MJ1972

profiel MJ1972

Naam

M J

Reviews

0

Foto's & tips

45

Blogs

8

Lid sinds

18 November 2010

Favorieten

Fav. werelddeel

Azië

Fav. land

Australië

Fav. stad

Barcelona, Praag, Fez, Yazd

Over mij

Ik werd als kind aangestoken door het reisvirus. Als twintiger en jonge dertiger bracht ik maanden achter elkaar op reis door, vooral in Azie en Europa. Tegenwoordig moet ik het meer van korte vakanties hebben, maar dat maakt de lol er niet minder op...

Mijn Motto

'Hoe vroeger je opstaat, hoe meer je van een land te zien krijgt!'

Over mijn camera

Type

Spiegelreflex

Merk

Nikon

Model

D300

Overige

Een oude analoge Olympus OM10 en een Holga. Ik werk graag met film, al kost het scannen van opnames me meer tijd dan me lief is.

Laat een reactie achter

94 reactie(s) bij "MJ1972"

  • profile image comment
    Door Schenkel• geplaatst op 28 Dec 2010 | 14:57:29

    Wat leuk dat jou blog ,blog van de week is geworden.Gefeliciteerd hoor!!!!!.

    Hartelijke groet,
    Pieneke

    Bericht aangepast op 08:35:35
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 28 Dec 2010 | 14:44:57

    Hallo MJ,
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn waterfeestfoto in Indië. Ik heb er al wat afgeknipt, maar heb dat stukje laten staan omdat die jongen de verte inkeek. Toch bedankt voor de tip! Nog fijne feesten toegewenst!
    Groetjes,
    Edwina

    Bericht aangepast op 08:35:27
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 02 Jan 2011 | 09:19:18

    Kan het niet oneens zijn met je reismotto maar valt niet mee om vroeg op te staan! Deed dit ondermeer in Finland toch en zag zon in bos opkomen door bomen met prachtige gloed en glinstering op sneeuw. Afgelopen vakantie in VS helaas keren dat ik het deed niet de zonsopkomsten die ik hoopte. Natuur laat zich niet dwingen, geduld is een schone zaak en voor niets gaat de zon op (mijn motto's nu nog naar handelen)

    Bericht aangepast op 10:35:45
  • profile image comment
    Door Skystormers• geplaatst op 02 Jan 2011 | 09:03:31

    Hoi MJ
    Bedankt voor je comment bij m'n woestijnfoto.
    Had al wat zitten spelen met licht en donker. Als ie donkerder was dan leverde dat uiteindelijk een onduidelijker beeld op, vandaar deze setting.

    cheers,
    Rob

    Bericht aangepast op 10:35:39
  • profile image comment
    Door Naomidominique• geplaatst op 15 Jan 2011 | 11:53:51

    Hallo!
    Bedankt voor je reactie op mijn foto - marine leguaan.
    Groetjes Naomi

    Bericht aangepast op 13:55:55
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 24 Jan 2011 | 08:25:28

    Graag gedaan! Zo een blog schrijven kan soms opluchten.
    Nog een fijne dag!
    Groetjes
    Edwina

    Bericht aangepast op 23:53:40
  • profile image comment
    Door Jomo01• geplaatst op 18 Jan 2011 | 12:13:22

    Hallo MJ,
    Proficiat met je Topblog van de week.
    Grt Johan

    Bericht aangepast op 23:47:11
  • profile image comment
    Door Esther• geplaatst op 12 Jan 2011 | 10:31:54

    Ha Mj,

    Las net je 2 blogs, impressive..meis! Ik wens je heel veel sterkte toe! Hopelijk houden jullie het droog! Door jou blogs komt het verhaal toch directer binnen als via een nieuwsberichtje in de krant. Keep up the good spirit en take care!

    Es

    Bericht aangepast op 23:41:01
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 04 Jan 2011 | 19:08:01

    Hoi MJ, sorry voor de late reactie. Van Ansel Adams heb ik het fotoboek '400 photographs', is erg mooi en idd een inspiratie! Groeten, Paul

    Bericht aangepast op 23:33:31
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 02 Jan 2011 | 15:18:57

    Hallo MJ,
    Bedankt voor je leuke reactie op mijn SOS... blub blog. Tja snorkelen kan dus leuk zijn als alles past. Tot nu toe heb ik me niet meer gewaagd aan dit soort wateravontuur.
    Groetjes,
    Edwina

    Bericht aangepast op 23:30:49
  • profile image comment
    Door Bartholda• geplaatst op 01 Jan 2011 | 13:54:43

    Allereerst natuurlijk de beste wensen voor 2011. We gaan er een mooi jaar van maken.

    Mijn rondreis in China (22 dagen) doen we met Shoestring. In het kort: We beginnen in Beijing, dan Xi'an, in Chengdu naar de reuzenpanda's, Dali en het stenen woud, Kunming, Yanghuo en eindigen in Guanzhou. Daartussen liggen nog wat kleinere plaatsen die we aandoen, Gelukkig blijven we op de meeste plaatsen enkele dagen, met voldoende tijd om goed rond te kijken. Ik heb gelukkig nog tijd om me goed voor te bereiden, want ik vertrek pas in oktober.

