'949123' door Fandries '949123' door Fandries

IJsland

Landschap

Fandries

doordat er toch een beetje zon scheen dichtbij de ringweg op mijn rondreis ginder besloot ik toch om een foto te maken in tegenlicht m.a.w. met mijn lens naar de zon gericht.

'835234' door Fandries '835234' door Fandries

ChinaHongkong

Wierook

Fandries

Als je in Hongkong bent bezoek dan zeker eens deze tempel, dec chinezen betalen 1 euro voor wat wierookstokken en laten die dan branden terwijl ze bidden tot de goden. Deze tempel is geheel vrijblijvend te bezoeken.

'572380' door Fandries '572380' door Fandries

Strand op...Fuertaven

Fandries

deze foto is overdag genomen maar heeft toch iets speciaals van belichting.Vandaar dat ik door mijn bibliotheek het me opviel. Op deze dag waren het op deze plaats ook wereldkampioenschap kite en windsurfen.

'570244' door Fandries '570244' door Fandries

IndiaMumbai (Bombay)

Mumbai

Fandries

Doordat Mumbai op zich al zo'n immense stad is , neem ee nbepaalde wijk en neem je fototoestel mee en laat je leiden door de geuren en kleuren en mensen. Vraag of je een foto mag nemen en 75 procent kans dat het mag.Ziehier een voorbeeld.

'556014' door Fandries '556014' door Fandries

India

4 kinderen in de dhob

Fandries

ik heb deze reis geboekt via brussels airlines die de scherpste prijs heeft voor het moment om naar Mumbai te vliegen. Deze kinderen zijn gefotografeerd in de dhobi ghats (wasserij) Als je zo'n plek bezoekt ding dan gerust 2/3 van de prijs af want als toerist vragen ze veel meer , en het is niet dat id plaatselijke bevolking niets gun maar ik wil ook niet uitgebuit worden.

'537776' door Fandries '537776' door Fandries

MauritiusBlack River Gorges Park

DE 7 kleurige...aarde

Fandries

Als je dichtbij het black river gorges park bent ga dan eens naar de plaats 7 colored earth , het is goed bewegwijzerd en je ziet onderweg nog een moie waterval ook. Best is om bij zonlicht te gaan dan heb je de mooiste kleuren

'536017' door Fandries '536017' door Fandries

MauritiusBlack River Gorges Park

Als je tussen flic en

Fandries

Indien je een safari wil beleven dan ben je hier op het goede adres, de dieren leven in een natuurlijk gebied met voldoende ruimte, en ze worden goed verzorgd.

'519441' door Fandries '519441' door Fandries

Verenigde StatenNevada

Hotel new york in Las

Fandries

Aan de beroemde straat (the strip) in Las Vegas vind je vele themahotels , op de foto het hotel New York die o.a. een interne roetsjbaan heeft en in het hotel hebben ze o.a. de putdeksels met stoom ook knap nagemaakt.

'504879' door Fandries '504879' door Fandries

MaleisiëGeorgetown

Riksja rijder met...d

Fandries

Als je in Georgetown bent wandel dan eens door een van de hoofdstraten en dan zal je zeker mooie plaatjes kunnen maken van de riksja rijders , deze mensen verdienen niet veel en zijn altijd vriendelijk en het is echt goedkoop om er een ritje mee te maken en ze vertellen nog interessante tips over Georgetown zelf.

'503956' door Fandries '503956' door Fandries

MaleisiëGeorgetown

Oud vrouwtje in winke

Fandries

Als je in Georgetown bent ga dan zeker een kijkje nemen in de chinese wijk . De mensen laten je hier met rust en je kunt op je gemak rondkijken en fotos nemen. De dame op de foto heb ik gevraagd of ze op de foto wilde nadat ik een foto nam van haar man ,ze hadden een winkeltje dat vnl naaimachines herstelde , heb de foto in zwart wit gezet omdat ik het zo beter vond.

'503327' door Fandries '503327' door Fandries

MaleisiëKuala Lumpur

Aapje op betonnen...p

Fandries

Tijdens mijn bezoek aan de Bhuta Cave grotten op een 15 tal km van Kuala Lumpur liggen deze fantastische grotten. ALs je de 282 treden van de brede trap op of afgaat passeer je langs verschillende aapjes en als je iets bij je hebt van eten nemen deze lieverdjes het maar al te graag van je af, deze foto is gemaakt in het late namiddaglicht.

'444657' door Fandries '444657' door Fandries

CanadaIcefields Parkway

Berglandschap in...av

Fandries

Langs de route tussen Banff en Jasper zijn er vele mooie landschappen te bewonderen. Op een mooie zomeravond maakte ik een wandeling op de camping (very basic camping) . Op 3 minuten van ons tentje kon ik deze foto nemen en had er gewoonweg geen besef van dat het zo dichtbij was. Terug aan de tent kreeg ik dan nog te horen dat ik 'het' gemist had. Bleek in de tijd dat ik weg was dat er 2 beren op 4 meter afstand van onze tent vorrbij gewandeld waren ! Oh man wat had ik daar graag fotos van genomen .

