'423129' door Josski '423129' door Josski

LaosCentraal Laos

Rijst plantsters

Josski

Tijdens mijn reis door Laos reden we langs een rijstveld waar de nieuwe rijst werd aangeplant door een paar Laotische dames. We zijn even gestopt om een paar foto's te maken en daar hadden die dames er veel plezier in.

'412762' door Josski '412762' door Josski

BotswanaChobe National Park

Krokodil

Josski

Tijdens een rondvaart over de Chobe rivier kwamen we onder andere deze nogal gevaarlijk uitziende krokodil tegen. De rivier ontspringt ergens in Angola en stroomt via Namibië en Botswana richting de Zambezi rivier

'412281' door Josski '412281' door Josski

BotswanaOkavangodelta

Pofadder

Josski

Deze pofadder kwamen we tegen tijdens een bushwalk in de Okavango Delta. We liepen netjes achter de gids aan en de laatste in rij riep ineens "slang!" . Ik liep terug want daar wilde ik wel een foto van maar ik zag de slang niet. Vervolgens vroeg ik "waar is dan die slang" waarna die persoon naar mijn voeten wees. Ik zag nog net hoe de zeer giftige pofadder in mijn voet beet. Gelukkig had ik hoge wandelschoenen aan en heb ik het daarom allemaal overleefd. De volgende keer toch maar wat voorzichtiger.

'411755' door Josski '411755' door Josski

MaleisiëSabah

Rafflesia

Josski

De Rafflesia is als plant een symbool voor Sabah, een deelstaat van Maleisië op Borneo. De planten hebben geen bladeren en parasiteren op planten uit het geslacht Tetrastigma (Vitaceae) en groeien met hun wortels in deze planten. Ze stinken naar rottend vlees en daar komen dan weer vliegen op af. Ze kunnen wel tot een meter in doorsnee worden.

'411444' door Josski '411444' door Josski

MaleisiëSabah

Zonsondergang Pulau..

Josski

Een zonsondergang op het eilandje Pulau Tiga. 10 dagen voor kerst 2010. We maakten daar toen een rondreis met Djoser en die werd afgesloten met een paar dagen op Pulau Tiga.

'411277' door Josski '411277' door Josski

ZimbabweMatabeleland

Regenboog

Josski

Regenboog bij de Victoria watervallen op de grens van Zimbabwe en Zambia. De foto is genomen vanaf de brug over de Zambezi rivier die de grens vormt tussen die twee landen. Het is ook mogelijk om te bungeejumpen vanaf deze brug maar dat laat ik graag aan anderen over.

'410906' door Josski '410906' door Josski

Suriname

Jeugd in Drietabbetje

Josski

Twee meisjes in het dorpje Drietabbetje. Drietabbetje (Sranantongo: Dritabiki of Diitabiki) is een plaats gelegen op drie eilandjes in de rivier Tapanahoni in het oosten van het district Sipaliwini in Suriname.

'410726' door Josski '410726' door Josski

Frans-GuyanaGrens met Suriname

Vogelspin

Josski

Een vogelspin. Ik heb me laten vertellen dat het hier om de Avicularia metallica gaat. Een vogelspin die in/op bomen leeft en een soort van voetjes heeft (roze) zodat ze zich goed vast kan houden. Het schijnt dat deze vogelspin soort met name in Suriname voorkomt. Foto is genomen tijdens een reis door Suriname. We waren even de Marowijne rivier overgestoken en deze spin kwamen we dus toen in Frans-Guyana tegen

'410564' door Josski '410564' door Josski

NederlandZuid-Holland

Halsbandparkiet

Josski

Een halsbandparkiet (Psittacula krameri) in een boom in het dorpje Schipluiden. Ze komen tegenwoordig steeds meer voor in en rond de grote steden in Nederland en België.

'410540' door Josski '410540' door Josski

BotswanaOkavangodelta

Okavango Delta

Josski

Twee daagse tocht door de Okavango Delta. De Okavango rivier mond hier uit in de Kalahari woestijn en het water zakt langzaam weg in het zand. Het vervoer door dit mooie natuurgebied gebeurt met Mokoro's, een kano gemaakt van een uitgeholde boomstam

'410489' door Josski '410489' door Josski

KeniaMount Kenya

Klipdas (Dassie,...Hy

Josski

Alweer een wat oudere foto die ik genomen heb met een (geleende) analoge slr camera in 2001. De foto is genomen op Mount Kenia op 4300 meter boven zeeniveau bij McKinders hut. We waren Mount Kenya aan het beklimmen en hebben toen in die hut overnacht. De eigenaar van de camera had op dat moment flink last van hoogteziekte en vond het geen probleem dat ik zijn camera even leende.

'410371' door Josski '410371' door Josski

NederlandZuid-Holland

Egeltje

Josski

Tijdens een wandeling bij Schipluiden kwam ik dit kleine egeltje tegen. Naar zijn omvang te beoordelen waarschijnlijk een jong exemplaar. Het beestje rolde zich natuurlijk meteen op maar na een poosje geduldig wachten kon ik toch deze foto nemen.

'410150' door Josski '410150' door Josski

ZimbabweMatabeleland

Victoria watervallen

Josski

Foto genomen vanuit een helikopter. Alleen vanuit de lucht heb je eigenlijk een mooi uitzicht over de gehele watervallen. Linksonder op de foto is ook de brug te zien met de grensovergang tussen Zimbabwe en Zambia.

'409461' door Josski '409461' door Josski

NamibiëZuid Namibie

Deadvlei Namibië

Josski

De Deadvlei in Namibië. Die bomen stammen uit een tijd dat er nog voldoende water was om ze te laten groeien. Ze schijnen echter al zo'n 900 jaar geleden te zijn gestorven maar vergaan niet vanwege de droogte.

'409449' door Josski '409449' door Josski

Roodschouderglansspre

Josski

De roodschouderglansspreeuw (Lamprotornis nitens) Deze vogel kom je veel tegen in Namibië. Hij ziet er eigenlijk uit als een Nederlandse spreeuw maar dan blauw. Er mooi vogeltje vindt ik zelf.

'409441' door Josski '409441' door Josski

Vorkstaartscharrelaar

Josski

Vorkstaartscharrelaar (Coracias caudatus) Ik heb het opgezocht en deze vogel heet dus Vorkstaartscharrelaar. Wat een namen verzinnen ze toch voor die vogeltjes. Wel een erg mooi vogeltje.

'409431' door Josski '409431' door Josski

Leeuw

Josski

Leeuw ligt er relaxed bij in Etosha. Tijdens een gamedrive door Etosha zijn we veel leeuwen tegen gekomen. Deze lag er wel erg mooi bij en poseerde even rustig voor de foto

'409426' door Josski '409426' door Josski

Leeuw in Etosha

Josski

Leeuw kijkt de fotograaf aan tijdens een gamedrive door Etosha. De foto is s'middags genomen vanuit de bus. Ik was blij dat ik niet buiten stond want volgens mij had hij honger.