Uttar Pradesh

Reisgids

Beste reistijd

Foto's

Praktisch

Uttar Pradesh image

Uttar Pradesh

Uttar Pradesh
India
Kokkeeri

Klus geklaard! (dag 19 tm 21)

Nog een keer de wandeling van guesthouse naar het kantoor. De, na elk zwaar ontbijt en laat avondmaal, zeer welkome 2.5 kilometer via een route die elke dag weer interessant was. En een wandeling die elke dag meer bekende gezichten opleverde. Ik ben inmiddels uitgegroeid tot een vast item van de buurt. Ik ben eigenlijk best benieuwd of iemand mij maandag ochtend zal missen….

Ik ga in ieder geval tevreden op pad. Gisteravond heb ik het operationele marketing & communicatieplan afgerond. Uiteraard vanochtend nog wat laatste wijzigingen aangebracht. En zelfs een mooie titel kunnen verzinnen. Mijn rapport heeft de naam ‘Opening doors’ meegekregen. Een titel die refereert aan het doel van het rapport; het moet Medha helpen om nog veel meer deuren te openen richting opleidingsinstituten en werkgevers. Tegelijkertijd gaat Medha aan de slag om deuren te openen voor haar studenten in de startfase van hun loopbaan. En Medha opent deuren naar onderwijsvernieuwing voor de opleidingsinstituten en opent deuren naar een hele nieuwe groep werknemers voor de bedrijven. Ik denk dat de titel best passend is!

Maar het afronden heeft toch nog wel wat voeten in aarde gehad. De puzzelstukjes vielen maar langzaam op zijn plaats. Een van de opvallende oorzaken, volgens mij, is dat Medha haar zaakjes eigenlijk best goed op orde heeft. Een duidelijke visie en goed doordacht businessplan. Ik denk best ongekend voor een NGO. Maar het gevolg was wel dat het af en toe zoeken was naar originele invalshoeken, nieuwe adviezen en aspecten waar de oprichters Chris en Byomkesh nog niet eerder aan gedacht hebben.

De workshops van vorige hebben in ieder geval wel nieuwe inzichten gebracht. Daarnaast dwong ik het Medha team op een voor hen andere manier naar de organisatie en hun doelgroepen te kijken. Dat was en leuk en nuttig. Maar ja, ik moest het nog wel even allemaal vertalen naar bruikbare marketing en communicatie activiteiten.

Het eind van de laatste week bracht ook een gedwongen, maar ook welkome, onderbreking in de vorm van Holi. Het festival van de kleuren en dus een vrije dag. Lucknow was zich al een paar dagen aan het voorbereiden op dit knotsgekke feest, waarbij (naast familiebezoek) het voornamelijk gaat om elkaar onder gooien met water en verfpoeder, zodat een kleurige chaos ontstaat. De vrije dag gaf mij naast de ervaring met Holi ook de gelegenheid om een paar uur rustig aan het plan te werken. En dat werkte. Op Holi lukte het me eindelijk om alle verzamelde informatie, inzichten en ideeën om te zetten in goede bruikbare teksten. Ik kon tevreden alle verf van mijn lichaam poetsen en gaan slapen met de wetenschap dat het allemaal gelukt was.

Op kantoor breng toch nog wat kleine wijzigingen aan, werk aan de laatste brochure teksten en bereid een korte afsluitende presentatie voor. Langzaam maar zeker raak ik helemaal tevreden met het eindresultaat. We gaan met zijn alle lunchen en maken er een leuke dag van. Mijn maatje Saïf is nog wel druk met brochure teksten en we spreken af de komende weken nauw contact te houden om alles verder te perfectioneren.

Mijn werkperiode bij Medha komt ten einde met de afsluitende presentatie. Iedereen is tevreden met het resultaat. Ik denk zelf dat Medha een mooie toekomst tegemoet gaat. Er liggen wat gevaren op de loer, maar daar zijn ze zich van bewust. Dus dat is alvast een goede start! Ik denk dat Medha nog vele deuren gaat openen, niet alleen voor hen zelf, maar zeker voor de duizenden Indiase studenten die een beetje hulp hard kunnen gebruiken!