Alex1959

profiel Alex1959

Naam

alex boerbooms

Reviews

0

Foto's & tips

76

Blogs

0

Lid sinds

15 November 2008

Favorieten

Fav. werelddeel

Azië

Fav. land

Maleisië

Fav. stad

Kuala lumpur

Over mij

eigenlijk nog maar een beginnend fotograaf die graag reis foto's maakt.Dat ik dat beter moet gaan doen leer ik hier!!
Ik verwacht dan ook opbouwende kritiek van jullie
Indonesie en Bali was geweldig,,op naar de volgende vakantie!!

Mijn Motto

'met reizen maak je je persoonlijkheid completer'

Over mijn camera

Type

Pocket

Merk

Sony

Model

Cybershot dsc-h5

Laat een reactie achter

198 reactie(s) bij "Alex1959"

  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 02 Dec 2008 | 20:19:59

    zeer intressant onderwerp!!!
    Schitterend gewoon,is dit van Michael of van Rianne?? :-)
    Groeten,
    Alex

    Bedoel je de foto of Elvis Costello?
    Heb nauwelijks muziek van EC, maar wel heel mooi --> de akoestische versie van "I want you" vooral die "slingerende" slide-gitaar.
    Gr. Michael

    Bericht aangepast op 09:18:30
  • profile image comment
    Door Gompeltje• geplaatst op 25 Nov 2008 | 10:03:05

    Hi Alex, dank voor je reactie en tja foto's maken is leuk maar gefotografeerd worden een stuk minder :-) Ik ga mijn best doen om een profiel foto te vinden.
    Groet
    Nanda

    Bericht aangepast op 15:02:26
  • profile image comment
    Door Graaf• geplaatst op 30 Nov 2008 | 13:48:06

    Hoi Alex, bedankt voor je reactie, ondanks dat je nog niet zo lang op deze site bent (ikzelf ook nog niet) ben je mij al snel voorbijgestegen. Dus dat biedt hele goede perspectieven voor jou. Je hebt er al hele leuke foto's tussen zitten. En als je ook van schilderijen houdt, moet je maar eens op mijn blog van Tibet kijken. Ik gebruik n.l. mijn foto's ook voor schilderijen.
    Hele goede reis naar Indonesië toegewenst, en maar veel foto's maken. Ik zelf ga in januari naar Mexico, Guatemala Belize, naar de Maya route. Ik heb op deze site al heel wat foto-ideeën opgedaan. groetjes,
    Jetty

    Bericht aangepast op 15:02:23
  • profile image comment
    Door LindadeGroot• geplaatst op 25 Nov 2008 | 09:57:08

    Hoi Alex, dank voor je reactie! Ben zelf ook wel tevreden met het resultaat.
    Goed, hoe startrails te fotograferen. Camera op statief, iso 100, ruisonderdrukking voor hogere sluitertijden aan, afstandsbediening mee, camera op M, sluitertijd op BULB, diafragma op F9 of F11, het schuifje op de afstandsbediening omhoog doen en een uur later weer naar beneden en voila! Vereiste is wel een maanloze avond en zo weinigmogelijk lichtvervuiling..... dat komt in Nederland weinig voor, maar in Afrika gelukkig wel! :-) Succes, laat maar weten of je eruit komt! Groetjes, Linda

    Bericht aangepast op 15:02:21
  • profile image comment
    Door Zeester• geplaatst op 25 Nov 2008 | 09:38:11

    Hoi Alex,
    Leuk dat je zo actief bent op de site...
    groet, Marijke

    Bericht aangepast op 15:02:09
  • profile image comment
    Door Marjan• geplaatst op 16 Nov 2008 | 23:10:52

    Hoi Alex,
    inderdaad, de ijsvogel is met een telelens genomen, de sigma 50-500. Maar ik diie millimeters niet nodig want hij zat op slechts 3 a 4 meter van de hut. Welkom op de site overigens. pas wel op, want het is erg verslavend.

    groeten Gerwin (en Marjan)

    Bericht aangepast op 15:01:49
  • profile image comment
    Door Hillebrand• geplaatst op 29 Nov 2008 | 15:28:58

    Hoi

    Wie er bepaald wat topfoto's zijn? Naar mijn idee vooral de reporters zelf. Zo'n ster van de redactie is natuurlijk heel erg leuk, maar de waarderingen van de reporters geven de punten, maar vooral ook inhoudelijk commentaar.

    Groeten

    Hillebrand

    Bericht aangepast op 10:31:12
  • profile image comment
    Door Gorke• geplaatst op 21 Nov 2008 | 20:56:49

    Hoi Alex,

    Ik heb nooit problemen met foto`s maken van de bevolking in Azie, gewoon even vragen.

    Groetjes, margo

    Bericht aangepast op 10:29:00
  • profile image comment
    Door Vellah• geplaatst op 17 Nov 2008 | 22:28:32

    Hai Alex! Dank voor je reactie, ook een 'nieuweling' hier net als ik, zie ik! Je hebt al een paar mooie platen geupload. En een vrolijke foto! :-)

    Have fun.

    Groetjes,

    Vellah

    Bericht aangepast op 10:28:50
  • profile image comment
    Door Wilko• geplaatst op 21 Nov 2008 | 20:50:17

    Hoi Alex, Bedankt voor je leuke reacties steeds op mijn foto's. Maar als antwoord op je vraag, ik ben 37 jaar (dus nog niet heel oud ;-) In 2001 zijn we een jaar op reis geweest dus dan tikken de landen wel lekker aan! Gaaf dat je naar indonesie gaat.. Een heel mooi land en super voor mooie foto's! Ik baal er nu van dat ik tijdens de wereldreis nog een analoge camera had en dia's schoot. Omdat we niet te veel rolletjes mee konden nemen heb ik er niet zo veel foto's gemaakt. Weet je al naar welke eilanden je gaat?
    gr. Wilko

    Bericht aangepast op 10:28:48
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 18 Dec 2008 | 21:39:13

    Thanks Alex.
    Maar hee, jij gaat ook sprongen vooruit.
    Cheers

    Bericht aangepast op 08:47:25
  • profile image comment
    Door Hillebrand• geplaatst op 15 Dec 2008 | 19:04:15

    Hoi Alex

    Dank voor je leuke berichtje op mijn homepage. Ik vind het altijd erg leuk om je enthousiasme te lezen! Ik waardeer dat erg.

