Wildlife Ambassadeur Erik Joosten Favoriete foto’s & tips

Tussen de Amishe landschappen in Ohio zijn de "muck fields" te vinden. Dit zijn de zwarte akkers waar sla , kruiden en radijzen worden geteeld door de Mexica...

Een roadtrip door de outback van Noord-West Australië is een aaneenschakeling van wonderschone landschappelijke hoogtepunten. De één nog mooier dan de and...

Twee ‘white-tailed sea eagles’ gaan in de sneeuw de strijd met elkaar aan. De inzet is een dikke vis. Samen met de ’steller’s sea eagles’ heersen d...

Ik ben graag in India en vooral als er een feestje is. En die zijn er veel daar. Een aantal jaren geleden waren we in Jaipur om het Teej-festival bij te wone...

De oude kloosternederzetting van Clonmacnoise vindt je langs de rivier Shannon in de provincie Athlone in Ierland. De overblijfselen van de klooster met de ...

Vachellia tortilis groeit voornamelijk in gebieden waar de temperatuur varieert van 0 tot 50 graden Celsius maar gemiddeld ligt tussen de 20 en 25 graden. De...

Op het eilandje Pidgeon waar we tijdens een rondtochtje door de baai bij Rabaul aanmeerde om te gaan snorkelen zagen we deze visser die trots zijn zojuist ...

Ik heb al eerder geschreven dat Sabi Sands GR de plek is voor luipaarden. Hier nogmaals een foto uit dit geweldige privé park. Onze laatste reis was top w...

Lucky Moment. Een bijzonder moment om een ijsvogel zo dichtbij te zien met een prooi in z'n bek. Paar seconde de tijd om de foto te maken maar het is gelukt ...

Elk derde weekend in september wordt in de omgeving van het onooglijke plaatsje Sagai in het uiterste westen van Mongolië het ‘Altai Kazach Eagle Festival...

Deze foto is genomen in Zimanga GR. In dit privé park kan je game drives maken en hidesessies boeken. We waren die dag alleen en de gids vertelde dat ze ee...

· Vanuatu

‘Land diving’ zou je de voorloper van het hedendaagse bungeejumpen kunnen noemen. De inwoners van het eiland Pentecost voeren dit ritueel jaarlijks uit. ...

Bij dit mooie weer denk ik meteen weer aan Erg Chebbi, waar het iedere dag prachtig was. Soms een enkele wolk maar meestal strakblauw en zo'n 25 graden. 's M...

Deze prachtige leeuw liep vlakbij onze tent. Mocht je ooit naar Kgalagadi transfrontier park gaan, een verblijf in de kalahari tented kamp is echt een aanra...

Vlakbij de Fish River Canyon staan veel kokerbomen. De zon begon langzaam te zakken, we stopte en genoten van dit altijd al prachtige tafereel. Maar nu was h...

Tijdens onze rondreis door Laos is een bezoek aan de Xuang Si watervallen, gelegen een 25 minuten rijden per scooter vanuit Luang Prabang, een absolute must ...

In Canyonlands NP rijd je in zuidelijke richting diep het nationale park binnen. Iets voorbij de parking voor Mesa Arch sla je rechtsaf en neem je Upheaval D...

Vind je het leuk om vogels te fotograferen dan is het zeker de moeite waard om een keer een vogelhut te huren. Omdat de vogels jou niet zien kun je ze binnen...

Afgelopen zomer bezochten we het Volcanoes N.P. op het Hawaiaanse eiland Big Island. Dit park staat bekend om zijn zeer actieve vulkanen. Een van de kraters ...

Wonosobo ligt op 772 m. hoogte, en heeft daarom een aangenaam koel klimaat. Ik heb deze opname vanuit mijn homestay gemaakt. Iedere dag is het weer verrassen...

September 2015 hebben wij het prachtige Mongolie bezocht en zijn we te gast geweest bij Eagle Hunter Agalai en zijn familie. Hier zie je Agalai samen met zij...