    Ik kijk nu al uit naar je volgende blogs.
    Groetjes, Bartholda

    Bericht aangepast op 23:30:02
  • profile image comment
    Door Jabron• geplaatst op 01 Jan 2011 | 13:41:36

    Hoi M J,

    Wat de reine hand betreft, sorry ik heb me vergist, ik dacht dat het andersom was.

    Bericht aangepast op 23:29:57
  • profile image comment
    Door Hermine• geplaatst op 28 Dec 2010 | 13:09:13

    Hoi MJ, Gefeliciteerd met de blog van de week! Je foto's zijn ook schitterend trouwens!
    Groet, Irma

    Bericht aangepast op 23:26:27
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 28 Dec 2010 | 13:04:49

    Hallo MJ,
    proficiat met jouw top-reisverhaal.
    Ook nog bedankt voor jouw reactie bij 'Markt in Kalaw'.
    Groetjes, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 23:26:21
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 26 Dec 2010 | 14:13:25

    Dag M J,
    Dank voor je reactie op mijn nieuwsgierige jongetje uit Namibië.
    Ik heb niets veranderd aan de ogen hoor. Dat wit was gewoon zo.
    Fijne dag,
    Corrie

    Bericht aangepast op 23:25:23
  • profile image comment
    Door MaaikeDeWith• geplaatst op 18 Jan 2011 | 18:46:53

    Hoi MJ,

    Leuke reactie over je profielfoto. Moeten wel hele tamme beesten zijn...
    Blog van de week! Op een bijzondere manier heb je ons deelgenoot gemaakt van de tragische gebeurtenissen rondom je. Terecht en welverdiende erkenning voor je directe verslaggeving. Geniet ervan!

    Groetjes, Maaike

    Bericht aangepast op 21:21:39
  • profile image comment
    Door Willemien• geplaatst op 02 Feb 2011 | 20:23:49

    Hallo, hoe zoen je iemand met een lipschotel? Er liepen ook vrouwen die de lipschotel uithadden en dan hebben ze de lip bijna op de kin hangen; denk dat het dan wel beter gaat ..... Zelf vind ik het ook mooier als iemand er helemaal op staat; heb de arm eraf gehaald omdat de achtergrond wat overbelicht was en zo mooier vond. Dat krijg je door de felle Afrikaanse zon midden op de middag. Wel leuk al je reacties, waardeer het zeer. Hoop dat het goed met je gaat of ziet je niet in het gebied van de orkaan. gr willemien

    Bericht aangepast op 16:06:45
  • profile image comment
    Door Bobvaneck• geplaatst op 02 Feb 2011 | 15:38:08

    Hey!

    Bedankt voor je reactie! Ach dat is jammer, maar het zal er ondanks de mindere zonsopgang toch mooi geweest zijn, neem ik aan?

    Gr. Bob

    Bericht aangepast op 16:05:21
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 31 Jan 2011 | 21:49:30

    Dank voor je reactie zojuist! Hoe gaat het met je daar in Brisbane?!

    Bericht aangepast op 16:01:31
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 25 Jan 2011 | 19:31:08

    Goed om weer van je te horen? Hoe is de situatie daar inmiddels? Groetjes!

    Bericht aangepast op 15:43:28
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 24 Jan 2011 | 08:11:51

    Daar stond ooit mijn wiegje .... ;-)

    Bericht aangepast op 15:38:25
  • profile image comment
    Door MaaikeDeWith• geplaatst op 17 Jan 2011 | 20:14:56

    Hi MJ,
    Heel graag gedaan...! Wat een schitterende profielfoto. Is dit echt?!?

    Groetjes, Maaike

    Bericht aangepast op 15:22:05
  • profile image comment
    Door Bergwerk• geplaatst op 16 Jan 2011 | 20:54:56

    Ha MJ,
    Ik begrijp je. Zelf had ook een tijdje die gedachtes. Je ziet een heel uiteenlopend niveau van fotografie en ook ik vind het nog steeds wel wonderlijk dat hele slechte foto's hoog gewaardeerd worden. Maar ik stoor me er niet meer aan. Het is inherent aan het systeem waar voor gekozen is. Het gaat mij niet om die punten, ik hoef ook niet "hoog" te staan, maar natuurlijk is het wel leuk om reacties te krijgen.
    Ik geef alleen punten als ik iets zinnigs over een foto kan zeggen of als ik hem echt heel goed vind. Alles met 5 * beoordelen om er ook weer 5* voor terug te krijgen doe ik niet, soms geef ik ook alleen commentaar en geen punten, kan toch ook ? Ik doe gewoon mee, maar laat het competitie-element aan me voorbij gaan.

    Groet, Ruud

    Bericht aangepast op 15:19:13
  • profile image comment
    Door Bergwerk• geplaatst op 14 Jan 2011 | 22:40:09

    Lees net je blog MJ.
    Sterkte daar en hopen dat het water snel minder wordt.
    All the best!!

    Bericht aangepast op 15:14:56
  • profile image comment
    Door Bergwerk• geplaatst op 14 Jan 2011 | 22:34:38

    "wat deed je in godsnaam in die uithoek van China?"

