| 8.6 / 10 (9 reviews)

Boedapest Reviews

10

Categorie: Stad

Boedapest

wardfaes was hier op 2016-06-01

Boedapest is de laatste jaren sterk aan het opkomen als citytrip en dat heeft zo zijn redenen. Naast de prachtige Romaanse gebouwen ( Italiaanse architecten kwamen naar het schijnt in Boedapest hun projecten oefenen), moderne winkelstraten en talloze gezellige restaurants en bars is er ook gewoonweg veel te doen. Een van dé activiteiten die u moet doen als u Boedapest bezoekt, is een plonsje nemen in een van de vele termen. De termen van Hotel Gellért, bekend als referentie voor de film "The Grand Budapest Hotel", zijn misschien wel een van de bekendste. Zoals eerder vermeld zijn er talloze bars en uitgangsbuurten waar je bij goed weer 's avonds lang kan terrassen. Toch kan ik je aanraden om zeker een avond te genieten van een prachtige zonsondergang die over de stad zal neerdwarrelen. Hiervoor zou ik mij plaatsen aan de Vissersbastion of op de Vrijheidsbrug. Deze laatste plaats is vooral bekend bij jongeren.
Complete stad
Goed metronetwerk
Variatie aan activiteiten / musea

Engels is niet overal goed gekend

9

Categorie: Stad

Boedapest

Fransvdg was hier op 2015-05-01

Als je in Boedapest bent raad ik je aan om ’s avonds ook een rit door de stad te maken. Het Heldenplein en het parlement aan de Pestzijde van de Donau, het Vissersbastion, de Matthiaskerk en het Koninklijk Paleis aan de Boedakant van de rivier zijn dan prachtig verlicht. Laat je ook naar de Gellert heuvel brengen. Daar krijg je een mooi totaal overzicht. En overdag adviseer ik je om het parlement ook van binnen te gaan bekijken. Je moet dan wel vooraf al een kaartje regelen. Verder hoort een thermaal bad ook beslist bij je bezoek aan Boedapest. Szechinyi, Gelelrt en Rudas zijn de bekendste. Je zult er lekker ontspannen weer vandaan komen.
mooie architectuur
veel historie
heerlijke thermale baden
uitzicht op de Donau

Op sommige plekken toeristisch

8

Categorie: Stad

Boedapest

noordekker was hier op 2016-08-01

Boedapest wordt steeds populairder, en dat is te merken! Toen ik afgelopen zomer in de Hongaarse hoofdstad was, was het een drukte van jewelste. Vooral bij de toeristische attracties zoals het Parlementsgebouw en de Kettingbrug, word je bijna omver gelopen. Maar als je een beetje verder kijkt dan deze drukke plekken, is het een prachtige stad. Ontdek Boedapest vooral wandelend, zo zie je het meest naar mijn mening. Je komt dan ook langs leuke straatjes, die niet platgelopen zijn door toeristen.
Prachtige oude stad
Er is veel te zien/te doen
Goekoop

Toeristisch

9

Categorie: Stad

Boedapest

corriedewinter was hier op 2018-03-15

Grote Synagoge Dohanystraat De synagoge aan de rand van de Joodse wijk moet je gezien hebben, als je iets van de wijk zelf wilt begrijpen. Niet alleen de synagoge, maar ook de tuin en het museum, het plein met de zilveren treurwilg als monument voor de gevallenen is een must.
uniek, de grootste synagoge van Europa en Azië samen

het is er erg druk

Nieuwste Columbus-boek is uit! Bestel "50 Onvergetelijke Roadtrips" nu voor € 14,95 in plaats van € 18,95 + gratis verzending.