'547654' door KimV '547654' door KimV

Anguilla

Dagje Anquilla en...T

KimV

Via een duikschool aan de Franse kant van het eiland (i.v.m. aanschaf van snorkelsets) hebben we een dagtrip met de catamaran geboekt. Behalve een heerlijke lunch aan boord kon je ook heerlijk relaxen, snorkelen met schildpadden (Tintamarre) en zwemmen bij Rendezvous Bay. Gelukkig was het geen massale tour en ook was het gezelschap gemengd: geen boot vol Amerikanen of Fransozen, maar een mooie mix (met dus twee Hollanders) Aan het begin van de dag werkte het weer niet helemaal mee, maar dit klaarde heel erg snel op. Vooral de helderheid van het water bij Anguilla was fantastisch, zelfs als je met 'slechts' je mobiele telefoon foto's maakt. Ook van onder water hebben we mooie beelden dankzij een action cam. Deze trip was één van de hoogtepunten van onze vakantie.

'544424' door KimV '544424' door KimV

Nederlandse AntillenSint Maarten

Leguaan

KimV

Na een laatste rit over het eiland kwamen we door een kleine omweg terecht bij Dawn Beach. Vlak bij de ingang van het strand liep een klein beekje met daarbij een heleboel dieren waaronder een flink aantal leguanen. Ze waren niet bang, dus we hebben ze mooi op de foto kunnen zetten.

'541859' door KimV '541859' door KimV

Verenigde StatenDeath Valley

Coyote in Death Valey

KimV

Tijdens onze camperrondreis zijn we een halve dag (met een gehuurde auto i.p.v. de camper) Death Valley in geweest. We zijn vroeg in de ochtend vertrokken om zo niet op het heetst van de dag in Death Valley te zijn. Na Badwater Basin (het laagste punt) hebben we de Artists Drive genomen. Na wat foto's reden we verder. vanuit het niets kwam deze coyote tevoorschijn. Helemaal niet schuw, maar dat betekent niet geheel ongevaarlijk. Na wat foto's ging hij er weer even snel vandoor als dat hij tevoorschijn kwam. Waarschijnlijk hoopte de coyote op eten en medelijden werd ons later verteld door een ranger. Om dan eventueel aan te kunnen vallen. Dus altijd oppassen met wilde dieren.

'537252' door KimV '537252' door KimV

Verenigde StatenSan Francisco

Escape from Alcatraz

KimV

Het bezoek aan Alcatraz was erg indrukwekkend. Wij hadden de "night tour" met vertrek om 17.30 uur. Op de heenweg is er nog meer dan voldoende licht om een mooie foto te maken van het eiland. Doordat je er omheen vaart, kon ik deze foto maken met op de achtergrond de stad San Francisco. Op de terugweg kun je vervolgens mooie plaatjes schieten van de ondergaande zon. Op het eiland kreeg je een korte introductie en vervolgens ga je naar boven om de verschillende gebouwen te bekijken. Ook kreeg je een koptelefoon om zo de audio-tour te volgen. Vooral de Engelstalige variant is aan te raden, je hoort namelijk de verhalen van oud-bewaarders en oud-gevangenen. Door de geluidseffecten lijkt het soms net alsof je er zelf bij bent geweest. Een echte aanrader wat mij betreft.

'535127' door KimV '535127' door KimV

Sunset Lake Havasu

KimV

Na de eerste nacht in onze camper in de buurt van Joshua Tree National Park (op een vooraf gereserveerde camping) besloten we de volgende nacht in de buurt van Lake Havasu door te brengen. Deze keer hadden we vooraf geen camping gereserveerd en dat was maar goed ook.Hoewel het lastiger bleek om een camping te vinden dan vooraf gedacht en we toch wel een beetje zoekende waren toen de zoveelste camping niet voor tijdelijk verblijf bleek te zijn, is het toch nog helemaal goed gekomen. Door een tip vonden we dit pareltje: Lake Havasu State Park. Een plek vrijwel aan het water met een fantastisch uitzicht. Na aankomst was het al laat, dus na het eten was het toch wel tijd om wat mooie plaatjes te schieten van de ondergaande zon.

'528806' door KimV '528806' door KimV

NicaraguaLago de Nicaragua

Boottocht vanuit...Gr

KimV

Tijdens de boottocht over het Meer van Nicaragua kwamen we een eilandje tegen vol met aapjes. Deze keek heerlijk brutaal in de camera met een blik van: Heb ik iets van je aan? Granada is een ideaal uitgangspunt voor diverse excursies waaronder deze boottocht. Zeker de moeite waard.

'528804' door KimV '528804' door KimV

ThailandChiang Mai

Fietstocht in Chiang.

KimV

Tijdens het bezoek aan Chiang Mai (in 2010) hebben we een fietstocht gedaan. Al met al hebben we bijna 30 km gefietst. Ondanks dat het warm kan zijn in Thailand, viel dit erg mee tijdens de fietstocht en merkte je er niet veel van. Je fietst vanuit de drukke stad naar verschillende buitenwijken met veel natuur. Je ziet hier het echte Thailand en je krijgt een goed beeld van het dagelijks leven. Je bezoekt kleine tempels, de rijstvelden en je ziet de (kleine) huisjes waar de Thaise bevolking woont. Op de foto zie je de plek waar crematies plaatsvinden. Dit maakte een diepe indruk op mij. Het as wat naderhand overblijft laten ze liggen tot de volgende plechtigheid, ze "vegen" dan de resten eerst weg. Als je goed kijkt zie je dat dit ook op de foto het geval is.

