'477348' door MvanBloemendaal '477348' door MvanBloemendaal

Cape trib, daintree,.

MvanBloemendaal

Hierbij wat tips uit onze rondreis door australie. Voor de liefhebber heb ik ons reisschema. -cape tribulation, als je van paardrijden houdt moet je dat hier zeker doen! camping cape trib is echt een topper. Aan het strand. Lynch heaven ligt bij Dantree in is ook een aanrader. - de croctour hebben wij ook gedaan. - bezoek kuranda met eigen auto dat is goedkoper en net zo makkelijk. - in cairns op de boulevard lekker eten en natuurlijk een duik (of twee) maken. (met reef experience) - het zwembad en de botanische tuin zijn ook leuk om te bezoeken.

'477347' door MvanBloemendaal '477347' door MvanBloemendaal

Townsville, paronella

MvanBloemendaal

Hierbij wat tips uit onze rondreis door australie. Voor de liefhebber heb ik ons reisschema. - Townsville is een leuke stad. Leuk uitgaansleven. Vanuit townsville de boot naar magnetic island. Leuk sfeertje! - paronella park hebben wij ook gezien. Gratis overnachten! - in eugenella np kun je het vogelbekdier spotten. Bijna altijd succes verzekerd. Na 3 uur en 's ochtends vroeg geloof ik. De klim met de auto naar boven is erg mooi. Net frankrijk maar dan met palmboemen langs de kant van de weg.

'477346' door MvanBloemendaal '477346' door MvanBloemendaal

Tin can Bay,...marybo

MvanBloemendaal

Hierbij wat tips uit onze rondreis door Australie. Voor wie wil heb ik evt ons reisschema. - 's ochtends komen in Tin Can Bay wilde dolfijnen de baai ingezwommen. Zorg dat je er tussen half 8 en 8 bent. - in maryborrough natuurlijk op de foto met het beeld van mary poppins - airlie beach en vanuit hier een 3 daagse zeiltocht naar de whitsundays Echt fantastisch!!! Check wel van tevoren het weer anders is het zonde.

'477345' door MvanBloemendaal '477345' door MvanBloemendaal

Brisbane en fraser...

MvanBloemendaal

Hierbij wat tips voor een rondreis door Australie. Voor de liefhebber heb ik ook ons reisschema. - brisbane; met city cat over de rivier varen (is openbaar vervoer) - in brisbane hebben we aan het water heerlijk pizza gegeten. Vlak bij de opstaphalte van de city cat. Ik dacht bij riverside centre. - bezoek aan lone pine was leuk maar is duur. - noosa, rainbow beach, vanaf hier hebben wij de boot gepakt naar Fraser Island.

'477344' door MvanBloemendaal '477344' door MvanBloemendaal

AustraliëNew South Wales

West macdonnell range

MvanBloemendaal

Hierbij wat korte tips voor een rondreis door australie. Voor de liefhebber heb ik ons reisschema door australie. - west macDonnell ranges. Permit voor nodig voor de mereenie loop. Te koop bij de benzine pomp. Het landschap was waanzinnig. Je hebt hier wel een 4x4 voor nodig. Bezoek dan simons gap, ellery creek big hole en standley chasm. - in alice springs gaan eten bij bojangles voor een apart stukje vlees. De pasta met roomsaus was heerlijk

'477343' door MvanBloemendaal '477343' door MvanBloemendaal

AustraliëNorthern Territory

Kings canyon en uluru

MvanBloemendaal

Hierbij wat tips van onze rondreis door Australie, Voor de liefhebber heb ik ons reisschema. - Kings Canyon; de lange wandeling is zeker de moeite waard. - 's ochtends eerst de olga's bezoeken en dan Uluru - zonsondergang en opkomst bekijken. Met biertje!!!!!! (ja de ondergang natuurlijk) Klapstoeljes mee en genieten.

'477342' door MvanBloemendaal '477342' door MvanBloemendaal

AustraliëNorthern Territory

Bitter springs en...d

MvanBloemendaal

Hierbij wat tips voor een rondreis door Australie, voor de liefhebber heb ik ook nog ons reisschema. - natuurlijk mataranka niet overslaan, maar wij vonden Bitter Springs nog mooier, ligt er vlak naast. Hier is een soort stroomversnelling. Echt super! - lunchen bij Daly Waters (oudste pub) - devils marbles - langs de kant van de weg zagen we veel roofvogels van de karkassen eten.

