'1110014' door Michael-kimmy '1110014' door Michael-kimmy

Zonsondergang op...Ph

Michael-kimmy

Rond 5 uur in de avond wordt het druk bovenop Phousi Hill midden in het centrum van Luang Prabang. Rondom deze berg ligt een leuke tempel om te bezoeken maar met zonsondergang wordt het lekker druk. Helaas viel de zonsondergang een beetje tegen deze avond maar deze foto maakte het meer dan goed voor mij!

'1105989' door Michael-kimmy '1105989' door Michael-kimmy

LaosVang Vieng

The Loop Vang Vieng

Michael-kimmy

Vang Vieng is prachtig gelegen tussen Luang Pradang en Vientiane. Huur een scooter, fiets of buggy of neem een tuktuk en rijdt “The Loop” een rondje langs veel hoogtepunten rondom Vang Vieng. Zo zijn er al prachtige blue lagoons, grotten en mooie (steile) wandelingen naar uitkijktpunten. “The loop” geeft je een mooi beeld van het platteland van Laos en kom je door een aantal authentieke kleine dorpjes en krijg je een mooi beeld van het leven hier in Laos.

'1105304' door Michael-kimmy '1105304' door Michael-kimmy

Aan de oever van de..

Michael-kimmy

Tijdens onze boottocht met de slowboot van Houayxay naar Luang Pradang stopten we bij een klein dorp aan de oever van de Mekong. Daar stond dit kindje ons een beetje verlegen op te wachten. De tijd in dit dorp lijkt stil te hebben gestaan.

'1105226' door Michael-kimmy '1105226' door Michael-kimmy

Kuang Si watervallen

Michael-kimmy

Net terug uit Laos, wat een prachtig land! Deze foto is gemaakt bij de Kuang Si watervallen op 27 km van Luang Pradang. We zijn vroeg in de ochtend gegaan waardoor het nog niet druk was en je overal op je gemak foto's kon maken. De ene waterval is nog mooier dan de andere. Na de ochtend hier rond te hebben gewandeld hebben we heerlijk gegeten bij 1 van de stalletjes voor de ingang. Bezoek is zeker de moeite waard! Genieten!

'1101342' door Michael-kimmy '1101342' door Michael-kimmy

Oeganda

Giraffen in Lake Mbur

Michael-kimmy

Het 1e National park wat we bezochten nadat we in Uganda zijn aangekomen was Lake Mburo. Een mooi compact park met veel wildlife. Mooie vergezichten en prachtig om met de 4x4 in rond te toeren. Heerlijk rustig aangezien we hier in mei waren net voor hoogseizoen.

'1098944' door Michael-kimmy '1098944' door Michael-kimmy

Oeganda

Nkuringo groep in...B

Michael-kimmy

Tijdens onze Self drive door dit prachtige land hebben wij in Bwindi Nationaal Park de Nkuringi groep bezocht. Samen met een Frans koppel en de rangers gaan we op pad naar de Gorilla’s. We wandelen over het heuvelachtige platteland richting de jungle. Na 2 uur voornamelijk bergaf (beloofd wat voor de terugweg) bereiken we de jungle. Na een prachtig stuk door de jungle bereiken we de familie. Op gepaste afstand spenderen we een uur rondom de familie en mogen we getuigen zijn van deze prachtige dieren. Het uur vliegt voorbij en vertrekken we terug voor de pittige wandeling. De temperatuur is inmiddels behoorlijk gestegen en dit maakt het behoorlijk zwaar! Maar alle zweet en het afzien was het meer dan waard, wat een unieke ervaring!!

