'444540' door Ontheroad '444540' door Ontheroad

SyriëBosra

Verlaten Bosra

Ontheroad

Het romeinse theater van Bosra was verlaten toen ik het bezocht eind 2010. Stil en verlaten. Geen toeristen die deze bijzondere plaats bezochten, enkel wat lokale toeristen die de schoonheid van hun eigen land zagen. Hoe zal het er nu uitzien? Kunnen we dit mooie theater in de toekomst nog bekijken.

'444438' door Ontheroad '444438' door Ontheroad

IndiaJaipur

Nieuwsgierige kindere

Ontheroad

In Jodhpur maakte ik een heerlijke stadswandeling. Rustige slenterde ik door de straten. Het is een drukke stad met enkele bijzondere bezienswaardigheden. Maar al snel voelde ik me bekeken. Nieuwsgierige kindjes keken vanuit het raam naar mij. Helaas mochten ze niet buiten spelen en moesten ze het met het raam doen.

'444410' door Ontheroad '444410' door Ontheroad

Honduras

Copan Ruinas

Ontheroad

Copan ruinas ligt vlak bij de grens van Honduras. Maar het is een minder bekende Maya ruïne. De prachtig gedetailleerde tempel ligt op een groot terrein waar het heerlijk wandelen is tussen de mooie oude tempels. Tijdens mijn wandeling zag ik deze mooie doorkijk.

'442420' door Ontheroad '442420' door Ontheroad

Nederlandse AntillenCuracao

Shete Boka national..

Ontheroad

Shete Boka national park betekend letterlijk 7 inhammen of baaien. Het water wat wordt opgestuwd veroorzaakt hele hoge golven. Deze inham heet Pistol, bekend om het geluid wat hij veroorzaakt wanneer er een golf neerslaat in de inham. Het geluid wat daarbij veroorzaakt is niet alleen dreigend. De lucht die we daarbij zagen zag er ook heel dreigend uit.

'442419' door Ontheroad '442419' door Ontheroad

JordaniëWadi Rum

Wadi rum

Ontheroad

De woestijn Wadi Rum ligt in het zuiden van Jordanië. Met een jeep kun je deze woestijn verkennen. Een hele leuke ervaring! Overal waar je kijkt zie je bijzondere landschappen. En de rode kleur van het zand ik echt zo rood als op de foto. Heel bijzonder!

'441847' door Ontheroad '441847' door Ontheroad

GambiaWest Gambia

Rode colobus apen

Ontheroad

Bijilo national park langs de kust van Gambia staat in de streek bekend om de aapjes die er rondlopen. Twee soorten apen zijn er te zien, de rode colobus apen en groene meerkat (velvet apen). De eerste soort is wat verlegen en dus moeilijk te spotten. Maar ik had geluk! Hoog boven in de boom zat een moeder en haar jong.

'441844' door Ontheroad '441844' door Ontheroad

Kruisspin

Ontheroad

Deze spin had een prachtig groot web gemaakt in mijn tuin. In het midden van het weg zat hij te wachten tot er wellicht een insect in zou vliegen. Maar voor het zover was had ik een interessant onderwerp om te fotograferen.

'441842' door Ontheroad '441842' door Ontheroad

IJslandRondom Reykjavik

Pingvellir uitzicht

Ontheroad

Het was half 8 in de avond. In Juni is er dan nog genoeg licht. Wel waren er regenbuien op komst, maar toch besloten we nog naar een national park te gaan. Bij Pingvellir national park konden we nog genieten van prachtige uitzichten, zoals deze. Een heerlijke avond!

'441255' door Ontheroad '441255' door Ontheroad

ChiliTorres del Paine NP

Meer bij national par

Ontheroad

Een dagtour door het national park Torres del Paine is natuurlijk veel te kort. Toch heb ik kunnen zien hoe mooi het park is. Op het laatste moment kregen we nog dit schitterende uitzicht over een meer te zien. Een mooie afsluiter!

