'305948' door Shiro '305948' door Shiro

ThailandAyutthaya

Borst vooruit !

Shiro

Iedereen die in Thailand geweest is weet dat je struikelt over de Boeda's . Van groot tot klein,dik en dun ! Ze zijn er in al soorten en maten. Deze rij Boeda's kwam ik tegen in Ayutthaya. Ze staan prachtige aangekleed op een rij en hun gezichten vond ik erg spreken!

'305809' door Shiro '305809' door Shiro

ThailandNoord Thailand

Olifanten in de wei

Shiro

In de omgeving van Chiang Mai vind je het Elephant nature park . Dit geweldige park helpt straat en mishandelde olifanten. Ze krijgen hier een tweede kans ,op een gelukkig leven. Zonder te hoeven bedelen en of toeristen rond te sjouwen op hun rug (waar een olifant niet op gebouwd is! ) Je kan hier werken als vrijwilliger en is echt een aanrader. Het park ligt in een prachtig heuvelachtige valei. En de olifanten kunnen hier ''vrij" rondscharrelen . Is weer eens wat anders dan koeien in de wei ! (Zie mijn tips als je interesse hebt om het elephant nature park te bezoeken )

'477518' door Shiro '477518' door Shiro

Massage door blinden.

Shiro

In Siem Reap kun je natuurlijk de ongelooflijk mooie tempels van Angkor bezoeken. Dit kun je op verschillende manieren doen. Wij deden dit op de fiets zodat je zelf alles kan gaan ontdekken. Voor een paar dollar huur je een fiets. Waarvan 1 dollar voor het onderhoud van de fiets is en de rest word gebruikt voor ontwikkelingshulp ! Wij blij,zij blij ! Van het fietsen waren we wel behoorlijk stijf geworden,aangezien we niet gewend zijn om dagen achter elkaar op de fiets te zitten. Toen we op een ochtend siem reap uit reden (richting angkor) kwamen we langs een schooltje voor blinden kinderen. Deze kinderen kregen een opleiding tot o.a masseur. Zodat ze zichzelf konden voorzien in levensonderhoud en later minder financieel afhankelijk zijn. In een gebouwtje voor de school kon je voor een paar dollar je heerlijk laten masseren door "afgestudeerden"( wat we wel konden gebruiken van al het fietsen! ) Zij blij ,wij blij Je vind de blindenschool rechts naast de hoofdweg richting angkor vanuit siem reap. De fietsen kun je bij verschillende guesthouses huren.

'305661' door Shiro '305661' door Shiro

Kijk me eens aan!

Shiro

Tijdens ons bezoek aan Angkor (wat in het khmer heilige stad betekend.) Fietsten we ook naar de tempels van Bayon. Deze oude tempel is wereldberoemd om zijn vele gezichten uitgehouwen in de stenen. Waar je ook staat er zijn altijd een paar gezichten die naar je kijken !!!

'305207' door Shiro '305207' door Shiro

Aapjes kijken..

Shiro

Deze makaak zat aan de vijver voor Angkor Wat. Hij keek vol verbazing naar de nonstop stroom aan toeristen die de tempel kwamen bezoeken. Waarschijnlijk hopend op wat lekkers!

'305199' door Shiro '305199' door Shiro

Wortel schieten.

Shiro

Deze foto heb ik geschoten tijdens onze fietstocht door de tempel complexen van Angkor. Het was wel onwijs warm om op de fiets de verschillende tempels te bezoeken,maar zeker de moeite waard! Na een ritje werden we telkens beloond door weer een adembenemend mooie tempel. Hier zie je de wereld beroemde tempels van ta prohm.

'305179' door Shiro '305179' door Shiro

CambodjaPhnom-Penh

Straatkindje...Phnom-

Shiro

Tijdens onze reis door Cambodja waren we ook in Phnom- Penh. Daar zijn we lopend door deze chaotische stad gaan zwerven. En kwamen van alles tegen van aangeklede olifanten tot sextoeristen met kleine kinderen (walgelijk ! ). Maar vooral zagen we schrijnende armoede onder de bevolking. Mijn vriendin had op haar werk speelgoed ingezameld wat we uitgedeeld hebben aan straatkindjes . Dit meisje stond netjes te wachten tot ze wat kreeg van ons,op haar gezicht is af te lezen dat ze een hard bestaan leeft en ons een beetje wantrouwt. Maar toen ze eenmaal haar nieuwe springtouw had gekregen kon ze weer (heel) even kind zijn.

'301619' door Shiro '301619' door Shiro

Rode olifanten.

Shiro

InTsavo national park hebben de olifanten een rode kleur. Dit komt omdat ze zichzelf insmeren met aarde.Ter bescherming van hun huid tegen de felle zon en insecten. In de tsavo regio is de aarde rood van kleur en zo ontstaan de beroemde "rode " olifanten van Tsavo. Hier een moeder met kind

'301606' door Shiro '301606' door Shiro

Eindeloos...

Shiro

Tussen onze gamedrives door hadden we lunch in de voi safari lodge in tsavo east national parc. Het uitzicht was grandioos ! De savanne strekt zich uit verder dan je kan kijken. Terwijl wilde olifanten een bad komen nemen in de waterplaats!

'301602' door Shiro '301602' door Shiro

Witte neushoorn

Shiro

In lake Nakuru national parc heb je grote kans neushoorns tegen te komen. Vaak zie je ze aan de oever van het meer met pelikanen en flamingos op de achtergrond.