'1064201' door Michael-kimmy '1064201' door Michael-kimmy

CanadaJasper NP

Sunwapta Falls, 1 van

Michael-kimmy

S’morgens vroeg uit de veren, het is oktober dus we moeten de Icefields Parkway in 1 dag rijden aangezien er onderweg geen campings open zijn. Met alle stops met korte en lange wandelingen zou ik over deze route met gemak een week kunnen doen. Er ligt al behoorlijk wat sneeuw wat op sommige plekken het wandelen lastig maakt en kiezen een aantal punten uit die we zeker niet willen missen en makkelijk bereikbaar zijn. 1 van deze punten zijn de Sunwapta Falls, ik ben gek van watervallen en zeker om deze met langzame sluitertijd te fotograferen. Het voordeel van daar zijn in oktober is dat het heerlijk rustig is. We hebben het gevoel deze weg alleen te rijden en kan me voorstellen dat B.v. deze watervallen in het hoogseizoen redelijk platgelopen worden gezien de behoorlijke parkeerplaats die er ligt. We hebben de Falls en parkeerplaats voor ons alleen. Rustig de tijd on foto’s te schieten!

'1063850' door Michael-kimmy '1063850' door Michael-kimmy

CanadaVancouver Island

Prachtige zonsopkomst

Michael-kimmy

Vlakbij Parksville ligt het kleine maar mooi Provincial Park Rathtrevor Beach, wij verbleven hier afgelopen Oktober tijdens onze camperreis door West Canada en dit was ook 1 van de mooiste camping waar we gestaan hebben. Vlak aan het strand met op een ruime plek met eigen vuurpit en picknick bank (zoals op de meeste camp plaatsen). zo ook de 1e nacht nadat we met de ferry aankwamen op Vancouver Island. Het was enorm mistig en hebben die avond al mooie foto's op het kiezelstrand kunnen maken. Bij het ontwaken de volgende ochtend snel weer naar het strand om tijdens zonsopkomst foto's te maken en het was nog steeds mistig met bovenstaand resultaat! Dus op tijd je bed uit geeft vaak prachtige foto's!

'1062480' door Michael-kimmy '1062480' door Michael-kimmy

CanadaClearwater Valley Road(trip)

Helmckens Falls by...

Michael-kimmy

Een goede 2 weken geleden maakten wij een mooie roadtrip door west Canada. Net boven het plaatsje Clearwater ligt het Provincial Park Wells Gray. De prachtige weg er naar toe maakt het al de moeite waard (onderweg zijn we 6 beren tegengekomen) Het park staat bekend om zijn vele watervallen en de bekendste is de Helmckens Falls. Wij besloten te overnachten Pyramide Campground op een kleine 10 km van de Helmckens Falls. Het was inmiddels aan het schemeren toen we voor de keus stonden. Rechts naar de camping of links richting de Helmckens Falls. Aangezien het helder was en de lucht zich oranje kleurden zijn we doorgereden naar de Helmckens Falls. Het was het absoluut waard!

'1057200' door Michael-kimmy '1057200' door Michael-kimmy

CanadaJasper NP

Maligne canyon

Michael-kimmy

Afgelopen weken een prachtige roudtrip gemaakt door het westen van Canada gemaakt. Heerlijk genoten van mooie korte en lange wandelingen. 1 van de korte wandelingen was die bij Maligne canyon een mooie lijnwandeling van een uurtje of 3. Doordat we er al vroeg waren en buiten het seizoen hadden we de hele canyon voor ons zelf en hebben heerlijk kunnen genieten van deze natuurpracht! Onderweg kwamen we deze waterval tegen, het wat sijpelde langs de rotsen naar beneden de canyon in.

'969107' door Michael-kimmy '969107' door Michael-kimmy

IJslandGullfoss

Wegen van IJsland

Michael-kimmy

Als je met een auto rond rijdt op dit prachtige eiland dan voel je je soms alleen op de wereld! Prachtige wegen in een net zo prachtig landschap!

'566836' door Michael-kimmy '566836' door Michael-kimmy

BelgiëBelgische Ardennen

Ardennen in de herfst

Michael-kimmy

Afgelopen week een prachtige wandeling gemaakt nabij Sart in de Belgische Ardennen. Ieder seizoen heeft uiteraard zijn charme maar herfst is misschien wel de mooist! Prachtige kleuren, laagstaande zon en snelstromende rivieren! Prachtige combinatie dus. Deze foto is gemaakt nabij de parkeerplaats Pont du Belleheid.