    Groeten

    Hillebrand

    Bericht aangepast op 08:45:15
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 03 Dec 2008 | 10:51:02

    Alex,

    Ik heb een paar tips geplaatst mbt Bali.
    Misschien heb je er iets aan als je in de buurt komt in januari. Mazzels

    Bericht aangepast op 08:40:45
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 04 Dec 2008 | 08:57:31

    Hallo Alex. nog bedankt voor je reactie op de foto van de slager uit Sumatra. Maar heb jij misschien vergeten de waardering er bij te zetten? Wil je even kijken? Bedankt.

    Bericht aangepast op 08:40:28
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 01 Dec 2008 | 18:02:49

    je zeg net ff recht zetten en dat klinkt hier heel eenvoudig en makkelijk,,,haha,,,,maar hoe doe je dat?????
    Groeten,
    Alex

    Alex,
    In de meeste programma's zit wel een optie transform/rotate image/canvas.
    Paar graden kantelen.
    Foto's kantelen gaat af en toe wel ten koste van scherpte en rechte lijnen zoals je misschien be

    Bericht aangepast op 08:39:51
  • profile image comment
    Door Dapau• geplaatst op 01 Dec 2008 | 22:59:18

    Zo als standbeeld lijkt het me idd een schatje...

    Bericht aangepast op 08:39:07
  • profile image comment
    Door Pkoelewijn• geplaatst op 29 Nov 2008 | 23:21:13

    Hallo Alex,
    Ja,"reizen is afzien", dat roep ik altijd als er iets tegen zit tijdens een reis. Met andere woorden: veel zaken lopen anders of niet zo soepel als thuis en dan kun je boos worden of zo, maar het is beter om de humor van de situatie in te zien en deze kreet te slaken.
    Zo hebben we afgelopen zondag, tijdens onze te reis door Vietnam, doodsangsten uitgestaan tijdens de autorit van Dalat naar Saigon toen we ontdekten dat onze chauffeur tijdens het rijden in slaap viel. De auto ging steeds langzamer. Hij reed op de linkerbaan en werd rechts en links ingehaald door andere voertuigen. We zagen in de spiegel de ogen van onze chauffeur dichtvallen. We klopten hem op de schouder en slaakten wilde kreten. De man sprak geen woord over de grens, dus we konden hem niet duidelijk maken dat hij moest stoppen om even een uurtje uit te slapen of zo. Na aankomst in ons hotel in Saigon zeiden we tegelijk: Reizen is afzien.
    Van die dingen dus.
    Groeten, Nel

    Bericht aangepast op 08:39:04
  • profile image comment
    Door Dapau• geplaatst op 01 Dec 2008 | 22:48:26

    He Alex,
    Goeie profielfoto! Waar is die gemaakt?
    Grtz
    Paul

    Bericht aangepast op 08:38:59
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 29 Nov 2008 | 12:11:44

    Alex,

    Je zou met de software die je gebruikt de shadows wat kunnen ophalen (dwz lichter maken). Dit moet je denk ik niet op het einde doen, maar meteen als je de foto opent.
    ISO heeft te maken met de snelheid van "film" of ingeval digitaal de sensor. Standaard zul je misschien foto's maken op 50 of 100 of 200 ISO.
    Als de situatie of het weer donkerder is zul je liever 400 of 800 of 1600 ISO gebruiken omdat je anders niet meer uit de hand kan fotograferen.
    Zoek gewoon eens op internet naar sluitertijd+diafragma+iso. Met die 3 waarden kun je bepalen wat en hoe je de foto maakt. Hogere ISO is ook meer korrel. Als je een lagere sluitertijd dan 1/60 neemt (met een standaard lens) heb je kans dat de foto onscherp wordt door beweging van je hand. Natuurlijk kun je op de computer ook nog e.e.a. corrigeren. Hopelijk heb je hier alvast wat aan.

    Bericht aangepast op 08:38:11
  • profile image comment
    Door Jarnoenjanneke• geplaatst op 27 Nov 2008 | 08:34:01

    Hoi Alex,

    Bedankt voor je punten en je reactie!
    Het was inderdaad een mooie dag toen!!

    Groeten Jarno

    Bericht aangepast op 08:36:54
  • profile image comment
    Door Graaf• geplaatst op 23 Nov 2008 | 12:11:29

    Hallo Alex,
    erg aardig dat je zo vaak op mijn foto's reageert, bedankt. Ik ben ook nog maar een beginnend reporter en krijg net als jij (te)weinig reacties bij de foto's. Jij hebt ook mooie foto's, ga er vooral nog meer bijzetten.
    groeten, Jetty

    Bericht aangepast op 08:36:15
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 18 Nov 2008 | 11:11:55

    Hallo Alex,
    misschien kun je de route een beetje beschrijven (plaatsen e.d.), mogelijk hebben we nog tips voor jou.
    Groetjes, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 08:32:07
  • profile image comment
    Door Ric• geplaatst op 12 Jul 2010 | 18:56:20

    Hai Alex.

    Ik zag jou tip over Mulu NP in Borneo. Ik heb hierover een vraagje. Heb jij dit ter plaatste geboekt en vanwaar heb jij dit ondernomen. Wij gaan bv naar Kuching, is het bijvoorbeeld mogelijk om dat hier te regelen.

    Ik hoop dat jij meer info hebt.
    Alvast bedankt. Gr Ric

    Bericht aangepast op 08:14:12
  • profile image comment
    Door Jvanmoorsel• geplaatst op 11 Feb 2009 | 18:44:29

    Hoi Alex,
    Bedankt voor de felicitatie! Ik ben er echt heel blij mee, wat een eer RR van de week!
    Groetjes, Jim

    Bericht aangepast op 18:05:43
  • profile image comment
    Door Dapau• geplaatst op 04 Feb 2009 | 15:43:14

    Wat heeft die koe aparte ogen!

