Jelle-1982

profiel Jelle-1982

Naam

Jelle Oostrom

Reviews

0

Foto's & tips

80

Blogs

0

Lid sinds

12 February 2008

Favorieten

Fav. werelddeel

Oceanië

Fav. land

Nieuw-Zeeland

Fav. stad

Melbourne

Over mij

Reizen is een grote passie! Het liefst zo vaak mogelijk (en natuurlijk zo lang mogelijk). Reizen is genieten... reizen is je zintuigen prikkelen... geuren, kleuren.... reizen is avonturen beleven, andere culturen leren kennen. Het proberen vast te leggen is dan ook mijn grote hobby. Dit deed ik altijd met een pocketcamera. Sinds korte tijd ben ik ook eindelijk in het bezit van een Canon EOS 450 en hoop ik dus nog veel meer mooiere foto's te maken!

Een aantal jaren geleden ben ik voor een jaar naar Australië en Nieuw Zeeland geweest. Daarna had ik het reisvirus echt goed te pakken en heb ik onder meer Thailand, Maleisíë en indonesië bezocht. Voor de zomer staan Spanje en Marokko op het programma.

Mijn Motto

''Tourists don't know where they've been, travellers don't know where they're going."'

Over mijn camera

Type

Spiegelreflex

Merk

Canon

Model

Canon EOS 450D

Overige

Panasonic Lumix TZ-3

Laat een reactie achter

43 reactie(s) bij "Jelle-1982"

  • profile image comment
    Door Visueel• geplaatst op 03 Feb 2010 | 20:27:06

    Hoi Jelle, ik ben benieuwd naar je bevindingen wb de EOS 450. Sta op het punt de camera aan te schaffen en was benieuwd wie van de RR deze camera hebben. Zijn er ook minpunten nu je hem in gebruik hebt?
    Groeten van Edith

    Bericht aangepast op 13:10:06
  • profile image comment
    Door Bregje• geplaatst op 22 Apr 2009 | 08:29:24

    Ben helaas niet op Ko Tao geweest. We hebben een echte relax vakantie gehad. 4 dagen Phuket in Ao Sane. Echt een aan te raden baaitje. Lekker snorkelen en heerlijk rustig en een goed restaurant bij de hutjes.
    Daarna Ko Phi Phi waar we 11 nachten zijn gebleven op Rantee Beach. Geweldig! Leuke mensen die de boel runnen. Daar een aantal mooie duiken gemaakt. Helaas geen walvishaai gezien..Maar wel 10 zeepaardjes!Gaaf! Ga je deze zomer nog een reisje maken?
    Greetz!

    Bericht aangepast op 12:59:26
  • profile image comment
    Door Albertensandra• geplaatst op 08 Dec 2009 | 17:20:55

    Hoi Jelle, wij zijn ooit ook begonnen in Australie en ook daar is ons reisvirus begonnen. Hoe kan dat toch???? Mooie foto's heb je op de site. Heb net op een aantal gereageerd.

    Bericht aangepast op 10:20:30
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 06 Oct 2009 | 12:32:57

    Wat een prachtig portret Jelle, die laatste van je met die vrolijke man zo dichtbij!!! Krijgt helaas (tot nog toe) te weining aandacht. Komt wel goed denk ik. Groet Frank

    Bericht aangepast op 10:03:34
  • profile image comment
    Door Sharon81• geplaatst op 09 Sep 2009 | 16:51:06

    Ha Jelle,

    Leuk dat je er nog even naar vraagt. Ik vond Bali top! Ik ben er twee weken geweest en ik vond de bevolking echt geweldig. De tradities van de hindoe's zijn zo mooi. Je blijft ernaar kijken. Ook vond ik de mensen ontzettend hartelijk. De natuur viel me eveneens mee, al was het op sommige plekken wel dor, zoals in het zuiden en in Bali Barat NP. Maar dat ligt ook aan de tijd van het jaar. Het binnenland vond ik het mooist evenals de rijstterassen. Ik zou iedereen aanraden dit eiland aan te doen!