'563567' door Michael-kimmy '563567' door Michael-kimmy

LuxemburgKlein Zwiterland

Mullerthal, dichtbij.

Michael-kimmy

Zo kort bij huis, op slecht 3 uurtjes van Eindhoven ligt het gebied klein Zwitserland. In dit gebied kun je prachtige wandelingen maken in mooie natuur! Aanrader is schiessentümpel nabij Mullerthal. Hier kan het in weekend en vakantieperiodes behoorlijk druk zijn. Ik was hier afgelopen maandag en had rustig de tijd om deze prachtige plek op de foto te zetten!

'556251' door Michael-kimmy '556251' door Michael-kimmy

CambodjaBattambang

Apen bij Phnom Sampov

Michael-kimmy

Rondom de tempel Phnom Sampov zitten veel apen die brutaal rondspringen, de tempel is leuk om te bezoeken in combinatie met de batcave en de killing cave. Zo kun je hier makkelijk een aantal uurtjes slijten!

'554015' door Michael-kimmy '554015' door Michael-kimmy

CambodjaChoeung Ek

Indrukwekkend Killing

Michael-kimmy

Als je aan Cambodja denkt dan denk je automatisch aan het tumultueuze verleden en vooral tijdens het regime van de Rode Khmer. Tijdens onze rondreis door Cambodja kun je natuurlijk niet om Phnom Penh heen. De hoofdstad van Cambodja was niet helemaal mijn ding maar het is wel de uitvalsbasis om Cheung Ek en Tuol Sleng genocide museum. deze 2 plekken laten je zien wat er tijdens het regime van Pol Pot allemaal plaatsgevonden heeft. Beide plaatsten hebben enorme indruk gemaakt en zeker de plek waar bovenstaande foto genomen is. Dit is de plek waar er een massagraf vol met kinderen is gevonden. Ga je naar Cambodja dan is deze plek zeker de moeite waard om te bezoeken. Het heeft op mij blijvend indruk gemaakt!

'553736' door Michael-kimmy '553736' door Michael-kimmy

CambodjaAngkor en Siem Reap

Zwart wit Bayon

Michael-kimmy

Bayon tempel is in mijn ogen 1 van de mooiste tempels binnen Angkor. Neem je tijd om de tempels te ontdekken in Angkor, het lukt je niet in 1 dag. Huur een fiets of neem een tuk tuk en bezoek de diverse tempels. Iedere tempel heeft zijn unieke kenmerken. de 1 is magistraal groot en de ander is overwoekert door jungle.

'553192' door Michael-kimmy '553192' door Michael-kimmy

CambodjaAngkor en Siem Reap

Sunrise Angkor Wat

Michael-kimmy

Tijdens onze reis door dit prachtige land zijn we uiteraard ook naar de tempels van Angkor Wat gegaan. Vroeg uit de veren om de sunrise mee te maken bij de tempel. Je bent zeker niet de enigste hier, maar het is prachtig om te zien.

'550306' door Michael-kimmy '550306' door Michael-kimmy

NamibiëEtosha

Lonely tree at Etosha

Michael-kimmy

Wij zijn van west naar oost door het National Park Etosha getrokken, halverwege hebben we gekampeerd in het Okaukuejo Camp. Dag 2 kwamen we aan bij Etoshapan waarbij er prachtige landschappen te zien zijn waaronder bovenstaand. Verder is er natuurlijk super veel wildlife te vinden in dit mooie park!

'546984' door Michael-kimmy '546984' door Michael-kimmy

BotswanaKasane

Zonsondergang Chobe..

Michael-kimmy

Ik mag wel zeggen dat ik op verschillende plekken op de wereld prachtige zonsondergangen heb gezien, maar nergens waar ze zo indrukwekkend als tijdens deze reis in zuidelijk Afrika! Deze is vanuit de boot op de Chobe river. Een (sunset)tour over deze rivier is naar mijn mening een must als je dit gedeelte van Afrika bezoekt.