    Bericht aangepast op 17:54:38
  • profile image comment
    Door Mathilde• geplaatst op 30 Jan 2009 | 19:27:09

    Ha Alex, leuk dat je een reactie plaatste bij mijn Hamar vrouw uit Ethiopie, dank je wel daarvoor!
    Lees dat jij net terug bent van vakantie? Ik kijk uit naar je foto's ! Gr Jacqueline

    Bericht aangepast op 17:49:11
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 29 Jan 2009 | 19:26:33

    Hallo Alex,
    we zijn zo benieuwd hoe je het gehad hebt, ga je jouw verhaal nog in een of meerdere blogs opschrijven? Zie ook de onze van de afgelopen twee jaar!
    Fijn dat je er weer bent, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 17:48:09
  • profile image comment
    Door Riknikele• geplaatst op 27 Jan 2009 | 19:46:41

    ha alex! hoe heb je het gehad op java en bali? kijk uit naar de foto's!
    groetjes, rik

    Bericht aangepast op 17:45:13
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 20 Dec 2008 | 10:13:11

    Haha, Ryanne en Michael hebben afzonderlijk van elkaar op precies hetzelfde tijdstip een reactie bij de slang geplaatst. Very Weird

    Bericht aangepast op 17:00:09
  • profile image comment
    Door Fantesmik• geplaatst op 20 Dec 2008 | 05:52:03

    Hé Alex, bedankt voor je bezoek aan mijn foto's! Heb een beetje slechte verbindingen de laatste tijd dus vandaar de late reactie. De rand om die foto is gedaan door gebruik te maken van een vignet (kader). De vignettering kun je dan naar wens scherp of onscherp maken aan de randen...het is een beetje spelen...maar soms kan het een goed effect opleveren. Heb het zelfde gedaan met een foto met Vespa's maar dan een ietsje dunnere rand. Ben je overigens al naar Bali geweest of moet je nog?
    Groetjes uit Bangkok nog, maar maandag even voor een weekje naar Cambodja.

    Bericht aangepast op 16:59:13
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 19 Dec 2008 | 09:52:54

    Nou ik vind (snot)aapjes gewoon leuk.... Vandaar

    Bericht aangepast op 16:58:20
  • profile image comment
    Door FootTrail• geplaatst op 17 Dec 2008 | 15:00:32

    Alex,
    bedankt voor je welkomst woorden. Wat fotografie betreft ben ik zeker geen as maar soms zitten er wel goeie tussen.

    Groeten
    Daniël

    Bericht aangepast op 16:57:42
  • profile image comment
    Door Marion13• geplaatst op 16 Dec 2008 | 21:02:04

    Hoi Alex,

    Lees net pas je reactie op mijn tip van zeegerechten eten op Bali. Ik lees dat je 5 januari naar Bali toegaat. Ik ben jaloers! Mag ik nog een tip geven als je per ongeluk nog ga eten in Jimbaran? Ga voordat je ga eten naar een Balinese spa. Hier wordt je helemaal in de watten gelegd (massage, scrub, lekker in een bad met verse bloemblaadjes badderen). Dan kun je daarna heerlijk relaxed gaan eten. Hebben wij ook gedaan. Veel plezier op het mooie Bali!

    Groetjes,

    Marion

    Bericht aangepast op 16:57:09
  • profile image comment
    Door Alu• geplaatst op 15 Dec 2008 | 16:05:08

    Hoi Alex,

    bedankt voor je leuke reactie op mijn kraanvogelsfoto. Ik heb gelijk maar even de 10 volgemaakt op je kleurrijke huisjes in Venuzuela.

    groet André

    Bericht aangepast op 16:56:00
  • profile image comment
    Door Mlbenard• geplaatst op 14 Dec 2008 | 13:04:04

    Hé Alex, dank voor je woorden over het profiel. We hebben het prima,gelukkig. Misschien is niet alles mogelijk, maar juist daarom waardeer je wellicht meer wat wel kan (denk ik). En dat is best veel hoor! Jij ook succes!
    Vriendelijke groeten, Martin

    Bericht aangepast op 16:53:00
  • profile image comment
    Door Ahasverus• geplaatst op 12 Dec 2008 | 14:04:04

    Dag Alex, ik had de sterren niet vergeten ! mvg Dany

    Bericht aangepast op 16:50:03
  • profile image comment
    Door Mireille• geplaatst op 12 Dec 2008 | 10:48:48

    Nee ik heb 4 sterren gegeven! ik zie wel iemand anders staan die niet aan *** uitdelen doet.

    Bericht aangepast op 16:49:54
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 11 Dec 2008 | 23:16:27

    Jaaa, dat was hem, Leo

    Bericht aangepast op 16:49:45
  • profile image comment
    Door Coine Wijngaarde• geplaatst op 11 Dec 2008 | 19:09:30

    Hoi Alex,

    Toch jammer dat het niet te achterhalen is ... het is niet superbelangrijk maar wel heel leuk zeker als je actief mee doet en zo nu en dan stijging ziet. Ik heb net nog even weer wat foto's van je bekeken... leuk hoor en zo divers.
    Zo ook die dame en heer uit Maleisie (massage)en de mosfoto uit het bos ... beide erg verschillend en mooi .. ook weer voorzien van mening en 4 *en...

    Ben zelf momenteel niet zo actief op deze site.
    Vindt het erg leuk om foto's te bekijken te waarderen en te beoordelen. Heb momenteel geen digitale foto's meer , alleen analoge en dat kost veel scantijd. Ga binnenkort naar Jordanie , daarna hoop ik weer wat te kunnen posten op deze site.

