'433152' door Dennuz19 '433152' door Dennuz19

Costa Rica

'Viper' slang

Dennuz19

Tijdens mijn bezoek aan het Corcovado National Park kwam ik deze Viper tegen aan de zijkant van een wandelpad. Dankzij de geweldige zoom van mijn camera kon ik deze foto maken. Je wil namelijk echt niet te dichtbij komen bij deze zeer giftige slang als het eerste ziekenhuis ongeveer 2 uur reizen is!

'432526' door Dennuz19 '432526' door Dennuz19

Costa RicaWestkust Costa Rica

Manuel Antonio...Nati

Dennuz19

Kijk eens een keer omhoog! En dat deed ik in Manuel Antonio National Park. Het is een beetje toeristisch tegenwoordig, maar als je heel vroeg het nationale park in gaat dan heb je het nog bijna voor jezelf. Het is een mooi national park en zeker als je op bepaalde moment omhoog kijkt naar de hoge tropische vegetatie. Prachtig!

'482112' door Dennuz19 '482112' door Dennuz19

Costa Rica

Strand en natuur voor

Dennuz19

Costa Rica is inmiddels behoorlijk toeristisch en sommige mensen zullen zich hier aan storen. Ik heb goed nieuws: In de plaats Drake Bay is het nog mogelijk om een prachtig strand voor jezelf te hebben. Vanaf San Jose neem je de bus naar Palmar Norte, vanuit daar een busje naar Sierpe en vanuit Sierpe een boot (prachtige tocht) naar Drake Bay. Je kunt tegenwoordig ook direct vliegen van San Jose naar Drake Bay, maar de tocht per bus en boot is wat mij betreft deel van het avontuur. In Drake Bay bevinden zich een aantal lodges met ook plek voor de reiziger met een budget. Echter, wat ik zou aanraden is om te verblijven in Rio Drake Farm. Als je hier boekt dan komen ze je ophalen in Drake Bay en na ongeveer 25 minuten met de auto kom je aan op een heerlijke plek. Ik heb een heleboel dieren gezien (macaws, toekans, apen, krokodillen, schildpadden, etc), het strand is op 5 minuten lopen en dat heb je dan helemaal voor jezelf. Vanuit hier worden tours aangeboden naar bijvoorbeeld Corcovado National Park, wat mij betreft het mooiste park in Costa Rica! Drake Bay is de ultieme plek voor strand, relaxen en natuur!

'431612' door Dennuz19 '431612' door Dennuz19

ChiliAtacama

Lagunas Altiplanicas

Dennuz19

In het noorden van Chili bij de grens met Bolivia bevinden zich de Lagunas Altiplanicas. Vanuit het dorpje San Pedro de Atacama kun je een tour doen die je brengt naar deze prachtige plekken op grote hoogte (meer dan 4000 meter hoog).

'430692' door Dennuz19 '430692' door Dennuz19

PeruCusco

Machu Picchu

Dennuz19

Waarschijnlijk zijn er al miljoenen foto's van deze prachtige plek. Toch denk ik dat deze panorama foto van Machu Picchu de moeite waard is om te zien.

'429030' door Dennuz19 '429030' door Dennuz19

PeruArequipa

Zonsondergang op...vu

Dennuz19

Dit is een foto van de zonsondergang op de flanken van vulkaan El Misti. Na een hele dag omloog lopen zagen we een prachtige zonsondergang toen we arriveerden op 4600 meter hoogte. De volgende dag liepen we nog verder naar de top op 5800, maar dit was het mooiste moment van de hike!

'429008' door Dennuz19 '429008' door Dennuz19

PeruArequipa

Vulkaan `El Misti`

Dennuz19

Na een ontzettend zware klim van 3400 meter naar maarliefst 5800 meter, was dit uitzicht op de krater van vulkaan `El Misti` de beloning. De vulkaan staat heel dichtbij Arequipa in Peru en het beklimmen levert een geweldige ervaring op!

'428794' door Dennuz19 '428794' door Dennuz19

Laguna regio Uyuni

Dennuz19

Wederom een zeer kleurrijke foto van een van de velen laguna´s tussen San Pedro de Atacama in Chili en Uyuni in Bolivia. De trip was ongelooflijk mooi en de foto´s bewijzen dat het een van de mooiste plekken ter wereld is!

'428674' door Dennuz19 '428674' door Dennuz19

ChiliAtacama

Lagunas Altiplanicas

Dennuz19

Vanuit San Pedro ondernam ik een excursie naar de Lagunas Altiplanicas, meerdere lagunes gelegen op ongeveer 4000 meter hoogte tegen de grens van Bolivia aan. Het resultaat was deze foto van een van de prachtig gekleurde lagunes!