    Tja..., je gaat op zakenreis naar Shanghai. Wordt uitgenodigd om de fabriek te bekijken. Vliegt naar Jinan, gaat twee 3 uur in een auto zitten naar de stad Boxing, slaapt in een heeeel groot Chinees hotel met nauwelijks gasten voor 16 Euro, wordt uitgenodigd voor een lunch met de grote baas waar een levende schildpad speciaal voor jou gekookt wordt (echt een paar keer slikken), moest daarna een heel klein dorpje bezoeken wat bekend staat om zijn gevlochten artikelen als pantoffels en manden. En dan sta je dus zomaar in Dianzizhen. Snap je MJ?

    Fijn weekend, Ruud

    Bericht aangepast op 15:14:54
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 12 Jan 2011 | 09:25:24

    Goed om van je te horen, heb zojuist weer je blog gelezen! Ik zal aan je denken!

    Bericht aangepast op 15:09:13
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 08 Jan 2011 | 20:45:50

    Dank voor de tips! Zeker als die musea in Luxor en Aswan minder druk bezocht zijn vind ik het een aanrader. Heb je nog meer tips voor Egypte in het algemeen? Met name in de buurt van Luxor hebben we nog wat dagen vrij in te vullen (helaas gaan we in totaal maar twee weken).
    Groet, Yves

    PS. Last van de overstromingen daar? Of is het niet in jullie gebied?

    Bericht aangepast op 15:00:50
  • profile image comment
    Door Dragonfly• geplaatst op 05 Jan 2011 | 09:40:58

    Bedankt voor je leuke reactie op mijn foto van mijn 'celebretie'. Gek genoeg had ik nog niet aan deze optie gedacht omdat meerdere Chinezen compleet bedekt rondliepen aan het strand. Leuke info erbij toch :-)
    groet,

    Norma

    Bericht aangepast op 14:52:41
  • profile image comment
    Door Pddenooijer• geplaatst op 03 Jan 2011 | 12:45:52

    Hoi MJ,
    Thxs voor je reactie op mijn "chandixia" tip. Ja, wij vroegen ons ook af wanneer de massa het ging ontdekken. De Chinezen hebben het wel ontdekt, want er waren genoeg Chinese toeristen. Maar ja, dat is voor ons pas écht vakantie!
    Gr, Peter

    Bericht aangepast op 14:47:43
  • profile image comment
    Door Bartholda• geplaatst op 03 Jan 2011 | 12:44:49

    Je maakt me "bang" en enthousiast tegelijk. Fietsen in Yangshuo gaan we in ieder geval doen. En natuurlijk volgt er een verslag ... al duurt dat nog even.

    Groetjes, Bartholda

    Bericht aangepast op 14:47:42
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 02 Jan 2011 | 12:41:40

    Hoihoi,
    Wat leuk dat je in Brisbane woont zeg! Zo merk je maar weer (ik dus) dat je er op één of andere manier van uitgaat dat alle RR´s hier in Nederland (of dan toch in Vlaanderen wonen) en niet helemaal aan de andere kant van de wereld. ;) Heb altijd wel een fascinatie voor landgenoten die geemigeerd zijn, misschien omdat mij het heel erg spannend lijkt en ik waarschijnlijk wel in de toekomst nog een keer met vriendlief mee zal moeten voor zijn werk (dat zal dan een jaar ofzo zijn, maar toch). Heb je je draai een beetje kunnen vinden daar, ook qua werk? Als ik iets in ieder geval NIET zou missen als ik jou was is dat het ellendige winterweer waar we nu al twee winters in extremen mee te maken hebben! Geloof me, het is alleen maar mooi op de foto's die hier verschijnen. ;)
    Groet!

    Bericht aangepast op 14:45:10
  • profile image comment
    Door Petervanderwaal• geplaatst op 31 Dec 2010 | 09:19:14

    Ja klopt van die pootjes bij de wierookbak...toen ik 'm gisteren eens goed bekeek viel het me ook op....ach ff terug :-)

    Bericht aangepast op 14:42:05
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 30 Dec 2010 | 10:45:45

    Jij ook nog fijne dagen toegewenst!
    Groetjes,
    Edwina

    Bericht aangepast op 14:39:58
  • profile image comment
    Door Sjoerd• geplaatst op 28 Dec 2010 | 00:17:12

    Hoi MJ,
    Bedankt voor je reactie op mijn Waddenfoto. En ik moet zeggen dat je er oog voor hebt. Het is echt minimaal en in eerste instantie dacht ik dat het optisch bedrog was maar de horizon is inderdaad niet recht.
    Groet, Sjoerd

    Bericht aangepast op 14:35:05
  • profile image comment
    Door Rsteeghs• geplaatst op 09 Dec 2010 | 22:12:15

    Dank je wel! Dat gaat wel lukken! Leuk trouwens dat je m'n Jennings tip nog gelezen hebt, als je erheen gaat, doe Lynne en de rest dan de groeten van me!
    Groetjes, Rieneke

    Bericht aangepast op 14:21:27
  • profile image comment
    Door Wimraaijen• geplaatst op 01 Dec 2010 | 16:01:23

    Dag M J, De verticale lijnen staan recht, kijk maar naar de spijlen van het bootje. Hartelijke groet,
    Wim

