Pdanielse

De Meteora kloosters Vandaag gaan de we de kloosters echt bekijken. Om half negen rijden we de berg op. Onderweg maak ik wat foto’s van de grillige rotsformaties en de diverse spleten en holen daarin... Lees meer

We gaan naar Delphi en Meteora Na het ontbijt reken ik af en we stappen weer in de auto die ongeschonden, hoe is het mogelijk hier, keurig op ons staat te wachten. We rijden de drukke straat weer uit... Lees meer

We gaan via de moderne winkelstraten al shoppend door naar het Parlementsgebouw. Hier is echter wat aan de hand. We zien een aantal zwevende mensen in kleurrijke pakken. Het is een feestje van Vodafo... Lees meer

We ontbijten weer vroeg en lopen vanuit het hotel naar metrostation Victoria. We lopen de trap af, kopen een kaartje voor 0,70 ct en gaan 2 haltes mee tot aan het Monastiraki station. Dit is midden in... Lees meer

Athene here we come (510 km.) We staan zoals altijd vroeg op. Afkicken van het vroege opstaan in Nederland is er niet bij. Dat lukt gewoonweg niet. We ontbijten en Helen neemt Griekse yoghurt met hon... Lees meer

Verder noordwaarts We lunchen weer bij het restaurant in Ziway en rijden verder. We gaan nu richting Mojo omhoog en komen langs een paar kleine meertjes. Onderweg zien we weer van alles, veel vee op... Lees meer

Fischmarket en Hippo spot Na het ontbijt haalt Sisay ons op rond acht uur en we gaan nu naar het meer voor een bezoek aan de vismarkt.We komen bij een ommuurd gedeelte bij het meer en moeten toegang... Lees meer

Lake Awasa We rijden verder en komen rond twee uur aan In Awasa. Dit is een universiteitsstad aan het gelijknamige Lake. Het hoofddoel van deze trip. We moeten nog een hotel hebben en nemen een kamer... Lees meer

Naar het zuiden, de Rift Lakes In Nederland had ik al contact gelegd met een gids voor een tripje van twee dagen naar het zuiden. Na wat e-mail contact, dacht ik alles rond te hebben, alleen de beves... Lees meer

Terug naar Addis Abeba We nemen afscheid van het hotel en rijden met een busje terug naar de Airport. Een half uurtje dalen van de berg af waar Lalibela op ligt. We vliegen pas om tien uur en hebben... Lees meer

Zaterdag Markt Na al deze pracht lopen we naar de weg terug en besluiten om de vele mensen te volgen naar de weekmarkt Het is zaterdag en dan komt de hele streek naar dit plaatsje. Koeien, zwaar bela... Lees meer

De rotskerken van Lalibela De dag begint weer met een strakke blauwe hemel en we kijken via het balkon uit over de uitgestrekte vlakte onder ons. Na het ontbijt verlaten we het hotel voor de klim naa... Lees meer

Terug naar Gonder Na de lunch stappen we in de auto en rijden weer vier uur terug. Onderweg stoppen we af en toe voor een mooi uitzicht. In Debark drinken we wat en eet Alex met de chauffeur een inje... Lees meer

Verder in Gonder Na dit stukje cultuur gaan we terug naar het hotel en nemen afscheid van onze city guide en taxi chauffeur. Even later lopen we de weg af en komen in het centrum. Het valt op dat er... Lees meer

Op naar Gondar in vier etappes De dag start goed, om zes uur staan we op en gaan ontbijten in het hotel. Om zeven uur komt het minibusje ons ophalen. Mole is er niet bij. Als we wegrijden gaat de bus... Lees meer

Op naar Bahir Dar Om half vijf gaat de wekker af, douchen en ontbijten gaan in geoefend tempo en om vijf uur staat de taxi voor de deur. Even later zijn we in de Domestic Departurehal om in te checke... Lees meer