'441252' door Ontheroad '441252' door Ontheroad

Sri LankaCentraal hoogland

Theeplantage

Ontheroad

De theeplantages kun je niet overslaan wanneer je Sri Lanka bezoekt. In Haputale hadden we een tuktuk genomen om ons naar Lipton's seat te brengen. Vanaf hier heb je prachtig uitzicht over het dal, zover je kijkt zijn er theeplantages. Rondom Lipton's seat kun je goed wandelen, zo tussen de theestruiken!

'441182' door Ontheroad '441182' door Ontheroad

Sri LankaGalle

Tuktuk in Galle

Ontheroad

In het koloniale plaatsje Galle zijn veel prachtige oude gebouwen. Bij een van deze gebouwen was een doorkijk met mooie houten poorten. Net op dat moment dat ik een foto wilde maken kwam er met een knetterende motor deze tuktuk langs. Het maakte eigenlijk het plaatje compleet.

'441180' door Ontheroad '441180' door Ontheroad

MaledivenSouth Male' Atol

Haai!

Ontheroad

Bij ons eiland Embudu village zwommen langs de waterkant veel baby zwartpunt rif haaien. De babyhaaien zwemmen in het ondiepe water waar het water warmer is, dit hebben ze nodig om te groeien. We zagen deze haai in de buurt van een school vissen, de vissen maakten netjes plaats voor hem. Maar echt jagen deed hij pas in de vroege avond.

'441116' door Ontheroad '441116' door Ontheroad

MarokkoZuid Sahara en oases

Verdwaalde voetstappe

Ontheroad

Verdwaald? Nee hoor, in de Sahara van Marokko volg je gewoon je voetstappen terug. Maar zo makkelijk is het helaas niet. Na een nacht op het warme zand van de Sahara werd ik wakker. Ik moest even plassen, en besloot een mooi plekje over en berg zand te zoeken, uit het zicht van de anderen. Maar nadat ik klaar was leken alle bergen zand ineens erg veel op elkaar. Ondanks de voetstappen kon ik met moeite het kamp weer terug vinden. Gelukkig kon ik mijn eigen voetstappen herkennen.

'441112' door Ontheroad '441112' door Ontheroad

ArgentiniëPerito Moreno Gletsjer

Gletsjer Perito Moren

Ontheroad

Overweldigend. Dat was het enige woord dat in me opkwam toen ik de gletsjer Perito Moreno voor het eerst zag. Deze gletsjer ligt in Patagonie, het zuiden van Argentinie. De gletsjer is 60 meter dik en 5 kilometer breed. En niet alleen de kleur is prachtig, intens blauw, wanneer er met veel gekraak en gedonder een stuk ijs afbreekt en met veel kabaal in het water valt dan weet je: dit is ongekende natuurgeweld!

'441030' door Ontheroad '441030' door Ontheroad

Drunense duinen in de

Ontheroad

De Loonse- en Drunense duinen zijn mijn favoriete wandel gebied. Vaak ben ik al in de vroege morgen aan het wandelen. Met een beetje geluk is het een beetje mistig (van de ochtenddauw) en heb je prachtig zonlicht. Altijd een genot om dan te wandelen!

'441029' door Ontheroad '441029' door Ontheroad

ArgentiniëValdés-schiereiland

Zeeleeuwen zonnen op.

Ontheroad

Peninsula Valdes in het midden van Argentinië is rijk aan dieren. Tijdens een wandeltocht door het gebied zag ik deze zonnende zeeleeuwen. Keurig op een rijtje lagen ze in de branding. Maar er loert gevaar! Orka's hebben honger en liggen op de loer voor een lekker snack. Toch lijken de zeeleeuwen zich niet druk te maken!

'440855' door Ontheroad '440855' door Ontheroad

LaosLuang Prabang

Rupsje nooit genoeg

Ontheroad

Na het zwemmen bij de prachtige watervallen kuang si watervallen zat ik even te rusten. Mijn blik viel op de vele kleine dieren en insecten rondom de watervallen. Hier zag ik deze hele snelle rups. Hij met vrolijke snelle stappen over de boomstam. Op zoek naar, ja wat eigenlijk?

