Lizzy1966

profiel Lizzy1966

Naam

Elisabeth Kaspers

Reviews

0

Foto's & tips

23

Blogs

0

Lid sinds

08 August 2014

Favorieten

Fav. werelddeel

Oceanië

Fav. land

Australië

Fav. stad

Hong Kong

Over mij

Reizen doe ik altijd alleen,ik voel me niet op mijn gemak in een groep.Daardoor kan ik mijn eigen reistempo bepalen, reisschema samenstellen en de mooie plekjes ontdekken die ik graag wil zien.De tijd nemen om juist DIE foto te kunnen maken die ik in mijn hoofd heb.

Mijn Motto

'Geen vakantie zonder camera.'

Over mijn camera

Type

Spiegelreflex

Merk

Nikon

Model

D 3100

Overige

Nikkor 18-105 mm, 3.6-5.6 Nikkor 55-300 mm 4.5-5.6

Laat een reactie achter

19 reactie(s) bij "Lizzy1966"

  • profile image comment
    Door Appie007• geplaatst op 30 Aug 2014 | 20:00:32

    Hoi Elisabeth, die kleine rock wallabies zagen we bij het plaatsje Mareeba, in de Atherton Tablelands (binnenland iets onder Cairns).
    Zag dat je ook in die regio geweest bent, gaaf hè! Nog elke dag genieten. Ik heb op mijn profiel meer foto's uit die regio staan.
    Gr. Appie

    Bericht aangepast op 15:59:24
  • profile image comment
    Door DennisWierenga• geplaatst op 13 Oct 2014 | 11:12:26

    Singapore is niet echt goedkoop, qua verblijf hoewel eten bijna niets kost en openbaar vervoer ook goed betaalbaar is (en goed) maar hotels zijn vrij prijzig inderdaad. Ikzelf heb er wel goedkoop geslapen in een hostel (was een studiereis en dit was geregeld dus niet direct mijn keuze). Geen idee of je dat een optie vind of echt een hotelkamer zou willen. mijn accomodatie was de 5 footway inn in de buurt van Bugis www.5footwayinn.com kamers waren wel een soort cellen zonder raam en luxe maar meer dan slapen deed ik er toch niet.
    Voor een vrouw alleen is Singapore wel heel goed te doen trouwens qua veiligheid
    Grote steden in de regio zijn wel beter betaalbaar, voor de prijs die ik in Singapore betaalde voor het hostel zat ik in Kuala Lumpur in een viersterren hotel.

    Veel success met je keuze in ieder geval en fijne reis alvast

    groetjes Dennis

    Bericht aangepast op 21:41:59
  • profile image comment
    Door DennisWierenga• geplaatst op 12 Oct 2014 | 21:17:13

    Hoi Elisabeth,

    Singapore is zeker een aanrader, en niet alleen om te shoppen, hoewel ik zeker minimaal een rondje Orchard Road zou inplannen, Maar ook qua architectuur, cultuur en culinair kun je er goed aan je trekken komen.
    Absolute aanraders zijn the Gardens by the bay, een hele bijzondere botanische tuin. (ik heb hem zelf niet in de avond gezien maar dan is het bijzonder fraai verlicht. Qua eten is het er geweldig heel veel food- courts en hawker centers waar allerlei eetstalletjes zijn waar je voor een schijntje geweldig kunt eten maar ook in Little India (sowieso een geweldige wijk) kan je heerlijk eten.
    Vier dagen kan je er prima vullen hoor.
    Maar twijfel je tussen wel of niet Singapore, of is het Singapore of een andere plaats?

    Groetjes Dennis

    Bericht aangepast op 21:41:30
  • profile image comment
    Door Noiram• geplaatst op 12 Oct 2014 | 15:14:44

    Hele steile klim, klein benauwd trappetje..pfff!!