'477341' door MvanBloemendaal '477341' door MvanBloemendaal

AustraliëKakadu NP

Kakadu NP

MvanBloemendaal

Hier wat korte tips voor australie, voor de liefhebber heb ik ook nog ons reisschema. - via Darwin naar Kakadu NP rijden en Ubirr niet overslaan. Hoogtepunt voor ons was wel een bezoek aan Gunlom en Maguk falls. Een natuurlijke pool met heerlijk warm water en een waterval. - ochtendcruise maken bij Yellow waters. De zonsopkomst is dan fantastisch! - in Katherine een kano huren en door de gorge varen.

'477340' door MvanBloemendaal '477340' door MvanBloemendaal

AustraliëSydney

Boottocht Sydney

MvanBloemendaal

In het kort wat tips voor een rondreis door Australie, voor de liefhebber heb ik ook ons reisschema. - bij een bezoek aan Sydney; geen dure boottocht boeken, maar gewoon de ferry nemen. Die gaat ook langs the Opera House en onder de brug door! Een bezoek aan Bondi en Manly Beach mogen natuurlijk niet ontbreken.

'301448' door MvanBloemendaal '301448' door MvanBloemendaal

Costa RicaWestkust Costa Rica

Surfchick at the beac

MvanBloemendaal

Natuurlijk moet je in Costa Rica leren golfsurfen!! In Dominical zou het makkelijker zijn dan in Cahuita vanwege de stroming.... Yeah right! De golfen waren hoog en hadden veel kracht. Uiteindelijk is het deze bikkel wel gelukt. De volgende dag had ik nog plezier van, want mijn lijf hielp mij op de een of andere manier steeds herinneren.

'301447' door MvanBloemendaal '301447' door MvanBloemendaal

PanamaCaribische kust

Het vakantiegevoel in

MvanBloemendaal

Helaas scheen de zon niet volop toen wij in Bocas del Toro waren, maar dat mocht de pret niet drukken. Wat en vakantiegevoel. Terwijl we met de boot naar dit paradijs werden gebracht zagen we onderweg dolfijnen! Super!

'301446' door MvanBloemendaal '301446' door MvanBloemendaal

Costa RicaCahuita NP

Luiaard in Cahuita

MvanBloemendaal

We zaten net lekker te eten toen er boven ons hoofd(!!) deze luiaard voorbij kwam kruipen!! Wat een beest. Hij trok zich niets aan van onze foto en kroop overstoorbaar verder.

'301443' door MvanBloemendaal '301443' door MvanBloemendaal

Costa RicaNoord Costa Rica

Lanspuntslang in...Sa

MvanBloemendaal

In National Park Braulio Carrillo hebben we een heerlijke wandeling gemaakt. 's Ochtends gaan er rangers het park in in slangen te zoeken. Op de plekken waar ze slangen hebben gezien zetten ze een lintje op een stokje. Vooraf waren we gewaarschuwd om OP de paden te blijven. Natuurlijk deden we dit. Op een gegeven moment zagen we een schitterende slang naast het pad liggen. Wij hebben daar wat mooie foto's van gemaakt en zijn daarna weer vrolijk doorgelopen. Aan het eind van onze wandeling lieten we de gemaakte foto's aan een ranger zien. Toen hij onze foto's zag van, toen nog onbekende slang voor ons, kregen we op ons kop dat we van de paden af waren gegaan. Maar dit hadden we niet gedaan. Toen kwam de vraag waar we deze slang dan gezien hadden. Na een korte uitleg werden er allerlei ranger opgetrommeld en gingen ze op hun fietsjes naar de plek waar wij de slang hadden gezien. Het bleek om een lanspuntslag te gaan. Deze is ZEER gevaarlijk. De rangers gingen de slang dan ook verplaatsen naar een plek waar wat minder mensen lopen. Dus niet naast een pad... Gelukkig hebben we de foto's nog!!!

'301442' door MvanBloemendaal '301442' door MvanBloemendaal

Costa RicaCano Negro

Minder valide in de..

MvanBloemendaal

Tijdens de tocht over de Cano Negro zagen we deze minder valide kaaiman. Zijn linker voorpoot is niet meer dan een stompje... Bijzonder is natuurlijk de grens met Nigaracua.