    Bericht aangepast op 14:05:05
  • profile image comment
    Door Woutercello• geplaatst op 01 May 2012 | 17:23:26

    Wow!
    Ik zie dat je al heel wast prachtige reizen hebt gemaakt! Ik zou dus graag weten wat je 5 mooiste reizen zijn! Kan je ze mij doorsturen?
    Groetjes Wouter

    Bericht aangepast op 15:54:00
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 30 May 2011 | 19:56:43

    Hoi! Ben je nog een beetje actief hier? Al lang niets meer van je voorbij zien komen... Hoe is het daar in Brisbane? Groetjes, Yves

    Bericht aangepast op 06:05:33
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 04 Feb 2011 | 06:08:20

    Hoi M J, bedankt voor je waardering voor mijn Finse rendier! Gr. Paul

    Bericht aangepast op 03:07:03
  • profile image comment
    Door Kuiken• geplaatst op 04 Feb 2011 | 08:48:49

    Hoi,

    Dank voor je reactie op de KGS studenten. Ze hadden zich niet speciaal aangekleed voor dit feest, dit was wat ze op school ook aan hadden. Keniaanse mannen zijn erg ijdel en vinden het mooi om zich te behangen met kettigen en armbanden, vooral als het rinkelt.
    groetjes
    Gea

    Bericht aangepast op 03:01:32
  • profile image comment
    Door Bowral• geplaatst op 04 Feb 2011 | 07:57:01

    Dag MJ,

    Las dat jij in Vanuatu bent geweest. Wij gaan daar in juni/juli naartoe, onder meer naar Tanna, Espiritu Santo en Ambrym. Heb jij voor ons nog wat aanvullende tips over bijvoorbeeld vervoer en slaapplaatsen? Je mag me er ook over mailen naar mijn privé mailadres: paulderoos-at-home.nl

    Alvast bedankt voor je reactie!

    Groeten,

    Paul

    Bericht aangepast op 03:01:26
  • profile image comment
    Door Reiswandaris• geplaatst op 04 Feb 2011 | 06:59:04

    Bedankt voor je advies bij mijn 'zen-achtige' foto! Groetjes, Iris

    Bericht aangepast op 03:01:20
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 01 Feb 2011 | 10:02:32

    Goed om te horen dat je het dagelijks leven weer hebt kunnen hervatten! En wellicht kun je op een andere manier wat betekenen voor streek- of stadsgenoten die het minder hebben getroffen...
    Ben benieuwd naar foto's van je die voorbij gaan komen, bijvoorbeeld van lantaarns! :)
    Groetjes, Yves

    Bericht aangepast op 03:00:54
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 31 Jan 2011 | 21:57:54

    Het verbaast me overigens niet dat het een plaatje naar jouw hart is, want we hebben allebei wel iets met silhouetten geloof ik. :)

    Bericht aangepast op 03:00:34
  • profile image comment
    Door Nelita• geplaatst op 01 Feb 2011 | 08:26:44

    Hola chica,
    Gracias !!!!!!!!!!!! voor je reactie op mijn blog over de Semana Santa in Salamanca !!
    Salu2 de Nelita

    Bericht aangepast op 02:54:32
  • profile image comment
    Door Esther• geplaatst op 21 Jan 2011 | 12:55:53

    Fijn dat het allemaal weer een stukje de goede kant op gaat. Lief dat je me feliciteert hahah ik was het inderdaad niet, maar ik mag daarentegen jou wel feliciteren met je terechte topblog! Super!

    Groetjes,
    Esther

    Bericht aangepast op 02:37:16
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 18 Jan 2011 | 13:34:58

    Van harte gefeliciteerd met je topblog. Je hebt hiermee vele mensen bereikt, waardoor de belangstelling voor de moeilijke omstandigheden bij deze ramp is gebleven. Hartelijke groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 02:32:14
  • profile image comment
    Door Gorke• geplaatst op 18 Jan 2011 | 00:01:52

    Mijn monnik zat in een raam vandaar de zwarte achtergrond!

    Groetjes, Margo

    Bericht aangepast op 02:31:54
  • profile image comment
    Door Nelita• geplaatst op 18 Jan 2011 | 19:04:29

    TopBlog van de Week !!!!!!!!!!!!!!!!!
    Felicidades !!!!!!!!!! y salu2 de Nelita

    Bericht aangepast op 02:27:05
  • profile image comment
    Door Schenkel• geplaatst op 18 Jan 2011 | 14:09:19

    Hallo, MJ.
    Leuk dat jouw blog ,blog van de week is geworden eerlijk verdient hoor!!.

