'293569' door Yvonnekievit '293569' door Yvonnekievit

Nepal

Indiaase neushoorns

Yvonnekievit

In Chitwan Nationaal Park werden deze twee eenhoornige neushoorns gespot. Doordat we bovenop een olifant zaten, konden we ze tot heel dichtbij naderen. Een bijzondere ontmoeting met deze sensationele dieren.

'293567' door Yvonnekievit '293567' door Yvonnekievit

Nepal

Nepalese man met mais

Yvonnekievit

Vanuit Nargarkot richting Baktapur hebben we een hike door de bossen en over het platteland gemaakt. De wandeling liep omhoog en omlaag, over de weg en over minimalistische wandelpaden, door groen en door dorpjes. We passeerden vrouwen die grote bossen takken op de rug vervoerden met een hoofdband. Rode pepers en mais lag te drogen in de zon. Mensen groetten vriendelijk "namaste", kinderen liepen een stukje mee, oudere mensen keken ons soms meewarig na. Het was ontzettend leuk om ook deze kant van Nepal van dichtbij te kunnen zien.

'293565' door Yvonnekievit '293565' door Yvonnekievit

Mountainfligt met...z

Yvonnekievit

Een van de dingen die ik zeker zou aanraden om te doen vanuit Kathmandu, Nepal, is het maken van een mountainflight over de Himalaya. Het is niet goedkoop, maar zeker de moeite waard als het weer een beetje helder is. Al snel na het opstijgen met een klein 16-persoons vliegtuigje hadden we zicht op diverse besneeuwde bergtoppen. En daar was 'ie dan, bijna aan het einde van de rij: Everest. Dat was wel even een bijzonder moment...

'293563' door Yvonnekievit '293563' door Yvonnekievit

Diepgaand gesprek

Yvonnekievit

Deze twee mannen zijn in een diep gesprek verwikkeld aan de voet van de Bodnath Stupa in Kathmandu. De Tibetaanse gebedsvlaggen kleuren het beeld. De vijf kleuren staan voor de 5 elementen. Blauw staat voor "hemel", wit voor "wind", rood voor "vuur", groen voor "water" en geel voor "aarde".

'293562' door Yvonnekievit '293562' door Yvonnekievit

Rondje Bodnath stupa

Yvonnekievit

De Bodnath Stupa ligt middenin een wijk waar veel gevluchte Tibetanen wonen. Tibetaanse monniken zijn dan ook een algemeen straatbeeld hier. Deze stupa is van binnen niet te bezichtigen, hij is massief. Volgens de verhalen zou er wel een stukje overblijfsel (een stukje bot) van Buddha in liggen. Onder toezicht van het alziend oog van Buddha lopen de mensen een ronde lang deze stupa, soms met een gebedsketting in de hand.

'293561' door Yvonnekievit '293561' door Yvonnekievit

NepalPokhara

Tibetaanse monnik

Yvonnekievit

Tijdens onze rondreis door Nepal hebben we ook een Tibetaans vluchtelingenkamp bezocht. Daar ontmoette ik deze monnik. Hij straalde zoveel rust en vrede uit, ondanks dat hij waarschijnlijk onder dwang zijn eigen land ooit heeft moeten verlaten. Ik vroeg of ik hem mocht fotograferen, en dat was goed. Toen ik hem daarna de foto op het schermpje van mijn camera liet zien en zei dat ik hem erg fotogeniek vond, werd hij er een beetje verlegen van.

'293559' door Yvonnekievit '293559' door Yvonnekievit

Climbing the stairs..

Yvonnekievit

Tijdens de klim naar de Galta tempel (monkey temple) in Jaipur hadden we een weids uitzicht over de stad. Onderweg kwamen we verscheidene apen tegen, waar deze tempel naar vernoemd is. Een eindje verderop zag ik deze saddhoe lopen, die ook naar boven klom. Ik vraag me nog steeds af waar hij naartoe onderweg was. Helaas niet naar de Galta tempel, want boven aangekomen heb ik hem niet meer gezien...

'293450' door Yvonnekievit '293450' door Yvonnekievit

Bangles shoppen in...

Yvonnekievit

Deze vrouw bekijkt zorgvuldig de collectie bangles in een winkeltje in het centrum van Jaipur. De typisch Indiaanse armbanden zijn er in alle kleuren van de regenboog, en maken een charmant rinkelend geluid wanneer je er meerdere om je polsen draagt.

'293446' door Yvonnekievit '293446' door Yvonnekievit

Man voor City Palace,

Yvonnekievit

Bij de City Palace in Jaipur zit deze man. Hij vormt een mooi contrast met zijn rode tulband en zijn witte pak. Ik weet het niet zeker, maar hij zou zo een bewaker van het paleis kunnen zijn. Hij straalt in elk geval genoeg overwicht daarvoor uit...

'293445' door Yvonnekievit '293445' door Yvonnekievit

Slangenbezweerder bij

Yvonnekievit

In Jaipur, "de roze stad" zag ik deze jongen zitten toen we onderweg waren naar het Amber Fort. Ingespannen speelde hij op zijn fluit, terwijl hij ondertussen de voorbijgangers in de gaten hield. Ik op mijn beurt hield de slang in de gaten, die fier en statig (en daardoor ook wel indrukwekkend) langzaam uit zijn mand omhoog bewoog...

