'460047' door Himar '460047' door Himar

KirgiziëFergana vallei

Kirgizische vrouw op.

Himar

Een Kirgizische vrouw die maar wat graag op de foto wilde. Ze stond trots in haar kraampje op de lokale markt. Veel vrouwen hebben gouden tanden.

'397957' door Himar '397957' door Himar

OezbekistanBuchara

Zonsondergang

Himar

Zittend op een dakterras in Buchara. Genietend van een diner en deze mooie zonsondergang. De contouren van de Kalon minaret zijn zichtbaar. Simpel genieten in Oezbekistan.

'397956' door Himar '397956' door Himar

Kirgizië

Zwaaiend kindje

Himar

Dit kleine jochie kwam hard aanrennen toen hij ons zag in de truck. Eenmaal aangekomen bleef hij een tijd staan en zwaaien. Zomaar ergens onderweg in Kirgizië

'367890' door Himar '367890' door Himar

NederlandOverijssel

Zonsondergang

Himar

Ook Nederland kan er af en toe wat van met zonsondergangen. Dit was er zo eentje. En als er dan zo'n lucht te zien is, moet ie natuurlijk vast worden gelegd!

'352398' door Himar '352398' door Himar

Yak op bevroren...Nam

Himar

Het normaal zo intense blauwe Nam-tso meer (gelegen op 4718 meter, het hoogste zoutwatermeer ter wereld), was nog compleet bevroren. Normaal onbegaanbaar voor de yaks, maar nu konden ze (en wij) erop staan.

'349059' door Himar '349059' door Himar

It's all in the...eye

Himar

Boudhanath - Kathmandu. Een van de grootste stupa's van Nepal. Ook hier spreken de ogen van Boeddha. Vele mensen die de kora lopen rond de stupa en de gebedswielen draaiende houden.

'340417' door Himar '340417' door Himar

Verenigde StatenLos Angeles

Sterren zien

Himar

De oh zo bekende sterren in Hollywood, the Walk of Fame, gezien door de reflectie in de zonnebril. Zo lagen de sterren een keer op de grond, in plaats van in de lucht ;)

'340169' door Himar '340169' door Himar

Nieuw-ZeelandFiordland

Mirror Lake

Himar

Mirror Lake op de Milford Road. Het water was mooi stil, totdat er een bus Japanners kwam om mooie plaatjes te schieten, maar 2 eendjes besloten een stukje te gaan spartelen :) Voor die tijd heb ik deze foto geschoten en had ik een tijdje aan de muur hangen. Meerdere malen is mij gevraagd of de foto niet verkeerd om had opgehangen.

'338920' door Himar '338920' door Himar

TibetLhasa

Gebedswielen draaiend

Himar

Tibetanen bidden veel. Er heerst veel werkloosheid, dus bidden ze veel, maar anderzijds verdienen ze geen geld door te bidden, daarom heb je her en der ook bedelende mensen. Gebedsmolens, gebedswielen, of bidden op de grond.

'338717' door Himar '338717' door Himar

Yamdrok

Himar

Eerst moesten we de pas over en omdat het najaar was, was alles dor en droog. Dan komen we boven op de pas en zien we het mooi gekleurde Yamdrok meer. Dat bracht wat kleur! Door de zon kwam de kleur van het meer nog mooier over. Even later trok het dicht en begon het zelfs te sneeuwen. In Tibet een teken van geluk. Nou ja, dan hadden wij dus geluk!

'337955' door Himar '337955' door Himar

Nieuw-Zeeland

Sunshine Song

Himar

Jason Mraz - Sunshine Song Well sometimes the sun shines on Other people's houses and not mine. Some days the clouds paint the sky all gray And it takes away my summertime. Somehow the sun keeps shining upon you, While I struggle to get mine. If there's a light in everybody, Send out your ray of sunshine.

'337849' door Himar '337849' door Himar

Nieuw-ZeelandFiordland

River Deep Mountain..

Himar

River Deep Mountain High In dit geval wel heel letterlijk. Al het klimmen hadden we gehad tijdens de Routeburn trek, we daalden en hadden een mooi uitzicht over de vallei met de pieken van de bergen er nog bij. Lekker fris, zuiver water van de rivier waarmee we onze waterflessen weer vulden.

'337349' door Himar '337349' door Himar

IndonesiëFlores

Somewhere over the...

Himar

Als je goed kijkt, zijn er twee regenbogen te zien - tijdens zonsondergang. "Somewhere over the rainbow, way up high And the dreams that you dreamed of once in a lullaby Somewhere over the rainbow blue birds fly And the dreams that you dreamed of Dreams really do come true."

'336894' door Himar '336894' door Himar

Nieuw-ZeelandNoord Centraal Eiland

Spectaculaire...zonso

Himar

Niets vermoedend zat ik lekker een film te kijken, totdat ik een blik naar buiten wierp en zag dat daar iets veel mooiers te zien was! Misschien wel de meest spectaculaire zonsondergang die ik ooit heb gezien, intense kleuren.