    Groetjes,
    Pieneke

    Bericht aangepast op 02:26:36
  • profile image comment
    Door Hansdewildt• geplaatst op 18 Jan 2011 | 14:05:04

    Gefeliciteerd met de rode ster bij de blog van de week. Geniet van de felicitaties.
    groetjes,
    Hans

    Bericht aangepast op 02:26:34
  • profile image comment
    Door Vivelafem• geplaatst op 18 Jan 2011 | 10:05:13

    Hoi MJ,

    Bedankt voor je reactie en tip op mijn foto op weg naar Noord Finland...het was inderdaad een fantastische ervaring!!
    Fijne dag!
    Groetjes Femke

    Bericht aangepast op 02:26:27
  • profile image comment
    Door Jomo01• geplaatst op 17 Jan 2011 | 08:51:36

    Hallo MJ,
    Bedankt voor de fijne reacties op mijn vietnam foto's.Hoe is het daar in Austalië,is het water al wat weggetrokken?
    Grt Johan

    Bericht aangepast op 02:24:08
  • profile image comment
    Door Esther• geplaatst op 16 Jan 2011 | 16:00:58

    Hee MJ,

    Graag gedaan. Hoest nu? Druk aan het schoonmaken bij de stadsgenoten? Zakt het water alweer een beetje?

    Groetjes,
    Esther

    Bericht aangepast op 02:22:57
  • profile image comment
    Door Sidonius• geplaatst op 11 Jan 2011 | 21:52:16

    Hallo MJ, dank je wel voor je reactie, erg leuk! Ik heb het maar druk met het beantwoorden, heb net de hele avond aan de telefoon gehangen en een rood warm oor, geen tijd om te RR-en en foto's te bekijken. Ik vind het echt geweldig!
    Groetjes, Fransje

    Bericht aangepast op 02:21:31
  • profile image comment
    Door Dereizigers• geplaatst op 05 Jan 2011 | 20:44:19

    Hoi MJ,
    Bedankt voor je uitvoerige reactie. Hoewel het bij mij ook een tijd geduurd heeft om mijn analoge camera te verruilen voor digitaal, zou ik nu niet meer terug willen. En 2 bodies meenemen is me toch net iets te veel gesleep op een 'gewone' vakantie. Als het puur om fotografie gaat, ja, dan had ik graag een 2e body. Maar vaak is dat niet het geval. Ik begrijp (en ken) het probleem.

    Groetjes,
    Maurice

    Bericht aangepast op 02:11:20
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 05 Jan 2011 | 11:19:31

    Hoi MJ, blij dat mijn kameeltjes in de smaak vallen...zou niet graag met de ruilen! Hele dag in zand en smog en met mensen op mijn rug..hihi... Als ik even wat meer tijd heb kom ik graag bij je voor tips voor analoge fotografie. Ben ik een amateurtje in...gebruik mijn Nikon F5 met name voor zwart wit of zonnige, contrastrijke dagen in steden. Groeten, Paul

    Bericht aangepast op 02:09:54
  • profile image comment
    Door Edwinaverdingh• geplaatst op 05 Jan 2011 | 11:00:48

    Hallo MJ,
    Ik zal de moed bijeen moeten rapen, maar dat snorkelen zal er nog wel eens van komen hoor.
    Groetjes,
    Edwina

    Bericht aangepast op 02:09:50
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 04 Jan 2011 | 10:45:35

    Bedankt voor je aanmoediging om vroeg op te staan. Ik ga hier zeker een gewoonte van proberen te maken, zonsopkomst of geen zonsopkomst. Slapen kan altijd nog wanneer de zon hoog staat en schaduwen minder mooi zijn voor goede foto's! Groeten, Paul

    Bericht aangepast op 02:08:09
  • profile image comment
    Door Jabron• geplaatst op 03 Jan 2011 | 19:53:11

    Dat is natuurlijk ontzettend balen als je camera het begeeft juist bij Aît Benhaddou. Ik zal de komende tijd nog wel een aantal foto's plaatsen.
    Groeten Jan.

    Bericht aangepast op 02:07:25
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 05 Jan 2011 | 17:16:09

    Hoi!
    Interessant om je emigratieverhalen te horen. Ik kan me goed voorstellen dat het lang niet altijd makkelijk is! Zeker als je letterlijk aan de andere kant van de wereld woont. Waar mijn vriend voor zijn werk heen moet t.z.t. is nog niet bekend, dat kan echt over heel de wereld zijn. Meest waarschijnlijk is Brazilië of ergens in ZO-Azië, als ik hem moet geloven. Niet de vervelendste plekken dus, denk ik in ieder geval. :)
    Spreek je! Groet, Yves

    PS. Heb bijna een volgende Chinablog klaar. :)

    Bericht aangepast op 02:04:42
  • profile image comment
    Door PaulHoo• geplaatst op 05 Jan 2011 | 12:42:16

    Helemaal mee eens. Ezels zo leuk en niet juist behandeld. Heb ik helaas gezien in Zuid Spanje waar ze bij restoratiewerkzaamheden bij oude kerkjes vol bepakt trappen op en af moesten. Ik ga je crossprocessing foto's en andere zeker in de gaten houden...elke dag wat bijleren! En nog bedankt voor je felicitaties, erg leuk! Groeten, Paul

    Bericht aangepast op 02:04:31
  • profile image comment
    Door Janhermens• geplaatst op 01 Jan 2011 | 09:25:46

    Hallo MJ,
    bedankt voor je mooie woorden bij 'Een licht in de duisternis'.
    We wensen je alle goeds voor het nieuwe jaar en dat het je mag brengen wat je ervan verwacht.
    Misschien tot zaterdag, groetjes, Jan en Christien

    Bericht aangepast op 02:03:31
  • profile image comment
    Door Petervanrijen• geplaatst op 30 Dec 2010 | 18:26:54

    dank je voor de zucht Edwina, op mijn blog sadhu en zijn hulpje heb ik nog een foto waar ze samen voor de ingang van het binnenplaatsje zitten,
    ik vond het zo'n leuk stel..........

