'549763' door Geertjerienks '549763' door Geertjerienks

Groot-BrittanniëSchotland

Elgol Beach

Geertjerienks

Bij Elgol Beach op de Isle of Skye komen bij laag water prachtige keien te voorschijn. Vanaf dit keienstrand heb je zicht op je Cuillin Mountains. Hiervandaan vertrekken excursies naar loch Scavaig en de Cuillins, maar ook kun je hier op Seabird safari gaan met een hele snelle boot. Super koud en pijnlijk vanwege de heftige regenval, maar zo ontzettend gaaf. Ongeveer 20 minuten varen van de kust zagen we tientallen papegaaiduikers...en ook spotten we andere vogelsoorten, zeehonden en dolfijnen.

'535454' door Geertjerienks '535454' door Geertjerienks

Groot-BrittanniëSchotland

Hopeman beach

Geertjerienks

Tijdens onze autorondreis door Schotland begin juli, kwamen we in een kunstgallerie een paar hele gekleurde schilderijen tegen van Hopeman Beach. Zelf had ik nog nooit van dit plaatsje/strand gehoord, maar toen ik het opzocht bleek het op een uurtje afstand van Inverness te liggen, in het Noord-Oosten van Schotland. In plaats van de grote weg van Aviemore naar Inverness te nemen, besloten we toch een stukje om te rijden voor het spotten van deze vrolijke strandhuisjes. De route hiernaartoe was prachtig en eenmaal op het strand hebben we een fijne wandeling gemaakt en met locals gesproken.

'518716' door Geertjerienks '518716' door Geertjerienks

Noorwegen

Sprookjesachtig licht

Geertjerienks

Mocht je naast het Nooderlicht nog iets van het prachtige omgeving rondom Tromso zien, adviseer ik je om een georganiseerde tour te boeken. In de winter kan namelijk veel sneeuw vallen en dan is het een hele uitdaging om zelf door het fjordengebied te rijden. Tijdens deze tour (afgelopen november) werden we getrakteerd op prachtige panorama's en sprookjeachtig licht. Uiteraard moet je er wel rekening mee houden dat in de periode van eind november tot januari de zon volledig onder de horizon verdwijnt en dat het hoge noorden weken lang in schemering baadt. Maar dat blauwe licht wat je dan ziet, zal ook vast bijzonder zijn....

'518339' door Geertjerienks '518339' door Geertjerienks

Verenigde StatenMonument valley

Monument Valley kleur

Geertjerienks

Dit is Merrick's Butte in Monument Valley net voordat de zon ondergaat. De rotsen kleuren fel oranje/rood en tegelijkertijd ontstaan onweerswolken. Tip bezoek het park aan het eind van de dag, want dat warme licht op de rosten is adembenemend mooi!

'518284' door Geertjerienks '518284' door Geertjerienks

VIK

Geertjerienks

Het dorpje Vik is een goede uitvalsbasis voor toeristen die de nabijgelegen Mýrdalsjökull-gletsjer of de vulkaan Katla willen bezoeken. Het kerkje staat op een helling en wanneer je hier naar toe rijdt, heb je een prachtig uitzicht over Vik. Voor de kust in zee ligt Reynisdrangar, dit zijn zwarte basaltzuilen. In de 10 minuten dat we op deze plek waren maakten we veel verschillende weertypen mee. Regen, hagel, sneeuw, snoeiharde wind, maar ook kwam de zon even tevoorschijn.

'518201' door Geertjerienks '518201' door Geertjerienks

ItaliëTrentino

Model uit de...Dolomi

Geertjerienks

Een typisch beeld van de Dolomieten. Op tweeduizend meter hoogte een koe in de wei, een mooie bloemengloed over de grasvelden en op de achtergrond het Rosengarten massief en een paar wandelaars. Het Fassa-vallei is een paradijs voor bergwandelaars.

'518083' door Geertjerienks '518083' door Geertjerienks

Nieuw-ZeelandMarlborough, Nelson, Kaikoura

Queens Charlotte Trac

Geertjerienks

Een van de mooiste hikingstrails in Nieuw Zeeland, is de Queen Charlotte Track in De Marlborough Sounds. Hier vind je prachtige beschutte inhammen, kristalhelder water en baaien met zandstrandjes en tropische planten. Deze track door de fjorden is 71 kilometer lang en je doet er vier dagen over om van van Ship Cove (beginpunt) naar Anakiwa (eindpunt) te komen.

