Ingevalk

Afgelopen dinsdag besloten we om maar een afspraak te maken bij de spa van Maya Ubud, ons hotel. Vanaf de naturewalk hadden we de perfecte ligging al gezien; beneden aan de rivier in een prachtig aang... Lees meer

Vandaag hebben we Sanur achter ons gelaten en met onze chauffeur vertrokken naar Ubud. Ubud ligt alweer iets noordelijker en is hoger gelegen. Onderweg al een hoop rijstvelden gezien en overmorgen zul... Lees meer

Ik zal eerst nog even een klein stukje over HK vertellen. Donderdagmiddag zijn we met de bus naar Stanley gegaan. Dat ligt zo'n beetje aan de andere kant van HKisland en is toch al snel een ritje van... Lees meer

vanmorgen zijn we de Peak op geweest. Geweldig uitzicht, als het niet zo mistig zou zijn geweest. of misschien is het wel gewoon smog hoor, want het is op de weg een drukte van jewelste. vanmiddag... Lees meer

Zo, ons eerste dagje Hong Kong zit erop! Wel errug vermoeiend en zeer indrukwekkend. Goede vlucht gehad zonder enig oponthoud. Lekkere lunch, maar het ontbijt was niet aan ons besteed. Het moest ee... Lees meer

Inderdaad die extra nacht in Sandakan was wel perfect na de afwezigheid van een paar dagen luxe. De volgende dag relaxt ontbeten (buffet!!) en laat in de middag naar de luchthaven voor het vliegtuig... Lees meer

Met de boot zijn we vrijdag eerst de zuidchinese zee opgegaan en daar dik en uur langs de kust gevaren om vervolgens de eerste de beste afslag naar het binnenland de rivier op te duiken. Onderweg ge... Lees meer

Ja wie in de zon zit moet op de blaren zitten. wij in ieder geval wel. Maar bij avondlicht ziet het er best bruin uit. Vanmorgen zijn we met twee taxi's naar Sepilok geweest. Dat we daar niet de en... Lees meer

Als je boven het oerwoud vliegt is het net broccoli , maar dan met allerlei schakeringen groen (al kan broccoli dat ook krijgen als je m een paar dagen in de koelkast laat liggen). Pas als je de landi... Lees meer

ok het was dan geen vijf uur in het busje, maar dik drie en een half was het zeker. Onderweg zijn we nog gestopt bij een local market. Hebben onze ogen uit gekeken; wat een groente en fruit. En vaak g... Lees meer

Dinsdagochtend in alle vroegte naar de luchthaven van Kuala Lumpur. Die nacht had het flink geonweerd en hevig geregend. de regens was trouwens nog steeds niet helemaal weg. hopelijk is het op oost Ma... Lees meer

Ja vandaag hebben we olifanten gewassen in de rivier! een ritje gemaakt en ze gevoerd. Even buiten Kuala Lumpur, zo'n 120 km, ligt een olifantenopvang. Hier worden olifanten opgevangen die verlaten zi... Lees meer

Het is geen enkel probleem als we nog een nacht willen blijven, we zijn van harte welkom. Fijn, geen gesleep extra met de koffers, want daar heb je na bijna vier weken eigenlijk wel genoeg van. Zond... Lees meer

Van Rotarua naar Tauranga was maar anderhalfuur rijden. Op internet hadden we diverse touroperaters bekeken die dolfijnentours aanboden. Ze verschilden allemaal niet zoveel onderling en 1 ding hadden... Lees meer

Vandaag stonden modderpoelen, kokende meertjes en stroompjes en veel kleurige terrassen op het programma. Ook wij gingen voor de geyser van 10.15u naar Wai-o-tapu. Eerst kaartje scoren bij de ingang v... Lees meer

2372km op precies te zijn, dat zijn het aantal kilometers die we op het Zuidereiland hebben afgelegd. Prachtig eiland! De afwisseling en de extremen zijn gigantisch. Veel gezien en veel gedaan. We gaa... Lees meer

Zondagochtend verlieten we Queenstown in de stromende regen. Dat maakte het allemaal een stuk makkelijker, want Queenstown is wel een erg leuke prettige stad om zo een paar dagen te zijn. En wij zijn... Lees meer

In Queenstown kan je alles doen wat ook maar een beetje een adrenaline kick geeft. Gisteren hebben we natuurlijk al e.e.a gedaan, maar Jeroen kan er geen genoeg van krijgen dus vandaag wordt het een d... Lees meer