    Groetjes Corine

    Bericht aangepast op 16:49:11
  • profile image comment
    Door Globetrotter-ww• geplaatst op 10 Dec 2008 | 23:26:45

    Hoi Alex,
    Nee, ik kom niet uit Zeeland maar uit Brabant.
    Ik heb een vriendin in Tholen wonen. De foto is genomen in St. Maartensdijk, "Pluumpot" Daarna hebben nog gewandeld in St. Philipsland, natuurgebied "Rammegors". Hier kan je watervogels spotten, neem wel een verrekijker mee en een camera met een goede telelens.
    Maar misschien ben jij al eens in één van deze gebieden geweest, aangezien jij uit Zeeland komt. Zo niet, toch zeker de moeite waard.
    Ciao, Marcella

    Bericht aangepast op 16:49:05
  • profile image comment
    Door SimoneOutSight• geplaatst op 10 Dec 2008 | 17:52:47

    Beste Alex,

    Dank voor je berichtje! Het is inderdaad flink verslavend. Ik zal elke dag 1 of 2 foto's uitzoeken en proberen er een mooie, diverse verzameling van te maken. Veel van mijn reisfoto's zijn nog uit het analoge tijdperk :)

    Veel plezier in Indonesië!
    Groetjes,
    Simone

    Bericht aangepast op 16:48:23
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 08 Dec 2008 | 18:56:50

    Volgens mij heeft niemand m'n tip gezien.
    Nou ja is niet erg.
    Check this out:
    http://www.fotocommunity.de/pc/pc/channel/2

    Bericht aangepast op 16:46:17
  • profile image comment
    Door Sharon81• geplaatst op 09 Dec 2008 | 12:41:03

    Bedankt voor je waarderingen. Wat ontzettend leuk is dit zeg! Ik ga nog veel meer plaatsen!
    Groeten.

    Bericht aangepast op 16:46:09
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 09 Dec 2008 | 12:24:54

    Heej Alex,

    veel plezier op je komende vakantie. Ben benieuwd naar de platen. Groeten Frank

    Bericht aangepast op 16:46:07
  • profile image comment
    Door JanKranendonk• geplaatst op 07 Dec 2008 | 17:55:35

    Ja, best wel hoor. De moeite waard...
    Jij hebt ook leuke foto's, vooral die denker. Naar Zuid-Afrika wil ik ook nog eens.
    Groetjes,
    Jan

    Bericht aangepast op 16:45:28
  • profile image comment
    Door Radje64• geplaatst op 04 Dec 2008 | 20:53:24

    Hai Alex, dank je wel voor je positieve reactie. Wat een genot he om van elkaars foto's te genieten. Keep up the spirit!! Groet Marlies

    Bericht aangepast op 16:41:54
  • profile image comment
    Door Marjan• geplaatst op 03 Dec 2008 | 21:43:51

    Hoi Alex,

    bedankt voor je reactie. Het is een mannetje en dat kun je zien aan de kleuren. Een vrouwtje is bruin van kleur en hier zie je ook andere kleuren. De foto doet het goed zag ik net. Er heeft echter iemand niet gestemd, dus ik hoop niet dat iemand hem naar beneden haalt daardoor.

    groeten Gerwin en Marjan

    Bericht aangepast op 16:41:54
  • profile image comment
    Door Graaf• geplaatst op 03 Dec 2008 | 15:25:00

    hallo Alex,
    Nog bedankt dat je nog meer foto's bekeken en gewaardeerd hebt. Blijf maar regelmatig kijken. Waar in Zeeland woon je? Ik ben zelf regelmatig op Tholen, ik woon in het Gooi. Veel mooie foto's maken volgende maand, groetjes, Jetty

    Bericht aangepast op 16:40:16
  • profile image comment
    Door Hillebrand• geplaatst op 01 Dec 2008 | 21:22:27

    hoi Alex. Het is een beetje afhankelijk van wat je doel is en wat je gaat fotograferen. Een monopod is erg handig als je een beetje snel en op ooghoogte wilt kunnen fotograferen. Een gorillapod moet je echt neerzetten of vastzetten. Dat kost iets meer tijd. Ik sjouw zelf altijd een tripod mee. Doe ik al jaren en ben er inmiddels aan gewend. Als ik hem in NL vergeten ben rij ik terug (en dat doe ik voor mijn mobiel zelfs niet eens)

    Groeten

    Hillebrand

    Bericht aangepast op 16:39:55
  • profile image comment
    Door Wklein• geplaatst op 01 Dec 2008 | 15:27:51

    Bedankt Alex er zullen zeker nog volgen.
    Groetjes
    Wim

    Bericht aangepast op 16:39:25
  • profile image comment
    Door Broin• geplaatst op 02 Dec 2008 | 14:28:05

    Hoi Alex
    Even nog een bedankje voor de reactie en waardering !
    Waar in Z. Vl. woon je. dan kan ik misschien eens bij je aankomen t.z.t.
    Gr. Bruno.

    Bericht aangepast op 16:39:20
  • profile image comment
    Door Broin• geplaatst op 02 Dec 2008 | 14:15:14

    Hallo Alex
    Nee ik woon er niet maar kom er regelmatig bij vrienden.
    Overigens is het een prachtige provincie met veel fotogenieke onderwerpen.
    Hartelijke groet,
    Bruno.

    Bericht aangepast op 16:39:14
  • profile image comment
    Door Seayak• geplaatst op 01 Dec 2008 | 18:08:33

    Hallo Alex,

    Bedankt voor je compliment, ik denk dat de meeste reizigers die Borneo doen deze plaatjes wel hebben gemaakt.
    Het was in iedergeval een enerverende reis.

    Groeten

    Peter

    Bericht aangepast op 16:38:25
  • profile image comment
    Door Fantesmik• geplaatst op 01 Dec 2008 | 10:14:32

    Ja Alex, ik denk dat ik nog even lekker doorga op deze manier. Over twee dagen vertrek in uit Bali naar KL en dan naar Thailand. Hoop dat het daar dan weer iets rustiger is. Dus binnenkort wat foto's uit Thailand.
    Later,
    Mike

    Bericht aangepast op 16:38:06
  • profile image comment
    Door Tsjikatilo• geplaatst op 01 Dec 2008 | 09:48:03

    Dank je Alex...dat gaat zeker lukken dat genieten. we zijn nu druk met het uitzoeken van een vakantiebestemming waar we nog effies met z'n 2-tjes naartoe kunnen. Myanmar ons oorsponkelijke plannetje is nu een beetje van de baan (want is malariagebied), maar dat gaat helemaal goedkomen. Jij naar Indonesie lees ik...ben nu al erg nieuwsgierig naar je foto's!
    groetjes,
    Eveline

    Bericht aangepast op 16:38:04
  • profile image comment
    Door Fantesmik• geplaatst op 01 Dec 2008 | 09:46:39

