'393054' door Jessys '393054' door Jessys

PolenNoordoost Polen

Libelle

Jessys

Deze libelle was te zien in het wildpark in Bialowieza. Het was er ongelofelijk heet, maar gelukkig waren er veel bomen. dus je kon er lekker rondlopen. Er waren Bizons, wilde zwijnen en ander europees wild te zien

'377821' door Jessys '377821' door Jessys

RuslandSint Petersburg

De binnenkant van Ker

Jessys

Deze kerk is van buiten heel mooi, maar als je binnen komt valt je mond open. Alles is gemozaiekt (of hoe schrijf je dat?)! Echt schitterend. Ze hebben heel veel moeten restaureren aan deze kerk en ze zijn nog steeds niet klaar. Ik heb nog nooit zoiets gezien. Ik was echt onder de indruk. Je moet wel betalen om binnen te komen, en ook wat extra om foto's te maken. Maar dat was de moeite wel waard

'480688' door Jessys '480688' door Jessys

RuslandSint Petersburg

Reizen tussen Tallinn

Jessys

Omdat het nogal een hele onderneming zou zijn geweest om met je eigen auto naat Sint Petersburg te rijden (iets met vertalen autopapieren, telkens aangehouden worden en andere gruwel verhalen), hadden we besloten om met de bus te gaan van uit Tallinn en natuurlijk ook weer terug. Na enig gegoogle verder kwam ik terecht op de site van Lux Express, Voor nog geen 50 euro per persoon hadden we een bus ticket gekocht online en uitgeprint. Toen de bus kwam was het een mooie luxe bus met voldoende beenruimte, WIFI, stroom en gratis water. Het grootste voordeel was bij de grens. Blijkbaar heeft deze lijndienst een deal bij de grens en krijgen ze voorrang, ze mogen langs de file rijden en mogen als eerste door. Dat scheelt veel tijd!

'377526' door Jessys '377526' door Jessys

EstlandTallinn

Roos in bloei in de..

Jessys

In Tallinn buiten het centrum is een botanische tuin met een hele grote rozentuin met ontelbare soorten. Toen wij er waren, stonden de meeste in bloei. Onder het genot van de geur van bloeiende rozen hebben we ons hier een paar uur vermaakt.

'377272' door Jessys '377272' door Jessys

LetlandRiga

Rondhangen?

Jessys

Onderweg vanuit het centrum naar ons hotel zagen we een aantals mensen op de hoek van de straat staan en naar boven kijken... Toen we ook naar boven keken zagen we deze jongen "rondhangen". We hebben erom heen gelopen en gekeken hoe dat ie dit voor elkaar heeft gekregen, maar we konden niets vinden. Hij zwaaide ook af en toe naar de mensen die beneden stonden, echt heel bizar! Maar wel grappig.

'377221' door Jessys '377221' door Jessys

LetlandRiga

Jugendstil detail

Jessys

In Riga heb je een wijk waar heel veel Jugendstil gebouwen staan, je kijkt je ogen uit, zoveel mooie details op de gebouwen, soms kun je heel goed zien uit welke tijd het komt. Bij deze had ik het gevoel dat het ook heel modern kon zijn, maar dat was het natuurlijk niet

'377169' door Jessys '377169' door Jessys

LitouwenNoord Litouwen

Kruisenheuvel

Jessys

Close up van jezus met daaraan toegevoegd een rozenkrans. Ik heb in heel mijn leven nog nooit zoveel kruisen bij elkaar gezien. Je kunt hier zelf ook een kruis kopen en neerzetten, maar het mooiste is dat er zoveel verschillende staan.

'377160' door Jessys '377160' door Jessys

LitouwenOost Litouwen

Heuvel van Kruisen

Jessys

Deze heuvel is al een aantal maal met de grond gelijk gemaakt door de sovjets, maar telkens waren de kruisen de volgende dag weer terug. Een surrealistisch beeld!

'377134' door Jessys '377134' door Jessys

LitouwenNoord Litouwen

Orvydas tuin

Jessys

Dit is de ingangvan Orvydas tuin. Deze tuin is aangelegd door een Litouwse kunstenaar die religieuze beelden redde uit handen van de Sovjets en ze verzamelde en daar samen met eigen sculpturen een fascinerende tuin mee aanlegde. In een rustgevende omgeving kun je hier een wandeling in maken en door allerlei kleine doorkijkjes em begroeining maakt het een magische indruk.

'377113' door Jessys '377113' door Jessys

LitouwenWest Litouwen

Uitzicht vanuit de ba

Jessys

Op de bovenste verdieping van hotel Amberton in Klaipeda is een bar met een mooi uitzicht over de stad met verschillende soorten Wodka's en een ietwat vals en te hard spelende saxofonist. Gelukkig hield hij snel op met spelen en konden we rustig genieten van het uitzicht en de invallende nacht, hoewel dat laatste wel even duurt in de zomer

'480663' door Jessys '480663' door Jessys

LitouwenWest Litouwen

Orvydas tuin

Jessys

Deze tuin is aangelegd door een Litouwse kunstenaar die op 40 jarige leeftijd al is overleden. Hij redde allerlei religieuze beelden die anders door de Sovjets vernietigd zouden worden. Hij verzamelde en zette ze in zijn tuin. De tuin is een eigenaardige verzameling van allerlei gevonden en door hem gemaakte objecten. Om iedere hoek is er een andere sfeer. Het is er vrij rustig en mooi begroeid, je kunt er lekker rondwandelen. Het was zeker de moeite van de omweg waard!

'377109' door Jessys '377109' door Jessys

CambodjaBattambang

Niet zo heel erg snel

Jessys

Onderweg van Battambang naar Siem Reap met de lokale boot kom je van alles tegen. Veel huizen op palen langs de rivier drijvende markten en ook deze overstekende monniken die hun dagelijkse maal ophalen bij de verschillende families die langs de rivier wonen.

'377102' door Jessys '377102' door Jessys

Litouwen

Dreigende luchten

Jessys

Op de overtocht van Kiel naar Klaipeda kregen we schitterende dreigende luchten te zien, op sommige plekken regende het en op andere kwam ze zon er mooi door. Daarna begon het boven ons hoofd ook te regenen en zijn we maar naar binnen gegaan.