reizen

Bush Discovery
Bush Discovery Compacte, maar zeer veelzijdige rondreis langs de Panaramaroute en het Krugerpark. Goed te combineren met een verblijf op Mauritius. Bekijk aanbieding
10 dagen vanaf
€ 1356

NBBS Reizen

Ontdek Z-Afrika & Mozambique
Ontdek Z-Afrika & Mozambique Autorondreis Zuid-Afrika en Mozambique. Op safari in de nationale parken van Kruger en Limpopo, daarna de ongerepte stranden van Mozambique. Bekijk aanbieding
€ 1750

Familiereis Kenia en strand
Familiereis Kenia en strand Met het hele gezin op safari kan bij uitstek met deze reis. In een rustig tempo maakt je kennis met een aantal hoogtepunten van Kenia. Bekijk aanbieding
€ 2146

Stijlvol op Safari & strand
Stijlvol op Safari & strand Maak kennis met de meest bekende hoogtepunten van Kenia. Shaba, Samburu, Mount Kenya, Lake Nakuru en de befaamde Masai Mara staan garant voor een ultieme safari. Bekijk aanbieding
€ 2332

Goedkope hotelkamers Egypte
Goedkope hotelkamers Spanje Vind je ideale hotel in Egypte tegen het allerbeste tarief. Trivago zoekt op meer dan 200 boekingssites. Bespaar gemiddeld 35%! Vergelijk hotelprijzen
vanaf
€ 25

Vliegtickets

Boek je vliegtickets, met korting voor Abonnees.