    Hé Alex, dank voor je complimenten en voor je bericht natuurlijk! Tja, waarom zwart-wit...een mens moet wat...niet dan. Eerlijk gezegd vond ik vroeger de zwart-wit foto's al erg mooi...had veel zwart-wit repro's in mijn kamer hangen. Later op zolder de oude negatieven van mijn ouders opnieuw afdrukken in een zelfgebouwde doka. Vind kleur ook erg mooi en bekijk de foto's dus ook in kleur voordat ik ze in zwart-wit plaats...wat denk jij....zal ik in kleur gaan plaatsen...misschien nog even wachten :-)). Ik lees met genoegen al jouw comments op de foto's, je bent er altijd als eerste bij :-)) Gaaf dat enthousiasme...Groetjes en tot de volgende keer, Mike

    Bericht aangepast op 16:38:03
  • profile image comment
    Door Tsjikatilo• geplaatst op 01 Dec 2008 | 09:27:25

    Hoi Alex,
    een beetje een late reactie, maar dank nog voor je ontzettend aardige reactie. Aan de top zal het stuivertje wisselen alleen nog maar meer worden en de illusie dat ik er zal blijven staan is er dan ook totaal niet..ik geniet er dus maar van zolang het duurt ;-)
    Foto's uploaden en reacties plaatsen ga ik nu weer oppakken...het was een beetje stil van mijn kant, maar mijn focus lag even totaal elders. Ik heb net gehoord dat, als alles goed gaat natuurlijk, ik mama word (mijn vrouw is zwanger nl.) en dan staat je (reis)wereld toch wel even op zijn kop en was Columbus eventjes uit beeld hahaha. Maar goed het eerste gestuiter is geweest en nu er weer wat rust in de tent komt is Columbus ook weer in beeld. Ik ga kijken of ik nog wat plaatsbaar beeldmateriaal heb en eens rondkijken wat ik gemist heb de afgelopen tijd! groetjes,
    Eveline

    Bericht aangepast op 16:37:50
  • profile image comment
    Door Diyask• geplaatst op 29 Nov 2008 | 12:46:57

    Dank je wel Alex voor je leuke compliment en je reacties. Dat waardeer ik zeer. Tuurlijk kun je hier heel veel leren vooral door ook te kijken naar andere foto's. Zo doe je ook weer inspiratie op voor je volgende reis, waar je op kunt letten bij fotograferen e.d. Als je vragen hebt, hoor ik het graag! We zijn hier om elkaar te helpen! groetjes, Diana

    Bericht aangepast op 16:35:12
  • profile image comment
    Door Fvanholstein• geplaatst op 28 Nov 2008 | 09:15:01

    Hallo Alex,

    Bedankt voor je reactie op mijn site. Jouw foto's zijn ook mooi. De H2 bevalt me tot nu toe goed.
    Groeten,
    Floor

    Bericht aangepast op 16:35:05
  • profile image comment
    Door Plwpyman• geplaatst op 27 Nov 2008 | 19:29:23

    Hoi Alex, bedankt voor je compliment. Ik zie dat je pas sinds kort meedoet aan deze absolute verslaving. Reizen is zó mooi, vind je ook niet? Veel succes met je beginnende fotocarriere, enne... als je nog tips wil voor Bali in Januari, laat even weten!

    Bericht aangepast op 16:32:54
  • profile image comment
    Door Splint• geplaatst op 27 Nov 2008 | 19:27:06

    Hoi Alex, bedankt voor je spontane 5. Soms heb je als fotograaf geluk als je in zo'n betoverend landschap tercht komt. Dan is bijna iedere foto mooi.
    Groet, Jacques

    Bericht aangepast op 16:32:52
  • profile image comment
    Door JVersteeg• geplaatst op 26 Nov 2008 | 09:28:35

    Dank je wel voor je leuke reaktie Alex. Maar jij hebt ook prachtige beelden zie ik! Portretfoto’s maak ik inderdaad het allerliefst. Het helpt hierbij om een zoomlens te gebruiken (zo voorkom je te dicht op het onderwerp te moeten zitten) en te proberen rustig af te tasten hoe het onderwerp reageert en of hij of zij het leuk zou vinden vast gelegd te worden.Soms is het het mooist de
    blik recht in de camera op te vangen. Andere keren is het juist leuk wanneer een medereiziger de aandacht trekt waardoor je hen zo natuurlijk mogelijk van een zij- of onderkant vast kan leggen. Hoewel respect natuurlijk bovenaan staat, moet je daarbij niet te verlegen proberen om in no time een band te creeren tussen jou
    en je model. Hoop dat dit een beetje helpt? groetjes en veel fotografie plezier, Janneke

    Bericht aangepast op 16:32:35
  • profile image comment
    Door Wouterpijnappel• geplaatst op 25 Nov 2008 | 19:07:08

    Hoi Alex, nou zomaar wat tips geven voor Indonesië is niet zo makkelijk. Ik ben er 3 maanden geweest en daarover raad ik je aan mijn weblog te lezen; zie mijn homepage. Verder is het erg fijn als je al wat ingelezen bent over het gebied waar je heen wil gaan en ook wat woordjes in de taal kan spreken. In Amsterdam kan je wellicht nog een korte cursus volgen. Verder zou ik tevoren niet teveel plannen, zeker niet als je een groter gebied gaat bezoeken, dan kan je ook niet voor veel verrassingen komen te staan. De oostelijk gelegen eilanden zijn wat minder ontwikkeld, maar de vele eilanden in de omgeving van Komodo is erg mooi. Wat dat betreft is een boottocht met Perama van Lombok naar Flores zeker een aanrader. Veel plezier en geniet er van!
    Wouter

    Bericht aangepast op 16:32:15
  • profile image comment
    Door Janlodewijks• geplaatst op 24 Nov 2008 | 22:45:06

    Ha Alex,
    Klopt, ik had een klein handstatiefje bij me waarmee ik deze foto maakte.
    Groet,
    Jan

    Bericht aangepast op 16:31:35
  • profile image comment
    Door Pamela• geplaatst op 25 Nov 2008 | 22:12:16

    Thanx...'-)

    Bericht aangepast op 16:31:31
  • profile image comment
    Door Pamela• geplaatst op 25 Nov 2008 | 22:06:52

    Hoi Alex,

    Nee het is geen raad spelletje, maar ik heb er gewoon geen woorden voor. Zo mooi in het leven onder water! De foto spreekt voor zich, toch?

