'279797' door Wing '279797' door Wing

Visser in de ochtend.

Wing

's Morgens vroeg werden we opgehaald om met een bootje de grens over te steken (de Mekhong) naar Laos, waar vandaan we deze rivier zijn afgezakt met een "slowboat". Vanuit ons hotel zag ik toen deze visser langs komen met de opkomende zon reflecterend in de stromende rivier. De overkant van de rivier is Laos.

'279217' door Wing '279217' door Wing

Kind kijkt...voorzich

Wing

Wachtend tot de bus vertrekt van Chiang Rai naar Chiang Khong, zie ik dit kindje in de gammele bus naast me verlegen, maar toch nieuwsgierig naar me kijken .

'259488' door Wing '259488' door Wing

Nachttrein...Bangkok-

Wing

Na een onrustige nacht door een technisch probleem met een wagon, waardoor we heen en weer moesten rangeren, kijken we uit het raam en zien we de zon opkomen. We zijn bijna in Chiang Mai.

'259479' door Wing '259479' door Wing

Hua Lampong Station i

Wing

Hua Lampong Station. Er heerst een aparte sfeer in de avond met de verlichte binnengevel met de koning erop geportretteerd en de stinkende lucht van de uitlaatgassen van de dieselmoteren

'245576' door Wing '245576' door Wing

Chinatown in Bangkok.

Wing

Het is geweldig om door Chinatown te wandelen. Je ziet, dat er veel handel wordt gedreven. Er passeren veel handkarren en steekwagens, die metershoog beladen zijn. 's Avonds hebben we bij een chinees gegeten en dit was toen het straatbeeld.

'245575' door Wing '245575' door Wing

Loopbrug in Bangkok..

Wing

Overal is het druk in Bangkok. Dag en nacht gaat het leven in de stad maar door. Er is veel te zien en je hoeft je nooit te vervelen.

'219751' door Wing '219751' door Wing

Zeilers aan het werk

Wing

De schipper gaf opdracht om de gaffel ietsje hoger te zetten. Dit gebeurt met de lier, en je kunt wel zien, dat er enorme krachten mee gapaard gaan.

'219749' door Wing '219749' door Wing

Waterzeil

Wing

Het valt niet mee om het waterzeil goed strak te trekken. Er zijn wel een man of 4 voor nodig. Dit waterzeil wordt aan de giek gebonden onder het grootzeil om meer wind te vangen op ruime koersen.

'219726' door Wing '219726' door Wing

Groen water

Wing

Naarmate het weer wat grimmiger wordt en de zon nog net een beetje licht verstrooid, kun je zien hoe groen het water van het Markermeer wordt. Door de toenemende wind komen er ook wat schuimkopjes.

'219502' door Wing '219502' door Wing

Buiswater

Wing

Op deze foto is goed te zien hoe het zonlicht een spel speelt met het opspattende buiswater. Het begon steeds harder te waaien en de mannen op het voordek hielden het niet droog meer.

'219498' door Wing '219498' door Wing

Licht aan de horizon

Wing

Ondanks het sombere grijze weer kon er toch af en toe een mooi plaatje geschoten worden als het zonlicht ergens door het wolkendek wist te kruipen. Met dit licht is er nog weinig kleur in de foto te bekennen, wat het wel bijzonder maakt.

'218727' door Wing '218727' door Wing

Tjalk in een wedstrij

Wing

Eind oktober zijn er elk jaar weer de Muiderhardzeildagen. Dan doen er tientallen Platbodems mee, en gaat het er soms hard aan toe. Deze tjalk heeft zijn bezaan gereefd en de kluiver weggehaald vanwege de krachtige wind.

'218726' door Wing '218726' door Wing

Zonlicht over het...M

Wing

Eind oktober was het erg bewolkt en er stond een stevige wind. Af en toe kon de zon een gaatje vinden in het dichte wolkendek.

'218721' door Wing '218721' door Wing

Marmaris in de avond

Wing

Na een week gevaren te hebben langs de Lycische kust, zijn we weer terug in Marmaris, waar we 's avonds vanaf het achterdek nog na zitten te genieten.

'218720' door Wing '218720' door Wing

Voor anker in Tersane

Wing

We liggen hier voor anker in een van de vele baaien in de omgeving van Gocek, een mooi gebied, dat zelfs na de hete zomer nog erg groen is.

'218717' door Wing '218717' door Wing

Tersane bay

Wing

We hebben hier overnacht, en 's ochtends is het heerlijk rustig. Er ligt nog een "gulet " naast ons voor anker, en er vaart een enkele visser.

'217037' door Wing '217037' door Wing

Rotsgraf

Wing

Dit is een rotsgraf, uitgehakt boven in de rotsen in de buurt van Kaunos.Dit hebben we bezocht met een voormalig vissersbootje van Dalyan. Was bijzonder om te zien.

'216953' door Wing '216953' door Wing

Voor anker

Wing

We lagen hier voor anker met een Guleth, een traditioneel turks zeilschip. We waren onderweg van Marmaris naar Fethye, en kwamen veel mooie baaien en eilandjes tegen.