'984921' door Aljahuibers '984921' door Aljahuibers

ItaliëLazio en Rome provincie

Civita di Bagnoregio,

Aljahuibers

Civita di Bagnoregio, weer een prachtig dorpje op een rots, torent hoog boven al het groen uit, met af en toe een prachtige villa verscholen achter de vele cipressen. Een prachtige plek met veel groen. Een lange loopbrug brengt je naar het centrum van dit dorpje. Enige nadeel, het is wat toeristisch dus kom je alleen in het centrum door een entree te betalen. Een klein minpuntje van deze prachtige plek. Gezien we te weinig kleingeld mee hadden voor de parkeerautomaat en we genoeg dorpjes hadden gezien zonder toeristen, vonden wij het het geld niet waard. Spijt? Weet ik niet. maar toeristische plekken zijn niet mijn ding, dus kan ik meer genieten van prachtige vergezichten (zoals deze) en dorpjes die (bijna) net zo mooi zijn maar nog niet platgelopen zijn. Zie mijn andere foto's (en toekomstige foto's) voor meer van deze prachtige plekken, maar dan zonder entree.

'964139' door Aljahuibers '964139' door Aljahuibers

ItaliëRome

Lente in Italië

Aljahuibers

Het prachtige dorp Pitigliano (provincie Grosetto) is gelegen op rotsen, ongeveer 2 uur rijden ten noorden van Rome. De omgeving hier is prachtig. In 2 dagen hebben wij met de auto zeker 5 dorpjes/stadjes bezocht die allen even bijzonder op rotsen waren gebouwd, met een prachtig groene heuvelachtige omgeving. Ondanks dat het weer tijdens onze vakantie in mei wat tegenviel, geven de foto's mij toch een prachtig beeld van deze omgeving. zeker een aanrader (met de auto), maar met openbaar vervoer af te raden!

'862498' door Aljahuibers '862498' door Aljahuibers

ItaliëRome

Het beste van Rome

Aljahuibers

Ondanks de drukte in het hoogseizoen blijft de stad prachtig. Ik ben er nu twee keer geweest, een maal in februari, een maal in mei. De ervaring leert; Ga buiten het seizoen dus tussen december en maart! In februari heb ik heerlijk kunnen genieten van al het moois, zonder toeristen en dure restaurants. De stad heeft toen mijn hart gestolen. Afgelopen jaar zijn we in mei terug gegaan. Het was shokkerend druk en een lekker bordje pasta voor het pantheon was niet te doen. Het blijft een prachtige stad maar ervaring leert, ga in de winter, want ook het weer kan dan niet tegen vallen. Dat kan wel in mei.

'862496' door Aljahuibers '862496' door Aljahuibers

MaleisiëKuala Lumpur

Kuala Lumpur by night

Aljahuibers

De beste tip die ik kreeg toen ik naar Kuala Lumpur ging, is om via Airbnb te boeken in een 'hotel' in een van de vele flatgebouwen, met infinity pool. voor nog geen 30 euro per nacht zit je met z'n tweeën in luxe midden in de stad. We hebben genoten van een prachtige avond aan het zwembad met geweldig uitzicht!

'862495' door Aljahuibers '862495' door Aljahuibers

MaleisiëKuala Lumpur

Infinity pool on a...

Aljahuibers

Kuala Lumpur was het start- en eindpunt van onze 3 weekse reis door Maleisië. Via een tip hebben we twee keer heerlijk kunnen genieten van de luxe voor een prikkie. Via Airbnb kun je voor 30 euro per nacht met z'n tweeën in een luxe wolkenkrabber genieten van de stad, met als klap op de vuurpijl een infinitypool tot je beschikking welke uitkijkt over de stad. Natuurlijk heb je deze niet voor je alleen (alleen als je heel vroeg op staat), maar genieten van deze luxe voor deze prijs was onbetaalbaar.

'862494' door Aljahuibers '862494' door Aljahuibers

MaleisiëPerhentian Islands

Familieliefde

Aljahuibers

Onze laatste dagen op Maleisië hebben we afgesloten op de Perhentians. Hier ontloop je niet echt het toerisme, het eiland wordt alleen bewoond door de hotels op het eiland. Toch kun je hier genieten van de rust en de prachtige natuur, vooral onderwater. Wij hebben alleen veel gesnorkeld tussen de prachtige vissen en kleine rifhaaien, maar de volgende keer zou ik zeker gaan duiken. Het wildlife, zoals deze prachtige apen lopen gewoon door je resort heen. Genieten!