    Groetjes Pamela.

    Bericht aangepast op 16:31:26
  • profile image comment
    Door Willemz• geplaatst op 24 Nov 2008 | 21:23:17

    Nee Alex,
    Ik ben deze week de deur nog niet uitgeweest, maar zit nog wel eens in mijn archieven te sneupen. Verder heb ik nog redelijk wat fotowerk liggen. bedankt voor je reactie en tot .....,
    Willem

    Bericht aangepast op 16:31:18
  • profile image comment
    Door Remcoh• geplaatst op 24 Nov 2008 | 17:25:21

    Hé Alex,
    Nog bedankt voor al positieve feedback.
    Ben inderdaad de laatste tijd wat meer aan het filmen. Dat, en ik heb mijn profiel al een tijdje niet bijgewerkt. Zie dat je een aantal mooie reizen achter de rug hebt. Staan er nog meer op de agenda? Ik zal je profiel in ieder geval goed in de gaten houden.
    Groet,
    Remco

    Bericht aangepast op 16:30:57
  • profile image comment
    Door Hillebrand• geplaatst op 24 Nov 2008 | 20:44:21

    Hoi Alex

    Dank je voor je complimenten! Altijd leuk om te lezen. Ik zal eens even in je fotos duiken.

    Groeten

    Hillebrand

    Bericht aangepast op 16:30:15
  • profile image comment
    Door Willemz• geplaatst op 24 Nov 2008 | 09:24:10

    Hallo Alex,
    Bedankt voor je zeeuwse reactie op de foto betreffende Westkapelle. Als Friese - Brabander kom ik regelmatig in het Zeeuwse. Het Zeeuwse Landschap heeft fotografisch altijd al een zwak voor mij en zelfs nog meer dan mijn eigen geboortegrond en dat wil wel wat zeggen is het niet? Dit verhaal moet voor een zeeuw toch wel een opsteker zijn. Groetjes, Willem

    Bericht aangepast op 16:28:54
  • profile image comment
    Door Ahp78• geplaatst op 23 Nov 2008 | 22:36:30

    Bedankt voor je reactie alex :-) mocht je nog iets voor je komende reis willen weten (tja die voorpret he) kijk dan even in mijn blog en tips. Bij meer vragen kan ik je altijd helpen.
    Anton

    Bericht aangepast op 16:28:36
  • profile image comment
    Door Ahp78• geplaatst op 20 Nov 2008 | 22:56:46

    Beste Alex, waar ga je naartoe in indonesie, lees mijn blogs en tips eens voor indonesie en mocht je dan nog wat willen weten dan laat het maar horen.

    Bericht aangepast op 16:25:44
  • profile image comment
    Door Ahasverus• geplaatst op 20 Nov 2008 | 21:42:21

    Dag Alex, je vraagt me waarom meestal zw - wel ik fotografeer sinds 50 jaar - en toen was de keuze beperkt - ik ben door de jaren me meer en meer gaan toeleggen op dit deelaspect, maar ik fotografeer ook in kleur, zeker op reis.Persoonlijk echter verkies ik de sterke zeggingskracht van zw, doordat je niet afgeleid wordt door kleur. Ik laat ook wel eens wat kleurfoto's zien omdat op deze site blijkbaar kleur de voorkeur geniet. Neem eens een kijkje op mijn (zw) website! mvg Dany

    Bericht aangepast op 16:25:39
  • profile image comment
    Door Tsjikatilo• geplaatst op 19 Nov 2008 | 19:15:44

    aha...ik snap het dilemma... Tsja tegen 'zeeuwse zunigheid' kan ik niet op, maar ik het probeer het toch stiekem een klein beetje... Je krijgt er geen spijt van ;-)!!!
    Groetjes,
    Eveline

    Bericht aangepast op 16:24:26
  • profile image comment
    Door Vlinder• geplaatst op 20 Nov 2008 | 10:39:52

    doe mijn best, maar voor wat extra punten mis ik nog net wat waarderingen bij foto's of tips...

    Bericht aangepast op 16:23:58
  • profile image comment
    Door Savanderes• geplaatst op 19 Nov 2008 | 23:13:15

    Hey Alex,

    Ben nu al verslaafd hoor. Elke dag nieuwe foto's zoeken. Helemaal top dit!

    Sanne

    Bericht aangepast op 16:23:37
  • profile image comment
    Door Dionbekkers• geplaatst op 18 Nov 2008 | 21:54:47

    heel kort uitgelegd!! een sluitettijd nemen rond de 2,5 seconden, en dan tijdens die seconden inzoomen!! je krijgt dan eigenlijk een beetje hetzelfde effect als een bus die langsrijd!!
    succes ermee!!
    groetjes dion

    Bericht aangepast op 16:23:33
  • profile image comment
    Door Deerik• geplaatst op 17 Nov 2008 | 09:50:09

    Hi Ales,

    Welkom!
    Thanx voor je reactie op mijn luipaard. Deze is gemaakt met een Sigma 50-500. Ik overigens div. tips geplaatst om dicht bij het wildlife te komen in ZAF!
    Stoer dat je die wilde hond ineens voor je op straat had staan!

    gr, Erik

    Bericht aangepast op 16:19:59
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 17 Nov 2008 | 09:41:25