'525919' door KimV '525919' door KimV

Verenigde StatenYosemite NP

Hike Tenaya Lake

KimV

In eerste instantie was het de bedoeling dat we vanaf onze camping Tuolumne Meadows aan het begin van de middag naar Yosemite Valley zouden gaan. Dit liep echter anders, aangezien er vanuit de Valley geen bus meer terug zou gaan richting onze camping. Enigszins teleurgesteld besloten we dan maar naar Olmsted point te gaan en vanuit daar wat uitzichtpunten mee te pakken. Eenmaal daar besloten we, na wat mooie foto's te hebben gemaakt, een stukje langs Tenaya Lake te lopen. Hier hebben we absoluut geen spijt van gehad. Het meer was helder en het weer was ook nog eens fantastisch. De weerspiegeling van het water was erg mooi. We zijn urenlang op pad geweest (zonder dat je het idee hebt dat je heel ver loopt). We moesten wel hier en daar wat hindernissen nemen, met het risico op natte schoenen. Maar dat maakt het des te leuker. En natuurlijk was het meer ook nog eens heerlijk verkoelend. Mijn tip: als je de kans krijgt, sla dit stuk van Yosemite National Park absoluut niet over!

'524416' door KimV '524416' door KimV

Costa RicaCahuita NP

Aapjes kijken

KimV

Terwijl je door het regenwoud loopt, hoor je het ruisen van de zee. In dit park hebben we veel dieren kunnen spotten, waaronder veel kapucijnapen. De 2 aapjes op de foto hebben voor ze hand in hand zaten eerst nog flink ruzie gemaakt. Uiteindelijk besloten ze het toch maar goed te maken, wie weet omdat een groepje ze toch wel heel erg in de gaten hield...

'524415' door KimV '524415' door KimV

ThailandBangkok

Locals in Bangkok

KimV

Op de dag van aankomst in Bangkok hebben we een boottocht gemaakt over de rivier van Bangkok met een longtail boot. Behalve dat je een mooi voorproefje krijgt van Bangkok, zie je ook hoe de mensen daar op en aan het water leven. Veelal in wankele huisjes, die de hoge waterstand op zijn tijd niet overleven. Het belangrijkste vervoermiddel is uiteraard een bootje.

'523049' door KimV '523049' door KimV

Verenigde StatenJoshua Tree NP

Joshua Tree

KimV

Joshua Tree National Park was het eerste National Park van onze trip. We zijn in de ochtend redelijk op tijd vertrokken vanuit de camping nabij het park om zo voldoende tijd te hebben. Als eerste hebben we natuurlijk een National Park Pass aangeschaft bij het bezoekerscentrum, Daar zijn ook Park Rangers (zoals in ieder park) die veel informatie kunnen geven over het park en je de highlights kunnen vertellen. Bij de andere parken was het beduidend drukker bij deze Park Rangers (bleek later), maar hier hebben we een leuk gesprek kunnen voeren en veel informatie ontvangen. De Joshua Tree is veelvuldig te vinden in dit park, ook aan deze oneindig lange weg.

'523047' door KimV '523047' door KimV

Verenigde StatenUtah

Sunrise Bryce Canyon.

KimV

Het was de moeite van het vroeg opstaan en het trotseren van de kou meer dan waard: de zonsopkomst in Bryce Canyon National Park. de foto is met een statief gemaakt (een hele serie om zo een soort time-lapse te maken). De foto is (net als al mijn foto's) onbewerkt en ook heb ik geen speciale instellingen gebruikt. Daar moet ik nog meer handigheid in krijgen.

'521612' door KimV '521612' door KimV

Horseshoe Bend

KimV

Het was een stukje lopen vanaf het parkeerterrein, maar meer dan de moeite waard. Uiteraard is het oppassen geblazen bij de rand, maar dat maakt het juist nog indrukwekkender. Het weer was fantastisch en midden op de dag heb je bijna geen schaduwstukken op je foto's.

'521221' door KimV '521221' door KimV

Verenigde StatenUtah

Kamperen in Bryce...C

KimV

Een geweldige kampeerplek (Sunset Campground) met een aantal nieuwsgierige bezoekers. Doordat deze "mule" zo dichtbij was, konden we een mooie foto maken. We hadden een mooie plek, midden in de natuur.

'521205' door KimV '521205' door KimV

Lower Antelope Canyon

KimV

Door hevige regenval ging de Lower Antelope Canyon pas om 11 uur open. Ondanks dat het erg druk was en we wel even moesten wachten, was het zeker de moeite van een bezoekje waard. Ook in de canyon was het erg druk, maar bij het maken van foto's heb je daar weinig last van. De gids gaf regelmatig tips (wat belichting betreft) om zo een mooie foto te kunnen maken.