'477005' door Yvonnekievit '477005' door Yvonnekievit

ItaliëToscane

Camping Pian D'Amora,

Yvonnekievit

In Toscane hebben we met ons tentje gekampeerd op de kleine rustieke camping Pian D'Amora. Het wordt gerund door Nederlanders, maar is daarom niet minder Italiaans. Het is prachtig gelegen aan de rand van het oude Italiaanse bergdorpje Coreglia Antelminelli, en het Ristorante All 'Amora serveert heerlijke typisch Italiaanse gerechten. Wel handig om de auto bij je te hebben, want dan ben je een stuk mobieler. Steden als Pisa, Lucca en Florence zijn prima in een dag te bezoeken vanaf deze camping. Website: http://www.campingpiandamora.nl/

'477004' door Yvonnekievit '477004' door Yvonnekievit

ItaliëFlorence

I Due Fratellini: de.

Yvonnekievit

In Florence heb ik hier de lekkerste panini tijdens onze roadtrip door Italie gegeten, bij I Due Fratellini. Vooral de panini met geitenkaas en zongedroogde tomaten is een echte aanrader! Adres: Via dei Cimatori 38. Het is gemakkelijk over het hoofd te zien, omdat het van de buitenkant namelijk niet meer is dan een soort gat in de muur, waarachter toonbank en de winkel zit. Maar zeker de moeite waard om even naar te zoeken! Website: http://www.iduefratellini.com

'476940' door Yvonnekievit '476940' door Yvonnekievit

Costa RicaCahuita NP

La Piscina Natural in

Yvonnekievit

Een klein paradijsje op aarde: la Piscina Natural! Een schattig hotel met 5 cabinas, een prachtige tropische tuin grenzend aan zee, en een natuurlijk zwembad. Het ligt iets buiten het centrum van Cahuita, maar dat is middels een wandeling of een kort fietstochtje prima te overbruggen.

'292298' door Yvonnekievit '292298' door Yvonnekievit

Costa Rica

Zonsondergang

Yvonnekievit

Een van de meest indrukwekkende zonsondergangen die ik tot nu heb mogen aanschouwen. Deze foto is gemaakt bij Alajuela, op de laatste avond in Costa Rica voordat we weer naar huis zouden gaan. Wat een afscheid...

'292293' door Yvonnekievit '292293' door Yvonnekievit

Costa Rica

Boruca-maskers

Yvonnekievit

Duivels-maskers gemaakt door de Boruca-indianen. Ze zijn gemaakt van balsa en daarna beschilderd. Na een tocht langs enkele makers (waarbij je in hun huis wordt uitgenodigd om hun handwerk te bekijken) hebben we twee schitterende maskers voor thuis gekocht.

'292291' door Yvonnekievit '292291' door Yvonnekievit

Costa RicaWestkust Costa Rica

Aap in Manuel Antonio

Yvonnekievit

Manuel Antonio National Park, vlakbij Quepos. Tropische stranden afgewisseld met groene bossen, en veel dieren. Hoogtepunten: ontelbare rode krabbetjes in de mangrovenbossen, een grote apengroep, leguanen op het strand en een wasbeer op strooptocht. De apenfamilie hield zich op bij een picknickplek, waar ze hoopten op een lekker hapje. Genoeg gelegenheid om een paar mooie plaatjes te schieten!

'292288' door Yvonnekievit '292288' door Yvonnekievit

Costa RicaMonteverde

Selvatura NP

Yvonnekievit

Vlakbij het bekende Monteverde NP ligt Selvature park, een mooi natuurpark net onder Santa Elena NP. Hier kun je ook via hanging brigdes hoog tussen de boomtoppen de prachtige natuur verkennen. Hier kan het tevens wat rustiger zijn, dus meer kans om dieren te zien.

'292286' door Yvonnekievit '292286' door Yvonnekievit

Costa RicaWestkust Costa Rica

Strand in National...

Yvonnekievit

Vlakbij Uvita, een klein plekje aan de kust, ligt het nationaal park Marino Ballena. Je kunt hier een boottour doen op zoek naar dolfijnen en walvissen. Toen we na enkele uren varen weer uitstapten op het strand, openbaarde zich dit prachtige uitzicht op het strand.

'292203' door Yvonnekievit '292203' door Yvonnekievit

ItaliëRome

Straatbeeld van Rome

Yvonnekievit

Een typisch plaatje in de straten van Rome tijdens de zomer: heuvelachtig landschap, auto's, de italiaanse vlag, toeristen en een man in een strak pak, terwijl de zon op de straten brandt.

'292200' door Yvonnekievit '292200' door Yvonnekievit

ItaliëFlorence

Non op het Piazza del

Yvonnekievit

Tussen de toeristen door zagen we deze non, een witte verschijning in alle drukte. Ze liep volkomen op haar gemak door over het plein richting de Duomo (Santa Maria del Fiore) in Florence.

'292198' door Yvonnekievit '292198' door Yvonnekievit

ItaliëToscane

Toscane

Yvonnekievit

Na een lange wandeling door het Toscaans landschap, werden we verrast door dit prachtige uitzicht op de heuvels en de zonsondergang, welke de wereld in een warme gloed hulde.

'292196' door Yvonnekievit '292196' door Yvonnekievit

ItaliëLombardije en de meren

Como meer

Yvonnekievit

Een dobberend bootje op het rustieke Lago di Como in het avondlicht, nadat de zon zojuist is ondergegaan en de laatste windsurfers en zwemmers het strand verlaten hebben.