'423878' door Kymmie '423878' door Kymmie

Zuid-AfrikaKrugerpark

Dodelijke gaap

Kymmie

Dit was onze 2e nightdrive in het Krugerpark afgelopen maand. Met veel hoop op katachtigen gingen we op pad bij Skukuza. Na 1 uur en 45 min was onze score slechts 1 uil......die met ons mee vloog en we regelmatig terug zagen. Enkele km's voor ons eindpunt werden we alsnog beloond met 2 leeuwinnen die lekker over de weg aan het slenteren waren. Deze leeuwin was net aan het gapen voordat de foto werd genomen.

'378242' door Kymmie '378242' door Kymmie

FijiViti Levu

Matamanoa eiland

Kymmie

Een warm en tropisch plaatje met deze dagen doet ons al snel verlangen naar de zomervakantie. Ik kan er ook niet op wachten! Op deze foto zie je Matamanoa eiland. Een eiland waar slechts ongeveer 36 toeristen kunnen verblijven. Het eiland is vrij klein en bezit een heuse berg (Matamanoa mountain) die je kunt beklimmen. Vanaf de top van deze "berg" kun je het eiland zien liggen waar Cast Away met Tom Hanks is opgenomen. Dat ligt namelijk tegenover Matamanoa, maar kun je niet zien liggen omdat het aan de andere kant ligt waar slechts rotsen zijn.

'378188' door Kymmie '378188' door Kymmie

VietnamSapa

Gouden tand

Kymmie

Op de markt van Sapa kom je genoeg vrouwen van de Red Dzoa of diverse Hmong groepen tegen. Dit meisje is van de Black Hmong. Opvallend is de gouden tand die ze heeft. Zou het de nieuwste mode zijn binnen de Hmong? Of is dit een zakcentje voor later? Ik vond het in ieder geval bijzonder hip om dit bij een vrouw te zien. En al helemaal van een etnische minderheid.

'378155' door Kymmie '378155' door Kymmie

BelgiëLimburg

Sfeer

Kymmie

Met deze dagen kun je fantastische plaatjes schieten. Ik heb al veel mooie voorbij zien komen. Ik heb helaas momenteel geen tijd om erop uit te gaan en heb er maar een van mijn harde schijf geplukt. Deze is een aantal winters terug genomen vlakbij de Achelse Kluis na een middag wandelen in de omgeving daar.

'378106' door Kymmie '378106' door Kymmie

Zuid-AfrikaVrijstaat

Gnoe's

Kymmie

In 2009 was ik in Bloemfontein voor mijn werk. Er is daar qua wildlife niet zo heel veel te zien. Wel een prachtige natuur overigens. Waar niet in ZA! Toevallig vonden we een vrij groot wild park niet zo heel ver van Bloem. De natuur was er erg mooi. Tijdens de game-drive kwamen we deze twee gnoe's tegen. Hun donkerbruine vacht steekt mooi af tegen het lichte riet.

'378074' door Kymmie '378074' door Kymmie

Zuid-AfrikaNoordwest Zuid-Afrika

Naar huis

Kymmie

De zon was al aardig onder aan het gaan toen we deze prachtige Cheetah tegen kwamen. Erg onder de indruk was hij niet van ons. Het leek wel of hij moe was en lekker naar huis wilde gaan ;-)

'378015' door Kymmie '378015' door Kymmie

Zuid-AfrikaKrugerpark

Mooie ogen

Kymmie

De Impala heeft echt de meest mooie ogen die ik ooit bij een dier heb gezien. Zo'n mooie en lieve blik hebben ze. Gelukkig zijn er in het Kruger Park mogelijkheden zat om deze diertjes te fotograferen. Je komt ze echt overal tegen.

'377962' door Kymmie '377962' door Kymmie

AfghanistanMazar-i-Sharif

Burka's

Kymmie

Deze dames in burka's laten zich vervoeren door een mooie oude wagen met paard. Waarschijnlijk zijn ze naar de markt geweest. De blauwe burka wordt het meeste gedragen. De witte burka zul je meer in het noorden van Afghanistan zien dan in het zuiden. Het wit kan namelijk geassocieerd worden met de Taliban, die voornamelijk in het zuiden zitten. Bijkomstig voordeel van de witte burka is dat deze de zon afstoot. In juli/aug kan de temperatuur in Mazar e Sharif oplopen tot 45 a 50 graden. Er zijn ook burka's in andere kleuren verkrijgbaar, zoals rood, groen en geel. Maar die kleuren die je over het algemeen bijna niet op straat.

'377916' door Kymmie '377916' door Kymmie

Zuid-AfrikaWest Kaap

Zonaanbidders

Kymmie

Na een tip van een Reisreporter ben ik in dec 2011 naar Betty's Bay geweest om deze schattige diertjes te zien. Het stonk er ongelooflijk. Ik kan nu alleen maar jaloers zijn op deze penguins. Zij staan nu vast ook lekker in de zon, terwijl ik met de kachel aan binnen warme chocomelk aan het drinken ben.