    Bericht aangepast op 02:01:20
  • profile image comment
    Door Lione Kolsteren• geplaatst op 01 Jan 2011 | 14:54:47

    Hoi MJ, ook voor jou van ons een heel goed 2011 toegewenst. We zijn nog aan het bijkomen (wennen aan Nederland!), maar dat gaat vanzelf wel weer! Hopen van jou de komende tijd ook nog het nodige te zien hier. Wij gaan alles op ons gemak uitzoeken, maar er volgt binnenkort ongetwijfeld het e.e.a. over Myanmar. groetjes, Lione en René

    Bericht aangepast op 01:58:14
  • profile image comment
    Door Leeu• geplaatst op 28 Dec 2010 | 19:04:28

    Gefeliciteerd met je leuke topblog!
    Groetjes,
    Paula

    Bericht aangepast op 01:58:12
  • profile image comment
    Door Hansdewildt• geplaatst op 28 Dec 2010 | 17:54:04

    Hoi MJ,
    gefeliciteerd met de ster bij de blog van de week.
    Geniet van de vele felicitaties.
    groetjes,
    Hans

    Bericht aangepast op 01:57:55
  • profile image comment
    Door Jomo01• geplaatst op 28 Dec 2010 | 12:14:58

    Hallo MJ,
    Gefeliciteerd met Topblog van de week.Geniet ervan!!!!!!!!!!!!
    Grt Johan

    Bericht aangepast op 01:57:39
  • profile image comment
    Door Antwan• geplaatst op 28 Dec 2010 | 11:29:31

    Hoi MJ,
    Gefeliciteerd met je blog van de week. Geniet van de eer.
    Gr, Antwan

    Bericht aangepast op 01:57:34
  • profile image comment
    Door Traveljunkie• geplaatst op 30 Dec 2010 | 20:25:41

    Hey hey, gefeliciteerd met je topblog... ik moet me daarin maar eenms gaan verdiepen. Staan vaak erg leuk dingen op. Ga zo door met leuke blogs en we horen vast meer van je!

    Bericht aangepast op 01:56:21
  • profile image comment
    Door EllenvanderMark• geplaatst op 24 Dec 2010 | 10:54:38

    Hoi MJ,
    Bedankt voor je reactie op mijn blog "Griekse eerlijkheid"
    Inderdaad fijn om mee te maken, en dan vooral de vanzelfsprekendheid waarmee alles gebeurde!
    Ik wens je hele fijne dagen!
    Groetjes, Ellen.

    Bericht aangepast op 01:54:32
  • profile image comment
    Door Yves• geplaatst op 23 Dec 2010 | 17:56:14

    Hoi MJ,
    Ik kwam via je blog inderdaad bij je foto's terecht en die vond ik erg mooi, dus vandaar. Jij hebt mijn blog dus ook gelezen, leuk! Wellicht komt er nog één, ik heb tot nu toe de meest in het oog springende gebeurtenissen uitgelicht. :) Gaaf dat je Chinees kan, een ongewone keuze maar op reis zeker handig! Doe je er verder nog wat mee?
    En jij ook bedankt voor je vele fotoreacties! Fijne feestdagen en dito 2011 gewenst.
    Groet, Yves

    Bericht aangepast op 01:53:41
  • profile image comment
    Door Willemien• geplaatst op 23 Dec 2010 | 15:54:31

    Hallo MJ; graag gedaan. Soms is het toch een raadsel waarom een foto weinig reacties krijgt. Heb dat ook weleens gehad, plaats je een foto waar jezelf heel trots op bent en krijg je weinig reacties. Maar goed, smaken verschillen en dat is maar goed ook. Wens jou ook alle goeds toe in 2011 en fijne feestdagen. gr willemien

    Bericht aangepast op 01:53:37
  • profile image comment
    Door TravelGoom• geplaatst op 29 Dec 2010 | 10:10:14

    Dank je en natuurlijk ook voor jou!
    Zie nu dat jij de opvolger bent geworden. Helemaal top, gefeliciteerd!

    Bericht aangepast op 01:53:31
  • profile image comment
    Door Nienkekrook• geplaatst op 28 Dec 2010 | 16:41:58

    Jij ook bedankt! Ik heb een taalcursus Japans gedaan, omdat ik er een aantal keer geweest was en het zo'n geweldige taal vond! Maar het wordt weer eens tijd om het allemaal weer op te pikken, heb er nu al lang niets meer mee gedaan! Groetjes van Nienke

    Bericht aangepast op 01:52:27
  • profile image comment
    Door Rsteeghs• geplaatst op 28 Dec 2010 | 15:46:42

    Hai MJ,
    Gefeliciteerd met je topblog, ik ga hem als ik meer tijd heb lezen! Nu eerst boodschappen doen ;-)
    Groetjes, Rieneke

    Bericht aangepast op 01:52:21
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 28 Dec 2010 | 10:55:49

    Hallo MJ,
    Hartelijk gefeliciteerd met je topblog. Een terechte keuze!
    Fijne dag,
    Corrie

    Bericht aangepast op 01:52:10
  • profile image comment
    Door Waggie• geplaatst op 23 Dec 2010 | 16:01:42

    Hoi M J !!! Weer bedankt voor je reacties in 2010. Ik wens je en fam. heel fijne Kerstdagen en en 2011 vol reizen en nog meer prachtiege foto's!! Groetjes, Waggie

    Bericht aangepast op 01:48:01
  • profile image comment
    Door Rsteeghs• geplaatst op 09 Dec 2010 | 01:52:56

    Nou, da´s ook toevallig!