    Bericht aangepast op 21:40:43
  • profile image comment
    Door Appie007• geplaatst op 12 Oct 2014 | 15:35:27

    Hoi Elisabeth,
    Als je nog eens kijkt naar de spiegeling foto in NY zie je dat het 19 bomen zijn verspreid over verschillende verdiepingen!
    Leuk hè, je moet het maar verzinnen.
    Gr.
    Appie

    Bericht aangepast op 18:42:14
  • profile image comment
    Door Oswald• geplaatst op 13 Oct 2014 | 21:29:22

    Heeeeeeey jij!!!!!! Wat leuk!!! Ik zag je reactie en dacht meteen "die kent me, anders noemt ze me geen Os". Hoest nu? Cheerio, moi

    Bericht aangepast op 22:08:59
  • profile image comment
    Door Photofreak• geplaatst op 13 Oct 2014 | 19:08:54

    Hoi Elisabeth, bedankt voor je reactie op mijn foto van de Koutoubia moskee in Marrakech. En ja, je hebt gelijk de toren is 's avonds groen verlicht. Ik zal daar ook nog wel een foto van plaatsen.
    Fijne avond nog,
    groetjes Ina

    Bericht aangepast op 22:08:01
  • profile image comment
    Door Suuzer• geplaatst op 04 Oct 2014 | 19:31:49

    Altijd leuk om even terug te kijken! Graag gedaan! Fijne avond nog!

    Bericht aangepast op 21:24:26
  • profile image comment
    Door Noiram• geplaatst op 03 Oct 2014 | 19:58:45

    Jaha...daar moet ik het van hebben..haha!

    Bericht aangepast op 21:21:13
  • profile image comment
    Door TicoTica• geplaatst op 02 Oct 2014 | 14:20:53

    Hoi Elisabeth,
    bedankt voor je leuke reactie bij mijn foto's.
    Altijd leuk om te horen.
    Groetjes,
    Linda

    Bericht aangepast op 21:13:25
  • profile image comment
    Door Jhhuijs• geplaatst op 01 Oct 2014 | 20:12:54

    Hoi Elisabeth
    Dank je wel voor je reactie op de foto artistiek. Het is al weer een hele tijd geleden dat ik deze geplaatst heb. Leuk dat er RR zijn die ook naar foto's uit het archief kijken.

    Bericht aangepast op 21:11:46
  • profile image comment
    Door DennisWierenga• geplaatst op 08 Sep 2014 | 22:03:24

    Hoi Elisabeth,

    Ik vind het een mooie foto maar als je wat bij zou snijden aan de onderkant (iets minder water), aan de bovenkant iets van de lucht af (niet te veel) en ook nog wataan de rechterkant dan komt het bootje meer tot zijn recht en springt de zon er uit.
    In een fotobewerkingsprogramma kun je dit selecteren en dan via de "cropfunctie" uitsnijden
    sla hem wel eerst als kopie op zodat je het origineel niet verliest.
    groetjes Dennis

    Bericht aangepast op 19:52:21
  • profile image comment
    Door Soraya• geplaatst op 08 Sep 2014 | 12:01:59

    Dag Elisabeth,

    Nog hartelijk bedankt voor je reactie op mijn foto, leuk!
    Groetjes Soraya

    Bericht aangepast op 19:50:42
  • profile image comment
    Door Nita92• geplaatst op 11 Aug 2014 | 20:07:03

    Hoi Elisabeth,

    Welkom op de site, ik mag als eerste reactie een berichtje op je profielpagina geven zie ik. Dank je voor je toffe reactie op de foto van de week, erg leuk!! Nog veel plezier op RR!

    Groetjes, Anita

    Bericht aangepast op 18:09:30
  • profile image comment
    Door Neretslok• geplaatst op 14 Oct 2014 | 11:11:40

    Dank je wel Elisabeth! Ik was aangenaam verrast, had niet op zoiets gerekend. Top 10 zit al in mijn hoofd, nu nog 'even' opschrijven!!! :-)

    Bericht aangepast op 01:32:05
  • profile image comment
    Door Karindewolf• geplaatst op 12 Oct 2014 | 10:32:36

    hoi Elisabeth;
    ik denk wel dat die mannen oefenen op die 'blik' want ze kunnen dat allemaal!
    groetjes!

    Bericht aangepast op 01:14:28
  • profile image comment
    Door Noiram• geplaatst op 08 Sep 2014 | 20:17:25

    Haha dank je Lizzy!!! Ja..dat krijg je als je met een fotograaf op stap gaat...!