'440853' door Ontheroad '440853' door Ontheroad

Nederland

Molen in Kinderdijk

Ontheroad

Eigenlijk ligt Kinderdijk vlak bij mijn woonplaats. Maar ik was er nog nooit geweest. Toen we onlangs visite kregen uit Italie wilden ze toch daar kijken. Ik vond het verassend leuk! Hoewel in mijn regio ook veel molens staan, er staan er niet zoveel op een rij zoals in Kinderdijk. De prachtige bloemen maken het nog net even wat meer aangekleed.

'440734' door Ontheroad '440734' door Ontheroad

VietnamZuid en Centraal Hoogland Vietnam

Libelle

Ontheroad

Tijdens onze vakantie in Vietnam maakten we een stop in het Yok Don national park. Hier waren kleine poeltjes om lekker te zwemmen. Maar tijdens het zwemmen ontdekte ik veel libellen bij de waterkant. Dat vond ik veel interessanter dan het zwemmen.

'440596' door Ontheroad '440596' door Ontheroad

Wachende fietsen

Ontheroad

De kerk staat in het plaatsje Woudrichem. Tijdens een bijzondere dag vol met activiteiten in de stad was het erg druk met fietsers. De stallingen stonden vol, maar bij de kerk was er nog volop plaats om te 'parkeren'.

'482306' door Ontheroad '482306' door Ontheroad

BraziliëPantanal

Gruta Do Lago Azul

Ontheroad

Vanuit Bonito kun je excursies boeken naar Gruta Do Lago Azul. Het blauwe meer in de grot. Met de auto of bus rijd je naar de ingang van het park. Hier krijg je instructies en bescherming zoals een helm. De groep waar ik in zat bestond uit ongeveer 20 mensen. Via een trap daal je zo'n 100 meter af in de grot. De treden kunnen glad zijn, maar ik vond het goed te doen. Via dezelfde trap ga je weer omhoog. Je krijgt voldoende tijd om foto's te maken. De tijd wanneer je gaat is cruciaal. Vanaf ongeveer half 7 tot half 9 schijnt het licht/zon op een bepaalde manier door het gat in het plafond van de grot. Dit veroorzaakt de kleur van het blauwe water. http://www.columbusmagazine.nl/zuid-amerika/brazilie/centraal-west_brazilie/reisreporter/fotos/440587.html

'440587' door Ontheroad '440587' door Ontheroad

BraziliëCentraal West Brazilie

Gruta Do Lago Azul

Ontheroad

Vanuit Bonito in de regio Pantanal kun je naar Gruta Do Lago Azul. Ik dacht het eerst over te slaan, de kleuren leken me niet echt. Maar toen ik daar aankwam, langzaam afdalend in de grot bleef ik maar naar deze prachtige blauwe kleur staren. In de vroege morgen tussen half 7 en half 9 in de ochtend schijnt het zonlicht door een gat in het plafond. Dit veroorzaakt deze blauwe kleur.

'440584' door Ontheroad '440584' door Ontheroad

TanzaniaZanzibar eiland

Zanzibar red colobus.

Ontheroad

De Zanzibar rode colobus aapjes leven in de bossen en mangroven van Zanzibar. De aap is een verwant van de gewone rode colobus aapjes. In de bossen van Zanzibar kun je ze heel dichtbij zien, ze zijn niet bang. Daarom kon ik deze aap van dichtbij fotograferen.

'440414' door Ontheroad '440414' door Ontheroad

Blije hommel

Ontheroad

De kleurige bloemen in de tuin trekken veel insecten aan. Deze hommel had het helemaal naar zijn zin in deze paarse bloem. Prachtig om te zien hoe hij vakkundig te werk ging en zijn harige lijfje vol hing met stuifmeel.