    Mijn tip over Jennings staat helemaal onderaan in mijn tip-lijst: (Tip(sie) in Jennings). Wat een gat is het, maar we hebben het er zoooo leuk gehad!!!

    Groetjes en ook welterusten alvast (voor over een paar uur dan ;-)
    Groetjes, Rieneke

    Bericht aangepast op 01:47:00
  • profile image comment
    Door Rsteeghs• geplaatst op 09 Dec 2010 | 01:28:33

    hahaha!!!! Mijn excuus is dat ik gewoon laat op ben... en weer een ouderwets RR avondje heb ingelast. Mijn broer woont ook in Australie (Toowoomba). Waar woon jij? Ik heb laatst een tip geplaatst over Jennings (iets ten zuiden van Stanthorpe), ken je dat? Was echt geweldig om daar te verblijven!! Was tijdens de Melbourne Cup, heb veel vrienden gemaakt, hik! ;-)
    Groetjes, Rieneke

    Bericht aangepast op 01:46:59
  • profile image comment
    Door Rsteeghs• geplaatst op 09 Dec 2010 | 01:22:49

    Zo, jij bent ook nog laat wakker! (en ik dus ook ;-)

    Bericht aangepast op 01:46:59
  • profile image comment
    Door Waggie• geplaatst op 08 Dec 2010 | 17:36:03

    Hoi MJ! Prachtige foto's heb je..... Ben beniwued wat nog komt.... Groetjes, Waggie

    Bericht aangepast op 01:46:08
  • profile image comment
    Door Diana• geplaatst op 21 Dec 2010 | 09:52:03

    Dank je wel voor jouw reactie bij mijn foto "voorjaar" en inderdaad: we waren er volgens mij precies in de goeie periode., want alles stond in bloei!

    Gr Diana

    Bericht aangepast op 01:45:38
  • profile image comment
    Door Jacomien• geplaatst op 07 Dec 2010 | 07:59:04

    Hoi MJ Dank voor je reachtie op natuurlijk! en welkom, ik zie dat je nog niet zo lang lid bent. 't zou heel goed kunnen dat de baard van de man met henna bewerkt is. De volgende keer ga ik het vragen :))
    Groetjes, Jacomien

    Bericht aangepast op 01:44:27
  • profile image comment
    Door Gekko82• geplaatst op 13 Dec 2010 | 10:34:25

    Foutje bij de laatste blog, ik WAS er tot december 2009 (vorig jaar dus). En we hebben op Koh chang bij de Blue lagoon lekker low-profile ons eigen kerstdiner bij elkaar besteld en dat was super. Ze hebben daar ook een kookschool en doen de Thaise keuken eer aan. Dus als je nog eens daar in de buurt bent, wel een aanrader...

    Heb de grote diners bij de resorts wel gezien, niets voor mij idd zo'n buffet...

    Bericht aangepast op 01:43:33
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 10 Dec 2010 | 14:31:45

    Dag MJ
    Hierbij wil ik je hartelijk bedanken voor alle aardige reacties tijdens het afgelopen RR jaar. Fijne feestdagen, goede reizen en een heerlijk 2011 gewenst.
    Hartelijke groet,
    Corrie

    Bericht aangepast op 01:42:43
  • profile image comment
    Door Mama-afrika• geplaatst op 10 Dec 2010 | 06:35:59

    Dank je wel voor jouw reactie! Heel fijne feestdagen en een spetterend 2011 gewenst!

    Bericht aangepast op 01:42:26
  • profile image comment
    Door Petra0212• geplaatst op 09 Dec 2010 | 16:16:05

    Ik heb nog eens goed naar de toren gekeken. Ik ga toch eens terug om het te controleren. Kan ook door de groothoekopname komen. Wel komisch om te zien. Geniet van de avond, gr Petra

    Bericht aangepast op 01:41:40
  • profile image comment
    Door Petra0212• geplaatst op 09 Dec 2010 | 08:56:35

    Hallo, txs voor je reactie opmijn kasteel in eijsden. Nee ik heb geen correctie in photoshop gedaan en eigenlijk de horizon weer eens niet precies rechtgezet. Ik ben soms zo enthousiast dat ik dat wel eens vergeet omdat de bakken de aandacht trokken. Bedankt. Ik ga dat alsnog doen.

