'328570' door Suzannedenadel '328570' door Suzannedenadel

Onderwaterleven

Suzannedenadel

Twee weken geleden alweer op Barbados, of eigenlijk onder water bij Barbados, deze vissen gefotografeerd met een camera die 3 meter waterproof is. Tijdens een Sea Safari gingen we met een aardig grote groep (helaas), zwemmen bij scheepswrakken waar veel vissen leven, aan de westkant van Barbados. De vissen werden gevoerd en bleven daarom zo dichtbij de mensen.

'327094' door Suzannedenadel '327094' door Suzannedenadel

Schildpad bij Barbado

Suzannedenadel

Afelopen week tijdens m'n gewonnen reisje naar Barbados een paar keer met schildpadden gezwommen. Wat geweldig om daar tussen te zwemmen, zeg! heb zoveel foto's gemaakt, dus even 1 selectie. Verwacht dat er nog meer foto's zullen volgen ;-). Foto gemaakt met een Kodak Play Sport gemaakt, wat een super ding voor tijdens het snorkelen!!

'326974' door Suzannedenadel '326974' door Suzannedenadel

Zonsondergang op...Ba

Suzannedenadel

Net terug uit Barbados. Vorige week via Skyradio een reis naar Barbados incl. concert van Rihanna gewonnen. Helaas waren er ´s avonds veel wolken, maar toch geprobeerd de zonsondergang vast te leggen.

'321275' door Suzannedenadel '321275' door Suzannedenadel

MarokkoMarrakech

Kraam op het El Fna..

Suzannedenadel

Afgelopen november een lang weekend naar Marrakech geweest. Daar uiteraard ook over het bekende El Fna plein gelopen, verschillende keren. Verschillende ervaringen opgedaan op die markt, vooral negatieve, maar ook wel positieve, hoor. Deze foto vond ik redelijk 'typerend' voor de markt. Mooie kleuren en veel verschillende soorten, veel keus!

'312437' door Suzannedenadel '312437' door Suzannedenadel

FinlandLapland

Eerste zicht op Fins.

Suzannedenadel

Afgelopen februari naar Finland geweest. Naar Rovaniemi, vlakbij de Poolcirkel. Ons eerste echte zicht op Lapland in de sneeuw was vanuit het vliegtuig. We vlogen ;s ochtends, dus het was met mooi licht. Net na de opkomst van de zon.

'311151' door Suzannedenadel '311151' door Suzannedenadel

FinlandLapland

Aurora Borealis

Suzannedenadel

Afgelopen februari in Finland geweest. We verbleven in Rovaniemi. Op de eerste avond hebben we een excursie gemaakt. Op sneeuwschoenen een poging doen om 't noorderlicht te zien. Sneeuwschoenen doe ik niet snel meer ;-). Wat lastig lopen is dat, zeg! We kwamen op een punt en de gids zei dat de kans klein was dat we 't noorderlicht (Aurora Borealis) nog gingen zien. Na bij een vuur wat koffie en thee gedronken te hebben met een koekje erbij, zijn we nog even naar een uitkijkpunt gelopen. En toch, daar werd een wat groenige gloed zichtbaar! Uiteindelijk begin het wat te bewegen. Het was niet een geweldige, maar alsnog erg mooi om mee te maken.

'272255' door Suzannedenadel '272255' door Suzannedenadel

SpanjeIbiza

Dalt Vila

Suzannedenadel

Tijdens m'n bezoek aan Ibiza vorige week, deze foto gemaakt van Dalt Vila (als ik goed begrepen heb hoe het daar allemaal heet). Mooie oude stad is Eivissa/ Ibiza-Stad, waar ik erg veel tijd heb doorgebracht. Ibiza hoeft niet alleen uitgaan te betekenen ;-)

'272254' door Suzannedenadel '272254' door Suzannedenadel

SpanjeIbiza

Hippie markt San...Ca

Suzannedenadel

Vorige week voor een weekendje naar Ibiza gegaan. Daar hebben we op zaterdag de hippie markt bezocht in San Carles. En we waren niet de enige toerist. Je kon amper je voeten verzetten, zo druk was het.