    Groetjes, Sharon

    Bericht aangepast op 09:56:31
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 13 Mar 2009 | 20:21:14

    jo jelle! mooie foto's man! gaaf dat je ook gebackpacked heb, ik ben nu 3/4 jaar ervan terug! zie dat je ook dezelfde favoriete stad hebt, heerlijk he melbourne?!! je reismotto vind ik trouwens erg mooi haha!
    gaaf dat je naar java en bali gaat, dat was mijn afsluiting na thailand, oz en nz, het is er echt waanzinnig!!
    veel plezier op de site!
    hoi, rik

    Bericht aangepast op 09:21:54
  • profile image comment
    Door Yuri• geplaatst op 01 Jul 2009 | 16:50:42

    hey jelle,
    ik las bij nrique dat je ook een duiker bent en binnenkort naar bali gaat. ik ben daar een paar weken geleden nog geweest, dus als je advies nodig hebt, kijk maar even bij mijn tips evetueel, mocht je nog meer vragen hebben dan hoor ik dat graag.
    Groeten,
    Yuri

    Bericht aangepast op 16:04:39
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 19 Jan 2010 | 09:13:50

    Dank je Jelle dat je gebedskralen toegevoegd hebt bij de favoerite foto's, was hem al bijna vergeten: redelijk in het begin van RR geplaatst. Bij die reis had ik voor het eerst ee 20d bij me van het werk: wist toen totaal nog niet hoe het werkte, heb ik achteraf wel spijt van. Maar het is in Ladakh zo mooi dat de plaatjes vanzelf kwamen! Bedankt, grtz Frank

    Bericht aangepast op 15:16:01
  • profile image comment
    Door Sonjakorringa• geplaatst op 11 Oct 2009 | 13:08:31

    Mooie foto's Jelle! Ik kom eerdaags terug om ze uitgebreider te bekijken....

    Bericht aangepast op 13:30:33
  • profile image comment
    Door TicoTica• geplaatst op 22 Jul 2009 | 17:55:52

    He Jelle,
    We zijn net terug uit Egypte (Marsa Alam), dus zie je berichtje net pas.
    Ja gaaf he Bali?
    Ik weet zeker dat je het er geweldig zal hebben, was echt 1 van mijn mooiste reizen.
    Ga je volgende week weg?
    groetjes
    Linda

    Bericht aangepast op 12:24:00
  • profile image comment
    Door Sunshine78• geplaatst op 18 May 2009 | 11:13:26

    He Jelle,

    sorry voor de late reactie, ben niet meer zo heel vaak op de site de laatste tijd, helaas!! Ik heb voor deze foto's mijn canon 350 D en 70-300 mm lens gebruikt..Ik hou enorm van portet foto's en zo kun je ook mooi op ee afstandje mensen fotograferen, de scherpte diepte wordt ook mooier. Heb nu wel een andere camera de Sony alpha 100 met de konica lens 75-300 moet nog even uittesten hoe de kwaliteit van deze foto's is.. Veel plezier op reis java Bali geweldig..Vooral Munduk in Bali niet overslaan..mooiste plekje in het land! Zie dat je ook de lumix tz hebt..heb ik ook!! Grappig

    Groetjes Nicole

    Bericht aangepast op 11:27:35
  • profile image comment
    Door REDACTIE• geplaatst op 02 Jun 2010 | 07:25:07

    Beste Jelle,
    Helaas hebben we de foto die je ook gebruikt als profielfoto uit je album moeten halen.
    Foto's van toeristen, dus ook jij zelf, zijn niet toegestaan.
    Kijk ook eens op de FAQ-pagina voor alle tips en regels omtrent het plaatsen van foto's. Dit voorkomt teleurstellingen.
    Mocht je vragen hebben, mag je altijd mailen naar reisreporter@columbusmagazine.nl.
    Veel plezier nog op de site!

    Hartelijke groet,

    Het Reisreporter Team

    Bericht aangepast op 07:16:47
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 27 Jan 2010 | 13:27:57

    die klinken alle 3 goed! ik vond cuba heel bijzonder! havana is echt een waanzinnige stad en de sfeer is echt uniek!! maar ik ben vooral een natuurliefhebber en dan is cuba niet zo heel spectaculair... het is ook vrij duur (bijna amerikaanse prijzen) en lastig om te 'backpacken', niet veel openbaar vervoer enz.... maar erg lieve mensen en prachtige stadjes en stranden enz!!
    ecuador lijkt denk ik aardig wat op peru en daar heb je natuurlijk wel geweldige natuur, de andes!! venezuela lijkt me ook fantastisch, vooral dat nationale park met die angel falls en dat 'jurrasic park-gevoel'! wat een luxe problemen allemaal he! ;-)

    Bericht aangepast op 02:29:05
  • profile image comment
    Door Sharon81• geplaatst op 18 Aug 2009 | 14:16:24

    Hoi Jelle,

    Wij gaan twee weken naar Bali: een weekje in het zuiden en een weekje in het noorden. Vanaf het noorden maken we misschien nog de oversteek naar Java. Ik hoop een andere keer wat meer tijd te hebben voor het "echte" Indonesië... Zat er nu helaas niet in; vandaar alleen Bali. Op de heen- en terugreis pakken we nog Bangkok en Kuala Lumpur mee (ter compensatie) ;-). Ik hou je uploads wel even in de gaten... er volgen vast nog wel meer prachtige pica's van Bali!

