'538573' door Lonaatje '538573' door Lonaatje

ThailandBangkok

Monniken maken de...t

Lonaatje

In Thailand vind je wel op elke straathoek een tempel. Van kleine buurttempels tot enorme complexen, de een nog mooier dan de ander. Maar een tempel is niet compleet zonder monniken en hun zegeningen. In Thailand is het gebruikelijk dat mannen een periode in hun leven monnik zijn. Gezien de feloranje gewaden gok ik dat deze jongens in deze periode zitten en in de leer zijn.

'521532' door Lonaatje '521532' door Lonaatje

ItaliëVenetië

Om elke hoekje..

Lonaatje

Venetië is een geweldige stad om gewoon in te verdwalen. Laat de plattegrond thuis en laat je verrassen door de pittoreske plekjes die je om elk hoekje wel vind

'521258' door Lonaatje '521258' door Lonaatje

NepalAnnapurna

Lachen!

Lonaatje

Tijdens de trekking door het Annapurna gebied kwamen we door verschillende dorpjes heen. In een van de dorpjes stopten we voor een lunch bij het dorpshuis waar een heleboel kinderen rondhingen. We waren de eerste toeristen sinds de aardbeving dus wij waren voor hen ook een bezienswaardigheid. Ik maakte deze foto van deze knappe jongen terwijl hij lachte om de andere kinderen

'517908' door Lonaatje '517908' door Lonaatje

NepalChitwan NP

Selfie

Lonaatje

In het Chitwan National Park in Nepal kan je neushoorns spotten vanaf de rug van een olifant. Vooral aan het einde van de dag was het prachtig om het park te verkennen vanwege de ondergaande zon. Het spotten van de neushoorns en andere dieren in dit park vond ik super. Ik heb vaker olifant ritjes gemaakt en had me eigenlijk voorgenomen om dit niet meer te doen omdat de dieren slecht behandeld worden. Maar het zat inbegrepen bij mijn excursie en dit ritje blijft altijd bij vanwege de absurditeit. Het was verschrikkelijk toeristisch! We liepen wel met 30 olifanten door het park heen met bakjes op hun rug waarin ze zoveel mogelijk mensen in propte, over kleine bospadjes waardoor er files ontstonden en er geritst moest worden. Onderweg terug naar de ingang van het park begonnen er twee olifanten ruzie te maken en te toeteren, wat een angstaanjagend geluid was het en eng voor de mensen die erop zaten. Wel heb ik leuke foto's kunnen maken en dit vond ik wel een mooie van een Nepalees gezin. Maar de volgende keer neem ik wel de jeep!

'516922' door Lonaatje '516922' door Lonaatje

NepalSwayambhunath

Een momentje

Lonaatje

Als je in Nepal bent is de kans groot dat je een festival mee kan maken. Je moet dan zeker een tempel of andere heilige plaats bezoeken voor een viering of ceremonie. Ik was er tijdens het festival Dashain, het grootse festival van het land dat na de oogst word gevierd. Tijdens een bezoek aan de Monkey tempel zag ik deze vrouw tussen de menigte door. Ze was aan het bidden en ik vond het prachtig om te zien dat ze in de drukte toch tot zichzelf kon komen.

'516616' door Lonaatje '516616' door Lonaatje

NepalChitwan NP

Bolle oogjes

Lonaatje

Chitwan National Park staat bekend om de neushoorns die je kan spotten per olifant, maar er is meer en als je iets meer inzoomt zie je ook ander natuurschoon

'505560' door Lonaatje '505560' door Lonaatje

HongarijeBoedapest

Een romantische...maa

Lonaatje

Op de laatste (maandag)ochtend in Boedapest stond ik extra vroeg op om foto's te maken tijdens het ochtendlicht. Dit was eigenlijk een snelle snapshot, maar vond ik wel leuk gelukt. De brug en het zachte licht geeft iets romantisch aan het naar je werk gaan op maandagochtend. Maakt het misschien iets dragelijker :)

'505454' door Lonaatje '505454' door Lonaatje

MaleisiëGeorge Town

Street art

Lonaatje

De verschillende bevolkingsgroepen, de koloniale bouwstijl, het heerlijke eten en het relaxe sfeertje zorgen voor de veelzijdigheid van George Town. Stiekem is ze ook kunstzinnig, op veel plekjes vind je street art van verschillende kunstenaars. Er zijn verschillende routes die je kan lopen om deze leuke tekeningen te ontdekken. Vooral die met kinderen zijn het leukst!