    Hallo Alex,
    bedankt voor jouw reaktie. Ga je voor de 1e keer naar Indonesië? Hoe wil je reizen en waar naartoe? Misschien kunnen we je daarna nog wel enkele tips geven.
    Groetjes, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 16:19:57
  • profile image comment
    Door Kokkeeri• geplaatst op 17 Feb 2009 | 21:01:07

    hallo alex,
    Na de leuke ervaringen op ZoomXperience en de Vakantiebeurs wil ik graag een RR-bijeenkomst organiseren. De voorlopige datum is zaterdag 18 april 2009 en de locatie Woerden. De locatie is een opleidingscentrum (mijn werkgever) waar 5 leslokalen met PC en beamer beschikbaar zijn, zodat alle RR hun beste foto's (USB'stickjes mee!) en hun verhalen kunnen delen met de andere aanwezigen. De redactie van Reisreporter steunt mijn initiatief en zal waarschijnlijk ook aanwezig zijn.
    De locatie en koffie / thee worden door mijn werkgever gratis ter beschikking gesteld. Voor eventuele andere drankjes en hapjes, denk ik aan een kleine bijdrage per persoon.
    Laat me even weten of er interesse is voor zo'n dag. Dan kan ik de verdere organisatie gaan opstarten!
    gr. Eric

    Bericht aangepast op 14:22:28
  • profile image comment
    Door Fantesmik• geplaatst op 14 Feb 2009 | 08:10:30

    Hé Alex, heb een tijd niets van je gehoord...je was zeker lekker aan het rondtrekken...ik zie dat je op de Borobudur was :-)) Ben zelf onlangs nog langsgeweest toen ik op Java was.
    Ik ga ff je platen bekijken,
    Mike

    Bericht aangepast op 14:19:35
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 13 Feb 2009 | 08:37:48

    Fox zijn we al een aantal keren geweest. Ook naar Mexico. Ga in groepsverband, want ik ben een echt gezelschapsdier. Hou wel van de groepssfeer en kan even afwachten waar ik me het beste bij thuis voel.Er zijn nu eenmaal ook mensen waar je je minder bij op je gemak voelt.
    En..... je hoeft verder zelf niets te regelen.
    Gerard

    Bericht aangepast op 14:18:40
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 12 Feb 2009 | 20:28:53

    Hoi Alex. Had je daar een individueel rondreis gemaakt of met een reisgezelschap? Wij zijn in 2001 met Fox gegaan en dat is ons toen best bevallen.
    Gerard

    Bericht aangepast op 14:18:27
  • profile image comment
    Door Jvanmoorsel• geplaatst op 31 Jan 2009 | 14:11:04

    Hoi Alex weer terug van je reis?
    Groetjes, Jim

    Bericht aangepast op 14:10:36
  • profile image comment
    Door Dapau• geplaatst op 27 Jan 2009 | 20:52:32

    Hey Alex! Welkom back! Heb je een mooie reis gehad? We zien al wat mooie foto's verschijnen. We zijn benieuwd...
    Grtz
    Daphne&Paul

    Bericht aangepast op 14:06:44
  • profile image comment
    Door Jochem• geplaatst op 07 Jan 2009 | 11:32:13

    hoi alex,
    in reactie op je vraag van 2 december of de foto van de moskee met handmatige of automatische instellig is gemaakt kan ik je zeggen dat deze met behulp van de p instelling is gemaakt. scherpstellen was goed maar witbalans moest aangepast worden. en bedankt voor je complimentje. jij hebt er ook erg mooie tussen zitten!

    Bericht aangepast op 13:56:57
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 17 Dec 2008 | 21:11:15

    Alex, bedankt voor de reactie op Hof van Eden. Ha dje al opgemerkt dat ik mijn profielfoto veranderd heb... Ik vind dat ik nu na zo'n maand wat uit de anonimiteit kan treden, nu ik weet hoe het er op Reisreporter aan toegaat. Een vriendenclub, mits je niet al te veel aan punten denkt. (hoewel een hoge score natuurlijk leuk is.)

    Bericht aangepast op 13:51:44
  • profile image comment
    Door TessaMike• geplaatst op 17 Dec 2008 | 14:48:27

    Thx voor je leuke welkomsboodschap.
    We gaan zeker nog meer foto's plaatsen.
    Uiteraard ook veel kijken, lezen bij anderen.
    Erg leuk allemaal.

    Groetjes

    Bericht aangepast op 13:51:34
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 15 Dec 2008 | 13:26:41

    Bedankt Alex. Jij past inderdaad toch wel in het sterrenbeeld schorpioen: De schorpioen neemt veel tijd om over dingen na te denken, vooral over gevoelens. De schorpioen is niet alleen geïnteresseerd in zijn/haar eigen gevoelens. Ook het gevoelsleven van andere mensen hebben zijn/haar interesse. Daarom is de schorpioen geïnteresseerd in alles wat er over mensen en hun gevoelens is te leren. Nou wat vind je hiervan? Ik ken je niet maar het zou best wel eens waar kunnen zijn.......

    Bericht aangepast op 13:50:56
  • profile image comment
    Door Ben Toller• geplaatst op 18 Dec 2008 | 20:47:50

    Hallo Alex, de campingfoto is vanuit de hand genomen, vanwege het feit dat mijn andere camera bezig was op het statief. Ik zag deze compositie toen ik in het zand lag en dacht...proberen. Bedankt voor je interesse. gr Ben

    Bericht aangepast op 13:50:34
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 18 Dec 2008 | 07:59:43

    “Selamat pagi Alex" Om je al vast in de juiste stemming te brengen... Ja ,we zijn de andere reizen ook met Fox geweest. Naar Sri Lanka met Kras, omdat Fox volgeboekt was. Een goede organisatie. Ook Kras hadden we geen klagen (wat mindere hotels) Nadeel van Fox is dat je misschien met een erg grote groep reist. Ieder zijn meug. Kleine groep is meestal wat hechter en daardoor ook gezelliger. Pas op voor opdringerige verkopers. Een kortaf gezegd "Tidah" (neen). helpt wel. Veel plezier alvast toegewenst. Gerard

    Bericht aangepast op 13:50:20
  • profile image comment
    Door Geervannesmeed• geplaatst op 12 Dec 2008 | 20:11:00

    Bedankt voor je waardering van de Potocatepetl. Deze is dus onbewerkt. Had je nog niet gereageerd op mijn onderlinge "wedstrijdje" met Conar.(een reisgenoot tijdens onze rondreis). Puur voor de gein dus. We hebben dezelfde bruiloft in Polonnaruwa bezocht, daar foto's gemaakt en er beiden een geplaatst. Ik kwam er bij stom toeval achter dat hij zich ook onlangs bij reisreporter heeft aangesloten en die foto geplaatst heeft. Sidonius was trouwens ook een reisgenote tijdens die rondreis. Wat is de wereld toch klein....

    Bericht aangepast op 13:50:03
  • profile image comment
    Door Cashof• geplaatst op 11 Dec 2008 | 22:31:17

    Hi Alex,

    Dank je voor je reactie. Ik wens je een fijne vakantie en laat even weten wanneer je de foto's op de site gaat plaatsen!

    Veel plezier in het mooie Indonesië.

    Groetjes, Cynthia

    Bericht aangepast op 13:49:47
  • profile image comment
    Door Graaf• geplaatst op 11 Dec 2008 | 18:53:40

    Hoi Alex, bedankt voor je super waardering. Die neushoorns zijn vanaf de olifant (andere foto naast de jouwe) genomen. Verder heb ik de dieren wat uitgesneden, zodat ze prominenter in beeld komen, met minder storende achtergrond. Zou ik jou ook willen aanraden.
    groeten, Jetty

    Bericht aangepast op 13:49:41
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 15 Dec 2008 | 11:06:47

    Als je Alex.zip download en uitpakt, heb je iets om in de sfeer van Bali te komen. Succes.

    Bericht aangepast op 13:49:30
  • profile image comment
    Door Kajoki• geplaatst op 10 Dec 2008 | 23:43:31

    Hoi Alex, bedankt voor je enthousiaste reacties. Ik ben nieuw hier, dus had het nog nie helemaal door. Bij deze een berichtje op jouw pagina. Begin het allemaal langzaam door te krijgen! Nogmaals bedankt en ook jij, prachtige plaatjes, we reizen gewoon door!

    Bericht aangepast op 13:49:30
  • profile image comment
    Door Riennavaplus• geplaatst op 15 Dec 2008 | 10:54:40

    Goodmurning, ik heb een reactie bij je "De schitterende drakensberg !" geplaatst.
    Koffie 5

    Bericht aangepast op 13:49:30
  • profile image comment
    Door Janneman42• geplaatst op 15 Dec 2008 | 10:52:01

    He Alex,
    Veel plezier in op Java en Bali. Mocht je nog iets willen weten (tips & trics) dan wil ik je graag helpen!

    Bericht aangepast op 13:49:29
  • profile image comment
    Door Coine Wijngaarde• geplaatst op 10 Dec 2008 | 15:05:06

    Hallo Alex,

    Dank je voor je reaktie....
    Al vier keer geweest in Maleisie... wouw !
    Ik ben er 2 x geweest... waarvan afgelopen zomer ! Het was weer helemaal geweldig..
    en inderdaad KL is culinair ook heerlijk... en zo goedkoop... vooral daar in die grote shoppingmalls... meestal op de bovenste etage. Heerlijk... vooral die visgerechten.. maar ik zie dat je iets leuks hebt om naar uit te kijken ... leuk hoor.... welk gedeelte ga je bekijken in Indonesie ?

    He groetjes en tot kijk weer

    Groetjes Corine


    Bericht aangepast op 13:49:15
  • profile image comment
    Door Conar• geplaatst op 09 Dec 2008 | 23:35:40

    Hallo Alex,
    Bedankt voor je berichtje op mijn (eerste) foto's. Ik werd - net als jij, geloof ik - snel bescheiden over mijn eigen foto's toen ik al het moois hier zag. Leuk als mensen zo snel positief reageren. Maar kritiek is ook welkom.
    Ik zie al dat je heel wat fraaie foto's hebt geplaatst. Zal binnenkort mijn (positieve) beoordelingen hier en daar toevoegen.
    groeten, Arno

    Bericht aangepast op 13:49:05

Hoogst gewaardeerde foto’s & tips (76)

'131868' door Alex1959 '131868' door Alex1959

Zuid-AfrikaJohannesburg

Zuid-AfrikaJohannesburg

De denker

Alex1959

een jongen die in diepe gedachte voor zich uit zat te staren,,,,flits! Hij zat op de hector Pieterson memorial de plaats waar de dood van een 13 jarige student word herdacht tijdens de studenten opstand in Soweto in 1976

'156412' door Alex1959 '156412' door Alex1959

IndonesiëBali

IndonesiëBali

Rijstvelden

Alex1959

rijstveld op bali

'156308' door Alex1959 '156308' door Alex1959

IndonesiëJava

IndonesiëJava

Spin

Alex1959

groot openen!!! kleurvolle close-up van een spin op java! Wat voor spin is het???

Community updates

BLOGS
20-09-2020 Heb jij de survey al ingevuld? (zie het bericht van 15/9) Zodra we eind van de week alle inzendingen binnen hebben, zullen we nogmaals kijken wat de wensen over de blogs zijn. De reeds geplaaste blogs zijn hier nog terug te lezen. Deze zullen binnenkort nog wel per land zichtbaar blijven. Houd deze rechterkolom de komende tijd in de gaten, om op de hoogte te blijven van onze nieuwtjes ...

JOUW MENING TELT!
15-09-2020 Om beter inzicht te krijgen in hoe leden de Columbus Community gebruiken en ervaren, en om de belangrijkste wensen in kaart te brengen, nodigen wij je graag uit om deel te nemen aan de Columbus Community Survey. De survey zal ong. 10 minuten in beslag nemen. Doe mee

WEBSITE UPDATE
14-09-2020 Alle landen -en onderliggende bestemmingspagina's hebben inmiddels een totale make-over gekregen. Mocht je tijdens je bezoek tegen fouten aanlopen op de website, laat het ons dan weten via communityhost@columbusmagazine.nl

OPROEP: FOTOWEDSTRIJD GRIEKSE GEHEIMEN
11-09-2020 Meedoen kan nog t/m 30 september! Verklap ook jouw grootste Griekse geheim en win een reis naar Kreta! Zo doe je mee 
Deze communityleden gingen je voor >> 

week 37 | Community toppers

Ongerept Ndutu Foto: Ellen69

1. Topreview: Namibië • Twyfelfontein door Barga
2. Topfoto & tip: Ongerept Ndutu door Ellen69
3. Topblog: n.v.t.
4. Communitylid van de week: LRison