'443524' door Fandries '443524' door Fandries

CanadaBritish Columbia

Canadees landschap

Fandries

In de staat Alberta zijn we onze reis gestart doorheen Canada . Op een camping dichtbij de stad Calgary ben ik op een ochtend op verkenning gegaan in de buurt van ons tentje. op 300 meter daarvan zag ik deze scene en wist ik door het mooie licht dit beeld te schieten.

'427835' door Fandries '427835' door Fandries

Wiel in Stockholm

Fandries

Iets leuks en interessants om te doen als je Stockholm bezoekt is gaan naar een soort park met allemaal huizen uit lang vervlogen tijden .Alles is gemaakt in hout zoals het vroeger was, een kerk , postkantoor,begrafenisondernemer enz..We hadden wat minder weer maar toch nog genoeg om deze foto te nemen.

'416607' door Fandries '416607' door Fandries

Pimpelmees

Fandries

Soms loop je rond in de natuur en vraag je je af wat je die dag zou kunnen fotograferen. Wel ik kan je zeggen dat ik het geluk had om een pimpelmees op een boomstronk te zien zitten ,het vogeltje bleef er niet lang maar lang genoeg om er enkele fotos van te maken.

'415405' door Fandries '415405' door Fandries

Vogel

Fandries

Toen we het Skansen open air parc in Stockholm bezochten zag ik een vogel wat eten pakken op de grond, heb een 10-tal minuten gewacht en dan deze foto genomen. Ben nu niet zo thuis in soorten maar volgens mij is het een mus, mocht het niet zo zijn mag je gerust vermelden welke soort wel.

'399112' door Fandries '399112' door Fandries

Huis op Fuerteventura

Fandries

Tijdens mijn roadtrip doorheen Fuerteventura kwamen we op een zomerse avond voorbij dit veldje gereden en kon ik het natuurlijk niet laten om een foto te nemen. Langs de fv 56 is mijns inziens deze foto genomen ,als je er rekening mee houdt dat het gemiddelde aantal regendagen per jaar 18 dagen is ,wel dit zegt heel veel...

'398033' door Fandries '398033' door Fandries

Fuerteventura zee

Fandries

OP het eiland Fuerteventura staat er meestal een sterke wind, van de gelegenheid gebruik gemaakt om de ruige zee te fotograferen . Dit was dichtbij de streek coasta calma.

'385827' door Fandries '385827' door Fandries

Zeezicht vanop...Lanz

Fandries

In de week dat we op Lanzarote verbleven hebben we een auto gehuurd. Na 3/4 van het eiland verkend te hebben kwam ik tot deconclusie dat op 5 minuten rijden van ons hotel een mooi uitzicht hadden. Na gewacht te hebben op het juiste avondlicht kwam ik tot deze foto.

'382893' door Fandries '382893' door Fandries

Avondlicht over park

Fandries

Wanneer je net buiten het timanfaya nationaal park in Lanzarote verlaat , heb je een bord die verwijst naar het park . Door de mooie zonsondergang heb ik nog even een foto gemaakt voordat ik terug naar ons hotel reed.

'382158' door Fandries '382158' door Fandries

Lanzarote heuvels

Fandries

Op het eiland Lanzarote is er een n.p. timanfaya genaamd .Als je dit park verlaat en je rijdt richting Yaiza dan laat je deze heuvels achter je , dus even de auto aan de kant en snel een foto maken want op de rijweg mocht je niet parkeren.

'382065' door Fandries '382065' door Fandries

Landscap Lanzarote

Fandries

Omdat wze wilden ontsnappen aan het gure februariweer in ons landje hadden we een trip geboekt naar het zonnige Lanzarote. Met een temperatuur rond de 22 graden hoorde je ons niet klagen. De foto werd genomen in de late middag .

'370541' door Fandries '370541' door Fandries

Verenigde StatenLas Vegas

Trap in de woestijn

Fandries

Tijdens een verkenning door het gebied ' valley of fire' dat dichtbij Las Vegas ligt kwamen we op een moment aan een plaats waar vroeger de indianen in de rotsen hadden gekerfd en tekeningen gemaakt. Om die plaats te bereiken moesten we via een trap gaan, het was op dat moment in het midden van de dag en zo'n 50 graden...

'369570' door Fandries '369570' door Fandries

Groot-BrittanniëSchotland

Donkere wolken aan de

Fandries

Tijdens een rondreis door schotland ,was er al enkel keren een regenbui geweest en kort nadien brak de zon weer door de wolken. Op de foto zie je hoe na de zon er weer enkele donkere wolken aan de horizon opkwamen met een fikse regenbui tot gevolg . IIk vond het een mooi contrast.