'377885' door Kymmie '377885' door Kymmie

Stof

Kymmie

Gisteren heb ik een foto geplaatst van een zonsondergang waarop je stof kon zien wat door een voorbij rijdende auto was opgedwarrelt. GG miste de (pantser)auto in de foto. Speciaal voor hem een foto bij laagstaande zon met stof en met.....een busje volgeladen met vrouwen in burka's!

'377799' door Kymmie '377799' door Kymmie

Zuid-AfrikaPretoria

Voortrekkermonument

Kymmie

Voor diegene die Johannesburg of Pretoria hebben bezocht, zullen zeker een bezoek hebben gebracht aan het voortrekkermonument. Dit monument is gebouwd ter nagedachtenis aan de voortrekkers uit de tijd van de Grote Trek en de Slag bij Bloedrivier. In de kelder van het gebouw bevindt zich een tentoonstelling met allerlei voorwerpen uit de Boere periode. Deze foto heb ik gemaakt boven in het 40m hoge gebouw. Voor de goede ogen onder ons zien op de crypte in de kelder de tekst "Ons vir jou Suid Afrika" staan ;-).

'480686' door Kymmie '480686' door Kymmie

Skyline (bij nacht)

Kymmie

Door alle hoge gebouwen in Dubai heb je bijna niet de kans om de skyline nou eens goed te bekijken. Vanaf palmeiland heb je een prachtig zicht op de skyline. Overdag is het alleen lastig fotograferen door het felle licht en de smog die er mogelijk hangt. Maar als het donker is kun je de prachtigste platen schieten. Vanaf palm eiland heb je wel zoom nodig en een statief. Maar ben je je zoom vergeten, ga dan als het donker is het strand op! Loop naar de waterlijn en kijk achterom. Een waanzinnig lichtspektakel staat je te wachten! Zelf ben ik het strand op gegaan bij Jumairah. In eerste instantie dacht ik dacht het verboden was om het strand 's avonds op te gaan. Er reed ook bewaking rond. Stiekem en snel heb ik een paar mooie foto's kunnen maken. Maar dat bleek achteraf helemaal niet nodig, want je mocht gewoon het strand betreden :-)

'377771' door Kymmie '377771' door Kymmie

Zonsondergang

Kymmie

Als Afghanistan goed te bereizen was (en daarmee bedoel ik niet alleen erheen maar ook het verblijf daar ;-)) zou ik het iedereen aanraden. Ik heb nog nooit zo'n mooie luchten gezien als daar. Je ziet de prachtigste luchten met zonsopgang, zonsondergang en slecht weer, donkeren wolken en dan een rooie gloed van de zon. Stof is ook mede de oorzaak van die mooie luchten. Het stof geeft juist weer iets fabelachtigs aan de lucht. Op deze foto zie je ook nog het opspattende stof van een auto die net daarvoor gepasseerd was.

'377705' door Kymmie '377705' door Kymmie

RuslandMoskou

Kremlin

Kymmie

Moskou maart 2012. Ik had even geen rekening gehouden met een dik pak sneeuw daar. Zooo ontzettend stom, want ik ben op plekken geweest waar de sneeuw tot mijn knieen kwam. Deze avond was een mooie heldere avond waarbij alle lichtjes van het Kremlin en de auto's mooi tot hun recht kwamen.

'377683' door Kymmie '377683' door Kymmie

Fietsen

Kymmie

3 mannen gehuld in een Salwaar Kameez rijden over een zijtak van de "A1" (ringweg) van Afghanistan. Deze weg loopt van Kandahar in het zuiden naar Tarin Kowt in Uruzgan. Op de achtergrond zie je een "grind groeve". Daar werd grind gestort en later weer opgehaald (hoe omslachtig) om er bakstenen van de maken. Vergroot de foto voor een beter beeld!

'377606' door Kymmie '377606' door Kymmie

CubaHavana

Plaza de San Francisc

Kymmie

Het paard wat voor de wagen staat lijkt bijna te zeggen, hee wat doe je daar?! Vanaf het plaza de San Francisco de Asis worden rondritten per paard en wagen georganiseerd. Een gezellig plein waar altijd wel iets te zien is.

'480681' door Kymmie '480681' door Kymmie

Goedkoop en heerlijk.