'546802' door Michael-kimmy '546802' door Michael-kimmy

NamibiëEtosha

Zebra's in Etosha

Michael-kimmy

Tijdens onze reis door Namibië en Botswana hebben we veel Zebra's gezien maar nergens zoveel als in Etosha. 1 van de meest fotogenieken dieren als je mij vraagt. met hun zwart en witte strepen vormen zij een mooi contrast met de omgeving.

'545844' door Michael-kimmy '545844' door Michael-kimmy

BotswanaSavuti

Leeuwen bij Savuti

Michael-kimmy

Tijdens onze self drive door Chobe, kwamen we vlakbij Savuti deze leeuwen tegen. Zo machtig om deze dieren real life te zien en 1 van de vele hoogtepunten van onze reis door Zuidelijk Afrika.

'545542' door Michael-kimmy '545542' door Michael-kimmy

NamibiëDamaraland

Zwarte Neushoorns...s

Michael-kimmy

We verbleven in het prachtige Damaraland en we hebben de excursie "Rhino Trekking" geboekt. We hadden het geluk dat we de enigste waren dus hebben een privé excursie gehad. Met een open 4x4 reden we door het prachtige landschap en onderweg spotten we al giraffe en olifanten. Na een pittige route over een zeer slecht pad kwamen we aan bij de rangers. Deze rangers beschermen de Zwarte Neushoorns tegen stropers. In een overvolle 4x4 vervolgende we onze weg door een drooggevallen rivierbedding, alvorens deze te slecht werd om nog door te rijden. Samen met de rangers zijn we uitgestapt en te voet verder op zoek gegaan. Tijdens een geweldige wandeltocht die ook enigszins pittig was spotten we 2 Zwarte Neushoorns. Verstopt achter de rotsen konden we in alle rust de Neushoorns bekijken. Dit waren een moeder en haar kalf "Marcus" genaamd. Geweldig,,, op de terugweg hebben we ook nog rotstekeningen gevonden die volgens de rangers nog niet eerder gedocumenteerd zijn. Nadat er foto's van gemaakt zijn en de GPS coördinaten genoteerd waren zijn we doorgelopen naar de 4x4. Na een heerlijke lunch zijn we via dezelfde rivierbedding en weg teruggereden naar onze campsite. Dus ben je in Damaraland en heb je de mogelijkheid om de "Rhino Trekking" te boeken dan zeg ik zeker doen. Deze excursies was 1 van de mooiste die we gedaan hebben en het was heel gaaf om te zien hoe de Rangers te werk gaan en hoeveel passie ze hebben om deze prachtige bedreigde dieren te beschermen.

'545419' door Michael-kimmy '545419' door Michael-kimmy

BotswanaChobe National Park

Olifanten in Chobe NP

Michael-kimmy

Tijdens onze reis hebben wij heel veel Olifanten gezien, zeker in Chobe National Park komen ze heel veel voor. In Chobe National Park trekken ze in behoorlijke kuddes rond. Zeker in Chobe River lopen behoorlijk veel kuddes met Olifanten in verschillende maten. Het blijft indrukwekkend om deze dieren te zien!

'545215' door Michael-kimmy '545215' door Michael-kimmy

BotswanaKalahari

Bosjesmannen in de...

Michael-kimmy

Op de laatste dag van onze reis verbleven wij op Thakadu Bush Camp. dit is een private reserve. Een prachtige lokatie met een zeer mooie waterhole. Op dit terrein leven ook Bosjesmannen die je met gids kunt bezoeken en mee kunt lopen in hun cultuur. Zo laten ze zien waar ze hun voedsel etc. vandaan halen. Ook mag je helpen vuur maken. Erg leuk om dit mee te maken. Omdat dit onze laatste dag was hebben we onze boodschappen die we over gehouden hebben bij deze mensen achtergelaten en dit werd zeer gewaardeerd. Deze trip is zeer de moeite waard en het is eigenlijk gewoon een must om dit te doen.