'1100430' door Miyagi81 '1100430' door Miyagi81

Costa Rica

Dolfijn in Samara

Miyagi81

Na een fantastische boottocht over de ruige zee bij Samara kwamen we een groep dolfijnen tegen. Ik heb direct mijn GoPro onder water gestoken en ben gaan draaien. Deze foto is een videostill uit de opname. Ik ben er best een beetje trots op.

'1100429' door Miyagi81 '1100429' door Miyagi81

Costa RicaSan Carlos

Luiaard in Costa Rica

Miyagi81

Nadat we gestopt waren voor een ijsje bij een geweldige ijssalon kwam een groepsgenoot van me helemaal enthousiast de bus in gelopen. Er zit daar een luiaard in de boom. Direct stapten we weer uit (de reisleider had ons net met veel moeite de bus in gekregen) en begonnen de luiaard te fotograferen. Het resultaat mag er zijn volgens mij.

'1100346' door Miyagi81 '1100346' door Miyagi81

Costa RicaMonteverde

Roodoogmakikikker

Miyagi81

Tijdens mijn reis naar Costa Rica kwam ik deze Roodoogmakikikker tegen. Wat een prachtig dier met schitterende kleuren. Ik was enorm onder de indruk. Wanneer deze kikker stil zit gaat hij helemaal op in zijn groene omgeving en valt hij nauwelijks op.

'553936' door Miyagi81 '553936' door Miyagi81

IJslandRondom Reykjavik

Aurora Borealis, het.

Miyagi81

Tijdens mijn 5-daagse reis naar IJsland heb ik de laatste avond een excursie ondernomen op jacht naar het Noorderlicht. Terwijl we de stad uit reden was het al direct zichtbaar. Eenmaal buiten de stad heb ik mijn camera op mijn statief gezet en ben plaatjes gaan schieten. Dit exemplaar is één van de vele foto's van die avond.

'553934' door Miyagi81 '553934' door Miyagi81

IJslandStrokkur

Vlak voordat de geise

Miyagi81

Vlak voordat een geiser uitbarst is er een moment dat er een prachtige blauwe bel te zien is. Deze is goed te zien bij deze geiser in IJsland.

'553932' door Miyagi81 '553932' door Miyagi81

IJslandSnaefellsnes

Reizen door een...win

Miyagi81

Tijdens een 5 daagse reis door IJsland kwam ik dit prachtige landschap tegen. Zelfs de buschauffeur was onder de indruk. En hoewel we niet mochten uitstappen stopte hij zijn bus zodat we even foto's mochten maken. Dit moest echter wel vanuit de bus. Ik stak mijn camera door zijn geopende raampje en schoot dit plaatje. Prachtig met al die sneeuw en die geweldige weerspiegeling in het water.

'365133' door Miyagi81 '365133' door Miyagi81

Dordt in Stoom

Miyagi81

In Dordrecht hebben we om de twee jaar het evenement 'Dordt in Stoom'. Op zaterdagavond zijn de havens dan prachtig verlicht en staan er diverse stoommachines te draaien. Tijdens de editie van dit jaar heb ik deze foto gemaakt.

'320442' door Miyagi81 '320442' door Miyagi81

Vuurpijl in de tuin

Miyagi81

Deze prachtige vuurpijl staat bij ons in de achtertyuin braaf te wachten totdat zijn bloemen opengaan. Ze kleuren dan van geel naar oranje/rood en vervolgens vallen ze eraf. Een bijzondere bloem.

'320440' door Miyagi81 '320440' door Miyagi81

Wolken netjes op een.

Miyagi81

's Morgens bijna te laat op m'n werk omdat ik uit het raam keek en deze prachtige wolken zag. En ik kon het niet laten om die nog even vlug op de foto te zetten. Wolken netjes op een rij.

'315697' door Miyagi81 '315697' door Miyagi81

NederlandRotterdam

Gebouw nabij het...Ce

Miyagi81

Ik mag er graag een dagje op uit gaan om in een leuke stad te gaan fotograferen. Ditmaal was Rotterdam aan de beurt. Samen met een goede vriend maakten we er een leuk dagje van. Het weer was prima en de sfeer te gek, We hebben die dag veel mooie foto's gemaakt en weer veel nieuwe dingen geleerd.

'305877' door Miyagi81 '305877' door Miyagi81

Tulpen in de Keukenho

Miyagi81

Deze foto is gemaakt in de Keukenhof. Aangezien het even daarvoor geregend heeft hadden de tulpen kleine druppeltjes water op hun blad. De prachtige kleuren van de tulpen maken het plaatje compleet.

'304510' door Miyagi81 '304510' door Miyagi81

The Tower Bridge

Miyagi81

Het is erg leuk om 's avonds lang de rivier de Thames te lopen. Langs allerlei leuke restaurantjes en straatartiesten volgden we deze rivier op weg naar de Tower Bridge. Ik hoor vaak van mensen dat ze de brug erg vinden tegenvallen in het echt. Ik vond het toch zeker wel de moeite waard om er 's avonds een mooie foto van te schieten.

