'424008' door Travels '424008' door Travels

IJsland

IJsgrot

Travels

Tijdens onze reis naar IJsland hebben we ook een gletsjer hike tocht gedaan. We liepen langs deze ijsgrot. Bijzonder en prachtig om de verschillende kleuren ijs te zien en het uitzicht erdoorheen.

'479999' door Travels '479999' door Travels

Bootexcursues vanuit.

Travels

Vanuit Tofino kan je met de organisatie Remote Passage diverse boottochten maken, waaronder walvis spotten, beren spotten langs de kust een een tocht naar de hotsprings, de natuurlijke warmwater bronnen op ongeveer 1, 5 uur varen vanaf Tofino. Het beste dat ik kan aanraden is de dagtocht van 7 uur. Je gaat een paar uur wildlife spotten, tussendoor naar de hotsprings en op de terug weer genieten van alles wat je tegenkomt. Zo heb je een combinatie van alles met ervaren gidsen die ook voor het ministerie van natuur werken en alles registreren wat betreft de dieren en de natuur. Daarbij zijn de gidsen erg begaan met de dieren. Hoe leuk het ook is om zo dichtbij mogelijk te komen, ze blijven altijd op de verplichte 30 meter afstand. Vele andere boten jagen toch achter de beesten aan. De prijs voor 7 uur is ongeveer $120,-.

'361602' door Travels '361602' door Travels

Zeester

Travels

Op onze reis over Vancouver Island zijn we onder andere naar Uculet gereden. Vlakbij de start van de Pacific Wild Trail staat een vuurtoren op de rotsen. Op zoek naar zeeleeuwen zijn we hier wat rondgeklauterd. Geen zeeleeuw gezien maar wel vele grote zeesterren zoals deze en vele groene...? anemonen denk ik..

'361601' door Travels '361601' door Travels

CanadaVancouver

Vancouver

Travels

Vanuit het Stanley Park heb je een mooi uitzicht op de stad Vancouver. Links ligt de Canada Place, het conferentiecenter. Heerlijk om in het Stanley Park uit te rusten terwijl de drukte zo vlakbij is. Naast dat je hier goed kan bijkomen is het ook super relaxt om te fietsen door het park, langs de stranden en het meer.

'361583' door Travels '361583' door Travels

Zeeleeuwen in Ucuelet

Travels

Op onze eerste dag in Ucuelet besloten we zelf op zoek te gaan naar zeeleeuwen in plaats van op een van de dure excursues mee te gaan. Nadat we eerst een tijd over de rotsen hadden geklommen en bij elk geluid dachten, zou het er een zijn? kregen we de tip van mensen om naar de haven te gaan, en dan speciaal naar het oliedok. De hele dag leggen daar schepen aan en vertrekken ze. Voor de zeeleeuwen is dit ideaal omdat er vaak voedsel bij de boten te vinden is. De ene zeeleeuw links ligt lekker te luieren terwijl de andere uitkijkt naar een hapje.

'361559' door Travels '361559' door Travels

Arenden op het nest

Travels

Vanuit Tofino heb ik met Remote Passage een dagtocht gemaakt van 7 uur over het water. De tocht voerde naar de hotsprings maar onderweg gingen we wildlife spotten. Dit is de beste tour die ik kan aanraden. Je hebt een combinatie van alles met ervaren gidsen die ook voor het ministerie van natuur werken en alles bijhouden. Toen we bijna terug waren in de haven spotte onze gids nog deze zeearend op haar nest. Een mooie aanvulling op een onvergetelijke dag.

'361558' door Travels '361558' door Travels

Zeearend op een rots

Travels

Vanuit Tofino heb ik met Remote Passage een dagtocht gemaakt van 7 uur over het water. De tocht voerde naar de hotsprings maar onderweg gingen we wildlife spotten. Dit is de beste tour die ik kan aanraden. Je hebt een combinatie van alles met ervaren gidsen die ook voor het ministerie van natuur werken en alles bijhouden. Onderweg zagen we deze zeearend. Het was geen goed weer met hoge golven dus lastig om een goede foto te maken terwijl je zo heen en weer deint op de golven.

