'458044' door Dieter05 '458044' door Dieter05

NicaraguaAtlantische kust

Zonsondergang

Dieter05

Zonsondergang aan playa marsella. Elke avond even spectaculair. In het water zie je een rots liggen met de bijnaam 'de duikboot'. Zeer geschikt strand om enkele dagen uit te rusten. Slechts een drietal kleine hotels wat maakt dat je het strand voor jezelf hebt.

'458039' door Dieter05 '458039' door Dieter05

NicaraguaAtlantische kust

Playa maderas

Dieter05

In de buurt van het kleine maar druk bezochte san juan del sur liggen tal van stranden. Het ene al wat drukker dan de ander. Hier zie je playa maderas wat heel gekend is om zijn goeie surfbreaks.

'457958' door Dieter05 '457958' door Dieter05

Nicaragua

Vulkaan

Dieter05

We deden een trekking naar de top van vulkaan telica. Een redelijk jonge vulkaan in de buurt van leon. 'S avonds kon ik deze foto nemen aan de rand van de krater. Mooie zonsondergang en op de achtergrond nog een andere vulkaan.

'457848' door Dieter05 '457848' door Dieter05

NicaraguaGranada

Granada

Dieter05

Het kleurrijke centrum van granada. Heel gezellig om enkele dagen rond te wandelen en te genieten van de rustige stadskern. Er zijn veel gezellige terrasjes en restaurants te vinden.

'457844' door Dieter05 '457844' door Dieter05

NicaraguaLeon

Kathedraal van leon

Dieter05

Deze foto is genomen op het dak van de kathedraal in leon. Ze waren net gestart met het herschilderen, het dak was reeds af. Mooi uitzicht daarboven maar vergeet je zonnebril niet!!

'419339' door Dieter05 '419339' door Dieter05

IndiaGoa

Palolem beach

Dieter05

Palolem beach is waarschijnlijk één van de bekendste stranden van goa. Wij waren er in de eerste helft van november en toen was het er nog lekker rustig. Het strand ligt vol vissersbootjes. Op de achtergrond de typische hutjes die je kan huren. Echt zalig!

'419336' door Dieter05 '419336' door Dieter05

IndiaKarnataka

Omgeving hampi

Dieter05

Wanneer je even genoeg hebt van de ruines in hampi kan je een fiets huren en de prachtige omgeving verkennen. Het is er heel rustig fietsen langs rijstvelden en rotsformaties.

'353360' door Dieter05 '353360' door Dieter05

Bootjes

Dieter05

Wanneer je door varansi loopt spreekt men je constant aan om een boottochtje te maken. Deze kleurijke boten lagen vertrekkensklaar. Ik ben best tevreden over deze foto.

'353358' door Dieter05 '353358' door Dieter05

Even bijkomen

Dieter05

In varansi is er overal waar je kijkt wel iets te zien of te beleven. Deze twee dames zaten even te rusten op trappen aan de main ghat.

'353357' door Dieter05 '353357' door Dieter05

Varanasi

Dieter05

Deze man zat rustig de krant te lezen op een rustig plekje in varanasi. Overal waar je kijkt zie je kleine tempels en leuke binnenpleintjes.

'289717' door Dieter05 '289717' door Dieter05

EgypteCairo

De piramides van, giz

Dieter05

Veel uitleg hoef ik waarschijnlijk niet te geven bij deze foto. Je ziet de piramides van giza nabij cairo. Het loopt er vol van toesristen maar het is een "must see" in egypte!

'220584' door Dieter05 '220584' door Dieter05

VietnamCentraal Vietnam

Viswinkel

Dieter05

In vietnam vervoerd men alles wat niet te groot is op de scooter. Van varkens tot zetels, het is niet geloven. Deze man verkocht lekkere visjes!

'220581' door Dieter05 '220581' door Dieter05

VietnamSapa

Sapa

Dieter05

Deze lieve kindjes kwamen op ons afgelopen en vroegen onze gids of we snoepjes voor hen bijhadden. Snoepjes hadden we niet maar wel nog een soort lychees. Deze hebben we dan eerlijk verdeeld over de kinderhandjes en in geen tijd waren ze allemaal op!

