Suzydamman

Gisteren hebben we een serieus busreisje gemaakt van Cancun naar Chetumal. In ons hotel aangekomen smaakte de frisse Corona met limoen voortreffelijk! Chetumal zelf heeft niet zoveel te bieden. Maar w... Lees meer

Het is zover. Morgenvroeg nemen we het vliegtuig richting Cancun (Mexico) waar we eerst een paar dagen zullen aklimatiseren op de witte stranden van de Caraïbische kust. Daarna trekken we in zuidelijk... Lees meer

Afscheid Na gisteren nog een dagje shoppen in Ubud, namen we deze morgen afscheid van onze tweede thuis op Bali. Om 6u45 hadden we afgesproken met Week die ons naar de luchthaven zou brengen. Om 6u15... Lees meer

7u00 Ngoman kwam terug bij ons en nam ons een paar meter verder mee naar de krater. Hier en daar zag je stoomwolken uit de grond tevoorschijnkomen. Hij toonde een plaats waar de lokale bevolking plas... Lees meer

We did it!!! Vannacht: 2u20 De wekker liep af. Na amper drie uurtjes slapen, kropen we moeizaam uit ons bed. 2u50 De telefoon rinkelde: "Susi, are you ready?". Het was Week (Wie), onze super lieve... Lees meer

Hey hey, hier zijn we weer... en ja, tis bijna feest... hihi... We hebben ons voor drie dagen een luxe villa gehuurd (waarvan Elke 1 nacht trakteert voor mijne birthday) met prive zwembad, keuken, ope... Lees meer

Paradijs Bali is... 's morgens om 9 uur al aan het zwembad liggen... tropisch weer... heerlijk zwemmen... nieuwe mensen leren kennen... relaxen... iets drinken en eten (wat je maar wilt en sp... Lees meer

Een dorpje waar de tijd is blijven stilstaan... (toch zo goed als) Hier zijn we weer. We zijn na de crematie nog twee dagen in Ubud gebleven (verslag volgt later) en intussen zitten we in het oosten... Lees meer

Ubud: crematie-ceremonie Zoals ik reeds schreef verblijven we in Ubud, te midden van de rijstvelden en kokospalmen. Het stadje situeert zich in het binnenland van Bali en stond lange tijd bekend als... Lees meer

Bali - Ubud: Met ons gat in de boter gevallen!!! Hier zijn we terug. Na een vlekkeloze vlucht en een uur durende taxirit, dropte de chauffeur ons bij ons hotel "Junjungan Bali Hotel And Spa Bali" in... Lees meer

Bogor Gisteren zijn we goed aangekomen in Bogor. Op het eerste zicht leek het hier een nogal troostloze bedoening. We terrasten wat en speelden een spelletje kaart. Vandaag bezochten we de "bekende"... Lees meer

Wist je dat: * boeren laten, slurpen en smakken aan tafel en rochelen Javaanse etikette is. * de mensen hier tot nu toe vriendelijk en behulpzaam zijn. Ze generen zich wel niet om ons aan te staren... Lees meer

Ja, ja, het is weer zover. De zomer staat voor de deur en concrete reisvoorbereidingen zijn begonnen. 6 juli vertrekken Elke en ik voor een maand naar Indonesië. We zijn van plan om vooral Java en Bal... Lees meer

Deze morgen stonden we vroeg op om in te pakken. Na een licht ontbijtje bracht een taxi ons naar de Big Buddha-pier waar we de boot naar Koh Pha Ngan zouden nemen. Na een rustige tocht kwamen we op on... Lees meer

Om 11 uur zou een taxi ons aan het hotel oppikken en ons naar de pier van Thong Sala brengen. Tegen alle Thaise normen in was de taxi bijna een uur te laat! Natuurlijk werden we al wat ongerust want w... Lees meer

Na een korte vlucht, landden we op Ko Samui. De luchthaven was niet meer dan een grote open bamboehut waar verschillende taxi-bedrijfjes hun loket hadden. We werden door heel wat chauffeurs van mini-... Lees meer

De rest van de dag luierden we wat in het zonnetje en planden we de resterende drie weken van onze reis. We besloten om vliegtickets te boeken naar Ko Samui en van daaruit willen we nog naar Ko Pha Ng... Lees meer

's Morgens verlieten we al vroeg het troosteloze stadje. Op naar Pattaya, de stad die in de Trotter beschreven staat als het Sodom en Gomorra van het Oosten. Veel uitleg waarom ze de stad zo noemen ho... Lees meer

Onze laatste dag Chiang Rai. We gingen naar het postkantoor om wat spullen (12 kg!) naar huis te sturen. Na de middag relaxten we wat en koelden we af in het zwembad van onze guesthouse. Naar de avond... Lees meer