    Groetjes, Sharon

    Bericht aangepast op 22:38:36
  • profile image comment
    Door Ric• geplaatst op 27 May 2009 | 19:47:11

    Prachtige foto's heb je staan! Heb er net een paar beoordeeld.

    Groet Ric

    Bericht aangepast op 21:00:45
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 07 May 2009 | 21:31:23

    He Jelle!
    Bedankt, het is zo'n fotogeniek land!!! Ik vond Java en Bali echt helemaal tegek, super!!
    Voor tips moet je ff mijn tips op de site bekijken! Als je van een echt avontuur houdt, moet je Merapi beklimmen, het gaafste wat ik ooit heb gedaan!!
    In Bali vond ik Sidemen en Munduk echt super, helemaal niet toeristisch! Ubud is wel toeristisch maar toch ook heel erg leuk!
    Ik vind je Nieuw-Zeeland foto echt waanzinnig mooi, wat een licht!
    Veel plezier met de voorbereidingen!
    Hoi, Rik

    Bericht aangepast op 20:32:43
  • profile image comment
    Door Wilko• geplaatst op 24 Mar 2009 | 15:55:09

    Hoi Jelle, Bedankt voor je reactie! Maar jij hebt er zelf ook mooie platen zij zitten zeg!! gr. Wilko

    Bericht aangepast op 19:16:41
  • profile image comment
    Door Bregje• geplaatst op 18 Mar 2009 | 10:47:25

    Hoi Jelle,
    Bedankt voor je snelle reactie. Ik zal eens even in die binnenlandse vluchten duiken. Hier bestellen of in Thailand zelf? Ik zoek het wel even uit. En dat hotel zal ik ook bekijken, zeker een mooi uitzichtspunt!
    Groetjes Breg

    Bericht aangepast op 19:06:17
  • profile image comment
    Door Woutercello• geplaatst op 10 Jan 2013 | 19:45:37

    Jullie herinneren het zich waarschijnlijk nog, vorig jaar en het jaar daar voor, heb ik de mooiste landen door de Columbus reisreporters laten bepalen! Nu ben ik op zoek naar de mooiste steden van de wereld! Ik ben dus op zoek naar steden waar er echt nog een authentieke sfeer hangt en waar je je in een andere wereld waant. Ik kan maar één enkel ding aan jullie, reisfanaten, vragen; WAT ZIJN DE 10 MOOISTE STEDEN VAN DE WERELD?
    Hartelijk dank voor het meewerken aan mijn vorige enquête en op het voorhand bedankt voor het geven van jouw favoriete steden! Hopelijk krijg ik een mooi beeld van DE steden in de wereld.
    Groetjes Wouter

    Bericht aangepast op 21:33:02
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 12 Mar 2010 | 15:55:32

    oja daar ben ik ook geweest, geweldig skigebied he!
    tegek dat je naar marokko gaat, waanzinnig land! ben zelf als begeleider met een groepsreis meegegaan, niet mijn favoriete manier van reizen, maar zo'n aanbod sla je natuurlijk niet af! heb dus niet bijzondere tips, behalve dat je fez, de erg chebbi en het atlas gebergte niet mag overslaan! ;-) veel plezier met de voorbereidingen man!

    Bericht aangepast op 19:22:27
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 25 Jan 2010 | 20:39:32

    ha jelle, gaaf dat je m'n 'fan' bent geworden (vind het niet zo'n fijne benaming.. ;-)). mooie foto's heb je geplaatst van NZ, wil daar erg graag naar terug, heb bijvoorbeeld het noordereiland nog niet gezien!
    maar eerst komende zomer naar laos en cambodja, jij nog plannen?
    hoi, rik

    Bericht aangepast op 18:06:16
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 06 Nov 2009 | 20:48:12

    podcasts duchemin, zie tabblad podcast

    http://www.peachpit.com/authors/bio.aspx?a=81eef102-dfef-43fa-8997-ccbd9305f41e

    grtz

    Bericht aangepast op 16:54:16
  • profile image comment
    Door Lw31• geplaatst op 04 Nov 2009 | 11:19:13