    Bericht aangepast op 00:10:29
  • profile image comment
    Door Appie007• geplaatst op 04 Sep 2014 | 17:45:27

    Daarna rij je de drukkere voorsteden van Melbourne tegen (Geelong)
    In Melbourne is in het Centrum alles te lopen. Tram naar St. Kilda (stadsstrand) aanrader.
    Zeehondjes spotten op tribune achter hekken bij schiereiland onder Melbourne was ons te ver rijden en minder positieve verhalen vernomen. (zien is weten...)
    Vragen? Ik hoor het wel. Succes!
    gr.
    Appie

    Bericht aangepast op 00:02:27
  • profile image comment
    Door Appie007• geplaatst op 04 Sep 2014 | 17:40:10

    Hoi Elisabeth,

    Voor de route Adelaide - Melbourne zou ik Kangaroo Island zeker doen (2 dagen minimum) Kangaroo Island Wilderness Retreat is een aanrader.(http://www.kiwr.com/)
    Onder Adelaide ter hoogte van Cape Jervis (bootovertocht naar KI) is een schiereiland met prachtige wijn en landschappen. Richting Melbourne zul je de Great Ocean Highway willen volgen. Om daar te komen tip ik de route en het pontje bij Wellington, aan de overkant kun je de kustroute volgen met prachtige vogels, kustlijn e.d. Dit is wegnummer (1).
    Mount Gambier is een volgende tip, wel een paar uurtjes rijden, maar een prachtig blauwe vulkaankrater in dit stadje waar je omheen kunt lopen.
    Cape Otway met de vuurtoren is ook een aanrader. Vanaf de doorgaande (B100) weg moet je hiervoor even afbuigen, maar die weg is echt gaaf. Koala's in overvloed!
    Iets verderop ligt Marengo (goede slaapplekken) en een paar km verder Apollo Bay. Vlakbij zeer fraaie watervallen iets landinwaards (10 km rijden)
    Er is een Treetop walk bij Otway, ook landinwaards in de buurt van de watervallen.
    Verder de B100 richting Melbourne kom je Lorne tegen,ook een leuk plaatsje met winkeltjes/lunch tentjes aan de zee.
    Vervolg...

    Bericht aangepast op 00:02:18

Hoogst gewaardeerde foto’s & tips (23)

'448652' door Lizzy1966 '448652' door Lizzy1966

ChinaHongkong

ChinaHongkong

Openlucht...tentoonst

Lizzy1966

Deze draak maakte deel uit van een openlucht tentoonstelling in Kowloon in Hong Kong. Op de boulevard aan de haven stond onder andere deze draak. Dit was weer een onderdeel van de jaarlijkse viering van de "people's republic of China" In dezelfde haven is iedere avond een prachtige "sound en lightshow"die ik warm wil aanbevelen bij iedereen die nog eens naar Hong Kong gaat. Elke avond voltrekt zich een prachtig spektakel van licht en muziek wat om 20.00 uur begint en ongeveer een kwartier duurt. Wel zorgen dat je er op tijd bent....de haven is elke avond afgeladen druk!

'445178' door Lizzy1966 '445178' door Lizzy1966

ChinaHongkong

ChinaHongkong

Hoog......

Lizzy1966

Vanaf Hong Kong island kun je de tram nemen naar "the peak". Het trammetje gaat heel stijl omhoog en is al een attractie op zich. Boven op de peak heb je op een heldere dag een geweldig uitzicht over de haven en op Kowloon. Tot 2006 lag luchthaven "Kai Tak " op een steenworp afstand van de haven,piloten die op Hong Kong vlogen moesten een speciale licentie hebben om op HK te mogen vliegen omdat ze vlak langs wolkenkrabbers moesten vliegen om op Kai Tak te kunnen landen. In 2007 is het nieuwe vliegveld "Chek lap kok" geopend wat verder van de stad afligt. Dit vliegveld is tot stand gekomen met Nederlands baggerwerk. De plek waar tot 2007 Kai Tak lag is inmiddels volgebouwd met nog veel meer hoogbouw.