'304508' door Miyagi81 '304508' door Miyagi81

ChinaBeijing

Tempel van de Hemel

Miyagi81

Op een mooie zonnige dag bezochten we de Tempel van de Hemel in Beijing. Het was ons eerste "uitje" in Beijing. Niet alleen de tempel is erg mooi, maar ook het enorme park er omheen. Het leuke is dat je hier mensen ziet vliegeren, slapen, spelletjes spelen etc. Een leuke dag om aan terug te denken!

'304507' door Miyagi81 '304507' door Miyagi81

China

Kleurrijke...parasoll

Miyagi81

Op een marktje in Yangshuo trof ik deze kleurrijke parasolletjes aan. Ik werd er spontaan helemaal vrolijk van. Het was het idee van mijn vrouw om ze op deze manier te fotograferen.

'299298' door Miyagi81 '299298' door Miyagi81

Jade Boeddha Tempel

Miyagi81

In het drukke Shanghai ligt midden in de stad de Jade Boeddha Tempel. Een oase van rust. Mensen komen hier om rode lintjes in de bomen en prachtige bonsai te hangen. Het moet geluk brengen. Grappig is dat alle lintjes er 's avonds weer uitgehaald worden om de volgende morgen weer aan een ander verkocht te worden.

'299294' door Miyagi81 '299294' door Miyagi81

Houses of Parliament.

Miyagi81

's Avonds is de stad Londen prachtig verlicht. Ook de Houses of Parliament en de Big Ben zien er bijzonder uit. De rivier geeft een prachtige weerspiegeling die het plaatje helemaal compleet maakt.

'296339' door Miyagi81 '296339' door Miyagi81

Skyline Shanghai bij.

Miyagi81

De skyline van Shanghai is 's avonds prachtig verlicht. Op de rivier varen diverse kleurrijke bootjes rond. De kleuren van de verlichting weerspiegelen in het bruine water van de rivier. Prachtig uitzicht!!

'292782' door Miyagi81 '292782' door Miyagi81

ChinaHongkong

Victoria Peak

Miyagi81

Vanaf Vicoria Peak heb je een mooi uitzicht op de stad Hong Kong. 's Avonds is het met alle lichtjes helemaal een prachtig gezicht. Doordat er laaghangende sluierbewolking was zie je de kleuren van de verlichting terug in de lucht. Prachtig!!

'292558' door Miyagi81 '292558' door Miyagi81

Houses of Parliament

Miyagi81

Het lijkt misschien op een plaatje uit het sprookjesboek van 1001 nachten. Toch is dit een foto van de Houses of Parliament in Londen. De opkomende maan zorgt voor een bijzonder sfeertje. Ik heb het gebouw expres donker gehouden zodat het een mysterieus sfeertje geeft en je misschien een beetje op het verkeerde been zet.

'292348' door Miyagi81 '292348' door Miyagi81

China

De muur van Xi'an

Miyagi81

Op deze foto zijn de torens te zien van de muur die om het centrum van Xi'an heen ligt. Xi'an was voorheen de hoofdstad van China. Het is een stad met leuke marktjes. Ook kun je er heerlijke "dumplings" eten. In deze deeghapjes zit soms vlees, dan weer vis of iets zoets. Heerlijk!

'292347' door Miyagi81 '292347' door Miyagi81

ChinaBeijing

Op een schooltje in..

Miyagi81

Iedere morgen doen de kinderen van dit schooltje in Beijing met z'n allen op het schoolplein aan Kung Fu oefeningen. Soms op mooie traditionele Chinese muziek, maar soms ook op top 40 muziek. Erg leuk om te zien. Dit jongetje nam dit alles erg serieus en viel enorm op tussen de andere kinderen.

'292329' door Miyagi81 '292329' door Miyagi81

Groenteboertje op de.

Miyagi81

Op de Portobello Road Market kom je een diversiteit aan mensen tegen. Zo ook deze groenteboer. Zijn hondje had hij de gehele tijd in zijn nek liggen. Opvallend zijn de enorme oren van deze meneer. Thuis noemen we dit plaatje daarom altijd "Wallace and Gromit".

'292328' door Miyagi81 '292328' door Miyagi81

The London Eye

Miyagi81

Op deze foto zie je de London Eye. Dit enorme reuzenrad aan de rivier de Thames geeft een prachtig uitzicht over Londen. Tenminste, dat zeggen ze. Helaas hield mijn hoogtevrees mij op de grond.

'292317' door Miyagi81 '292317' door Miyagi81

Hotel in de Jin Mao..

Miyagi81

In de Jin Mao Tower (voorheen de hoogste toren van Shanghai) is een prachtig hotel te vinden. Vanaf het uitzichtspunt kun je door een glazen koepel naar beneden kijken. Een spectaculair plaatje!