'862493' door Aljahuibers '862493' door Aljahuibers

MaleisiëTaman Negara

Wildlife in de jungle

Aljahuibers

Doordat we alles van Maleisië wilden zien in 3 weken, hadden we maar kort de tijd in de Taman Negara. Een georganiseerde tocht door de jungle was hierdoor niet de moeite waard, dus gingen we op zoek naar dagtochten door de jungle die we alleen konden doen. Een toeristische route naar de top van de berg over vlonders was de start van deze wandeling. Zelf aan het begin van het park, waar alle toeristen op teenslippertjes lopen, kwamen we al deze knapperds tegen, boven ons slingerend. Op de top van de berg hielden de vlonders op en draaiden alle toeristen zich om, nadat ze hadden genoten van het uitzicht over de oudste jungle van Maleisië. Wij waren eigenwijs en liepen de andere kant de berg naar beneden, over modderige en kapot gelopen paden. Die tocht kwamen we sporen van olifanten en tapirs tegen en roken we ze zelfs. Ze waren dus dichtbij! Helaas ook het gezelschap van honderden bloedzuigers welke uren later nog in de douche ons vergezelden. Deze avonturen maakte onze vakantie en zorgden ervoor dat ook de toeristische plekken interessant kunnen zijn door slim de mensenmassa te ontwijken.

'862491' door Aljahuibers '862491' door Aljahuibers

MaleisiëCameron Highlands

Laat het avontuur...b

Aljahuibers

The Cameron Highlands vonden wij een toeristische bedoeling. Vanuit je hostel heb je een gids of een eigen auto nodig om naar de theeplantages te komen. Wij waren eigenwijs en kozen de dichtstbijzijnde uit om met de voet naartoe te lopen. Via de autoweg liepen we heen, een weg die we nooit meer zouden doen; haarspeldbochten waar auto's overheen razen. Geen voetpaden waardoor het een gevaar voor eigen leven is. De terugweg hadden we geen zin om de bus te pakken, daar kwamen we niet voor. Ook die autoweg wilden we niet terug nemen. Dus zijn we via 'mapsme' opzoek gegaan naar een wandelpad terug naar het hostel. Het zou 2 uur duren naar een top van een heuvel. Wat niet zichtbaar was op de app was dat het pad al tijden niet was bijgehouden. Op de foto hadden we nog volle moed tussen de jungle en plantages. Helaas stopte kort daarna het pad en zagen we alleen nog vage sporen van een eerder gelegen wandelpad, stijl de berg op. De app gaf nog 800 meter aan, dus volle moed en in de warme zon zette we onze tocht door, door hoog struikgewas zonder enig besef van het wilde (insecten)leven onder onze voeten. Die 800 meter duurde een eeuwigheid, maar eenmaal op de top van de berg vonden we weer een pad en mensen! Een avontuur die we nooit zullen vergeten en deze toeristische bestemming een hele andere dimensie gaf!

'862490' door Aljahuibers '862490' door Aljahuibers

MaleisiëTioman Island

Our little paradise -

Aljahuibers

Ons eigen kleine paradijs op Pulau Tioman. Ik zou iedereen willen aanraden om de andere kant van het eiland te bezoeken. De tocht er naartoe is niet even makkelijk; je hebt een prijzige taxi nodig, maar eenmaal begonnen aan de tocht over de berg van jungle is de prijs zeer begrijpelijk. Door de dichte jungle en de steile heuvel midden op het eiland, maken niet veel toeristen deze trip naar de andere kant. Dit maakt het dan ook zeker de moeite waard! je hebt bijna een uitgestrekt bounty strand voor je alleen en hebt genoeg te doen zoals snorkelen, lekker eten en wandelen in de jungle. We hebben nog nooit zo veel van drie dagen rust genoten!

'862489' door Aljahuibers '862489' door Aljahuibers

MaleisiëTioman Island

De rust op Pulau...Ti

Aljahuibers

Tijdens onze eerste rondreis samen (met de backpack) hadden we Maleisië uitgekozen, een toegankelijk en overzichtelijk land. We hadden een reis samengesteld met veel afwisseling; stad, jungle, theeplantages, cultuur, geschiedenis en strand. Op Pulau Tioman hadden we zonder echt te weten een super slaapplek uitgekozen, aan de andere kant van het eiland. De tocht er naartoe was spannend, door de jungle over een steile weg waarbij de auto moeite had om ons naar de andere kant te brengen. Maar de toch was het meer dan waard. Aan de andere kant van het eiland was er weinig van toerisme te zien en sliepen we in ons eigen houten hutje op het strand. We hebben drie dagen genoten van de rust. Even helemaal niks doen voordat we weer verder op avontuur gingen. Maar ook op dit eiland was er nog genoeg te doen zoals snorkelen tussen kleine rifhaaien en mooie vissen. Maar ook wandelen door de jungle naar watervallen en heerlijk eten. Een aanrader!