    Ha Jelle,

    Wat een prachtige foto's staan op je site! Ik heb een vraagje...hopelijk kun je me iets verder helpen.
    Volgend jaar ga ik op reis naar Az
    Vorig jaar ben ik op reis geweest naar z-amerika, met mijn digitale camera was ik toch zeer beperkt met mijn mogelijkheden qua fotografie. De kwaliteit was vele malen minder dan mijn reisgenootje (spiegelreflexcamera). Nu zit ik erover te denken om voor mijn volgende reis, Azië, ook een DSR te kopen....mijn vraag:
    ik heb redelijk wat ervaring maar ben dus op het gebied van spiegelreflexcamera's dus een beginneling..wat raad jij me aan..zelf zit ik te denken aan een Canon eos 450, maar welke lens is aan te raden? Het liefst dus 1 waar ik o.a. landschap/natuur/architektuur/portretten mee kan fotograferen.

    Is dit te doen? Hopelijk kun je me verder helpen!

    Groetjes Marloes

    Bericht aangepast op 16:52:24
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 25 Oct 2009 | 17:55:06

    Jelle,

    DuChemin
    http://www.sendspace.com/file/2vh2ha

    in zip zit pdf

    Groeten Ryanne en Michael

    Bericht aangepast op 16:44:32
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 06 Oct 2009 | 13:45:26

    Thanks!!! Werk bij MarksMarks in Venlo: kijk maar eens op de site: www.marksmarks.nl
    Waar zit jij ergens?
    Groet Frank

    Bericht aangepast op 16:25:01
  • profile image comment
    Door Esthers• geplaatst op 28 Aug 2009 | 14:12:06

    Dag buurman,
    Bedankt voor je reactie, Namibie staat wel hoog
    op ons lijstje. We zijn trouwens net terug van
    Indonesie waar we op Sulawesi, Papua en
    Bali geweest zijn. Het was een geweldige reis.

    Bericht aangepast op 16:05:47
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 18 Aug 2009 | 13:09:10

    gaaf man! ben benieuwd naar je foto's, de watertempel foto is iig een absolute topper!!
    ik ben inderdaad net terug uit india, wat echt fantastisch was, enorm fotogeniek! daar zul je er ook nog wel meer van voorbij zien komen! ;)
    hoi!

    Bericht aangepast op 15:59:26
  • profile image comment
    Door FemkeWoltring• geplaatst op 19 Aug 2009 | 05:55:24

    Hoi Jelle, Fijn dat je mijn commentaar kon waarderen ;-)
    ik ben heel benieuwd naar wat je verder plaatsen gaat. Ik zou heel graag ook nog eens die kant op gaan! maar ik heb eerst nog andere reisplannen inderdaad: over 1,5 week vertrek ik naar Namibie en Botswana. Ook fotoparadijsjes denk ik.
    Groetjes,
    femke

    Bericht aangepast op 15:56:59
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 08 Jul 2009 | 19:43:09

    he jelle,
    ik zie hieronder een tip over duiken op bali, sluit me er helemaal bij aan!! lembongan is een leuk eilandje en het duiken bij penida was top, toen ik er was (juli) zijn er namelijk maanvissen, enorm vet om te zien!!! hopelijk heb jij die mazzel dan ook!
    tegekke foto van de fiat trouwens! ;)
    hoi, rik

    Bericht aangepast op 15:37:45
  • profile image comment
    Door LPtje• geplaatst op 06 Jul 2009 | 21:33:45

    Hallo Jelle,

    Ik was al eerder op je site. Heel erg leuke foto's maak je. En eh tip voor Bali.......ga naar Lembongan en probeer te duiken op Manta-point bij Nusa Penida. Heel erg gaaf.

    Groetjes

    Ben

    Bericht aangepast op 15:36:49
  • profile image comment
    Door Jan-Petra• geplaatst op 20 Jun 2009 | 18:29:27

    Hoi Jelle,
    Bedankt nog voor je berichtje. Leuk zeg dat je naar Indonesie gaat. Veel plezier met de voorbereidingen. Mooie foto's heb je hier.
    Groetjes Petra

    Bericht aangepast op 15:26:33
  • profile image comment
    Door Tsjikatilo• geplaatst op 11 Jun 2009 | 15:09:43

    Hey Jelle,
    Heel erg dank voor je spontane complimentje...waardeer ik zeer!.
    Ik zie hieronder trouwens ook een paar prachtplaatjes staan, die ga ik maar eens op mijn gemak bekijken!
    Groetjes,
    Eveline

    Bericht aangepast op 15:20:06
  • profile image comment
    Door Marlies84• geplaatst op 08 May 2009 | 07:39:27