'269355' door Suzannedenadel '269355' door Suzannedenadel

Exit Glacier, Seward

Suzannedenadel

De Exit Glacier richting 't einde gefotografeerd. Het is indrukwekkend om te zien tot hoe ver vroeger deze gletsjer heeft gereikt. Nu is er eigenlijk nog maar een klein stukje over.

'267999' door Suzannedenadel '267999' door Suzannedenadel

Bear Glacier

Suzannedenadel

Tijdens onze walvis excursie bij Seward, hebben we prachtig landschap gezien! We hadden de avond excursie en heel de dag hadden ze al walvissen zien zwemmen tijdens de excursies, maar tijdens die van ons waren de walvissen nergens te herkennen. Helaas, maar we hebben zeker wel genoten van 't prachtige landschap waar we langs kwamen!

'266061' door Suzannedenadel '266061' door Suzannedenadel

Moose in water

Suzannedenadel

Tijdens onze autorit naar de Chena Hotsprings vanuit Fairbanks, stond deze eland in het water aan de andere kant van de weg. Heerlijke wegen daar, gestopt, gedraaid en véél foto's gemaakt. Er kwam een busje langs (denk met toeristen op weg naar de hot springs) die claxonneerde en daardoor schrok de eland. Gelukkig kwam ze ook weer terug het water in en ging ze weer ongestoord verder met eten.

'266060' door Suzannedenadel '266060' door Suzannedenadel

Moose

Suzannedenadel

Tijdens onze autorit naar de Chena Hotsprings vanuit Fairbanks, liep deze eland in de berm van de weg. Gestopt, want m'n camera lag al klaar. Prachtig deze beesten. In Scandinavië heb ik ze al weleens vluchtig gezien, maar nu echt kunnen genieten van dit "mooie" beest.

'266059' door Suzannedenadel '266059' door Suzannedenadel

Bruine beer in Katmai

Suzannedenadel

Van deze beer heb ik zo'n 250 foto's gemaakt. Hij vond de 6 mensen op een boomstam dan ook wel interessant. Kwam steeds beetje dichterbij, al etend. Uiteindelijk was hij zo'n 3 tot 4 meter bij ons vandaan en als hij dichterbij gekomen was, zou de gids opgestaan zijn. Wat erin zou resulteren dat de beer weg zou lopen. Aangezien dat de beer rustig langs ons liep, hebben we extra lang van hem kunnen genieten, zo dichtbij!

'266049' door Suzannedenadel '266049' door Suzannedenadel

Bruine beer met jong.

Suzannedenadel

Zelfde bruine beer met haar jong als op een eerder geplaatste foto. Zelf vind ik deze erg mooi, omdat je de gletsjer op de achtergrond ook nog kunt zien. Zoals je ook kunt zien was het niet stralend weer toen we in Katmai National Park waren, maar het was gelukkig droog (voor ons gelukkig) Beren schijnen zich niet aan de regen te ergeren, maar schijnen met veel zon minder actief te zijn. We hadden dus prima weer bij onze excursie.

'475737' door Suzannedenadel '475737' door Suzannedenadel

Flightseeing Talkeetn

Suzannedenadel

In Talkeetna met Talkeetna Air Taxi een flightseeing gemaakt. Het was de bedoeling rond Mount Mckinley en een gletsjer landing te maken. Helaas kon dit door het weer niet doorgaan. We zouden op een maandagmiddag onze flightseeing hebben, maar vanwege 't weer was het een dag uitgesteld. De volgende ochtend vroeg er weer heen, maar helaas was het weer nog niet goed genoeg. Gelukkig hebben we 's middags wel een flightseeing kunnen maken, maar rondom de berg was het helaas te slecht weer. Wel schitterende ervaring! We hadden van te voren 50 dollar p.p. betaald, we hadden de duurste vlucht incl. de landing, maar omdat dit niet door ging, hebben ze netjes de prijs aangepast. Allemaal heel netjes en professioneel. [url="http://www.talkeetnaair.com/" target="_blank"]http://www.talkeetnaair.com/[/url]

