Zeester

Vandaag weer eens vroeg uit bed en dan een klein stukje lopen naar het vertrekpunt voor de Chimp track. De lucht ziet er goed uit, maar inmiddels hebben we al geleerd om nooit zonder regenkleding op p... Lees meer

Vannacht heeft het weer lekker geregend. Leuk voor de dieren, maar minder leuk voor mij. Nu is de vraag of de volgende trip wel doorgaat; ik wil de lucht in! Gelukkig wordt ik inderdaad om half 8 opg... Lees meer

Volgende uitstapje is een bezoekje aan het centrum. Hier is een soort bazaar waar je souvenirs kunt kopen en gedeeltelijk met kleding kan betalen, bv een t-shirt is ze 5 $ waard en de rest betaal je b... Lees meer

Vannacht lag het wel heel lekker weer in een echt bed. Minder was dat het vannacht niet regende, maar hoosde. Gelukkig heeft de nachtwaker bij alle tenten de flappen neer gelaten! Met vijf man op saf... Lees meer

Vandaag echt een dagje trucken. Eerst naar Lusaka (234km) om inkopen te doen voor de lunch, dus naar de Shoprite! Het valt gelijk op dat hier wel hele mooie huizen staan, grote auto’s voor de deur,... Lees meer

Dat was even spannend vannacht. Ik moest plassen en hoorde wat grommelen, dus ik kijk door het "gaas dak” van de tent; jawel een jong nijlpaard scharrelde rond. Geen fles bij de hand, dus dat werd een... Lees meer

Na een rustige nacht vertrekken we om 6 uur in 2 groepen voor de safari in open jeeps. Hiervoor moeten we terug rijden naar de hoofdweg en daar naar de brug om het NP in te rijden. Gelijk als we de e... Lees meer

Na een heerlijk ontbijtbuffet stappen we weer in blauwe monster. Op naar Zambia. Na een uur of 2 komen we bij de grens aan. Malawi uitkomen is niet het probleem, maar om Zambia in te komen!!! Allema... Lees meer

Uitgezwaaid door half Chembe gaan we weer vroeg op pad. Echt, de mensen in Malawi zijn zo vriendelijk. Weer de 10 im dwars door de bergen naar de “bewoonde wereld” toe. Op weg naar Lilongwe, de hoofds... Lees meer

Om 5 uur zit ik alweer op de uitkijk naar beestjes… Ik kan er geen genoeg van krijgen. Om 8 uur rijden we weer door de poort het NP uit. Hier koop ik een pot jam en een pot honing van de “vrouwen wer... Lees meer

Weet niet wat het is, maar iedere ochtend rond 5 uur sta ik al buiten mijn tent. Heerlijk dat ochtend zonnetje en het ontwaken van de omgeving. Eerst weer de bergen door en in Zomba even wat inkopen... Lees meer

Na een luidruchtige nacht was iedereen weer vroeg op. Maar goed ook, want vertrek vandaag is 7 uur! Op naar Malawi….. Voor de grens bezoeken we eerst nog even een markt. Deze markt ligt niet zoals... Lees meer

De volgende morgen vertrekken we om half 7 uit het park. Natuurlijk komen we op de zandweg eruit nog allerlei dieren tegen, het is immers lekker vroeg. Het landschap wordt alleen maar mooier, heuvel... Lees meer

Zwaai zwaai……….. Zo gaan we uitgedund op pad naar Gorongosa NP onder begeleiding van de kok, deze heeft een voetbal fluitje en voelt zich “the boss”, op een leuke manier. De tocht is lang. We zie... Lees meer

Vandaag dus snorkelen! Na het ontbijt komt er een auto aanrijden met snorkel spullen en de snorkelgids(?). We hijsen ons allemaal in een wetsuit. Hierna lopen we naar de boot. Het wordt laag water, d... Lees meer

Zo gaan we vroeg op weg met het blauwe monster. We hebben natuurlijk veel bekijks onderweg en kunnen zelf alles van grote hoogte goed bekijken. Overal worden we toegezwaaid, kinderen komen van het erf... Lees meer

De volgende ochtend vertrekken we al vroeg met het busje met daarachter een overdekte aanhanger (ei model) voor de bagage en wat keuken materiaal,. Het doel van vandaag is Tofo, aan het strand! Jippi... Lees meer

Eindelijk is het dan zover; ik ga naar Afrika; van Mozambique via Malawi naar Zambia. Na een wat trage start op Schiphol, vliegen we met Kenya Airlines naar Nairobi, waar we de volgende ochtend aanko... Lees meer

Mozambique, Malawi en Zambia Ik was als kind weg van het programma Daktari en ik wilde al die dieren wel eens in het echt zien! In 1985 ging mijn eerste verre reis dan ook naar Kenia, ruim vijf... Lees meer

De wekker gaat om 04.15 uur.. op naar het vliegveld van , dat 10 minuten verder ligt, voor de binnenlandse vlucht naar Delhi.. We vliegen met Kingfisher, jawel van het bier! We gaan pas om 8 uur de l... Lees meer