    Bericht aangepast op 01:41:27
  • profile image comment
    Door Jdevaan• geplaatst op 08 Dec 2010 | 11:56:36

    Hoi M J,
    Bedankt voor je spontane reactie. Leuk dat je van mijn foto's geniet. Daar zijn ze ook voor bedoeld.
    Ik vind het fijn om te horen dat je mijn blogs gelezen hebt. Ik had geen idee. Kennelijk worden ze toch vaker gelezen dan ik dacht, als er geen reactie op gegeven wordt weet ik dat natuurlijk niet.
    Dus het doet me goed om te lezen dat je ze wel gelezen hebt en je er de reiskriebels van krijgt.
    Sinds ik op de site actief ben, is mijn wensenlijstje ook alleen maar langer geworden!
    Maar het is leuk om wensen te hebben en de voorpret van 'eens....!'
    Groetjes, Jacqueline

    Bericht aangepast op 01:40:30
  • profile image comment
    Door Corriedewinter• geplaatst op 03 Dec 2010 | 16:07:58

    Dag M J,
    Hartelijk dank voor de aardige reactie op mijn werk. Fijn weekend,
    Corrie

    Bericht aangepast op 01:34:44
  • profile image comment
    Door Trijntje1• geplaatst op 29 Nov 2010 | 12:14:09

    ooohhh heerlijk.....ik wil ook graag die kant op....ben er nog nooit geweest, maar zou er zo wel willen wonen...... lijkt me heerlijk....idd ook voor het weer.....ben een vreselijke koukleum

    groetjes
    Trijntje

    Bericht aangepast op 01:34:40
  • profile image comment
    Door Trijntje1• geplaatst op 28 Nov 2010 | 18:24:19

    hallo MJ - dank je voor je reactie op mijn winterse zonsondergang - woon je in de subtropen ? waar precies - als ik vragen mag....?
    dat is mijn droom.....lijkt me geweldig....alhoewel ik ook kan genieten van dit mooie winterse weer hier.... groetjes
    Trijntje

    Bericht aangepast op 01:28:24
  • profile image comment
    Door Indi• geplaatst op 24 Nov 2010 | 17:29:00

    Hallo M.J. prachtige binnekomer deze foto, ben benieuwd wat je nog meer in petto hebt. grtz Frank

    Bericht aangepast op 01:28:13

Hoogst gewaardeerde foto’s & tips (45)

'292044' door MJ1972 '292044' door MJ1972

ThailandSukhothai

ThailandSukhothai

Gebed voor een mooi..

MJ1972

In Sukhothai, de hoofdstad van het gelijknamige rijk dat van 1238 tot 1438 de scepter zwaaide over wat nu Noord- en Midden-Thailand is, kwam ik dit tafereeltje tegen: kaarsen, wierook en zelfs een vuurpijl voor de Boeddha, met de vraag of hij de gulle gevers wilde beschermen in het nieuwe jaar. Leek me wel een toepasselijk plaatje... Beste wensen voor het nieuwe jaar allemaal!

'287481' door MJ1972 '287481' door MJ1972

AustraliëQueensland

AustraliëQueensland

Weerspiegeling in het

MJ1972

Deze foto is genomen vanaf de oever van Lake Wivenhoe, een stuwmeer in het zuiden van Queensland, op ongeveer een uur rijden van Brisbane. Er zijn prachtige bomen te vinden, zowel op de oever als in het water. Ik vond de weerspiegeling van deze boom onweerstaanbaar. Jammer alleen dat de zon het een beetje liet afweten...

'297060' door MJ1972 '297060' door MJ1972

BirmaBagan

BirmaBagan

Zonsopgang

MJ1972

Soms pakken foto's niet helemaal uit zoals je in gedachten had. Een van de eerste dingen die ik deed toen ik in Bagan aankwam, was een goed plekje uitzoeken voor een zonsopgangsfoto. De volgende ochtend stond ik heel vroeg op om naar de plek van mijn keuze te fietsen, maar toen ik eenmaal buiten kwam, was het al zo licht dat ik dacht dat ik de zonsopgang had gemist. Teleurgesteld bestelde ik een ontbijtje bij mijn guesthouse. Net op het moment dat mijn thee en toast werden opgediend, zag ik vanuit mijn ooghoeken de zon opkomen achter twee tempeltjes tegenover het hotel. Ik wist dat ik niet genoeg tijd meer had om bij de plek van mijn eerste keuze te komen, maar de tempeltjes tegenover het hotel leken me een aardig alternatief. Dus stond ik op, rende naar mijn fiets en reed zo snel als ik kon naar de overkant, tot verbijstering van de serveerster, die me waarschijnlijk vreselijk ondankbaar vond omdat ik mijn zo vroeg opgediende ontbijt zomaar liet staan. Het was niet helemaal de plek die ik had uitgekozen, maar ik was blij dat ik in elk geval nog een páár zonsopgangsfoto's met palmbomen en tempels kon maken...

Laatste blogs (8)

Community updates

WINNAAR GRIEKSE GEHEIMEN
23-10-2020 De afgelopen maanden vroegen we Columbus-fans om hun Griekse reisgeheimen met ons te delen. Dat hebben we geweten! Wat een geweldige tips hebben jullie ingestuurd! De stemronde is afgelopen en de winnaar is bekend! Nieuwsgierig wie de winnaar is geworden? Laat hier je felicitaties achter >