'518046' door Geertjerienks '518046' door Geertjerienks

NepalAnnapurna

Verkoeling tijdens de

Geertjerienks

Tijdens onze wandelreis in Annapurna gebied werden we 15 dagen getrakteerd op waanzinnig mooie natuur. Ook kwamen we wel eens een obstakel of kleine uitdaging tegen tijdens het lopen van het Annapurna circuit. Deze waterval vraagde wel voor enige behendigheid! Maar zorgde ook voor een lekkere verkoeling!

'517978' door Geertjerienks '517978' door Geertjerienks

NoorwegenNoord

Grotfjord

Geertjerienks

Veel mensen komen naar Tromso voor het Noorderlicht. Maar gelukkig heeft de omgeving van Tromso nog veel meer te bieden. Vanuit Tromso kun je bijvoorbeeld een georganiseerde dagtour maken langs prachtige fjorden in de omgeving van Tromso. Grotfjord ligt op ongeveer een uur afstand van Tromso, op het eiland Kvaloya dat ook wel whale island wordt genoemd. We zien die dag geen walvissen, maar wel een prachtige zonsondergang tijdens een picknick op het strand van Grotfjord.

'517518' door Geertjerienks '517518' door Geertjerienks

Nederlandse AntillenBonaire

Blau Blau bij Lac Cai

Geertjerienks

Bij Lac cai op Bonaire liggen heel veel Koninginneschelpen opgestapeld. Vroeger was het een ware delicatesse op het eiland tegenwoordig mogen deze niet meer gevangen worden en staat er een hoge straf op het vangen van deze schelpen. Tussen de schelpen kwam opeens deze prachtige blau blau hagedis ter voorschijn...

'517407' door Geertjerienks '517407' door Geertjerienks

Verenigde StatenCalifornie

Sequoia NP

Geertjerienks

In Sequia nationaal park vindt je de grootste (niet de hoogste) boom ter wereld Zijn naam is de General Sherman. Sequoia NP ligt in de staat Californie en werd in 1980 als tweede nationale park van de Verenigde Staten. Je kunt prachtige wandelingen in het groene park maken. Het park is zo groot dat je ook vanuit de auto van het park kan genieten. Aangezien de bomen gigantisch groot zijn, zijn ze lastig om te fotograferen...

'517367' door Geertjerienks '517367' door Geertjerienks

IJslanders

Geertjerienks

Dit is voor mij een typisch wintersbeeld uit IJsland. IJslanders in een halfbevroren wei met ruige bergen bedekt met sneeuw op de achtergrond! Deze prachtige paarden van een heel puur ras, kom je overal tegen, want er leven ongeveer 80.000 paarden op het eiland.

'517263' door Geertjerienks '517263' door Geertjerienks

NoorwegenNoord

Ersfjordbotn

Geertjerienks

Vanuit Tromso hebben we een prachtige dagtocht met de auto gemaakt. Onze eerste stop was bij Ersfjordbotn, een zeer klein vissersdorpje aan het einde van de Ersfjord. Hier zit ook een leuk cafeetje waar je even op kan warmen of de Noorse specialiteit, gedroogde vis, kan uitproberen.

'513487' door Geertjerienks '513487' door Geertjerienks

Gluggafoss

Geertjerienks

Tijdens onze roadtrip door het Zuiden IJSland bezochten we de meest bekende watervallen. Toen we onderweg naar Seljafoss reden, zijn we een stukje van de ringweg afgegaan. We besloten om verschillende borden met Foss (wat waterval betekent) te volgen. Een van de paden leidde ons naar Gluggafoss. Iets minder bekend, maar vooral prachtig in de winter vanwege de mooie ijsvorming rondom de waterval! Geen toerist te bekennen en lekker aan het fotograferen geweest, maar wel een paar keer onderuit gegaan....

'513376' door Geertjerienks '513376' door Geertjerienks

ItaliëTrentino

De Bindelweg

Geertjerienks

De Bindelweg is een van de mooiste stukken van de Alta Via (Dolomieten Höhenweg) waarvan hij deel uitmaakt. Wij namen vanuit Canazei (vlakbij Pazzo di Fasso) de kabelbaan naar Col dei Ross om daar aan de wandeling van ongeveer 6 uren te beginnen.. Het is een prachtige route met onder andere zicht op de Gruppo di Sella, de Passo Pordoi, de Sasso della Croce, maar vooral met zicht op de gletsjers van de Marmolada en op het Lago di Fedai meer. Lago di Fedaia (zie meer op de foto) is het eindpunt van de route en vanuit hier kun je weer met de bus terug.