Kymmie

Veel mensen denken bij het horen van Dubai, zal wel duur zijn daar. Dat kan! Je kunt daar gerust voor honderden euro's gaan dineren in een van de vele prachtige restaurants. Heb je een wat minder ruim budget, je houdt van buitenlands eten en je bent niet vies van eenvoud en niet zo luxe uitziende gebouwen? Dan kan ik je het Pakistaanse restaurant Ravi aanraden! Er zijn drie restaurants van Ravi te vinden in Dubai. Ik ben zelf in het restaurant in de wijk Satwa geweest. Op de weg erheen kom je even buiten de luxe van Dubai. Je hebt het gevoel ergens in India of Pakistan te zijn. De hoge torens in de verte verraden dat je nog steeds in Dubai bent. In nov jongstleden waren ze bezig met het opknappen van het restaurant. Zover ik kon zien, proberen ze er echt een sfeervol restaurant van te maken. Maar dat zul je vanaf de buitenkant op het 1e gezicht niet zeggen. De aanblik van buiten kan je doen omkeren. Maar doe het asjeblieft niet!! Ik heb er samen met 3 andere mensen gegeten en we hebben de ober vanalles wat op tafel laten zetten. De tafel stond vol, iedereen had drinken en na afloop waren we slechts 25 euro kwijt voor z'n vieren. Het eten smaakte super!! Zelfs beter dan in Pakistan zelf heb ik van horen zegge.

'377586' door Kymmie '377586' door Kymmie

Weerspiegeling

Kymmie

Net naast de Burj Kalifa, het hoogste gebouw ter wereld, vond ik deze "vijver". Voor zover je van een vijver mag spreken. Ik had namelijk niet het idee dat er vissen in rond zwommen. Het was een beetje lastig fotograferen aangezien ik geen statief bij me had en er water over de rand stroomde. Gelukkig had ik een buddy bij me die heeeeel goed stil kon staan!

'377525' door Kymmie '377525' door Kymmie

CanadaNiagara watervallen

Horseshoe Falls

Kymmie

De Horshoe Falls. Een van de twee watervallen van de Niagara watervallen. Een inmense bak water stort daar naar beneden. Er scheen een lekker zonnetje. Door de nevel van het kletterende water ontstond er een grote mistpluim.

'377490' door Kymmie '377490' door Kymmie

Burj Al Arab

Kymmie

Wie kent het prachtige Burj Al Arab niet? Het indrukwekkende 7 sterren hotel in de vorm van een zeilschip. Hier liep ik het hotel bij toeval tegen het lijf. We stonden op het punt om Souk Madinat in de wijk Jumairah te betreden, tot ik even opzij keek en deze waanzinnige weerspiegeling zag. Helaas is de foto niet loeischerp omdat ik snel door moest lopen ivm aankomende auto's. Hoop hier zeker nog een keer terug te komen! Als je op de foto klikt, of via vergrootglas is hij scherper.

'377455' door Kymmie '377455' door Kymmie

Nieuw-ZeelandQueenstown

Skippers Road

Kymmie

Skippers road is een avontuurlijk route net buiten Queenstown. Zoals het bord al zegt, geen weg voor watjes ;-) Op dat moment was het mooi weer, maar ik geloof niet dat ik daar zou willen rijden als het flink geregend heeft! Misschien ben ik dan toch wel een mini watje....

'377416' door Kymmie '377416' door Kymmie

Dubai haven

Kymmie

Alweer 2 maanden geleden ben ik naar Dubai geweest. Het was er prachtig!! Er is zoveel te zien. Niet alleen overdag, maar zeer zeker ook 's avonds!!! Ga 's avonds eens naar het dak van het hotel ( mist die hoog genoeg is ;-)) waar je slaapt en zie hoe mooi de stad er in het donker uit ziet. Deze foto heb ik gemaakt vanaf mijn hotel bij de Dubai Marina.

'480528' door Kymmie '480528' door Kymmie

Openbaar vervoer in..

Kymmie

Dubai is overduidelijk niet gemaakt voor wandelende Hollanders. Tenminste, niet als je van A naar B wilt wandelen. Wandelen langs het strand, in de mall of door de souks is geen probleem. Maar om nu van links naar rechts Dubai te voet door te steken wordt een kamikaze actie. Een auto huren is denk ik prima te doen (alhoewel ik dat af zou raden gezien de brokken die ik langs de snelweg zag liggen ;-)). Maar ik kan absoluut het openbaar vervoer aanraden!!! Dat is daar perfect geregeld. Je hebt 2 metro lijnen. Een gaat van links naar rechts (de rode lijn) en de ander (de groene lijn) maakt een bochtje in het gebied Bur Dubai en Deira. Ze werken er met zone's. Een dagkaart kost ongeveer 3,50 euro en daarmee kan je tot 24:00 onbeperkt reizen door alle zone's. Sterker nog, je kan ook gebruik maken van de busverbindingen. Erg handig want vanaf sommige metrostations gaan weer aparte aftakkingen met bus of metro naar bv het Atlantis hotel of the Dubai Mall (is nog under construction). De bussen en metro's rijden zeer frequent en zijn perfect op tijd! Buiten dat is het in de stations brandschoon. Op ieder station zijn ook nette toiletten te vinden.

'372444' door Kymmie '372444' door Kymmie

Dubaaibaai

Kymmie

Voor mijn werk ben ik nu al 2 keer over dit palmeiland gevlogen.Iedere keer vraag ik me af wat voor bijzondere wereld dat daar beneden moet zijn. Vanaf morgen kan ik er alles over vertellen want dan sta ik daar beneden :-D