'220576' door Dieter05 '220576' door Dieter05

VietnamSapa

Sapa

Dieter05

Hoog in de bergen op trekking door sapa. Om de haverklap krijg je de mooiste vergezichten te zien. Kleine dorpjes, prachtige rijstterassen en vriendelijke mensen in traditionele kledij.

'220574' door Dieter05 '220574' door Dieter05

SpanjeBarcelona

Kathedraal

Dieter05

Al wie ooit al in barcelona geweest is heeft waarschijnlijk ook de prachtige kathedraal bezocht. Deze foto is genomen in de kloostergang. Pas er wel heel goed op je spullen!

'220569' door Dieter05 '220569' door Dieter05

IndiaUdaipur

Kumbhalgarh

Dieter05

Vanuit udaipur hebben we een daguitstap gemaakt naar de tempel van ranakpur. Onderweg daarnaartoe maakten we ook een stop aan het fort van kumbhalgarh. Vlak naast het ford woonden blijkbaar nog wat mensen.

'220566' door Dieter05 '220566' door Dieter05

BelgiëBrugge

Brugge

Dieter05

Zelf woon ik niet zo ver van brugge, dus bij deze wat promotie voor deze mooie stad. Brugge is heel toeristich maar de meeste toeristen zitten rond de grote markt. Ga gewoon wandelen en laat je gevoel je leiden. Zo kom je nog heel wat mooie plekjes tegen waar je geen toesristen tegen komt. Op deze foto, de ingang van het begijnhof.

'220562' door Dieter05 '220562' door Dieter05

FrankrijkParijs

Place des voges

Dieter05

Telkens we parijs bezoeken houden we ervan op goed geluk rond te wandelen in deze zalige stad. Tijdens één van die wandelingen kwamen we op dit plein terecht. We waren echt verbaasd over onze ontdekking. Het is een prachtig plein omringd door mooie huizen. Naar het schijnt het oudste plein van parijs. Het ligt in de marais wijk.

'220561' door Dieter05 '220561' door Dieter05

Tunesië

Dougga

Dieter05

In de groene heuvels van tunesie liggen de ruines van de stad dougga. Dit is de best bewaard gebleven romeinse stad van Noord-Afrika. De site is best wel groot en de moeite om te bezoeken. Hier zie je het badencomplex met op de achtergrond het capitool.

'220523' door Dieter05 '220523' door Dieter05

IndiaTaj Mahal

Taj mahal

Dieter05

Op onze eerste middag in agra besloten we te voet de stad te verkennen. Na enige tijd kwam er een man naast ons rijden met zijn riksja. Al snel bleek dat hij een 'tour' met ons wou doen. Eerst hielden we de boot nog af maar omdat hij bleef aandringen gaven we uiteindelijk toe zodat we in alle rust verder konden wandelen. Hij stelde voor om ons de volgende dag net voor zonsopgang op te pikken en daar kregen we geen spijt van. Toen we aankwamen hadden we de taj praktisch voor ons alleen. Door de opkomende zon zagen we de taj mahal verschillende kleuren aannemen, een prachtig zicht! Toen wij enkele uren later vertrokken kwamen er bussen vol toeristen aan. Dus als je naar de taj gaat ga dan heel vroeg in de ochtend, een ervaring om nooit te vergeten!

'220413' door Dieter05 '220413' door Dieter05

IndiaNew Delhi

Streetlife

Dieter05

spitsuur in old delhi, met de riksja in de file. Ik weet niet of deze straat altijd zo mooi versierd is. Het was de dag voor diwali mischien had dit er iets mee te maken.

'220412' door Dieter05 '220412' door Dieter05

IndiaNew Delhi

Delhi

Dieter05

deze foto is genomen in het oude deel van new delhi. Ik veronderstel dat dit een soort carpooling is op indische wijze! india is super.

'220373' door Dieter05 '220373' door Dieter05

VietnamHanoi

Hanoi,...straatverkoo

Dieter05

deze dame zat in de oude wijk van hanoi spulletjes te verkopen. Dit zie je heel vaak in vietnam, iedereen lijkt er een handeltj te hebben.