De bevolking van de provincie Bayan Olgii in het uiterste Noordwesten van Mongolië bestaat voor een groot gedeelte uit Kazachen; een islamitisch nomadenvolk...

Deze is de twee foto die we hebben gemaakt van de Lange gevlekte Genet.deze is de grootste van de civet, korte benen, een lang lichaam en een lange staar...

Een mooi plaatje vanuit de luchtballon. De zon komt net op, grondmist vormt mooie nevel-sluiers en in de achtergrond zie je een oude vulkaan aan de rand van ...

De ijsberen zien in hun natuurlijke leefomgeving in het afgelegen en onbewoonde gebied langs de Hudson Baai, is al een ervaring om nooit te vergeten. Om de w...

Die prachtig geklede vrouwen staan tijdens de viering van het chhath festival( zie vorige foto) in het koude en vieze water van de Ganges en zijn bezig met h...

In het begin ging het bij de safari's vooral om de big-5. Langzaam kwamen daar de vogels bij. Eerst de grote roofvogel en daarna de vogels met veel kleur. Da...

Vorige maand was ik in Niger om het befaamde Gerewol-festival te bezoeken. De exacte plek waar het festival wordt gehouden, is pas een dag van te voren beken...

Voor het maandthema heb ik al vele luxe hotels en vervoersmiddelen voorbij zien komen, maar wat is nu echte luxe.Voor mij is dat de vrijheid om als Nederland...

Zwartpuntrifhaaien hebben betrekkelijk kleine territoria en zijn sterk gebonden aan hun vertrouwde omgeving. Hierdoor konden wij dagenlang genieten van het s...

Birma of zoals het ook wordt genoemd Myanmar,is sinds enkele jaren ontsloten en het is toeristisch geworden. Toch zijn er ook in Mandalay nog plekken waar he...

Wanneer het eb is kun je bijna tot aan de voet van de klif L'Aiguille 'wandelen'. Wandelen tussen aanhaaltekens, want je moet lopen over gladde stenen die b...

De avond op Látrabjarg kon niet mooier eindigen. Na uren tussen de papegaaiduikers te hebben doorgebracht, rijden we bij middernachtzon terug naar ons hotel...

Tijdens onze vakantie in Exmoor National Park hebben we veel gewandeld. Wat een prachtig landschap! Glooiende heuvels, leuke dorpjes en overal riviertjes waa...

· Marokko

De straatjes van Chefchaouen zijn echt heel mooi om door te dwalen. Ik vond het sowieso een van de mooiste plaatsjes. De straten waren schoon en dat is in ve...

De Obelisk Tomb in Petra is een stukje Egyptisch, Grieks, Nabatean stijl architectuur van de eerste eeuw voor Christus. Tijdens een nachtelijke wandeling doo...

Deze foto is genomen in Mandawa. Mandawa staat bekend om zijn haveli's. Dit zijn oude koopmanshuizen uit de tijd van de kamelenkaravanen. We hadden enkele va...

Je hebt al die tijd vanuit San Pedro de Atacama rustig in het busje gezeten, maar je bent stiekem wel naar de 4000m plus gereden. Dus de eerste meters nadat ...

De steenvis is een vleesetende vis met giftige stekels op de rug, die leeft op de zeebodem, gecamoufleerd als een steen. Wanneer je gaat duiken of snorkelen ...

-Graag even openen- Vorige week plaatste ik een foto van het blauwe vuur van Ijen. Een foto die ik maakte toen het nog midden in de nacht en pikkedonker wa...

We logeerden 1 nachtje in een lodge aan Lake Baringo. Het lag pal aan het meer. Via de tuin liep je zo het strand op. We hebben daar ochtends een prachtige z...

dit meisje was op het pleintje rond de christelijke kerk in Hanoi paaseieren aan het rapen toen ik ze wou fotograferen; ik liet haar even een toertje draaien...

Deze boom is wellicht de meest gefotografeerde boom van Nieuw Zeeland.Hij staat vlak bij Wanaka in het Lake Wanaka. Persoonlijk vind ik hem ook erg fotogenie...