'513250' door Geertjerienks '513250' door Geertjerienks

NoorwegenTromso

Tromso in November

Geertjerienks

Net terug uit Tromso. Deze foto heb ik afgelopen week rond 11.00 's ochtends in de buurt van Tromso gemaakt. Het was mij niet duidelijk of dit zonsopkomst was of zonsondergang.... Het was de laatste week dat je overdag nog een beetje daglicht en dus zon had. In het hoge noorden van Noorwegen verdwijnt de zon van eind november tot januari volledig onder de horizon.

'512331' door Geertjerienks '512331' door Geertjerienks

Nepal

Sadhu in Kathmandu

Geertjerienks

Rondom de beroemde Hindoetempel Pashupatinath, waar dagelijks rituele crematies plaatsvinden op de oever van de Bagmatirivier, kom je heel veel Sadhu’s tegen. Deze heilige mannen met dreadlocks wijden hun leven aan de Hindoegod Shiva.

'512146' door Geertjerienks '512146' door Geertjerienks

Nederlandse AntillenBonaire

Lac Bay

Geertjerienks

Wanneer je naar Bonaire gaat, mag je absoluut een bezoek aan Lac Bay niet overslaan. Het hele gebied valt onder het Bonaire National Marine Park en is daarom beschermd. Om Lac Bay te beschermen is het gebied onderverdeeld in verschillende zones. Op deze manier blijven grote delen van Lac Bay rustplaatsen voor dieren en kunnen toeristen zich vermaken door bijvoorbeeld te windsurfen in de grote ondiepe azuurblauwe lagune of te kanoën in het mangrove gebied.

'512048' door Geertjerienks '512048' door Geertjerienks

Onderweg naar...Pingv

Geertjerienks

Eind maart waren we in IJsland. We waren er al twee dagen en ik was een beetje teleurgesteld, omdat we nog geen sneeuw hadden gezien. Toen we van Borgarnes naar Pingveller Nationaal Park reden werden we opeens verrast door een sneeuwstorm....(onze eerste maar niet laatste tijdens onze roadtrip door Ijsland). Het was soms erg moeilijk om de weg te zien en we waren blij dat we toch gekozen hadden voor een 4WD, maar wat was het cool en prachtig om hier te mogen rijden.

'511870' door Geertjerienks '511870' door Geertjerienks

ItaliëGardameer

Malc�sine aan het..

Geertjerienks

Malc�sine is een heel mooi dorpje dat prachtig gelegen is tussen het Gardameer en de bergketen Monte Baldo. Vanuit Malc�sine vertrekt een kabelbaan die je naar de top van de Monte Baldo brengt (1760 meter)

'511620' door Geertjerienks '511620' door Geertjerienks

NepalAnnapurna

Zandkleurig Annapurn

Geertjerienks

Nadat we de Thorung La Pass (waar heel veel sneeuw lag) hadden overgestoken, liepen we de volgende dag op ons gemakje bergafwaarts door een zandkleurig landschap naar het volgende overnachtings dorpje.

'511319' door Geertjerienks '511319' door Geertjerienks

NoorwegenStavanger

Verrassend uitzicht

Geertjerienks

Nadat we de Preikestolen hadden bezocht gingen we in de buurt van deze indrukwekkende bezienswaardigheid op zoek naar een camping om daar te overnachten. We vonden uiteindelijk plek op een kleine familie camping. Toen ik de volgende ochtend de camping ging verkennen (50 meter van onze hut) werd ik ongelofelijk blij van dit uitzicht! Noorwegen vind ik een bijzonder mooi land, omdat je continu verrast wordt door prachtige uitzichten en natuurverschijnselen.,

'511201' door Geertjerienks '511201' door Geertjerienks

Zuid-AfrikaKrugerpark

Sunset drive

Geertjerienks

Na een fantastische dag sluiten we onze safari in het Kruger Park af met een Sunset drive. Wat was het geweldig en relaxed om in het Krugerpark bij zonsondergang een heerlijk Afrikaans drankje te drinken – een zogeheten sundowner!

'511024' door Geertjerienks '511024' door Geertjerienks

Svinafellsjokull

Geertjerienks

Het eeuwenoude blauwe ijs van de Svinafellskojull heeft veel indruk op mij gemaakt. Voor de gletsjer lag een meer wat eind maart nog bevroren was. Het was een hele uitdaging om langs het meer te lopen,vanwege de grote ijsschotsen. De foto is gemaakt vanuit een ijsgrot die gevormd was door de grote aangespoelde ijsschotsen.