'489762' door Elles96 '489762' door Elles96

EgypteEgypte Woestijn en oases

Woestijn

Elles96

Deze foto is gemaakt tijdens onze rit op een quad door de woestijn van Egypte, vlakbij Hurghada. Heerlijk al dat zand en die sprinkhanen in je gezicht! :-)

'460648' door Elles96 '460648' door Elles96

Schotland vanuit de..

Elles96

Deze foto is gemaakt vanuit de bus, toen ik op weg was van Glasgow naar Fort William. En wat een prachtig groen landschap in de buurt van Glencoe.

'458504' door Elles96 '458504' door Elles96

Groot-BrittanniëEngeland

Strand van Bournemout

Elles96

Afgelopen november ging ik op bezoek bij een vriendin die tijdelijk in Engeland verbleef. Hoewel ik eigenlijk voor haar kwam, kon ik het natuurlijk niet laten om er zelf even op uit te gaan! Op naar Bournemouth en die heerlijke stranden!

'451996' door Elles96 '451996' door Elles96

Quiraing, Isle of Sky

Elles96

Afgelopen zomer ging ik voor het eerst helemaal alleen op vakantie, lekker rondtrekken door Schotland. Omdat het op Isle of Skye soms moeilijk is met bussen, heb ik een tour geboekt en gingen we langs alle highlights. Quiraing mocht natuurlijk niet ontbreken!

'449038' door Elles96 '449038' door Elles96

ItaliëLazio en Rome provincie

Pitigliano, op de ran

Elles96

Het was een heel eind rijden met de auto, maar dan is het er ook ineens: Pitigliano! Een dorp op de rand van de afgrond.

'447710' door Elles96 '447710' door Elles96

Zwitserland

Koeien, oppassen!

Elles96

Onderweg vanaf het Comomeer naar huis reden we een stukje door de bergen. Hoewel niet iedereen uit de familie het erg leuk vond, heb ik er van genoten. En deze koeien vonden het vast ook erg gezellig!

'447564' door Elles96 '447564' door Elles96

TsjechiëPraag

Cathedral of St. Vitu

Elles96

Voor het eerst ging ik samen met een vriendin op vakantie naar het buitenland: vijf dagen naar Praag. En wát is Praag een mooie stad!!

'447287' door Elles96 '447287' door Elles96

ItaliëComomeer

Overvallende boom

Elles96

Deze foto is ook gemaakt tijdens de wandeling, die maar twee uur zou duren. Uiteindelijk zijn we zo'n zeven uur onderweg geweest en sindsdien noemen we de wandeling 'Uurtje heen, uurtje terug'.

'447140' door Elles96 '447140' door Elles96

EgypteHurghada

Blauw, blauwer,...bla

Elles96

Bijna ieder jaar in februari gaan we met ons gezin en opa en oma naar Egypte, ook in 2013 was het weer raak. Samen met papa en opa gingen we een boottrip maken om te duiken en te snorkelen. Egypte is prachtig onderwater en ook met de kleur van de zee is helemaal niks mis!

'447139' door Elles96 '447139' door Elles96

ItaliëComomeer

'Uurtje heen, uurtje.

Elles96

Na het ontbijt werd tegen ons gezegd: 'We gaan een stukje wandelen.' Leuk, dacht ik nog. M'n zusje was iets minder enthousiast, want die heeft het niet zo op wandelen, maar ze ging toch maar mee. 'Het is maar een uurtje heen en een uurtje terug' Prima, dan kunnen we daarna nog zwemmen. En daar gingen we: met de auto een heel stuk omhoog. Na een tijdje de auto aan de kant gezet, want onze auto was niet echt geschikt voor bergpaden met diepe gaten in de weg en zó ver kon het toch niet meer zijn tot het startpunt. Drie uur later kwamen we dan eindelijk bij het startpunt en dus nóg een uur omhoog. Hoewel m'n zusje niet zo enthousiast was, zijn we toch met z'n allen omhoog gegaan, we waren er nu toch al bijna. Vijf kwartier verder zaten we bovenop die berg aan een heerlijk bord Italiaanse pasta en met een geweldig uitzicht. Op de grens van Italië en Zwitserland was in de verte het Lago Maggiore te zien. Tweeënhalf uur later stonden we weer beneden bij de auto. Ik kon in ieder geval zeggen dat ik die vakantie ook nog in Zwitserland was geweest!

'447054' door Elles96 '447054' door Elles96

ItaliëSardinië

Aan de andere kant va

Elles96

Elke avond vroeg ik weer of we even konden gaan kijken boven op de heuvel, andere mensen deden het immers ook en je kon er toch genieten van de zonsondergang. En eindelijk, daar ging ik! Zie hier wat aan boven op de heuvel was, aan de andere kant van de camping.

'447053' door Elles96 '447053' door Elles96

Onderweg naar de top.

Elles96

Tijdens onze pauzes onderweg naar de top kon ik weer even bijkomen en genieten van het prachtige uitzicht. Daarnaast had ik ook de tijd te beseffen, dat de paadjes waar we over liepen niet altijd even goed waren, maar dat weegt niet op tegen het geweldige uitzicht.

'446935' door Elles96 '446935' door Elles96

ItaliëRome

Colosseum

Elles96

Na drie jaar gingen we eindelijk terug naar Rome. Een van de meest indrukwekkende gebouwen vind ik toch wel dit eeuwenoude theater. Iedere keer sta ik weer versteld van de grootte van het Colosseum en hoe mooi het door de eeuwen heen is gebleven.

'446932' door Elles96 '446932' door Elles96

Uitzicht op de top va

Elles96

Na een lange beklimming van zo'n 5 uur kwamen we dan eindelijk aan op de top van de hoogste berg van Groot-Brittanië: de Ben Nevis! Gelegen in de hoofdstad van de Schotse Hooglanden: Fort William.