'301571' door Shiro '301571' door Shiro

In de aanval!

Shiro

In het Tsavo east national park kwamen we deze prachtige olifant tegen. Hij stond eerst een eindje bij ons vandaan maar toen hij ons zag kwam hij er meteen aan. Eerst dachten we dat hij nieuwsgierig was. Maar vlak na het maken van deze foto bestormde hij ons safaribusje,en moesten we er als een gek vandoor. Een spannende ervaring !

'301565' door Shiro '301565' door Shiro

Lioness

Shiro

Deze leeuwin zagen we in het masai mara national park. Ze had net een prooi gevangen (een hartebeest) en ze lag nog uit te hijgen) Deze foto maakte ik net op het moment dat ze bijgekomen was van de jacht ,net voor ze opstond om naar haar prooi te lopen en aan haar maaltijd te beginnen. (die fotos zal ik jullie besparen)

'300579' door Shiro '300579' door Shiro

Feestmaal

Shiro

Ze noemen de Masai Mara een van de grootste dieren shows op aarde. En dat was het voor ons zeker. Ongelooflijk hoeveel wilde dieren je daar op een dag kan spotten. Zo kwamen we deze Cheetah moeder met twee van haar jongen tegen. Om de beurt aten ze van hun prooi terwijl er altijd 1 van hun op de uitkijk was. Moeder likt het bloed van haar kin terwijl ze de omgeving afspeurt op gevaar.

'300466' door Shiro '300466' door Shiro

High in the sky

Shiro

Deze masai giraffe zagen we in de masai mara . Masai giraffen behoren tot de grootste giraffe soort. Hij was inderdaad super lang en liep bijna letterlijk met zo'n hoofd in de wolken!

'300385' door Shiro '300385' door Shiro

King of Beasts

Shiro

Deze gekuifde leeuw lag samen met twee anderen onder een boom te luieren aan het einde van een warme dag in Lake Nakuru . S'nachts konden we de groep leeuwen horen brullen vanuit onze lodge.

'300325' door Shiro '300325' door Shiro

Rare vogel?

Shiro

Ik heb deze vogel gespot tijdens onze eerste gamedrive in Ttsavo oost. Ben vergeten hoe hij heet,maar vind het een prachtige vogel met zijn gekleurde snavel en rode stip op zijn borst.

'300246' door Shiro '300246' door Shiro

Kenia

Lekker dobberen ..

Shiro

Tijdens een boottochtje over Lake Navaisha (het grootste zoetwatermeer van Kenia) kwamen we heel veel nijlpaarden tegen. Deze prachtige dieren lagen heerlijk te dobberen in het water,lekker in het zonnetje. Naast de nijlpaarden zie je er heel veel vogels en waterbokken.

'300240' door Shiro '300240' door Shiro

KeniaAmboseli NP

Maasai vrouw

Shiro

Deze Maasai vrouw stond in haar prachtige traditionele kleren voor haar plaggen hutje. Deze Maasai stam woonde aan de voet van Kilimanjaro en waren nog vrij authentiek.

'300229' door Shiro '300229' door Shiro

Lazy rhinos

Shiro

Bij ons bezoek aan Lake Nakuru national parc kwamen we deze luierende neushoorns tegen. Ze lagen lekker te slapen onder een boom. Vind de verschillende kleuren die je in afrika vaak ziet in de natuur prachtig!

'477047' door Shiro '477047' door Shiro

IndiaWest Bengalen

Jaldhapara wildlife..

Shiro

Dit afgelegen park is 1 van de weinige plekken in de wereld waar je een (grote) kans hebt om de Eenhornige neushoorn te zien in het wild. Wij zaten in het Holobong geusthouse midden in het Jaldhapara wildlife sanctuary.(is alleen te boeken via het tourist office in Silliguri/ Kolkata.) S'avonds was er een neushoorn voor onze geusthouse en bij zonsopgang ga je de dichte jungle in opzoek naar deze geweldige dieren! Naast de neushoorns hebben we tal van andere dieren gezien waaronder wilde olifanten! Een overgetelijke ervaring!

'294585' door Shiro '294585' door Shiro

ThailandAndaman kust

Zonsondergang

Shiro

Na een paar weken backpacken door thailand waren we eindelijk aangekomen aan het strand van Kata noi in Thailand. Het werd al bijna donker dus we moesten ons haasten om nog even te zwemmen in de zee. Hier werden we getrakteerd op een paradijselijke zonsondergang!

'477042' door Shiro '477042' door Shiro

ThailandNoord Thailand

Olifanten opvangkamp!

Shiro

Als je van olifanten houd maar niet wil mee helpen aan het uitbuiten van deze prachtige dieren. Ga dan naar het Elephant nature camp!! Hier worden de olifanten opgevangen die in vreselijke omstandigheden leefden en krijgen ze een tweede kans in hun leven. Op een gelukkig leven! Steek je handen uit de mouwen en word vrijwilliger voor een paar dagen of weken. Je kan ook voor een dag op bezoek. Je mag dan de olifanten voeren en ze helpen wassen in de rivier. Met een emmer en een borstel, schrobben maar,een geweldige ervaring! Er zijn veel parken in thailand waar ze wel olifantje rijden etc hoe ziek of zwak de dieren ook zijn. Let op dat je naar een verantwoord park gaat. Om verwarring te voorkomen hier de link van het park waar het welzijn van de dieren voorop staat.: [url="http://www.elephantnaturepark.org" target="_blank"]www.elephantnaturepark.org[/url]