'361554' door Travels '361554' door Travels

Zeeleuwen

Travels

Vanuit Tofino heb ik met Remote Passage een dagtocht gemaakt van 7 uur over het water. We hebben veel wildlife gezien waaronder deze groep zeeleeuwen die lekker op de rotsen lagen. Zo gaaf en bijzonder om zo'n hele groep van dichtbij te zien.

'361552' door Travels '361552' door Travels

Zwarte beer naast de.

Travels

Tijdens mijn vakantie in onder andere Whistler afgelopen mei konden we nog gewoon de berg op om te skieen. Onder aan het dal was de meeste snel al weg maar we konden nog net over een smal sneeuwpad naar beneden skien en dat was maar goed ook want anders had ik deze zwarte beer nooit gespot. Heel bijzonder om dit van zo dichtbij mee te maken en te zien.

'361548' door Travels '361548' door Travels

CanadaVancouver

Uitzicht op downtown.

Travels

Uitzicht op de Vancouver vanaf het strand aan de andere kant vlakbij Granville Island. Vancouver biedt voor iedereen wat wils. Stranden, uitgaan, parken, levendigheid en bovenal ook rust. Een bijzondere en leuke plaats met vele mogelijkheden.

'361521' door Travels '361521' door Travels

Black Tusk vanaf...Bl

Travels

Tijdens het skieen op Blackcomb Mountain, hadden we vanaf piste 7th Heaven een prachtig uitzicht op de Black Tusk aan de overkant. Tot eind mei kan je skieen in Whistler en daarna nog op de Glacier.

'361519' door Travels '361519' door Travels

Squamish Lake

Travels

Na het beklimmen van de Stawamus Chief in Squamish was het tijd om even te relaxen aan het meer van Squamish. Vanaf hier heb je een mooi uitzicht op de Stawamus Chief en de omliggende bergen.

'361516' door Travels '361516' door Travels

Eekhoorn gespot onder

Travels

Tijdens het beklimmen van de Stawamus Chief in Squamish gingen we even uitrusten op een rotsblok met een spectaculair uitzicht. Deze eekhoorn had ook even lunchpauze en verstopte zich met wat lekkers onder een van de rotsen.

'357400' door Travels '357400' door Travels

Stadsbeeld Aida Camp

Travels

Vanuit Jeruzalem ben ik een mniddag naar Bethlehem gegaan. Samen met mijn Palestijnse gids zijn we naar Aida Camp geweest. Op de Muur staan vele tekeningen, waaronder ook deze.

'357399' door Travels '357399' door Travels

Banksy tekening - Aid

Travels

Vanuit Jeruzalem ben ik een mniddag naar Bethlehem gegaan. Samen met mijn Palestijnse gids zijn we naar Aida Camp geweest. Op de Muur staan vele tekeningen, onder andere van de Britse kunstenaar, Banksy. Banksy heeft regelmatig projecten die de publiciteit halen. In augustus 2005 schilderde Banksy negen werken op de Palestijnse zijde van de muur tussen Israël en de Palestijnse gebieden, waaronder deze tekening van een ladder die helemaal tot bovenaan de muur doorloopt.

'357397' door Travels '357397' door Travels

Not for sale

Travels

Toen ik in Jeruzalem was ben ik een middag met een Palestijnse gids door Palestijns gebied getrokken. Onder andere zijn we toen in Aida Camp, bij de muur geweest. Aanvankelijk geloofden de vluchtelingen dat ze snel naar huis zouden terugkeren. Maar zestig jaar later wonen ze er nog altijd. De oude sleutel van hun huis bewaren zij om aan hun kinderen en kleinkinderen te geven. De sleutel is inmiddels het symbool geworden van het recht op terugkeer van de Palestijnse vluchtelingen. Op de sleutel staat te lezen: ‘Not for sale’. De huizen waaruit de vluchtelingen werden verdreven stonden niet te koop, maar ook het recht op terugkeer is niet te koop.

'355393' door Travels '355393' door Travels

Tekeningen op de muur

Travels

Toen ik in Jeruzalem was ben ik een middag met een Palestijnse gids door Palestijns gebied getrokken. Onder andere zijn we toen bij de muur geweest. Heel bijzonder en erg om te zien dat die daar staat.

