Renie

Op weg naar Palmyra rijden we eerst langs het Simeonsklooster dat prachtig op een heuveltop ligt. Dit klooster behoort ook tot één van de Dode Steden. Het Sint Simeon-klooster dateert uit de Byzantij... Lees meer

Aleppo was ooit het eindpunt van de roemruchte Oriënt Express. Zeker in vergelijking tot de hoofdstad wordt Aleppo gezien als een vooruitstrevende en kosmopolitische plaats. Met name in de omgeving va... Lees meer

Op weg naar Aleppo rijden we door de groene, vruchtbare Orontes-vallei. Onderweg brengen we een bezoek aan Apameia, een voormalige Griekse stad. De Cardo Maximus, de hoofdstraat afgebakend met zuilen,... Lees meer

We verlaten vandaag Damascus en zoeken de rust op. We rijden met de bus via een prachtige weg door de woestijn langs de golvende flank van het Anti-Libanongebergte naar Maluula, een pittoresk plaatsje... Lees meer

We vertrekken ’s morgens om 7 uur vanuit Hoorn zijn zijn ongeveer om 3 uur in ons hotel in het centrum van Damascus. De Syrische hoofdstad maakt er aanspraak op de oudste nog steeds bewoonde stad ter... Lees meer

We rijden weer door een woestijnlandschap. Dit lijkt op een woestijn zoals we ons die voorstelden voor we Wadi Rum zagen: vlak geel zand met hier en daar kamelen. Er staan verkeersborden die waarschuw... Lees meer

Vandaag hebben we een rustig dagje gepland. We laten ons met een busje vervoeren naar het Royal Jordanian Diving Center, ongeveer 10 kilometer ten zuiden van Aqaba. We passeren het strand waar we gist... Lees meer

Vandaag hebben we een boottocht gemaakt met 2 glasbootjes. Het water is glashelder. Eerst varen we langs een industriegebied waar o.a. fosfaat wordt verwerkt. Ook de ferry naar Egypte ligt hier. Dan w... Lees meer

Vanmorgen zijn we om 6 uur opgestaan om de zonsopgang te zien. Omdat het nog te donker was zijn we een stukje in de woestijn gelopen. Vrij plotseling komen we bij een Bedoeïenenkamp met stenen huizen.... Lees meer

Vanmorgen om 8.30 vertokken. Wat is dit een mooi land, maar wat is het droog en dor. We gaan vandaag een tocht door de woestijn maken. Wadi Rum is, getuige de vele prehistorische rotsschilderijen,... Lees meer

In Madada bezoeken we een Grieks-orthodoxe kerk waar zich een beroemd mozaïek van een landkaart van het middenoosten bevindt. Vervolgens gaan we naar de berg Nebo. Hier was Mozes ooit, wat ik een hee... Lees meer

Vanmorgen zijn we eerst naar het drielandenpunt in het noorden gereden. Temidden van opgravingen heb je een prachtig uitzicht op het meer van Galilea. Aan de overkant ligt Israël, rechts ervan Syrië... Lees meer

Jordanië ligt in het Midden Oosten en wordt omringd door landen als Syrië, Irak, Saoedi Arabië en Israël. . Vanuit Nederland is het eigenlijk maar vier uur vliegen naar hoofdstad Amman, in het hart va... Lees meer

We zijn weer in Mandalay terug. Nu in 2 uur tijd! Een nieuwe gids staat ons op te wachten. We gaan meteen maar weer een ritje maken en starten bij Sagaing. We zien weer tempels, maar nu hele andere d... Lees meer

We zitten in een prachtig hotel aan de rivier en hebben mooi uitzicht. Ook hier zijn we bijna de enige gasten en kun je zien dat de verpaupering zich heeft ingezet. We zien 2 keer een slang en we houd... Lees meer

14 juli We bereiden ons voor op een lange tocht naar Bagan van 6 uur volgens Myo. Voor we op pad gaan kopen we eerst nog een marionet en schaffen ons echte monnikenkleding aan. Voor meisjes een klei... Lees meer

Na een fikse tocht naar het vliegveld en wat vertraging zijn we in Mandalay geland. Je voelt duidelijk dat het hier veel warmer is. Het is ongeveer een uur rijden naar ons hotel. We hebben prachtig ui... Lees meer

We vertrekken om 5.30 naar het vliegveld. Het straatleven is al in volle gang. Na een korte landing in Mandalay vliegen we verder naar Heho. Er staat een taxi op ons te wachten. Na een rit van meer da... Lees meer