'336621' door Himar '336621' door Himar

IndonesiëFlores

Zonsondergang Labuan.

Himar

Na een 3 daagse boottocht naar Flores, werden we 's avonds op Flores verwelkomt met deze mooie zonsondergang! Een goed begin van ons 6 daagse avontuur op het mooie, ietwat minder toeristische Flores.

'478982' door Himar '478982' door Himar

3 daagse wandeling...

Himar

Een prachtige wandeling door een stuk van de Kathmandu vallei! Wij zijn door een taxi afgezet in Sankhu, vanuit daar liepen we de eerste dag naar Nagarkot. Let op; het is 11 kilometer bergop. Niet te steil, maar als je geen meters in de benen hebt, kan het zwaar zijn (zag ik bij iemand anders). Onderweg hadden we vast snoepjes gekocht voor de kinderen die we onderweg tegenkwamen. Niets zo mooi als een glimlach van een kind! Deze dag krijg je al aardig een indruk van het lokale leven. Het boerenleven en de vrouwen die met bossen hout om hun hoofd, op blote voeten kilometers lopen. De volgende dag zijn we naar Dhulikhel gewandeld. De mooiste dag eraf. We liepen langs plekken waar geen bussen meer reden en zo konden we nog meer van het lokale leven proeven. En eindigden we op een berg met een 15 meter hoge Boeddha. De laatste dag liepen we tot iets voorbij Namobuddha. Al met al een mooie ervaring, lekker lopen, eten bij kaarslicht, voldaan naar bed gaan 's avonds, lokale leven proeven, top!

'336263' door Himar '336263' door Himar

Poppetje!

Himar

Schattig meisje in Nagarkot, op de arm van papa. Zwart rondom de ogen is voor het zonlicht. De eerste keer dat we bij haar kwamen en een handje gaven, begon ze spontaan met de hand te kussen. Tsja, dan smelt je!

'336215' door Himar '336215' door Himar

TibetXigaze

Tibetaanse man

Himar

Op weg naar de Baiju tempel zag ik een groepje Tibetanen bij elkaar in een kring zitten, al pratend en voorzien van jerrycans gevuld met eigen gebrouwen bier. Ik gebaarde of ik een foto mocht maken, ze gebaarde me dat ik erbij moest komen zitten. Met handen en voeten hebben we wat kunnen praten. Daar zittend wilden wat Tibetanen alleen op de foto, zoals deze man. Zijn niet meer intacte gebit weerhoudt hem er niet van breeduit te lachen :)

'335963' door Himar '335963' door Himar

Zonsopkomst Nagarkot

Himar

11 kilometer bergop gelopen om te overnachten in Nagarkot. De klim was de moeite waard, zeker met deze mooie zonsopkomst! Dat is de moeite van vroeg opstaan waard.

'478947' door Himar '478947' door Himar

Op bezoek bij een...l

Himar

Wij hebben onze gids gevraagd of wij een huis van een local konden bezoeken en van dichtbij zien hoe de mensen leven. Onze gids heeft dat kunnen regelen en was erg leuk om te zien. Ik houd ervan om het echte leven van de locals te proeven en dit was een mooie manier. We werden warm ontvangen met boterthee, barley wat we mochten proberen (wat zij als ontbijt eten) en hun eigen gemaakte bier. Erg leuke ervaring! En de boterthee? Ach, die was zo erg nog niet, maar na twee kopjes, vond ik het wel genoeg ;)

'335684' door Himar '335684' door Himar

TibetHimalaya

Mount Everest

Himar

Na een ijskoude en intens donkere nacht, werden we wakker met dit mooie beeld: Mount Everest in volle glorie! Blauwe lucht, bijna wolken vrij en de top van de wereld goed zichtbaar.

'478946' door Himar '478946' door Himar

Nieuw-ZeelandNoord Centraal Eiland

The Forgotten Highway

Himar

De naam zegt het al! Het is een erg mooie route op het Noorder eiland die Straford en Tauramunui met elkaar verbindt. Je rijdt door een prachtig, groen stuk Nieuw Zeeland. Weliswaar is de weg niet geheel geasfalteerd, liggen er grote keien (toen ik er was) en is de huurauto er misschien niet echt blij mee (camper zou ik niet aanbevelen), maar juist de staat van de weg, heeft zo z'n charme en vond ik bijdragen aan een mooie rit!

'314046' door Himar '314046' door Himar

Yamdrok

Himar

Het oh zo mooi gekleurde Yamdrok meer. Het meer was op deze plek nog intenser van kleur dan bij de "bocht" waar het meer het vaakst gefotografeerd wordt.

'305431' door Himar '305431' door Himar

Verenigde StatenUtah

Arch through an Arch

Himar

Meestal wordt de voorste arch van de andere kant geschoten, maar ik ben er doorheen geklommen, rotspartijen op, om de arch als een soort frame te gebruiken voor de andere arch en rotspartij.