'475733' door Suzannedenadel '475733' door Suzannedenadel

Alaska Railroad

Suzannedenadel

Afgelopen juni ben ik 2,5 week naar Alaska geweest. Geland in Anchorage, van daaruit richting Fairbanks gegaan, via Talkeetna. Deze reis hebben we met de Alaska Railroad gemaakt. Prachtige reis geweest. In totaal doet de trein er van Anchorage naar Fairbanks zo'n 12 uur over. Wij zijn van Anchorage naar Talkeetna gegaan (overigens ook een aanrader om een flightseeing over Mount McKinley te maken, mits 't weer 't toelaat!) Van daaruit ben ik naar Fairbanks doorgereisd en m'n reisgenote is naar Denali NP gegaan. De tijd in de trein lijkt lang, vond ik tenminste van te voren, maar het was absoluut "de zit" waard. Trein is prima onderhouden, luxe stoelen en goed eten en drinken aan boord. Absolute aanrader als je van Anchorage naar of richting Fairbanks wilt reizen. [url="http://alaskarailroad.com/" target="_blank"]http://alaskarailroad.com/[/url]

'266044' door Suzannedenadel '266044' door Suzannedenadel

"Wat kom jij doen?"

Suzannedenadel

Twee bruine beren waren in Katmai NP aan het stoeien/spelen en een derde beer kwam langzaam dichterbij. Mooi om dit soort taferelen te observeren. Het ging er overigens aardig gemoedelijk aan toe.

'266043' door Suzannedenadel '266043' door Suzannedenadel

Bruine beer in Katmai

Suzannedenadel

Op deze foto lijkt deze bruine beer echt een knuffel beestje. Prachtige ervaring om zo dicht bij deze dieren in de buurt te zijn! (en deze beer kwam nog veel dichterbij)

'266042' door Suzannedenadel '266042' door Suzannedenadel

Bruine beren in Katma

Suzannedenadel

Tijdens de excursie naar Katmai National Park (vertrokken vanuit Homer) deze beren gezien. Prachtig om de beren in hun eigen leefomgeving te zien en ze hinderen zich niet aan de paar mensen die daar zijn.

'266040' door Suzannedenadel '266040' door Suzannedenadel

Exit Glacier

Suzannedenadel

Tijdens onze rit van Anchorage naar Seward, eerst de afslag naar de Exit Glacier genomen. Tijdens onze wandeling naar de glacier, deze panorama foto gemaakt. Indrukwekkend om tijdens de wandeling aan de bordjes met jaartallen langs het pad te zien, tot waar de gletsjer eerst is geweest.

'266039' door Suzannedenadel '266039' door Suzannedenadel

Bruine beer met jong.

Suzannedenadel

Tijdens een beren excursie naar Katmai National Park zagen we (helaas aardig ver weg) deze bruine beer met haar jong lopen. Ze staken het water over, net na deze foto sprong het jong bij moeder op d'r rug. Het water was waarschijnlijk te diep, voor dit ongeveer 6 maanden oude jong.

'224685' door Suzannedenadel '224685' door Suzannedenadel

ChiliMidden Chili

Villarica vulkaan

Suzannedenadel

Deze vulkaan was al vanaf kilometers zichtbaar. Schitterende vulkaan met een prachtig landschap eromheen. Met de huurauto dicht bij de vulkaan gekomen. Heerlijke hobbel-weggetjes. Regelmatig gestopt om foto's te maken.

'223322' door Suzannedenadel '223322' door Suzannedenadel

ChiliPatagonie

In Torres del Paine

Suzannedenadel

Onderweg naar ons hotel in het nationaal park Torres del Paine, kwamen we dit meer tegen. Even gestopt en een panorama van m'n gemaakte foto's gemaakt. De omgeving in dit gedeelte van het land is zo mooi. Overigens zoals de rest van het land!

'223321' door Suzannedenadel '223321' door Suzannedenadel

ChiliPatagonie

Torres

Suzannedenadel

Na een wandeling van 4,5 uur, waarvan het laatste uur klimmen op handen en voeten was, werd dit prachtige natuurschoon zichtbaar! De torres waarnaar het nationaal park Torres del Paine vernoemd is.