4.15 uur. Het deuntje van "krekels" dringt zich aan mij op. Tijd om op te staan. Vanmorgen gaan we naar de zonsopkomst bij Lake Matheson kijken en fotografer...

In het noordwesten van Groenland maakten wij een schitterende bootexcursie naar de Eqi Sermia. Deze actieve gletsjer - die ongeveer 100 km ten noorden van Il...

Aan de oever van de Ayeyarwaddy rivier, op ongeveer 130 kilometer ten zuidwesten van Mandalay, ligt Bagan, een vlakte die over 40 vierkante kilometer bebouwd...

Hoewel een beetje laat wil ik alsnog degenen bedanken die gereageerd hebben naar aanleiding van de foto/tip van de week 6 over de Sossus Dune Lodge. We waren...

Paar dagen eerder voordat we naar Noorwegen ging, ging ik weer op pad bij Kalmthoutse Heide met prachtig ochtendje. Tijdens wandeling zag ik een kort mooi li...

Hanoi, Vietnam. Ten westen van het centrum loop een spoorlijn door de stad. De huizen staan er erg dicht op en de Vietnamezen leven letterlijk op en naast...

Als je al een week door BC aan het rijden bent , en je hebt nog geen beer gezien , dan kan je onderstaand tip misschien goed gebruiken : rij 's avonds na het...

De laatste dagen van mijn rondreis door Egypte, uitrusten aan het strand van Sharm el Sheik. Aan het einde van de pier kun je het water in plonsen, snorkelt...

Mijn Monument Valley tip werd flink gewaardeerd, waarvoor dank! Ik heb nog 1 onderdeel tegoed van de tip, na "Totem Pole" en "Teardrop Arch" is het nu de be...

De slechts 2 á 3 km van het centrum van Weert gelegen Moeselpeel, is bijna niet toegankelijk. Toch heb ik gisteren een poging ondernomen. Het momenteel deel...

Als het avond word in de avenue des baobabs word het licht magisch..de prachtige silhouetten van de grote baobabs steken mooi af bij de ondergaande zon...er ...

fotosessie voor www.soos-brasil.nl, een nederlandse stichting die zich inzet voor de kansarme kinderen uit de sloppenwijken

Op deze fijn plek wilde ik een lange sluitertijdfoto maken (waardoor het water zo ‚wollig’ wordt). Klaarblijkelijk is dit een populaire spot om met zonso...

de meeste mensen doen hun dagelijkse was en plas buiten omdat het warm is en omdat ze binnen geen infrastructuur hebben om de afwas te doen

Na eerst een volledige dag de South rim te hebben afgewandeld zijn we rond zonsondergang op advies van de park rangers teruggegaan naar Hopi Point waar we va...

Half december van afgelopen jaar hadden we het plan om naar Helgoland te gaan. Dat is ook gelukt, maar helaas een dagje later dan gepland. De boot voer vanwe...

Ushuaia aan het einde van een mooie dag en aan het begin van een koude avond. Hier sta ik, temidden van verkeer, inwoners, backpackers, excursie aanbieders. ...

Ossenwagens trekken door de vlakte van Bagan. Veel tempels en een mooie wazige achtergrond op deze unieke bestemming in Birma. Het licht was ook erg mooi.

‘American Beauty’, een wereldberoemde film die tot mijn favorieten behoort. De film behandelt maatschappelijke thema’s die kenmerkend zijn voor de Amer...

Op een fietstochtje in de buurt van Khajuraho kwam ik deze kinderen tegen die aan het spelen waren op het platform van een tempel. Ik moest dit beeld gewoon ...

Groene zeeschildpad. Het is al een oudje, want hij kwam toch zeker van mn voeten tot aan mijn borstkas toen ik langs hem zwom. Met één blik wordt besloten ...

In de wondere wereld van de Masai Mara in West Kenya genoten wij vooral heel erg van het landschap en de dieren in de vroege ochtend en in de namiddag uren. ...

’s Ochtends vroeg om 07.00 uur in de Val D’Orcia (Toscane) trekt de ochtendnevel op en wordt het glooiende landschap langzaam zichtbaar.