'355392' door Travels '355392' door Travels

Bar Mitswa @ Jeruzale

Travels

Toen ik op de Western Wall Plaza was en naar de Klaagmuur liep zag ik naast de scheidingsmuur tussen mannen en vrouwen stoelen staan om erover heen te kunnen kijken. Precies daarvoor werd net een Bar Mitswa gevierd, de Joodse meerderjarigheid van een jongen. Deze jongen was zo trots en keek recht in mijn lens. Ik vind het een hele mooie foto. Ik vraag me wel af wat dat zwarte din op zijn hoofd is en de zwarte banden die hij om zijn arm had. Weet iemand wat dat betekent?

'355390' door Travels '355390' door Travels

Uitzicht over...Jeruz

Travels

Bijzonder om in Jeruzalem te zijn. Je hebt het zo vaak op het nieuws gezien en nu ben je er dan. Vele controles voor je het plein dan eindelijk op kan. Ik was er op vrijdag, je moet overal rekening mee houden, Sabbat van de Joden, het middaggebed van de Moslims. Je kan niet overal in en naar toe en mag al helemaal niet overal foto's maken.

'355386' door Travels '355386' door Travels

IsraëlZuid Israel

Timna Park

Travels

Deze foto is gemaakt in Timna Park nabij Eilat. Het park is bekend vanwege de archealogische opgravingen maar ook vanwege de bijzondere rotsformaties. Op deze foto een mooi uitzich op de bergen.

'479714' door Travels '479714' door Travels

ItaliëMilaan

Bezichtiging Laatste.

Travels

Het Laatste Avondmaal is een van de bekendste werken van Leonardo da Vinci. Het is te zien in de Santa Maria Dell Grazie, maar het is zo populair, dat je moet reserveren als je naar binnen wilt. Om te reserveren bel je +39(0)2 8942 1146 of ga je naar deze website: http://goitaly.about.com/od/milanitalytravel/qt/last_supper.htm Het adres is: Santa Maria delle Grazie, Piazza Santa Maria delle Grazie 2, Milaan. Het Laatste Avondmaal is een fresco, dat Da Vinci tussen 1495 en 1498 maakte. Het werk laat zien hoe de twaalf discipelen reageren als Jezus aankondigt dat één van hen Hem zal verraden. Je kunt dan een kwartier lang van Het Laatste Avondmaal genieten.

'479568' door Travels '479568' door Travels

Duiken Israël

Travels

Duiken Als je wil duiken in Israël is het volgens de Israëlische wet verplicht dat je in de afgelopen 6 maanden een duik moet hebben gedaan. Zo niet, dan ben je verplicht een refreshment cursus te doen voordat je met een guided dive mee mag. Neem altijd een afschrift van je polis mee waarop staat dat duiken incl. is. Anders zullen sommige duikscholen je niet het water in laten voordat je een duikverzekering hebt afgesloten.

'479567' door Travels '479567' door Travels

Sabbat

Travels

Sabbat Op vrijdag rond zonsondergang begint de Sabbat die duurt tot zaterdagavond rond zonsondergang. Echter zijn er toch al veel winkels die rond 14.00 uur al sluiten op vrijdag omdat de mensen zich gaan klaar maken voor de Sabbat. Zaterdagavond rond 19.00 uur gaan de winkels weer open. Dit geldt voor het gehele land. Souvenirwinkeltjes en dergelijke blijven over het algemeen wel open. Houdt er ook rekening mee dat het openbaar vervoer niet rijdt met Sabbat, stem je reisplan hier op af.

'479566' door Travels '479566' door Travels

Bezoek aan Jeruzalem

Travels

Bezoek aan Jeruzalem Houdt rekening met de religieuze dagen en rustdagen. Zo is er op vrijdag en zaterdag Sabbat voor de Joden, maar op vrijdag is ook het gebed voor de moslims. Hierdoor is het erg druk in de stad en is er meer controle. Op vrijdag kan je sowieso geen moskeeën bezoeken, op andere dagen is dit soms mogelijk. Elke maandag en donderdag word er in Israël Bar Mitswa gevierd. Alle jongens die 13 jaar zijn geworden, mogen dan voor het eerst uit de Thora lezen. Vele families vieren deze Bar Mitswa bij de Klaagmuur in Jeruzalem. De vrouwen staan aan de andere kant van het hek op stoeltjes om te kijken naar hun zoon en/of kleinkind.