    Hoi Jelle,
    Ik ga inderdaad deze maand naar Thailand! We gaan woensdag en maken een rondreis, richting het noorden en dan eindigen op het strand. We hebben maar 2 weekjes, dus Ko Tao zit er helaas niet in! Wie weet voor een volgende keer... :)
    Gaaf dat je deze zomer naar Java en Bali gaat! Ik zit eraan te denken dat volgend jaar te doen. Wij gaan in september nog naar ijsland, dat is ook een leuk vooruitzicht!!
    Groetjes!
    Marlies

    Bericht aangepast op 15:01:36
  • profile image comment
    Door Rianne• geplaatst op 06 May 2009 | 08:45:47

    Bedankt voor je bericht! Hele dag met reizen bezig zijn is inderdaad niet verkeerd. Er zit wel 1 nadeel aan, het is zo moeilijk om je volgende bestemming te bepalen :-) Dit jaar voor Namibië gekozen in oktober en hopelijk nog een reisje naar Azie.
    Groet Rianne

    Bericht aangepast op 15:00:34
  • profile image comment
    Door Bregje• geplaatst op 18 Mar 2009 | 08:40:45

    Hai Jelle,
    Een Thailand vraagje, want ik zag je mooie foto van KO Tao. Vrijdag vertrek ik ook richting Thailand en landen we in Phuket. We hebben 15 dagen om rond te trekken. Denk je dat het haalbaar is om Phuket- Ko Tao- Krabi-Ko Phi Phi - Phuket rondje te maken? We willen op Ko Tao dan een duik cursus doen. Ik ben niet van plan lang in Phuket te blijven.
    Let me know. Thanks.
    Bregje

    Bericht aangepast op 14:37:40
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 17 Mar 2009 | 10:53:39

    Dank je Jelle, ben vorig jaar oktober in Marokko geweest op aanraden van veel mensen waar ik andere reizen mee heb gemaakt. En inderdaad: een van de meest fotogenieke en afwisselendste landen waar ik ooit geweest ben. Kijk maar eens bij mijn foto's hoe afwisselend de landschappen zijn!!! Groet Frank

    Bericht aangepast op 14:37:17
  • profile image comment
    Door Infatigable• geplaatst op 13 Mar 2009 | 16:03:53

    He Jelle, bedankt voor je aanbod, maar ga hem graag zelf nog eens maken...
    heb mezelf voorgenomen toch nog een keer die kant op te gaan en dan echt mooie foto's te gaan maken, aangezien de eerste keer dat ik er was, mijn camera en alles gestolen was tijdens de full moon parties....
    Was ik ook erg ziek van dus...

    maar evengoed bedankt, en het is gewoon een hele mooie foto!

    Bericht aangepast op 14:34:50
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 13 Mar 2009 | 09:03:50

    Heej Jelle: mooie foto's aan het uploaden!!! Groet Frank

    Bericht aangepast op 14:34:42
  • profile image comment
    Door Diana• geplaatst op 13 Mar 2009 | 10:15:28

    Hé jelle
    Bedankt voor jouw 5 sterretjes voor de foto van het GBR! We hebben er niet gedoken; wel gesnorkeld en dat was helemaal het einde.
    Groet, Diana

    Bericht aangepast op 14:32:50
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 13 Mar 2009 | 09:53:11

    Hallo Jelle,
    leuk dat je weer opnames plaatst. Misschien kun je ze iets minder snel achter elkaar plaatsen, ze krijgen dan méér aandacht. Nu gaan ze erg snel voorbij.
    Nog veel reisplezier hier, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 14:32:48
  • profile image comment
    Door Diana• geplaatst op 13 Mar 2009 | 09:06:26

    Ha die Jelle,
    mmoie foto van de Petronas Towers. Ik klikte verder op jouw homepage en ik las jouw motto; ik weet niet of je 'm zelf verzonnen hebt, maar hij is in ieder geval top!

    Bericht aangepast op 14:32:45
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 18 Nov 2008 | 09:43:00

    Hallo Jelle,
    wat jammer dat het bij die 3 foto's gebleven is! Of mogen we misschien nog wat moois van je verwachten?
    Nog veel reisplezier hier, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 13:39:22
  • profile image comment
    Door Saphira• geplaatst op 04 Jun 2008 | 13:51:07

    Beste Reisreporter,

    Vanaf nu heb je de mogelijkheid om te reageren op de persoonlijke pagina van andere Reisreporters.

    Laat dus snel een bericht achter bij een van je mede-Reisreporters!