Lalibela is een stad in het noorden van Ethiopië, in de regio Amhara. In de 13e eeuw was het de hoofdstad van het Ethiopische rijk en na Aksum is het tot op...

· Uganda

Dit jongetje behoort ook tot de pygmeeën. Ik heb bewust voor deze uitsnede gekozen. Vond het wat gewaagder zo. Het jongetje had zulke indringende ogen...

Deze roodoogboomkikker kijkt je aan met een blik van wat moet je van me!? Deze kikkertjes zijn erg leuk met hun rode ogen en rode voetjes en zijn ook bijzond...

De Grand Canyon is een zeer brede en diepe kloof in het noorden van de Amerikaanse staat Arizona. In de loop van miljoenen jaren heeft het water van de Col...

Overal in Lalibela zaten pelgrims te bidden. Er heerste een vredige sfeer. Zeer aangenaam daar te vertoeven. Bedankt voor alle fijne reacties op De me...

Totaal niet verwacht om de Himba tegen te komen (we gingen niet zo noordelijk in Namibie), maar inene zagen we toch een groepje vrouwen lopen. We zijn gestop...

Van 13 dec 2008 tot 2 jan 2009 heb ik op de Bark Europa (het schip op deze foto) een tocht gemaakt naar Antartica. In Neko Harbour heb ik voor het eerst voet...

Silhouet van een Mursi

In Zhaoxing vonden we op een gegeven moment een plekje waar ze lekkere koffie (zeldzaam in China) & bananen pannenkoeken verkochten. Het eettentje had een ta...

De Torenvalk waar ik laatst een kopportretje van plaatste, besloot om vlak naast en boven de auto te gaan bidden. Hij past niet eens goed in beeld, maar daar...

· Tibet

Deze foto is genomen bij het briljant mooie Nam Tso. Dit heilige meer ligt op 4718m en is daarmee het hoogste zoutwater meer. De lokale bevolking verdient zi...

De enige tempel uit de khmer tijd in het Ankor watt gebied, die nog intact is gelaten.. Voor mij ook meteen de mooiste tempel.. De Ta prohm ook wel Jungle W...

Tijdens een tweede fietstochtje werden we overgehaald om toch maar weer een keer mee te varen op een bamboe vlot. De lucht begon een beetje te betrekken en i...

's Ochtends om 0430 uit de veren om de mooiste hete ballontocht te maken ooit. Wonderbaarlijk genoeg dreven we met de wind mee boven de Yulong rivier tot ...

Deze foto hebben we gemaakt in Etosha. We reden terug naar de campsite waar je voor zonsondergang binnen moet zijn. Toch konden we het niet laten nog even sn...

She was playing hide and seek with her brother in the temple in Mandu, with her natrual coloured shawl around her shoulders she blended into her surroundings...

· Kenia

In Amboseli heb ik een groot aantal Masai mannen en vouwen gefotografeerd, dit is mijn favoriet....

Het "leuke" van de geïsoleerde ligging van de Balliem-vallei is dat het weinig, zeg maar niet, toeristisch-gecultiveerd is! Men schrikt hier gewoon bijna, b...

interactie tussen beesten en het gedrag van beesten is het leukst om te fotograferen. De meeste linkse bijeneter was net geland op het takje en daar was er e...

11 februari: dag van de jeugd. En daar is in Kameroen geen gebrek aan, dus de opkomst was erg hoog. In elk dorp/stad marcheren de scholieren per school langs...

“De eindeloze Sahara”, starend in de verte vraag ik me hardop af hoe ik dit aan het thuisfront over kan brengen en hoe ik dit moet verwoorden. Al snel ko...

Al een tijdje probeer ik een silhouetbeeld van de Grutto te maken in de late zon. Van de week was het eindelijk zo ver dat de zon het een keertje toeliet. He...

Beeld van een klein gedeelte van de mooiste watervallen van Noord-Vietnam: Ban Gioc bij Cao Bang (zie tip). Prachtig gebied daar ook het landschap rondom de ...