'428594' door Dennuz19 '428594' door Dennuz19

ArgentiniëBuenos Aires

Tango!

Dennuz19

In de beroemde wijk San Telmo dansten deze twee Argentijnen de Tango voor toeristen. Ik zat op een terras te genieten van een heerlijke Argentijnse steak terwijl dit spektakel op twee meter van mij zich afspeelde.

'428578' door Dennuz19 '428578' door Dennuz19

ArgentiniëPatagonie

Mount Fitz Roy

Dennuz19

Een foto van Mount Fitz Roy tijdens een dagwandeling in de prachtige omgeving van El Chalten! Waarschijnlijk zijn er al duizenden foto's van deze berg, maar ik denk dat de lucht deze foto uniek maakt.

'428548' door Dennuz19 '428548' door Dennuz19

ChiliTorres del Paine NP

Torres del Paine

Dennuz19

Prachtige views op de prachtige bergen in het nationale park Torres del Paine toen ik de W deed in Februari 2014. Ik vond het de moeite waard om deze te delen

'428024' door Dennuz19 '428024' door Dennuz19

Landschap in het...zu

Dennuz19

Tijdens mijn excursie naar Uyuni kwamen we door een heleboel prachtige landschappen, waaronder deze. De kleuren en rotsformaties maken grote indruk en schreeuwen om een foto!

'428021' door Dennuz19 '428021' door Dennuz19

Tiwanaku

Dennuz19

Het volk van Tiwanaku (pre-Inca) heeft een aantal ruïnes achtergelaten. De site dichtbij La Paz was het centrum van een indrukwekkend rijk in de landen Chili, Bolivia, Argentinië en Peru.

'428019' door Dennuz19 '428019' door Dennuz19

Alpaca´s

Dennuz19

In Bolivia lopen de alpaca´s letterlijk door de straten van de dorpjes. Als je ze ziet aankomen dan zorg maar dat je op tijd aan de kant bent!

'428018' door Dennuz19 '428018' door Dennuz19

Natuur in Coroico

Dennuz19

In Coroico heb ik een natuurwandeling gedaan met een gids. Tijdens de tour zagen we een heleboel mooie planten en dieren. Een van de meest indrukwekkende dingen waren de grote, gekleurde vlinders.

'428017' door Dennuz19 '428017' door Dennuz19

Laguna

'428015' door Dennuz19 '428015' door Dennuz19

Zonsopkomst op Isla..

Dennuz19

In het Titicacameer ligt het eiland genaamd Isla del Sol. Vanaf mijn hostel op het eiland had ik een prachtig uitzicht op het meer en op een ochtend zag ik de zon opkomen. Een mooi gezicht met deze foto als resultaat.

'428012' door Dennuz19 '428012' door Dennuz19

Prachtige kleuren in.

'428011' door Dennuz19 '428011' door Dennuz19

Coroico

Dennuz19

Een prachtig uitzicht vanuit het plaatsje Coroico, ongeveer 3 uur ten noordoosten van La Paz. Het is een perfecte plek voor prachtige wandelingen door het dal.

'428010' door Dennuz19 '428010' door Dennuz19

BoliviaPotosi

Vleesmarkt

Dennuz19

In Potosi liep ik een steegje in en daardoor ben ik beland op deze vleesmarkt. In Nederland zou zoiets onmogelijk zijn door eisen betreffende hygiëne en als je hier rondloopt dan ben je daar eigenlijk wel best blij mee.

'428009' door Dennuz19 '428009' door Dennuz19

BoliviaPotosi

Carnaval Potosi

Dennuz19

Toen ik arriveerde in Potosi bleek het carnaval in volle gang. Bolivia is fascinerend omdat een groot deel van de bevolking nog vasthoudt aan traditionele kleding en dergelijken.

'428008' door Dennuz19 '428008' door Dennuz19

Laguna Colorado

Dennuz19

Nog een foto van de prachtige laguna Colorado. De rode kleur maakt grote indruk en het is vrij lastig om een lelijke foto te maken van dit prachtige natuurverschijnsel.

'428005' door Dennuz19 '428005' door Dennuz19

Flamingo´s in Laguna.

Dennuz19

Tijdens mijn Uyunitour kwam ik bij Laguna Colorado en daar zag ik deze grote groep flamingo´s de lucht in gaan. Gelukkig had ik mijn camera bij de hand en dit is het resultaat.