'301441' door MvanBloemendaal '301441' door MvanBloemendaal

Costa RicaArenal Volcano

Ons uitzicht op de...

MvanBloemendaal

Overdag hadden we een schitterend uitzicht op de vulkaan. We hadden goede hoop dat het zicht die avond goed zou zijn. Helaas kwamen er tijdens het avondeten dikke wolken met regen aandrijven... We hebben die nacht wel een paar keer de wekker gezet en gekeken of het helder was, maar helaas....

'301440' door MvanBloemendaal '301440' door MvanBloemendaal

Costa RicaMonteverde

Canopytour in...Mont

MvanBloemendaal

Voor HET Tarzan en Jane gevoel moet je toch wel een canopytour maken in Monteverde. Wat een kick geeft dit zeg! Je zoeft van het ene platform naar het andere.

'301439' door MvanBloemendaal '301439' door MvanBloemendaal

Costa RicaSan Jose

Bij een koffieplantag

MvanBloemendaal

Na een bezoekje aan de vulkaan Poás gingen we een heerlijk kopje koffie drinken bij een koffieplantage. Deze vlinder zat gewoon op ons te wachten en liet zich fotograferen!

'301438' door MvanBloemendaal '301438' door MvanBloemendaal

Sri LankaColombo

Op het strand van...N

MvanBloemendaal

Wij waren heerlijk aan het genieten van ons welverdiende rustmomentje voordat we dit geweldige land vaarwel moesten zeggen. Op het strand van Negombo kwamen Hollande koeien voorbij gelopen en gingen voor onze neus liggen zonnen! Heb nog wel eens overwogen om deze foto naar Campina te sturen....

'301437' door MvanBloemendaal '301437' door MvanBloemendaal

Sri LankaSigirya

Sigirya 'de...leeuwen

MvanBloemendaal

Het is moeilijk voor te stellen dat iemand op deze plek een paleis heeft laten bouwen. Het was een hele klim naar boven over smalle trappetjes! En dat in de 5de eeuw! De rots is 175 meter hoog. De spiegelmuur is zeker de moeite waard net al het uitzicht. Als je hoogtevrees hebt, gewoon even de tanden op elkaar!!!

'301436' door MvanBloemendaal '301436' door MvanBloemendaal

Sri LankaOost Sri Lanka

Aan de voet van de...

MvanBloemendaal

In Polannaruwa bezochten we verschillende tempels. Polannaruwa is de oude hoofdstad van Sri Lanka. Aan de voet van de trap naar de tempel staan twee stenen wachters. Zij stellen de koning voor met een weelderige tiara op zijn hoofd en met daarboven, als een aureool, 7 koppen van de beschermende cobra. In zijn ene hand houdt hij een vaas met bloemen en in de andere een bloeiende tak. Dit zijn symbolen van voorspoed. De ganna (dikke mannetje) is een symbool van welvaart.

'301435' door MvanBloemendaal '301435' door MvanBloemendaal

Sri LankaWest Sri Lanka

Olifant in Pinnawela

MvanBloemendaal

Natuurlijk gingen wij ook een kijkje nemen in het olifantenweeshuis in Pinnawela. Deze olifant vond het allemaal wel best... Na dit bezoek moet je zeker naar de overkant van de weg, want de olifanten gaan daar in de rivier 'spelen'. Een geweldige ervaring!

'301434' door MvanBloemendaal '301434' door MvanBloemendaal

Sri LankaCentraal hoogland

Rijstvelden bij...Ban

MvanBloemendaal

Tijdens onze waanzinnige wandeltochten langs theeplantages en rijstvelden werden we getrakteerd op deze prachtige plaatjes. De verschillende kleuren groen waren geweldig! We hadden niet veel kleding bij ons voor deze tocht en dat was 's nachts heel jammer....We sliepen namelijk in tenten en het was KOUD! Haren wassen is dan geen pretje.

'301433' door MvanBloemendaal '301433' door MvanBloemendaal

Sri LankaCentraal hoogland

Er zat een aapje op..

MvanBloemendaal

Op weg naar Bandarawela kwamen we langs Ella Falls. Bij deze stop zagen we een aapje op een hekje. Dit brutale dier hield iedereen goed in de gaten of er wat te halen viel...