'504450' door Lonaatje '504450' door Lonaatje

TsjechiëPraag

Goeie combi

Lonaatje

Mooie stad, goed weer, lekker eten, leuk gezelschap en vrolijke muziek is de perfecte combinatie voor een stedentrip. Net als deze vrolijke mannen met originele muziekinstrumenten die ik tegen kwam op de Karelsbrug in Praag. Ook al kan het ontzettend druk zijn op de brug, neem toch even de tijd om te genieten van wat er allemaal te zien en te horen is. Dat zijn toch de mooiste herinneringen :)

'499823' door Lonaatje '499823' door Lonaatje

ThailandAndaman kust

Koh Lanta

Lonaatje

Koh Lanta is een van de eilandjes aan de Andamanse kust wat nog niet is bestormt met toeristen en hotelketens, tenminste niet toen wij er 3 jaar geleden waren. Vanaf Krabi pak je makkelijk de boot naar dit relaxe eiland. Huur een scooter en verken het eiland. Er zijn veel authentieke vissersdorpjes waar de mensen nog opkijken van voorbij scooterende westerlingen.

'499201' door Lonaatje '499201' door Lonaatje

Groot-BrittanniëLonden

Een lentedag in...Hyd

Lonaatje

Op een van de eerste lentedagen van het jaar zat ik in het Hyde park in Londen te genieten van het zonnetje. Op het bankje tegenover mij zaten deze twee heren, ze zaten zo gezellig dicht tegen elkaar aan dat ik het niet kon laten een foto te nemen. Ik vroeg me af hoe lang ze al vrienden zouden zijn en waar ze het over hadden...

'498313' door Lonaatje '498313' door Lonaatje

ThailandChiang Mai

Zwarte tanden

Lonaatje

Deze lieve dame kwam ik tegen in een Longneck dorp, zo eentje speciaal opgezet voor toeristen... Ik had al meerdere spulletjes gekocht bij andere dames en was eigenlijk wel klaar met kopen. Toen kwam ik deze dame tegen, ze was zo lief en aardig en vroeg of ik alsjeblieft iets van haar wilde kopen. Nou vooruit, dan maar nog een olifantenarmbandje, voor ons is het weinig geld maar het betekent veel voor deze mensen. Ik vroeg of ik in ruil een foto van haar mocht maken en ze lachte haar tanden bloot!

'497770' door Lonaatje '497770' door Lonaatje

PortugalAzoren

Regenwoud in Europa

Lonaatje

Tijdens onze vakantie op het Azoreaanse eiland Sao Miguel besloten we spontaan een wandeling te doen. Deze 'jungle walk' begint in het dorpje Failal da Terra, wat ligt in het zuid oosten van het eiland. Je begint bij een oude molen waar je langzaam omhoog klimt, terwijl je beekjes en bruggetjes oversteekt. Je begeeft je in een onwijs groene en tropische omgeving. Het is werkelijk alsof je door het regenwoud op Borneo loopt, minus de hoge temperatuur en enge insecten. De beloning van de wandeling is deze mooie Salto do Prego waterval.

'496293' door Lonaatje '496293' door Lonaatje

MaleisiëSungai Kinabatangan

Pygmee baby

Lonaatje

Tijdens een cruise op de Kinabatangan rivier kwamen we een troep Pygmee olifanten tegen. Deze leven alleen op Borneo en worden met uitsterven bedreigd. Volgens de gids hadden we geluk dat we ze tegen kwamen. Deze familie had een heleboel kleintjes die rustig aan de oever aan het grazen waren. Het was zo bijzonder om wilde olifanten te zien, zo vredig en harmonieus.

'495509' door Lonaatje '495509' door Lonaatje

CambodjaChoeung Ek

Kiekje graag

Lonaatje

Terwijl ik zwaar onder de indruk over de Killing fields liep, kwam er een meisje op me afrennen wijzend op mijn camera; 'take picture please?!' Ze trekt er een vriendinnetje bij en er komt nog een meisje aanrennen. Alle drie poseren ze op hun best bij elke foto die ik neem. Dan willen ze de foto's zien, ze moeten er hard om lachen en rennen vervolgens weer net zo hard weg...

'494913' door Lonaatje '494913' door Lonaatje

IndonesiëMount Bromo

Lift nodig?

Lonaatje

Mount Bromo; ontzettend mooi om met zonsopgang te zien. Maar je bent niet de enige...Ook op de vulkaan zelf is het afgeladen met toeristen, bedevaarders, verkopers en paarden. Dus mocht het vanmorgen toch te vroeg voor je zijn geweest en ben je nog niet helemaal wakker, dan kan je altijd nog ter paard de Bromo op.

'494567' door Lonaatje '494567' door Lonaatje

MaleisiëMount Kinabalu

En toen scheen de...z

Lonaatje

4.095 m afzien. Het koste me bloed, zweet en tranen, letterlijk. Ik kreeg last van de hoogte en moest alles uit mezelf halen om door te zetten. Tijdens de laatste 150 meter, wat meer als 150 km leek, kwam ik mensen tegen die al aan het dalen waren. Het was mistig op de top, zo mistig dat ze niks konden zien. Toch strompelde ik door, ik moest en zou de top halen of er iets te zien was of niet. Puffend en huilend had ik eindelijk de top gehaald, het klaarde op en zag ik dit: