'494596' door Jolangstraat '494596' door Jolangstraat

De werf

Jolangstraat

Een werf waar de gondels worden gebouwd en onderhouden.Bijzonder voor mijn man was dat deze werf er ook al was toen hij voor de eerste keer in Venetië was 40 jaar geleden en er nog precies hetzelfde uit zag.We hebben dit vergeleken met een dia van toen.

'494594' door Jolangstraat '494594' door Jolangstraat

Canal Grande bij avon

Jolangstraat

Overdag is het een drukte van belang in het belangrijkste kanaal van Venetië maar ook 's avonds is het nog steeds druk met de diverse bootjes,mooi met al die verlichting.

'494592' door Jolangstraat '494592' door Jolangstraat

Dagelijks leven in...

Jolangstraat

Alle aanvoer gaat in Venetië per boot dus ook de visboer vaart de diverse kanalen af om de bestelde waren af te leveren die men dan bij de boot af komt halen.

'494591' door Jolangstraat '494591' door Jolangstraat

ItaliëVenetie omgeving

Canal Grande

Jolangstraat

Venetië zoals iedereen het wel kent maar des al niet te min blijft het een mooi doorkijkje.Canal Grande onder de Rialto door.Wij waren er voor ons 40 jarig huwelijk hoe romantisch wil je het hebben!

'479508' door Jolangstraat '479508' door Jolangstraat

Strandjongens

Jolangstraat

Tijdens onze vakantie(in 2008) in Kanamai,ongeveer 25 km ten noorden van Mombassa,kwamen we op het strand een paar jongens tegen die tegen ons begonnen te praten.Het was onze eerste dag en alles was nog een beetje onwennig en vreemd dus waren mijn antwoorden op hun vragen een beetje kort.Toch nodigden ze ons uit om later die middag met hen naar het rif te lopen bij lag tij.Dit hebben we gedaan en het was een geweldige ervaring,zij hebben ons zoveel verteld en laten zien van van alles wat er groeit en leeft,echt indrukwekkend.Tijdens deze wandeling vertelden zij dat we bij hen ook excursie's konden boeken zodt ook de plaatselijke bevolking wat kon verdienen.Eerst waren we een beetje wantrouwig maar we hebben het toch gedaan.Voor ons een hele ervaring en je helpt de plaatselijke gidsen. We zijn afgelopen jaar wer naar Kenia geweest en doordat we nog steeds kontakt gehouden hebben met deze jongens hebben we een geweldige vakantie gehad en zijn op plaatsen gewest met hen waar je anders niet snel komt als tourist.Onze conclusie sta open voor de plaatselijke bevolking en laat je verrassen!

'348478' door Jolangstraat '348478' door Jolangstraat

Bij de kapper

Jolangstraat

Een kapperszaak zoals wij die kennen hebben ze niet in dit dorp maar dat is ook niet nodig zoals je op deze foto kunt zien. Gewoon op de grond zitten en elkaars haar invlechten.

'348477' door Jolangstraat '348477' door Jolangstraat

Heel ernstig

Jolangstraat

Op het strand bij Kanamai zijn we met 2 jongens in kontakt gekomen en zij hebben ons meegenomen naar hun dorpje.Daar zagen we dit ernstige meisje met haar kleine broertje op haar rug.

'348476' door Jolangstraat '348476' door Jolangstraat

KeniaAmboseli NP

Kilimanjaro

Jolangstraat

Het grootste gedeelte van de dag is hij in nevelen gehuld en kun je hem niet zien,de top van de Kilimanjaro.Maar als je vroeg op staat kun je hem zien bij zonsopkomst.En natuurlijk doe je dat als je in het Amboseli NP bent want je wilt dan thuis niet zeggen dat je onderaan de Kilimanjaro geweest bent en hem niet hebt gezien.

'348473' door Jolangstraat '348473' door Jolangstraat

Zonsopkomst

Jolangstraat

Het is nog vroeg in de morgen als we vanuit Tsavo East vertrekken naar Amboselli NP als we tijdens het ontbijt deze adembenemende zonsopkomst kunnen aanschouwen.

'348471' door Jolangstraat '348471' door Jolangstraat

Zonsondergang

Jolangstraat

Ongelooflijk hoe snel de zon onder gaat op deze geweldige vlakte van Tsavo East NP.Geweldig,je wordt er stil van en voelt je er heel nietig bij.

'348468' door Jolangstraat '348468' door Jolangstraat

Badderen bij...zonson

Jolangstraat

Aan het einde van onze game-drive die middag zagen we deze kleine groep olifanten die zich in een poeltje aan het badderen waren tegen het licht van de ondergaande zon.

'348466' door Jolangstraat '348466' door Jolangstraat

Wie kijkt naar wie?

Jolangstraat

Tijdens onze safari zagen we deze oude buffel,hij was net zo nieuwsgierig naar ons als wij naar hem.Hij maakte deel uit van een kudde met wel 100 andere buffels.

'348460' door Jolangstraat '348460' door Jolangstraat

Brandhout zoeken

Jolangstraat

Tijdens een wandeling in de omgeving van ons hotel zagen we deze meisjes die brandhout gezocht hadden.Het wordt o.a gebruikt voor het bereiden van het eten.

'348457' door Jolangstraat '348457' door Jolangstraat

Taxistandplaats

Jolangstraat

In Kenia is het een gebruikelijk beeld op de straathoeken langs de doorgaande weg.I.p.v. auto's kun je hier per brommer gebracht worden naar je bestemming,soms zitten er wel 3 personen achterop!

'348455' door Jolangstraat '348455' door Jolangstraat

Schuilen voor de rege

Jolangstraat

Deze man is blij met het dak boven z'n hooft als het begint te regenen terwijl wij droog in een busje langs rijden om boodschappen te gaan doen.

'348343' door Jolangstraat '348343' door Jolangstraat

KeniaMombassa

Wachten op terugkomst

Jolangstraat

De vrouwen en kinderen uit het dorp wachten op het strand,op de terugkomst van de vissers als het hoogtij wordt, om vis van hen te kopen voor de lunch.